11.07.2008 00:06, DKF, Komentárov: 4
Requiem Bloodymare
Sú hráči, ktorí trávia svoj voľný čas životom vo virtuálnych svetoch MMORPG. Viac ako 10 miliónov sa ich stretá vo svete Azerothu, alebo Outlandu v hre World of Warcraft. Viac ako 3 milióny sa stretáva vo svete Aden v hre Lineage 2. No tieto dve hry sú natoľko odlišné, že sa nedajú priamo porovnávať. Teraz však majú niečo spoločné – REQUIEM.
Netreba ma dlho mučiť, aby som priznal, že aj ja trávim svoje voľné večery vo virtuálnych svetoch. Prežil som si svoje na Adene, doteraz žije môj warlock vo svete Azerothu a s veľkým záujmom som pozoroval, že sa blíži nový svet. Svet originálny a neokukaný, svet Age... Nie, nie Age of Conan ma nezaujal, pretože je to ďalšie fantasy MMORPG (Massive Multiplay Online Role Playing Game) a toho fantasy už mám veru dosť. Takže svet Requiem. Svet Requiem sľuboval hororovú atmosféru, zvláštny svet kde funguje technika aj mágia, svet iný ako tie, ktoré som doteraz navštívil. Poďme sa preto pozrieť, čo pre nás tvorcovia z Gravity navarili vo svojom kotli.
Svet Requiem je naozaj neporovnateľný so svetmi Azerothu, Adenu, Ragnaroku alebo ľubovoľnej inej online hry, ktorú som navštívil. Je taký... steampunkový. To je to pravé slovo. Na jednej strane máme hráčov, ktorí bojujú mečmi, kušami a mágiou, na druhej strane môžeme na svete nájsť havarované kozmické lode, obrovské stroje, pouličné osvetlenie... Je to svet plný rozporov, prekvapení, príšer, hrôzy a krvi.
Po stiahnutí klienta a pripojení sa na server nasleduje výber servera, na ktorom chceme prežívať svoj život. Existujú dva druhy serverov. Tie na ktorých je povolené aby sa hráči medzi sebou zabíjali a tie na ktorých to je zakázané. Vidím to ako obrovský krok vpred, pretože PK (player killing) bol faktor, ktorý ma odhovoril od hrania Lineage 2. Takto si každý vyberie, či sa chce biť s inými hráčmi, alebo iba s MOBmi (MOB – Monster Or Beast). Následne pokračujeme tvorbou postavy, výberom z troch rás Turan/Bartuk/Kruxena, z ktorých každá môže mať jedno z dvoch povolaní. Každá rasa má samozrejme iné povolania. Po vytvorení postavy nasleduje voľba PIN kódu.
Tu by som si dovolil sa pozastaviť, teda ak dovolíte. Stáva sa, že nejakým spôsobom niekto ukradne inému hráčovi login a password na jeho herné konto. Či už trójskym koňom, alebo nejakým iným spôsobom. Páni z Gravity vymysleli druhý ochranný prvok. Každá postava má vlastný 4 miestny PIN kód, ktorý sa nedá naťukať z klávesnice, ale iba vyklikať na obrazovke, na malej numpad klávesnici. Po každom kliknutí na číslo sa pozície jednotlivých číslic náhodne zmenia, takže nie je možné nejakým softwarom toto číslo ukradnúť. Jednoduché, ochranné, účinné.
Ak už teda máme všetko hotové, vstúpime do sveta Requiem.
Po prvom logine som sa ocitol pred mestečkom. Vstupujem dnu a nachádzam prvé questy. Mám postupne obehať dôležité postavy v meste, každá mi povie čo robí a čo môže urobiť pre mňa. Prichádzam teda k prvej z nich, pokecáme a ding, prichádzajú prvé expy. Takže expy sú aj za questy, nie len za zabíjanie mobov, huráááá! Nebude tu nekonečný grinding, dá sa levelovať normálne, plnením questov. Po obehaní mesta dostávam prvú úlohu za jeho obranným múrom. Mám zabiť niekoľko konkrétnych príšer a vrátiť sa naspäť. Skvelé. Kontrolujem si teda výzbroj, ktorú mám na sebe, zatiaľ nič moc, a vrhám sa von z mesta. Vonku ma čaká nádherný svet, prekreslený do detailov, hory, nížiny, kopce... A prvé príšery. Začínam chápať, prečo sa Requiem chváli tým, že je prvým horrorovým MMORPG. Príšerky vonku ako keby utiekli z pera kresliča horrorov, alebo možno od samotného majstra H.R. Gigera. Stretám rozpadnutých zombíkov, obrovské kôrnatce, mravčie larvy väčšie ako ja, poloprehnité psy, ktorým cez vytŕčajúce rebrá trčia ruky nešťastníkov, ktorí stretnutie s nimi neprežili...
Veľmi ťažko sa to opisuje slovami, nápaditosť tvorcov je skutočne obrovská a zatiaľ (som level 26) som sa nestretol s tým, že by sa príšerky opakovali. A spomínal som už slovo krv? Krv? KRV? Litre krvi? Táto hra je krvou presýtená. Zabité príšery sa v kŕčoch zvíjajú na zemi, lietajú končatiny či hlavy, dokonca moja postavička je po chvíli natoľko opojená bojom, že príšera úplne vybuchuje a trhá sa na malé kúsky. Moja soulhunterka je celá od jej krvi. KRRRRV!!! Hra naozaj poskytuje obrovskú úroveň násilia, takže prichádza prvé maličké mínus, na to aby som mohol REQUIEM hrať, musím mať aspoň 17 rokov, čo teda u mňa už dlho nieje problém :)
Pri zabíjaní príšer z nich padajú rozličné predmety, takže po chvíli hrania už začínam byť ako-tak vyzbrojený a idem skúmať ďalej. Nachádzam kováča, ktorý mi ponúka opravu vecí, tak si ich teda nechám opraviť. Nachádzam druhého, ktorý mi ponúka, že za istý poplatok mi veci čo zaberajú miesto v batohu rozbije na akýsi základný materiál. Síce ešte neviem na čo mi to je, ale inventár je obmedzený, tak prečo nie? Po nejakej dobe hrania stretám ďalšieho kováča, ktorý vie zasa veci upgradovať. Upgrade má niekoľko možných stupňov. Prebieha tak, že kováčovi dáme predmet ktorý chceme upgradovať, dáme mu špeciálny upgrade xeon a dáme mu základné xeony potrebné na upgrade. Zaplatíme poplatok a kováč sa pokúsi nám predmet upgradnúť. Pokúsi je to správne slovo, pretože občas sa stane, že to nevyjde. Vtedy prichádzame o predmet, o xeony, o peniaze a nemáme nič. Preto si každý rozmyslí, či bude robiť upgrade veci, ktorá už bola dva krát upgradnutá. Upgrade stál peniaze, stál xeony a môžme o vec prísť. Ak sa však upgrade podarí, máme predmet vyššieho levelu, ktorý získal ďalšie schopnosti.
Okrem upgradovania vecí, môžeme upgradovať aj sami seba. Každým levelom sa môžme naučiť jeden skill. Skillov je viac ako levelov, takže si treba zvoliť, ktorým smerom chceme svoju postavu rozvíjať. Či sa naučíme radšej vyšší skill nejakého ničivého kúzla, alebo sa naučíme radšej nové obranné. To však ešte nie je všetko. Svoju postavu môžeme upgradovať aj úpravami DNA. DNA úpravy prebiehajú u DNA inžinierov a dokážu rovnako buď zosíliť naše útoky, obranu, prípadne iné vlastnosti. Čo urobiť s vecami, ktoré sme si upgradli a potom z nich vyrástli? Predsa predať. V hre fungujú klasické herné trhové mechanizmy. Buď vec predáme nejakej NPC (non player character) za smiešny peniaz, alebo ju predáme nejakému hráčovi. Ako? Jednoducho, hneď v prvom meste sa nachádza auctioneer, takže stačí vec vložiť do dražby a hráči sa už navzájom pobijú, ak ich predmet zaujal. Pozitívne oproti Lineage 2. A aby som nezabudol, žiadna vec sa neviaže na postavu, niečo ako soulbound z WoW tu neexistuje, takže môžeme predať naozaj úplne všetko. Toto je zasa pozitívum voči WoW.
Následným zaujímavým prvkom je takzvaný possesion beast systém. Je to systém, ktorý nám umožňuje zmeniť svoju postavu v príšeru a vybrať sa rozsievať skazu a rozlievať krv nepriateľov v jej koži. Zároveň nám to sprístupní úplne iné skilly a spôsoby boja, takže ak nás omrzí boj za našu postavu, stačí sa prepnúť a hneď hráme iným spôsobom. Ďaľším veľmi veľmi zaujímavým prvkom je platenie za samotné hranie. Áno, za MMORPG sa zvyčajne platí. Nájdu sa aj free hry, ale tie málokedy poskytujú to čo hry platené. Málokedy... A uznajte, Requiem toho poskytuje naozaj veľa. Takže poplatok, ktorý sa za hranie Requiem platí... Závisí len na vás!
Requiem má aj originálne riešenie problému pri online hrách. Dá sa hrať úplne zdarma, nemusíte platiť vôbec nič. Je to naozaj free MMORPG. Môžete si zaplatiť za Basic account, ktorý prinesie bonusy v podobe 20% navýšenia experience, či 10% navýšenia dropu vecí. No a existuje account Premium, ktorý má bonus na experience 50% a na dropy 30%. Oba zároveň znižujú stratu experience pri úmrtí a sprístupňuje možnosť písať do regional chatu. Takže platiť môžme, nemusíme. Z praxe viem povedať, že ako hráč s premium accountom som nebol ničím donútený grindovať, vždy mi experience z questov vychádzal tak, že som postupne prechádzal levelmi. Hráči v guilde ktorí hrajú free, sa občas posťažujú, že 20% levelu musia vždy dokončiť iba zabíjaním príšer.
No a poslednou novinkou je takzvaný Mall Shop. Je to obchod v hre, kde sa za body (ktoré sa kupujú za reálne peniaze) dajú nakúpiť rozličné bonusové veci. Napríklad sa dá kúpiť bonus 30% viac peňazí, ktoré padajú z mobov, alebo sa dá už na lvl 1 kúpiť mount. Prípadne sa dá kúpiť kostým zajačika či medveďa. Vecí je tu nepreberné množstvo a každý si nájde niečo čo ho zaujme.
Aby som to zhrnul, hra je pre mňa, človeka ktorý strávil niekoľko rokov vo svete Azerothu veľmi zaujímavá a prináša kopec nových vecí, ale zároveň neopúšťa tie, ktoré sa mi na WoW páčia. Chvíľami mám pocit, ako keby Gravity vydestilovali to najlepšie práve z Lineage 2 a z WoW, pridali množstvo vlastných ingrediencií a namiešali tento skutočne majstrovský koktail. Ja osobne môžem Requiem len vrelo doporučiť. Odporúčam si preto otvoriť www.playrequiem.com, stiahnuť si klienta a hrať.
Hodnotenie: 10
Výrobca: Gravity Interactive
Distribútor: Gravity Interactive
Platforma: PC
Multiplayer: Áno
Svet Requiem je naozaj neporovnateľný so svetmi Azerothu, Adenu, Ragnaroku alebo ľubovoľnej inej online hry, ktorú som navštívil. Je taký... steampunkový. To je to pravé slovo. Na jednej strane máme hráčov, ktorí bojujú mečmi, kušami a mágiou, na druhej strane môžeme na svete nájsť havarované kozmické lode, obrovské stroje, pouličné osvetlenie... Je to svet plný rozporov, prekvapení, príšer, hrôzy a krvi.
Po stiahnutí klienta a pripojení sa na server nasleduje výber servera, na ktorom chceme prežívať svoj život. Existujú dva druhy serverov. Tie na ktorých je povolené aby sa hráči medzi sebou zabíjali a tie na ktorých to je zakázané. Vidím to ako obrovský krok vpred, pretože PK (player killing) bol faktor, ktorý ma odhovoril od hrania Lineage 2. Takto si každý vyberie, či sa chce biť s inými hráčmi, alebo iba s MOBmi (MOB – Monster Or Beast). Následne pokračujeme tvorbou postavy, výberom z troch rás Turan/Bartuk/Kruxena, z ktorých každá môže mať jedno z dvoch povolaní. Každá rasa má samozrejme iné povolania. Po vytvorení postavy nasleduje voľba PIN kódu.
Tu by som si dovolil sa pozastaviť, teda ak dovolíte. Stáva sa, že nejakým spôsobom niekto ukradne inému hráčovi login a password na jeho herné konto. Či už trójskym koňom, alebo nejakým iným spôsobom. Páni z Gravity vymysleli druhý ochranný prvok. Každá postava má vlastný 4 miestny PIN kód, ktorý sa nedá naťukať z klávesnice, ale iba vyklikať na obrazovke, na malej numpad klávesnici. Po každom kliknutí na číslo sa pozície jednotlivých číslic náhodne zmenia, takže nie je možné nejakým softwarom toto číslo ukradnúť. Jednoduché, ochranné, účinné.
Ak už teda máme všetko hotové, vstúpime do sveta Requiem.
Po prvom logine som sa ocitol pred mestečkom. Vstupujem dnu a nachádzam prvé questy. Mám postupne obehať dôležité postavy v meste, každá mi povie čo robí a čo môže urobiť pre mňa. Prichádzam teda k prvej z nich, pokecáme a ding, prichádzajú prvé expy. Takže expy sú aj za questy, nie len za zabíjanie mobov, huráááá! Nebude tu nekonečný grinding, dá sa levelovať normálne, plnením questov. Po obehaní mesta dostávam prvú úlohu za jeho obranným múrom. Mám zabiť niekoľko konkrétnych príšer a vrátiť sa naspäť. Skvelé. Kontrolujem si teda výzbroj, ktorú mám na sebe, zatiaľ nič moc, a vrhám sa von z mesta. Vonku ma čaká nádherný svet, prekreslený do detailov, hory, nížiny, kopce... A prvé príšery. Začínam chápať, prečo sa Requiem chváli tým, že je prvým horrorovým MMORPG. Príšerky vonku ako keby utiekli z pera kresliča horrorov, alebo možno od samotného majstra H.R. Gigera. Stretám rozpadnutých zombíkov, obrovské kôrnatce, mravčie larvy väčšie ako ja, poloprehnité psy, ktorým cez vytŕčajúce rebrá trčia ruky nešťastníkov, ktorí stretnutie s nimi neprežili...
Veľmi ťažko sa to opisuje slovami, nápaditosť tvorcov je skutočne obrovská a zatiaľ (som level 26) som sa nestretol s tým, že by sa príšerky opakovali. A spomínal som už slovo krv? Krv? KRV? Litre krvi? Táto hra je krvou presýtená. Zabité príšery sa v kŕčoch zvíjajú na zemi, lietajú končatiny či hlavy, dokonca moja postavička je po chvíli natoľko opojená bojom, že príšera úplne vybuchuje a trhá sa na malé kúsky. Moja soulhunterka je celá od jej krvi. KRRRRV!!! Hra naozaj poskytuje obrovskú úroveň násilia, takže prichádza prvé maličké mínus, na to aby som mohol REQUIEM hrať, musím mať aspoň 17 rokov, čo teda u mňa už dlho nieje problém :)
Pri zabíjaní príšer z nich padajú rozličné predmety, takže po chvíli hrania už začínam byť ako-tak vyzbrojený a idem skúmať ďalej. Nachádzam kováča, ktorý mi ponúka opravu vecí, tak si ich teda nechám opraviť. Nachádzam druhého, ktorý mi ponúka, že za istý poplatok mi veci čo zaberajú miesto v batohu rozbije na akýsi základný materiál. Síce ešte neviem na čo mi to je, ale inventár je obmedzený, tak prečo nie? Po nejakej dobe hrania stretám ďalšieho kováča, ktorý vie zasa veci upgradovať. Upgrade má niekoľko možných stupňov. Prebieha tak, že kováčovi dáme predmet ktorý chceme upgradovať, dáme mu špeciálny upgrade xeon a dáme mu základné xeony potrebné na upgrade. Zaplatíme poplatok a kováč sa pokúsi nám predmet upgradnúť. Pokúsi je to správne slovo, pretože občas sa stane, že to nevyjde. Vtedy prichádzame o predmet, o xeony, o peniaze a nemáme nič. Preto si každý rozmyslí, či bude robiť upgrade veci, ktorá už bola dva krát upgradnutá. Upgrade stál peniaze, stál xeony a môžme o vec prísť. Ak sa však upgrade podarí, máme predmet vyššieho levelu, ktorý získal ďalšie schopnosti.
Okrem upgradovania vecí, môžeme upgradovať aj sami seba. Každým levelom sa môžme naučiť jeden skill. Skillov je viac ako levelov, takže si treba zvoliť, ktorým smerom chceme svoju postavu rozvíjať. Či sa naučíme radšej vyšší skill nejakého ničivého kúzla, alebo sa naučíme radšej nové obranné. To však ešte nie je všetko. Svoju postavu môžeme upgradovať aj úpravami DNA. DNA úpravy prebiehajú u DNA inžinierov a dokážu rovnako buď zosíliť naše útoky, obranu, prípadne iné vlastnosti. Čo urobiť s vecami, ktoré sme si upgradli a potom z nich vyrástli? Predsa predať. V hre fungujú klasické herné trhové mechanizmy. Buď vec predáme nejakej NPC (non player character) za smiešny peniaz, alebo ju predáme nejakému hráčovi. Ako? Jednoducho, hneď v prvom meste sa nachádza auctioneer, takže stačí vec vložiť do dražby a hráči sa už navzájom pobijú, ak ich predmet zaujal. Pozitívne oproti Lineage 2. A aby som nezabudol, žiadna vec sa neviaže na postavu, niečo ako soulbound z WoW tu neexistuje, takže môžeme predať naozaj úplne všetko. Toto je zasa pozitívum voči WoW.
Následným zaujímavým prvkom je takzvaný possesion beast systém. Je to systém, ktorý nám umožňuje zmeniť svoju postavu v príšeru a vybrať sa rozsievať skazu a rozlievať krv nepriateľov v jej koži. Zároveň nám to sprístupní úplne iné skilly a spôsoby boja, takže ak nás omrzí boj za našu postavu, stačí sa prepnúť a hneď hráme iným spôsobom. Ďaľším veľmi veľmi zaujímavým prvkom je platenie za samotné hranie. Áno, za MMORPG sa zvyčajne platí. Nájdu sa aj free hry, ale tie málokedy poskytujú to čo hry platené. Málokedy... A uznajte, Requiem toho poskytuje naozaj veľa. Takže poplatok, ktorý sa za hranie Requiem platí... Závisí len na vás!
Requiem má aj originálne riešenie problému pri online hrách. Dá sa hrať úplne zdarma, nemusíte platiť vôbec nič. Je to naozaj free MMORPG. Môžete si zaplatiť za Basic account, ktorý prinesie bonusy v podobe 20% navýšenia experience, či 10% navýšenia dropu vecí. No a existuje account Premium, ktorý má bonus na experience 50% a na dropy 30%. Oba zároveň znižujú stratu experience pri úmrtí a sprístupňuje možnosť písať do regional chatu. Takže platiť môžme, nemusíme. Z praxe viem povedať, že ako hráč s premium accountom som nebol ničím donútený grindovať, vždy mi experience z questov vychádzal tak, že som postupne prechádzal levelmi. Hráči v guilde ktorí hrajú free, sa občas posťažujú, že 20% levelu musia vždy dokončiť iba zabíjaním príšer.
No a poslednou novinkou je takzvaný Mall Shop. Je to obchod v hre, kde sa za body (ktoré sa kupujú za reálne peniaze) dajú nakúpiť rozličné bonusové veci. Napríklad sa dá kúpiť bonus 30% viac peňazí, ktoré padajú z mobov, alebo sa dá už na lvl 1 kúpiť mount. Prípadne sa dá kúpiť kostým zajačika či medveďa. Vecí je tu nepreberné množstvo a každý si nájde niečo čo ho zaujme.
Aby som to zhrnul, hra je pre mňa, človeka ktorý strávil niekoľko rokov vo svete Azerothu veľmi zaujímavá a prináša kopec nových vecí, ale zároveň neopúšťa tie, ktoré sa mi na WoW páčia. Chvíľami mám pocit, ako keby Gravity vydestilovali to najlepšie práve z Lineage 2 a z WoW, pridali množstvo vlastných ingrediencií a namiešali tento skutočne majstrovský koktail. Ja osobne môžem Requiem len vrelo doporučiť. Odporúčam si preto otvoriť www.playrequiem.com, stiahnuť si klienta a hrať.
Hodnotenie: 10
Výrobca: Gravity Interactive
Distribútor: Gravity Interactive
Platforma: PC
Multiplayer: Áno
|
Plusy:
Mínusy:
|
Zakúpiť hru
Hodnotenie:
Diskusia
SK/CZ guilda na serveri Lintra | 11. 07. 2008 12:12 | |
requiem | 11. 07. 2008 12:19 | |
Kolko sa plati? | 17. 07. 2008 19:50 | |
sparhawk | Re: Kolko sa plati? | 28. 07. 2008 20:05 |
Bleskovky
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Posledné príspevky v diskusii
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
Najnovšie online hry
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Najnovšie plné hry
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|
Spriatelené weby