25.09.2008 00:05, DKF, Komentárov: 1
Super Smash Bros. Brawl

Super Smash Bros. Brawl

Máte radi párty hry? Tak je pre vás hra Super Smash Bros. Brawl ako stvorená. Už prvý diel Super Smash Bros. na Nintendo 64 (r. 1999) bol považovaný za jednu z najlepších hier akú kedy Nintendo vyrobilo, a pritom táto hra nie je vôbec zložitá (SSBB môže hrať aj môj dedko).
Nepoznám človeka ktorý by nepočul o hre Tekken, ale poznám kopu ľudí ktorým Super Smash Bros. nič nehovorí. Pýtate sa prečo som spomenul Tekken? No pretože Super Smash Bros. je založená na podobnom type hrania (boj v aréne) až na ten rozdiel, že v SSBB nejde o to dať protivníkovi KO, ale odpáliť ho preč z arény. Super Smash Bros. je už od jej začiatku zameraná hlavne na multiplayer, takže na svoje si prídu hlavne online hráči! Ale ani singleplayer nie je vôbec zlý, práve naopak.

Kampaň ktorú tu nájdete je skutočne geniálna! Subspace Emissary (tak sa tá kampaň volá) je dostatočne prepracovaná, zábavná a dokonca vás aj niečo naučí (skôr pripomenie)! Nebojte sa, hra vás naučí nanajvýš mená Nintendo postavičiek, ktoré sa stretnú v neľútostných súbojoch. Pozvanie do arény však prijali aj postavičky z konkurenčných firiem, ako napríklad SONY či SEGA (nie že by to bola konkurencia :D). V Subspace Emissary budú bojovať na strane dobra postavy ako Mario, Donkey Kong či Luigi, a na tej druhej zasa Wario, Waluigi..... Samozrejme ako sme si už mohli zvyknúť, tak nemôže chýbať náš ružový kamarát Kirby (proste ho mám rád, pretože je taký zlatý)!

Hra je naprogramovaná ako akčná plošinovka s dôrazom na boj v aréne. S vybranou postavou (vždy máte na výber z niekoľkých možností podľa toho v ktorej časti hry práve bojujete) budete prechádzať rôzne úrovne. Medzi úrovňami sa nachádzajú animácie, ktoré stoja za to aby ste si ich pozreli až do konca. V každej úrovni sa stretnete s niečím iným, ale čo ma najviac prekvapilo je to, že málokedy sa niečo opakovalo. Super Smash Bros. Brawl má dokonca aj akúsi zápletku, ktorá sa točí okolo záchrany sveta. Po odohraní pár súbojov sa vám budú postupne zlepšovať postavičky (budete získavať nálepky), ale sa vám aj odomknú rôzne bonusy a nové postavičky. Wii spravilo dieru do sveta hlavne kvôli novému ovládaniu (Wiimote a Nunchuk), ale pri Super Smash Bros. Brawl je potenciál tohoto ovládania využitý len minimálne (iba nejaké útoky a výskoky), keďže väčšina pohybov je použitá a namapovaná na tlačidlách.

Na to aby ste vyhrali súboje vo vyšších úrovniach alebo proti kvalitnému súperovi v multiplayeri treba vedieť aj nejaké tie „kombá“, ktoré sa samozrejme postupne naučíte. Ale ešte predtým by ste si mali „zahrať“ tutoriál, ktorý vás naučí všetky základné útoky (tie majú všetky postavičky rovnaké). Kombá má každá postavička rozdielne, ale pokiaľ sa ich naučíte perfektne ovládať uplynie veľa času, takže vám neostáva nič iné ako tréning, tréning a ešte raz tréning. Keď už budete dobre uvládať konkrétnu postavičku, tak objavíte jej najúčinnejší útok, ktorý sa nazýva „Super Smash“ (ohromné rozdrvenie – P. S. každý si to môžete preloziť ako len chcete, no mne sa toto páčilo:).

No postavičky nemajú len svoje špecifické útoky, ale sa aj rozdielne chovajú v arénach! Napríklad taký Donkey Kong sa ako správny opičiak cíti najlepšie v džungli. Pri postavičkách je ešte jedna geniálna vec ktorú ocení každý fanúšik Nintenda! Tou vecou je len taká maličkosť, napríklad keď Mário okolo seba mláti, tak okolo neho lietajú zlaté mince. Síce je to len detail, ale vie to potešiť. V hre sa ďalej môžete tešiť na postavičky ako Peach, Diddy Kong, Princ Emblem, Link, Samus, Zelda, Lucas, Kid Icarus, Pikachu a k rodinke Nintenďákov sa pridali aj Solid Snake, Sonic atď..

V arénach sa nemusíte spoliehať len na svoje schopnosti, keďže počas boja do arény padajú rôzne predmety, power up a iné užitočné veci. Napríklad taká bazooka, pištoľ či TNT bedňa. Arény sú veľmi rozdielne a každý si nájde svoju obľúbenú, ktorá mu bude najviac vyhovovať. A keby vám ani jedna nesadla, tak hra obsahuje aj editor arén, ale podľa mňa je tam tento editor zbytočný, keďže arén je naozaj dostatok a sú úplne v pohode.

Poďme teraz k multiplayeru, lebo ten je hlavnou časťou hry pri ktorej vydržíte mesiace (aspoň teda ja). Multiplayer je základ SSBB a hlavne kvôli nemu hra patrí medzi také tituly ako Wii Sport či Wii Fit. Multiplayer ide hrať online alebo len tak s kamarátmi pred jedným televízorom. V online móde si to naraz môžu rozdať až 16-sti hráči a pritom hra ide vždy plynule (žiadne sekanie počas hrania som nezaznamenal).

Má hra aj dáku chybu? No zopár ich určite je, ale tie chyby nestoja ani za reč! Preto asi hra dostáva od všetkých recenzentov vysoké ohodnotenie (priemer by bol asi tak 9). Po grafickej stránke je hra spracovaná na vynikajúcej úrovni a k tomu ešte aj má SSBB kvalitný soundtrack a zvuky, ktoré sú prebrané z iných hier.

Takže na záver to zhrniem asi takto:

Multiplayer: 10/10
Singleplayer: