19.11.2008 00:00, DKF, Komentárov: 3
Bioshock - PS3

Bioshock - PS3

Existuje ešte na tomto svete nejaký človek, ktorý by sa nebál snívať o veľkých veciach? Napríklad o vytvorení nového, krajšieho sveta pre nás, čiže pre ľudskú rasu? Taký svet v ktorom by sme sa nemuseli ničoho báť a v ktorom by sme nemuseli rozmýšľať o zajtrajšku? Odpoveď je áno.
Tento človek nie je nik iný ako miliardár Andrew Ryan. Ako vedec sa zaprisahal, že vytvorí úplne nový svet na takom mieste, ktoré ešte ľudia nestihli zašpiniť a zneuctiť, „pod vodou“. Chcel vytvoriť taký „Atlantis“, kde nebude existovať zločin a kde bude každý pekný, šťastný a priateľský. Andrew Ryanovy sa podarilo nemožné. Vybudoval dokonalý podmorský svet, ktorému dal meno Rapture.

Ani sám Andrew si však nemohol myslieť, že ľudská rasa, ktorá aj na samom počiatku našej existencie bola vyhnaná zo záhrady Eden, bude vedieť žiť pokojne v nejakom podmorskom svete. Ľudská povaha ako: závisť, tvrdohlavosť, túžba po pomste a sklon k samozničeniu sú prítomné v každom človeku. Nevedno kedy, ale skôr či neskôr sa tieto vlastnosti dostanú na povrch, no a vtedy nastane koniec spokojného spolužitia.

Všetko fungovalo tak ako si to pán miliardár predstavoval. No až do teraz.

Ľudia z prieskumného ústavu v podmorskom svete Rapture narazili na neidentifikovaného živočícha. Z tohoto tvora spravili sérum, ktoré spôsobovalo mutáciu v ľudskom organizme. Táto látka, ktorú neskôr nazvali ako ADAM, mala pozitívne následky. Zvyšovala fyzické vlastnosti pacientov a aj ich výkon.

Bohužiaľ ľudstvo aj teraz ukázalo svoju skutočnú tvár...

Frank Fontaine, bohatý podnikateľ videl v tejto látke obrovské výnosy. A tak po nejakom čase začal predávať bunky menom ADAM za peniaze, čo samozrejme spôsobilo jediné, že sa ku nim mohol dostať každý. Samotný Andrew Ryan predaj tejto látky samozrejme neschvaľoval. No a tak sa to všetko začalo. Ľudia už nemali tie isté názory. Podmorský svet sa nekompromisne rozdelil na dve strany. Polovička obyvateľov uctievala tie isté názory ako geniálny človek Andrew Ryan, ale druhá sa postavila za bohatého podnikateľa Fontaina. Toto rozdelenie samozrejme viedlo k vnútorným nezhodám. Ľudia začali používať ADAM-a bez premýšľania, len tak, kvôli nadobudnutiu väčšej sily a pre väčšiu moc. Toto všetko viedlo k tomu, že obyvatelia začali mutovať a stali sa z nich vrahovia a nekompromisní psychopati. No a samozrejme, že do tejto situácie sa zamiešame my po jednom leteckom nešťastí.



Bioshock by som jednoznačne nezaraďoval len do kategórie FPS hier. To určite nie! Táto hra má jednu obrovskú výhodu. Tá spočíva v jej atmosfére. Dizajnéri tejto hry odviedli z môjho pohľadu bezchybnú prácu. Je ťažké opísať slovami tento zatiaľ nikde nevidený svet. Všetko je tak povediac 100% na svojom mieste a funguje tak ako má: farebné Art Deco podanie a charakteristika jednotlivých misií, zvukový podklad z päťdesiatych rokov a ešte oveľa viac. Keby len jeden z týchto prvkov chýbal alebo nezapôsobil na hráčov s takou dokonalosťou, tak by celá hra stratila na svojej zázračnosti. Neodmysliteľnou súčasťou hry sú aj naši nepriatelia. Poviem vám, že v tomto smere veru vývojári nedostatkom fantázie netrpeli. Počas našich misií narazíme na viacero druhov nepriateľov, a niektorí z nich nás budú chcieť zabiť rôznym spôsobom. Budú na nás strieľať samopalom alebo pištoľou, a taktiež nás budú naháňať aj s "hasákom". Budú aj takí, ktorí nás chcú prekvapiť teleportovaním alebo lezením po stenách. Na chodbách si musíme dávať tiež veľký pozor, pretože tam sú zasa umiestnené raketomety a kamery. Keď sa dostaneme do pozorovacieho okruhu kamery tak na nás budú presne minútu útočiť malí, bzučiaci roboti. O najzaujímavejšej dvojici som však zatiaľ nehovoril. Túto dvojicu tvoria Big Daddy a Little Sister.

