07.04.2008 07:23, DKF, Komentárov: 2
God of War: Chains of Olympus

God of War: Chains of Olympus

Okrem PSP nie som vlastníkom žiadnej konzoly. Preto mi pojem God of War sám o sebe do okamihu vydania demoverzie tejto hry na PSP nič nehovoril. Demo však vyšlo a ja som netrpezlivo čakal, kedy sa mi do rúk dostane plná verzia hry, a či dokáže udržať latku tak vysoko, ako tá krátka ukážka. Nuž, hodina pravdy nastala...
Keďže stačí zoscrollovať dolu na koniec stránky a vidíte hodnotenie, nemusím zbytočne odďaľovať odpoveď. Áno, podarilo, dokonca napriek tomu, že demo je skvelé, hra je ešte lepšia. Priam božská.

Herný princíp je jednoduchý. Choď, zabi všetko čo sa hýbe, rozbi všetko čo sa dá rozbiť a zbieraj body a bonusy. Je to však namixované v úžasnom koktaile pohybu, smrti a krvi, a zabíjanie nikdy nebolo také zábavné. Hra nás zavedie do starého grécka. Začneme v starobylom meste Attica, kde s Kratosom musíme pomôcť zachrániť mesto pred útokom peržanov. Postupne lovíme obrovského baziliška, ktorého peržania na mesto vyslali, stretávame sa s minibossmi, až nakoniec v epickom súboji samotného baziliška porazíme. Toto však nie je celá hra, ale len začiatok, ktorý slúži viac na zžitie sa s herným systémom a princípmi. Po zabití baziliška sa otvára úplne iný príbeh, ktorý sa postupne rozvíja, zavedie nás na rozličné miesta zo starej gréckej mytológie až kým nevyvrcholí v skutočne prekvapivom závere.

Príbeh však nie je prvá vec, ktorou nás hra ohúri. Prvá je grafika. Grafika je jednoducho nádherná. Prostredia sú úžasne vymodelované, a hra svetla a tieňa v tejto hre je tak nádherná, že chvíľami som uvažoval, kam do toho UMD schovali prídavný grafický akcelerátor. Animácie Kratosa sú nádherné. Kedysi dávno, keď ešte začínali hry na PC, boli prelomovými animáciami animácie hlavnej postavy z hry Prince of Persia. Podobne s otvorenými ústami som teraz sledoval ako postava na obrazovke tancuje svoj tanec smrti s nožmi (niektoré komba naozaj pôsobia ako balet), ako plynule skáče cez prekážky, alebo lozí po stene. Jednoducho nádhera. Páni z Ready at Dawn (okrem tejto hry urobili este prevod Daxtera z PSX na PSP) skutočne ukázali čo vedia.

Hra samotná má skvelo zvládnuté ovládanie. Postavička sa ovláda plynulo, až máme občas pocit, že sa hra hrá sama. Pohyb postavy je vyriešený analógovým joystickom, jedine čo môžem tomuto vytknúť je to, že po nejakej dobe hrania ma bolel ľavý palec, pretože som sa stále pokúšal Kratosa urýchliť tým, že joystick posuniem ešte ďalej. Boj sa ovláda pomocou tlačidiel napravo, kde jedno je určené pre rýchly, slabší úder, jedno pre pomalší ale silnejší, jedno pre blok. Okrem toho sa používajú horné tlačítka L a R spolu s akčnými tlačítkami na aktivovanie či už špeciálnej vlastnosti, alebo kúziel. Cestou, ako chodíme nachádzame truhlice, ktoré po otvorení na nás vypľujú svetielka – modré, zelené alebo červené. Modré nám dopĺňajú manu, zelené životy a za červené upgradujeme svoje útoky. Okrem toho ešte môžme nájsť oko gorgony alebo pierko fénixa, ktorých keď nazbierame 5 tak sa nám natiahne ukazovateľ zdravia alebo many.

Jednotlivé slabé a silné útoky sa dajú skladať do bojových komb, pri ktorých sa rozpúta na obrazovke smršť čepelí a nepriatelia dostávajú zásah jeden za druhým. Samotné zásahy do nepriateľov sa tiež počítajú a ak sa nám podarí ich urobiť viacero za sebou, je to odmenené ďaľšími červenými svetielkami. Mne osobne sa najviac podarilo urobiť reťaz 200 úderov. Okrem bežných nepriateľov stretávame aj bossov, s ktorými sú súboje o dosť ťažšie a často treba najskôr prísť na to, ako ich zabiť. Niektorých silnejších nepriateľov môžeme najskôr ťažko zraniť, na čo sa nad nimi zjaví symbol s o, keď k nim prídeme a stlačíme krúžok spustí sa minihra, pri ktorej sa nám zjaví čo máme stlačiť a Kratos efektne dorazí nepriateľa. Týmto ma hra tiež prekvapila, keďže podobné veci som už videl, ale doteraz sa mi nestalo, že by som v takejto minihre mal stláčať striedavo L+R alebo mal krúžiť v predpísanom smere analógovým joystickom.

Hudba je rovnako skvelá ako zvyšné časti hry. Mohutné orchestrálne skladby umocňujú dojem zo starého grécka a z každej časti obrazovky na nás dýcha atmosféra starých gréckych povestí a bájí. Nuž veď sme predsa otrokmi Olympu a vykonávame za nich špinavý robotu. Každopádne je to však veľmi zábavná, veľmi krvavá a veľmi zaujímavá robota.

Hodnotenie: 10

Ready At Dawn Studios
Distribútor: SCEE