19.09.2008 00:02, DKF, Komentárov: 0
Kung Fu Panda - Wii

Kung Fu Panda - Wii

U ľudí to chodí v mladosti tak, že každý má svoje detské sny a predstavy. Niekto chce byť smetiarom, niekto požiarnikom, niekto spevákom, niekto kozmonaut, pričom ja napríklad som chcel byť Michael Jackson. No ako to chodí u iných tvorov? Čím chcú byť napríklad také mladé pandy? Odpoveď je jasná: Kung fu majstrom.
Určite veľa z vás videlo nový animovaný film od štúdia DreamWorks, ktorý ešte stále beží v kinách. Film má rovnaký názov ako aj táto hra (prekvapivé však?) čiže Kung Fu Panda. Aj ja osobne som bol na tomto filme v kine, pretože mám celkom slabosť na CGI animované filmy, či už pre dospelých alebo pre deti. Bavil som sa príjemne, bolo to vtipné a aj poučné, skrátka detská klasika namiešaná zo správnych ingrediencií, na ktorej sa s chuťou pobavia aj dospelí. A aspoň už teraz viem, že okrem sexualharašment Pandy o ktorej sme boli poučení v Southparku, je aj Panda - Kung fu.

No teraz tu nebudeme rozoberať film, ale hru, ktorá samozrejme vyšla na trh spoločne s filmom. Táto metóda ťahania peňazí z nadšených divákov je už silne tradičná, čiže niet sa čo čudovať, že sa svojej virtuálnej verzie dočkala aj tlstá Panda menom Po.

Hra sa odohráva podľa filmového príbehu. Preto všetci čo už tento film videli, vedia čo môžu v hre očakávať. No pre tých ktorí film ešte nepoznajú, priblížim v skratke príbehové pozadie. Stredoveká Čína má problém. Strach zo zloducha menom Tai Lang, ktorý sa chystá po úteku z väzenia dobiť celú krajinu, sa stále stupňuje. Preto sa hlavný majster Ugvej rozhodne určiť dračieho bojovníka, ktorý má podľa legendy zabrániť nešťastiu. Tento bojovník má byť vybraný z veľkej päťky, ktorá sa skladá z najlepších bojovníkov trénovaných majstrom Shifu. Opica, tiger, modlivka, žeriav a vretenica sú preto pripravení na poslednú skúšku, avšak zrazu... Zrazu sa zjaví na scéne Po. Veľká tlstá Panda, ktorá pracuje u svojho otca v reštaurácii s polievkami. Po od detstva sníva o tom, že bude veľkým kung fu majstrom, no jeho život je akurát roznášanie rezancovej polievky v otcovom podniku, no teraz sa má všetko zmeniť....

Dizajn tejto hry je klasicky behačkovo akčný, tak ako asi každý už od začiatku predpokladal. V hre ovládate tlstého panďáka Poa, avšak občas sa na chvíľu dostanete do úlohy niektorej zo zvyšných kladných postáv. Napríklad počas skúšky ovládate tigricu a pomocou Wiimote jej budete ukazovať smer útoku na obrovského cvičného panáka. No kým občas pochopíte ktorým smerom presne ukazujú šípky na obrazovke, tak vás to bude stáť život. Takýchto medzihier je počas hry viacej, avšak hlavná postava tu je Po, tak sa teda poďme pozrieť na jeho putovanie.

To začína ešte v jeho snoch, keď si predstavuje, že je neohrozený kung fu hrdina a ochraňuje slabších. Prichádza tak do dediny, ktorú terorizujú zlé divé prasce, prijme úlohu od bezbranného zajaca a ide sa na vec. No a tu si môžme niečo povedať o ovládaní. To je vcelku fajn. S joystickom na Nunchaku ovládate smer chôdze a boj prebieha metaním Wiimote kade tade. Po chvíli si na to človek celkom zvykne, a potom mu to už nerobí väčšie starosti. No čo sa samozrejme o chvíle vzrušenia postará je už klasicky, tamtadadáá: kamera. Tá si veľakrát žije svojim vlastným životom, a od úplného pekla ju zachraňuje iba možnosť centrovania pomocou tlačidla C. Vlastne, keď tak nad tým premýšľam, tiež je to klasika pri takýchto narýchlo spichnutých hrách. Ako by to ani inak nešlo spraviť, iba s odfláknutou kamerou. A keby len kamerou!

Grafika hry je taktiež na dosť nízkej úrovni. Aj keď sa snaží kopírovať filmovú predlohu, textúry, modeli a objekty sú dosť slabé. Jediné na čo sa dá vcelku kľudne pozerať, sú animácie. Počas hry sa vám veľakrát stane, že postavička panďaka Poa sa kľudne prepadne cez objekt, prípadne do neho zabehne kamera, čo vám samozrejme výhľad veľmi nespríjemní. Takýchto chýb je tam samozrejme viacej, čo však už asi ku hrám tohoto razenia patrí ako plešina k inšpektorovi Kojakovy.

Každopádne, treba si uvedomiť pre koho je táto hra primárne určená. Sú to deti, preto sa tomuto výtvoru dá odpustiť zopár nejasností, ktoré však nás starších vytáčajú do vysokých obrátok. Musím povedať, že občas som sa aj bavil. Keďže si v hre vyskúšate všetko čo ste mohli vidieť aj vo filme, tak to nieje až také zlé. Snaha dostať do kláštora, prípadne tréning obtlstlého panďáka dokáže zabaviť aj tých starších, no pripomínam, že asi nie na dlho.

Záverom snáď môžem povedať len to, že hra splnila všetky moje očakávania, ktoré však nijaké neboli. Vlažný prístup ku tejto hre sa opäť raz ukázal ako ten správny, a aj naďalej mám istotu, že hry podľa momentálnych kinohitov sú pri najlepšom len priemer. Ale zasa na druhú stranu, ak máte pod prvý tucet rokov, tak si kľudne môžete prirátať ešte jeden bodík k dobru.

Hodnotenie: 5

Activision
Distribútor: Activision