Big Daddy je obrovský chlap v potápačskom výstroji, ktorý má k jednej ruke pripevnený samopal, a k druhej ruke zasa veľký vrták. Little Sister je približne šesť ročné dievčatko, ktoré v sprievode Big Daddyho behá po chodbách Rapture, kde veľkou injekciou v ruke odsáva látku ADAM z mozgov mŕtvol. Vývojári tu fakt "nemali" ani trošku morbídnu fantáziu :)

Takže potápača a dievčatka sa nemusíte báť. Táto dvojica je posadnutá hľadaním ADAM-a, čiže my nie sme ich prvoradým cieľom. Je tu však jeden malý háčik. Veď prečo by aj nebol, nie? Ak budete počas vašej cesty potrebovať látku ADAM, tak sa o ňu budete musieť pobiť s “bodyguardom“ malej sestričky. Tieto súboje však vôbec nebudú ľahké, na tento fakt vás upozorňujem už predom. Keď zneškodníme potápača, tak dievčatko bude bezbranné. V tomto prípade budeme mať na výber z dvoch možností:

1. Vypumpujeme z dievčatka všetky látky ADAM a ona zomrie
2. Vypumpujeme len toľko, koľko práve potrebujeme, a tak aj ona môže ďalej žiť

Naša voľba bude mať vždy svoje následky pri hraní.

Poďme sa teraz troška rozpísať o umelej inteligencii protivníkov. AI nepriateľov je vážne vynikajúca. Vyhýbajú sa našim strelám, hľadajú úkryty, a keď sa im bude zdať, že už majú málo života, tak sa budú snažiť utiecť. Keď budú v blízkosti vody (keďže sme pod vodou, tak takáto situácia bude dosť častá) a my ich zapálime, tak nebudú len tak bez rozumu behať, ale skočia rovno do vody. Nič tým pravdaže nezískajú, pretože kým sa budú snažiť uhasiť oheň z vlastných tiel, tak už ku nim putujú naše dobre mierené guľky. Počas hry sa neraz stane, že budeme svedkami komických situácií. Nepriatelia nechcú zabiť len nás, ale zabíjajú sa aj navzájom. V takýchto prípadoch nemusím robiť nič. Stačí ak počkáme ktorý zmutovaný tvor vyhrá, a potom ho môžeme kľudne zabiť.

Po prvom získaní latky ADAM budeme vedieť posielať elektrické impulzy. Počas hrania nadobudneme viac ako 60 špeciálnych schopností. Tieto schopnosti môžeme zaradiť do štyroch skupín.

Do prvej skupinky by som určite zaradil plasmidy: sem patrí aj naša prvá schopnosť posielať elektrické impulzy, ale samozrejme môžeme získat aj ďalšie výborné schopnosti ako sú: zamrazovanie, zapaľovanie a telekinéza. Pomocou telekinézy môžeme zodvihnúť veci a následne ich odhodiť. Je to naozaj veľmi výhodná schopnosť. Napríklad si pritiahneme benzínovú nádrž a hodíme ju do tváre nepriateľovi. Ak poviem, že tieto schopnosti nebudete môcť používať bez prestávky, tak asi nepoviem nejakú veľkú novinku. Vaše schopnosti budete musieť nechať dopĺňať. K tomu budete potrebovať takzvaný EVE. Na pravej strane obrazovky pod červeným ukazovateľom života sa nachádza modrý ukazovateľ EVE. Keď sa budú míňať naše schopnosti, tak v sprievode peknej animácie si náš hlavný hrdina vpichne EVE Hypo injekciu, no a je to. Kúzliť môže aj naďalej.

Do ďalších troch kategórií patria aj naše pasívne schopnosti. Medzi tieto pasívne schopnosti patria: boj a opravovanie vecí, ktoré môžeme aj ďalej vylepšovať. Budeme odolnejší voči ohnivým, ľadovým a elektrickým útokom. Keď vylepšíme našu EVE, tak budeme vedieť hacknúť raketomety, kamery a aj automaty.

Jedna zo zaujímavostí v hre je možnosť hackovania. Celé hackovanie je založené na systéme jednej "starodávnej" hry s názvom Pipe Mania. Je to hra, v ktorej musíme čo najrýchlejšie poskladať potrubie tak, aby sa voda z jednej strany dostala na druhú. Na začiatku sú skoro všetky formy potrubia nedostupné. A tak ich musíme postupne odomykať tak, aby sme zo správnych foriem poskladali cestu pre vodu. No nie je to však vôbec jednoduché. Môžeme naraziť na rôzne prekážky, a ak trezor nemôžeme hacknúť, tak sa bude voda rozširovať rýchlejšie. Vtedy to najrozumnejšie čo môžeme spraviť je, že pustíme automatické hackovanie, ktoré vyrieši všetky problémy. Ak hackneme aj nejaký ten automat, tak prídeme omnoho lacnejšie k health packom, nábojom atď. Hacknúť samozrejme môžeme aj bezpečnostné kamery. Potom už na nás nebudú útočiť tí malí lietajuci roboti, ale si to namieria na našich nepriateľov. Skoro všetky nebezpečné zbrane ktoré sú vložené do hry na to aby nám znepríjemňovali život, môžeme preprogramovať, a tak ich dostať na našu stranu.

Prekročme teraz trošku k nášmu zbraňovému arzenálu. Na začiatku hry sa môžeme brániť útokom vďaka železnému hasáku. No po čase sa budú zbrane rozširovať. Počas nebezpečného blúdenia v Rapture nájdeme samopaly, granátomety, plameňomety, brokovnice a pištole. Dokonca do všetkých zbraní môžeme pouziť tri rozličné náboje. Komu by však ani toto nestačilo, tak môže kľudne upgradnuť zbrane pomocou automatov. V týchto automatoch môžeme zbrane vylepšovať podľa svojich chúťok. Kľudne môžeme zvýšiť silu nábojov, veľkosť nábojov a aj vzdialenosť dostrelu.

O bojovom systéme hry môžem rozprávať tiež iba v superlatívoch. Vlastne bojový systém je najväčšou silou Bioshocku. Kombinácia plasmidov a zbraní je len vo vašej ruke. Stačí ak nášho nepriateľa zmrazíme, a potom ho jednou guľkou rozstrelíme na kúsky. Pri použití napríklad elektrošoku stačí, ak nášho trasúceho sa nepriateľa udrieme, a on už pekne spadne na zem. Obrovského potápača Big Daddyho sa oplatí napadnúť hlavne s granátometom. Dám vám jednu veľmi užitočnú radu. Vaše prvé výstreli mierte presne na jeho tlakovú fľašu s kyslíkom, tá sa nachádza na jeho chrbte. Takýto zásah mu zoberie najviac života. Výber a použitie zbraní je celkom v našich rukách. Hru Bioshock tak môžeme prejsť aj bez použitia plasmidov. Pocit slobody je v tomto prípade dokonalý.



Po skončení bojov bude najrozumnejšie ak prezriete vrecká vašich protivníkov. Môžete nájsť veľmi zaujímavé a hlavne užitočné veci. Nájsť môžete náboje, peniaze, health packy atď... Môžete sa aj napiť alkoholu, a vtedy je všetko také čudné. Však viete aký je to pocit (alebo nie)? Taktiež môžeme nájsť veľa nepotrebných vecí: prázdne fľaše, gumenú tyč, injekciu atď... Kľudne ich zbierajte, pretože ich môžete neskôr premeniť pri U-invent automatoch na náboje alebo na automatické hackovanie.

Zaujímavým momentom hry je aj to, že takpovediac nemôžeme zomrieť. Vlastne zomrieme, ale po našej smrti sa zobudíme v takzvanom Vita - Chambere, z ktorého keď vyjdeme von, tak budeme pokračovať presne tam, kde sme skončili. Či to je dobre alebo zle, tak o tom nech každý rozhodne sám. Podla mňa to dosť uľahčuje celú hru.

Verzia pre Playstation 3 sa skutočne veľmi podarila. V grafike sa síce neudiali skoro žiadne vylepšenia. Pôvodná verzia pre Xbox 360 vyzerá skoro rovnako ako tento nový PS3 remake, ale keďže už vtedy bola grafika na špičke, tak aj dnes má rozhodne čo povedať. Obraz je čistý a žiadne sekanie alebo zrnitosť som nespozoroval. Hra beží vo Full HD rozlíšení, čiže v 1080p. Síce rozprávame v podstate o rok starej hre, ale ešte stále vie graficky veľmi dobre zaujať. Rok trvajúce prerábanie hry na konzolu PS3 sa ukázalo len v pár drobnostiach a doplnkoch, no aj napriek tomu je táto verzia určite najlepšia.

Bioshock je skutočne vynikajúca hra! Aj minulý rok ňou bola, a aj teraz je. Ten kto ešte túto hru nehral, nech ďalej neváha, pretože ten pocit treba zažiť na vlastnej koži. Nie každý deň sa totiž zrodí takýto unikát.

Hodnotenie: 9

Výrobca:
2K Games
Distribútor: 2K Games
Testovaná Platforma:
PS3
Multiplayer:
Nie

Verzie k zakúpeniu: PS3, Xbox 360, PC


DKF
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Testovaná platforma:
Multiplayer: nie
Lokalizácia:
Žáner:
Vychádza na platformy: PS3
Oficiálna stránka:
Karta hry:
Plusy:
Mínusy:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Diskusia
sparhawk verzia pre PC je asi lepsia 20. 11. 2008 08:58
Bioshooooooock 20. 11. 2008 20:12
Dobra 10. 12. 2008 19:49
Pridať komentár Čítať celú diskusiu
Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012