22.10.2008 00:00, DKF, Komentárov: 2
Spore Creatures DS

Spore Creatures DS

Najnovšie vydanie, najnovšie vydanie. Evolučný ošiaľ, vývoj od najmenšej bunky, Will Wright je génius, Michael Jackson je žena... Áno, aj takéto pocity som mal v poslednom čase vždy pri pohľade na text, kde bola spomínaná nová hra od tvorcu Sims. Základný koncept hry Spore je určite zaujímavý, no ale to prevedenie...
Po dlho trvajúcej hypovaco-reklamnej masáži širokej verejnosti, sa titul Spore dostal do rúk hráčom. Ako dopadla PC verzia tejto hry si môžete prečítať v recenzii od Sparhawka tu. No my sa teraz pozrieme bližšie na zúbok prenosnej Spore, ktorá si vybrala za svoje sídlo okrem mobilných telefónov a iPhonu aj konzolu DS.

Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že hra akou je Spore, je ako vyšitá pre konzolu DS. Asi to aj je pravda, keby tu však nebolo isté keby. Dve obrazovky a dotykový displej sú predsa výborné atribúty na hranie tvorivej hry, v ktorej si skladáte svojho živočícha a putujete si po planéte, no nie? Áno sú, len ľahko sa to takto povie, ale asi ťažšie sa to už prevádza do hrateľnej podoby. Svoje o tom určite vedia aj v štúdiu Maxis, ktoré touto mini verziou poverilo iný vývojársky tím, ako ten, ktorý robil na PC verzii. Avšak poďme pekne od začiatku, a pozrime sa na hru komplexne a zblízka.

Ako som už spomínal, táto verzia ide odlišnou cestou ako veľké PC Spore. Je to samozrejme pochopiteľné, výkon aj koncept DS je úplne inde. Preto je ponechaný základ hry, čiže výroba vlastnej príšerky, ale zvyšok je od veľkej verzie odlišný. V Spore Creatures DS začínate ako suchozemský živočích, ktorý sa snaží nájsť časti vesmírnej lode roztrúsenej po rôznych ostrovoch. Na začiatku ste malá kreatúrka, ktorá sa musí snažiť pomocou jedla a bojovania naberať na skúsenostiach, pretože to je jediná cesta ako prežiť. Počas hrania budete dostávať úlohy, vďaka ktorím sa dostanete ku novým častiam použiteľným na svoje telo. To si môžete upravovať v hniezde, ktorých je na každom ostrove niekoľko. Na tento účel slúži podrobný editor, v ktorom môžete skutočne detailne ovplyvniť výzor, ale hlavne funkcie a schopnosti potrebné pre prežitie. Pre tých čo milujú rôzne upravovanie a vyhrávanie sa s detailami, prípadne majú pocit, že musia vytvoriť originálnu a dokonalú obludu, bude tento editor požehnaním. Ono je to vlastne aj jediné čo v tejto hre pobaví. Teda aspoň mňa. Aj keď má tento editor pár múch ako napríklad neprehľadné chytanie častí tela, stále je to svetlejšia stránka tejto hry. Samotná hrateľnosť je totiž zúfalá.

Celé hranie spočíva v riešení pridelených úloh, bojovaní, kamarátení sa s inými príšerkami a hlavne kŕmením. Kŕmenie budete robiť tak často, že keď sa pôjdete sami najesť, tak si to možno rozmyslíte a zostanete hladní. Totiž keď si chcete doplniť zdravie, ktorého budete mať vždy málo, tak musíte jesť. Najlepšie je byť dravcom a kŕmiť sa mäsom, lenže tvorov vhodných na zjedenie je na každom ostrove zúfalo málo, takže budete hlavne spásať kvetiny a triasť stromami aby pustili nejaké plody na zem, ktoré následne zjete. Lenže háčik je v tom, že vegetariánska strava vám zdravie obnovuje pomaly. Toto je také otravné a nudné, že na spestrenie pôjdete požiadať aj svoju babku, aby vás naučila štrikovať. To si len beháte po ostrove a hľadáte jedlo. Keď som túto hru hral pri cestovaní v aute, kamarát, ktorý sedel vedľa mňa a chvíľu ma sledoval, sa po pár minútach vyjadril, že sa už nudí aj za mňa. Je to tak, toto bežkanie a papkanie je záživné ako 369 časť mexickej telenovely.

Občas však príde spestrenie v podobe boja s nepriateľsky naladenou príšerou, alebo obeťou vašich bojových chúťok.. Vtedy sa okolo vás vytvorí aréna z ktorej niet úniku, a pomocou stylusu bojujete. Na dotykovej obrazovke robíte seky cez nepriateľa a vaša príšerka naň následne útočí. Taktiež nič moc, čo by stálo za dlhé oslavné ódy.

Grafické a zvukové spracovanie hry je v podstate priemerné. Grafika prostredia je 3D, ale vaša príšerka je placatá 2D machuľa preháňajúca sa v priestore. Niekomu sa tento štýl môže páčiť, a niekomu zas nie, môj postoj je neutrálny. Jediné čo mi na tom vadilo bola neprehľadnosť v editore a nešťastná kamera, ktorú si síce môžete natáčať, ale po čase vám to bude dosť liezť na nervy, pretože je zlá a následná manipulácia je dosť otravná. Hudba a zvuky sú štandardný priemer, ktorý ničím neprekvapuje, ale ani neuráža.

Na záver by som povedal len toľko, že celá Spore bublina, ktorá bola aktívne živená asi všetkými v hernom biznise, nám pomaly a isto spľasla. Je jasné, že všetky produkty s názvom Spore sa budú predávať, taktiež aj to, že veľa ľuďom sa to bude páčiť, ale revolúcia sa určite nekoná. Toto je totiž slabé aj na evolúciu.

Hodnotenie: 4,5

Maxis
Platforma: