11.02.2009 12:00, DKF, Komentárov: 0
Boom Blox

Boom Blox

Dajte zbohom guľôčkam z Bounce, geometrickým útvarom z Tetrisu, do akcie nastupuje Boom Blox a jeho záplava kociek. Môže bažant konkurovať ostrieľaným logickým harcovníkom?
Tam kde je Steven, tak tam je aj úspech. Nehovorím o Spielbergovom najnovšom Hollywoodskom trháku, ale práve o dnes recenzovanej hre, na vývoji ktorej sa tento majster filmu aktívne podieľal. Sám je totiž náruživý hráč a podľa jeho slov vždy túžil vytvoriť hru, ktorú by si mohol zahrať so svojimi deťmi. A ja si po dôkladnom preskúmaní jej zákutí myslím, že sa mu to aj celkom podarilo.

Podstatou Boom Blox je dostať preč z hernej plochy kocky s hviezdičkami, a to hádzaním gúľ. Modré kocky sa rovnajú jednému bodu, žlté dvom a dvojice bieločiernych kociek miznúcich iba vtedy, keď sa spoja, sú za štyri body. Ich opozitá sú stvárnené formou lebkových kociek, ktoré naopak z plochy spadnúť nesmú. Teória jednoduchá, v praxi to však ide podstatne ťažšie. Najčastejšie sa pri hraní budete mordovať s myšlienkou, ako zhodiť daný počet kociek (zvyčajne 3-5) s podstatne nižším počtom hodov (obvykle 1).

Odpoveď sa nachádza v spleti iných kociek so všemožnými vlastnosťami, naoko len tak náhodne porozhadzovaných okolo. V skutočnosti ale ide o dômyselný systém, založený na pravidle akcia - reakcia. Bomba vybuchne, uvedie do pohybu kocku so šípkou, tá narazí do ďalšej akurát v inom smere, spustí sa časovač, dynamit vyhodí do vzduchu chemickú kocku, ktorá... Reakcia pokračuje, a ak ste ju spustili na správnom mieste, ponúkne sa vám riešenie levelu, resp. aspoň jeho časť. Dopracovať sa však k správnemu bodu na začatie býva tvrdým orieškom pre predstavivosť.

Môže za to vyše 20 rôznych kociek, z ktorých každá má inú funkciu, a usporiadať si v hlave, ktorá bude mať za následok hento, a ktorá zase ono, je vo vyšších leveloch celkom náročné. Vo výbere nechýbajú magnety priťahujúce alebo odpudzujúce všetko v ich okolí, portály, chemické kocky vybuchujúce pri vytvorení páru, ľadové kocky s určitou odolnosťou a mnoho ďalších.

EA Games pre hráčov pripravili 40 prepracovaných levelov s náročnosťou príjemne kráčajúcou zlatou strednou cestou. Ich zakončenie aspoň na bronzovú medailu ukrojí z vášho života asi hodinku až dve času. Tým však hra nekončí, úlohy v N-Gage Pickup Points sú jasne dané, a kto sa chce zmocniť 300 N-Gage bodov a na konci sa popýšiť zlatou hernou loptičkou, bude musieť všetky levely prejsť na zlato, čo zaberie času zaručene viac. Umiestnenie levelov spadá do piatich prostredí. Miestečko si tu našiel divoký western, temný cintorín, horúca pláž so sochami miestnych domorodcov. Okrem zmeny panorámy za hracou plochou sa iné prostredie dotýka farby nepohyblivých kociek a takisto si vždy vypočujeme inú melódiu. Kto dobre počíta, už vie, že keď započítame aj pesničku v menu, tak skladieb v hre nájdeme dokopy šesť, presne vystihujúcich dané prostredie. Ich kvalita je na úrovni, vzhľadom na toho istého autora Marka Mothersbaugha sa nezaprie podobnosť so soundtrackom hrajúcim v The Sims 2. Ostatné zvuky len dopĺňajú celkový príjemný dojem.

Grafické ošatenie sa takisto nemá za čo hanbiť, aj keď dieru do sveta určite neurobí. Koniec koncov zopár kociek a nejaké to pozadie sa ani bohvieako vyšperkovať nedajú a už vôbec to nie je podstatou. Hru nemožno označiť úplne za 3D, lebo aj keď sú síce objekty vymodelované trojrozmerne, pohľadom môžeme hýbať iba do nejakých 50° zvisle aj vodorovne.

Okrem iného sa môžete vyblázniť v editore levelov, ktorého možnosti sa nijako nelíšia od možností výrobcov a pritom vytvorenie levelu nie je žiadna veda. Čo však pri tvorbe levelov značne chýba, je možnosť uploadovať, sťahovať a vymieňať si levely s ostatnými hráčmi. Určite by to prospelo najmä hrateľnosti a dĺžke hry. Nie je vylúčené, že v neskorších updatoch bude táto možnosť pridaná, zatiaľ je ale možné vytiahnuť a vložiť levely do hry len "natvrdo" priamo cez prehliadač súborov, tým však konáte na vlastnú päsť a funkčnosť hry potom nie je zaručená.

Celkovo sa Boom Blox radí k miernemu nadpriemeru, treba si však dať za pravdu, že tento štýl nie je vôbec určený pre každého. Mňa osobne hry takéhoto typu veľmi bavia, ostrú výčitku si zaslúži zápor asi len jediný, o to však väčší, a to malý počet levelov bez možnosti rozšírenia o výtvory ostatných hráčov. Takto sa Boom Blox u väčšiny hráčov moc neohreje a rýchlo sa potom stretne s negatívnymi ohlasmi, aj keď potenciál titulu je ďaleko väčší. Koho logické hry s jediným možným riešením nebavia, môže sa Boom Blox-u bez výčitiek vyhnúť, pre tú druhú skupinu je naopak povinnosťou. Záleží len na vás.

Na záver malá pomôcka pre tých, čo si nemôžu dať rady s niektorým z levelov. Užívatelia z N-Gage komunity pripravili pre hráčov podrobný obrázkový tutoriál, ukazujúci ako prejsť každý level v hre. Nájdete ho TU.

Hodnotenie:
8

Výrobca:EA Games