03.12.2008 00:00, DKF, Komentárov: 0
FIFA 09 DS

FIFA 09 DS

Zelená je tráva futbal to je hra, a na dvoch displejoch sa lepšie vyhráva. Áno mierna úprava legendárneho futbalového textu nám už teraz naznačuje, že jeden displej je fajn, ale dva dokážu viac.
Tradičná každoročná futbalová úprava štatistík, grafiky (a ak sa zadarí tak aj obsahu) je tu. EA Sports nám aj tento rok prinášajú licencovaný futbal, ktorý ide poctivo v šľapajách svojich predchodcov. Ako dopadli „veľké“ verzie pre PS3 a Wii si môžete prečítať v daných recenziách. Teraz sa totiž pozrieme na zúbok prenosnej verzii na konzolu od firmy Nintendo.

Osobne na reálnom futbale nefičím, no herné verzie tohoto športu ma vždy aspoň čiastočne zaujali. Preto keď sa mi od distribútora dostala do rúk verzia pre DS, tak som ju rád prijal a pustil sa do hrania.

Hneď na začiatok si treba uvedomiť, že DS má najslabšiu grafiku zo všetkých konzol, takže na nejaké fotorealistické zobrazenie môžete zabudnúť, na to tu máme veľké mašiny. DS má iný tromf. Áno áno, sú to dva displeje. Vďaka tejto vymoženosti si môžete hru užiť ešte viac. Herná plocha a zápas sa nachádzajú na hornom displeji, pričom na spodnom je „mapa“ na ktorej vidíte rozloženie a pohyb hráčov. Taktiež sa na dolnom displeji nachádzajú aj taktické ovládacie prvky, ktoré sú počas zápasu veľmi nápomocné.

Hráčov ovládate klasicky tlačidlami, pričom využijete skutočne všetky, ktoré sa na DS nachádzajú. Dotykový displej zasa poslúži na ovládanie taktických rozhodnutí. Stisnutím jedného tlačidla na obrazovke môžete v okamihu vyslať hráčov do útočnej alebo obrannej pozície. Taktiež môžete meniť rozostavenia a taktiku na tabuli, všetko priamo počas zápasu. Toto ma skutočne veľmi potešilo a dodalo to hre ďalší rozmer.

Hráči a ich inteligencia je obstojná, občas sa síce stane, že spoluhráč dobehne a zoberie vám loptu len tak, ale je to skôr výnimočné ako pravidlo. Taktiež spolupráca pri útokoch a kombinované prihrávky bývajú bezproblémové, len by mohli aj trocha predvídať, že čo sa asi tak chystáte urobiť. No ale tak bude vďační aspoň za to čo je. Brankári sú spracovaní neoblomne, preto hlavne na vyšších obtiažnostiach dá vcelku zabrať ich prekonanie.

Okrem klasických módov tu máme aj Kick Off, Be A Pro, Turnaj, Tréning, Manager mód a tak ďalej, skrátka všetko čo sa nachádza aj vo veľkých verziách. Preto ak máte záujem sa o nich dozvedieť niečo viac, tak si prečítajte vyššie spomenuté recenzie. Ďalej tu máme aj multiplayer. Ten môžete hrať aj s jedným cartridgom. Vtedy si váš spoluhráč cez Wi-Fi stiahne údaje pre potrebný zápas a môžete hrať. Praktické a prospešné.

Ovládanie ako také je aj napriek plnému využitiu všetkých tlačidiel jednoduché a dá sa naň bez problémov po pár odohraných zápasoch zvyknúť. Grafika hry je síce jednoduchá, ale účel plní dobre. Animácie hráčov sú plynulé a verné, strieda sa aj počasie a denná doba, takže skutočne sa nieje v tomto smere na čo sťažovať. Pri zvukovej stránke je to troška slabšie, pretože sa dosť veľa zvukov často opakuje. Toto platí aj pre komentátora, ktorý síce rozpráva zápalisto a akčne, avšak občas sa dosť dokola. Hudobný podmaz je už tradične zložený z rôznych výberov, a konkrétne u mňa je na neutrálnej pozícii. Ani nenadchne, ale ani neurazí.

Vzaté zo všetkých strán, ja som spokojný. Zopár múch sa síce nájde, ale v konečnom výsledku tu máme nadpriemerný futbal, ktorý pravdepodobne na DS nebude mať konkurenciu.

Hodnotenie:
8