02.04.2008 10:32, Richard „gulath“ Bojničan, Komentárov: 0
Patapon

Patapon

Pata pata pata pon!
Keď som si kupoval PSP ako hernú konzolu, bolo mi vopred jasné, že si ku kupujem práve preto, aby som na nej mohol hrať hry, ktoré mi moje PC neponúka. Originalita, nápad a hratelnosť sú u mňa berné mince.

Úžasná oslepujúca 3D grafika a najmodernejšie efekty na mňa príliš nepôsobia. Preto som bol napríklad úplne nadšený, keď som si kúpil LOCO ROCO. Táto principiálne jednoduchá hra spôsobila brutálny rozruch, najmä v ženskej časti mojich známych. Baby sa pokúšali nakláňaním konzoly ešte o kúsoček posunúť guličku, alebo ju urýchliť. Potom dlho dlho nič originálne, nič nápadité až ako blesk z jasného neba prišilo toto.

PATA PON. Názov hry je zložený z dvoch slov, ktoré si v nej veľmi často vypočujete. Ide o dva údery na bubon. A bubon je ústredným ovládacím prvkom celej hry. Ale poďme pekne po poriadku. Patapon je veľmi ťažko zaraditeľná hra. Je to hra založená na rytmike, zároveň je to stratégia a obsahuje aj prvky RPG. Znie to ako šialený mix? Omyl páni a dámy, skôr jedinečne namiešaný koktail z tých najoriginálnejších ingrediencií, z ktorých tam má každá to správne množstvo.

O čo teda ide? Staneme sa božstvom. Božstvom pre malý kmeň Pataponcov, ktorí nás budú oslovovať The Allmighty. No nie je skvelé byť všemocným bohom? A čo budeme robiť? Budeme viesť armády pataponcov do boja proti nepriateľom, pomôžeme im získať naspäť svoju zem, ktorú zabrali zlí Zigatoni. Cestou sa stretneme so zopár mýtickými bytosťami, ktoré sú veľké a silné a treba na ich zdolanie nájsť tú vhodnú stratégiu. Budeme loviť mäso a suroviny, aby náš kmeň nehladoval, a aby sa nám mohli rozrásť stavy bojovníkov. Budeme budovať a zveľaďovať svoju armádu, vylepšovať jednotky a plánovať ďalšie útoky. A toto všetko za pomoci štyroch zvukov.

Armáda pataponcov, totižto počúva iba zvuk bubna. Tento bubon vie vydať štyri zvuky: PATA, PON, BON a CHAKA. Z týchto štyroch zvukov sa skladajú jednotlivé príkazy, ktorými armádu ovládame. Príkaz tvoria vždy štyri po sebe idúce zvuky. Napríklad PATA PATA PATA PON znamená pochodom vchod. Pataponci sa na tento povel zoberú, prepochodujú kúsok obrazovky a čakajú na ďalší povel. Následne máme povel na útočenie, zaujatie obrannej pozície a na ústup. Ak sa nám darí povely za sebou udávať v správnom rytme, rastie nám číslovka pri COMBO. Akonáhle sa dostane na 10, dostanú naši pataponci bojovú horúčku a ich útoky oveľa viac zraňujú nepriateľov. Pomocou týchto povelov ovládame postup našej armády viac ako 30-timi levelmi hry. Môže sa vám to zdať málo, ale niektoré leveli si počas hrania viackrát zopakujeme, najmä ten kde lovíme potraviny, pretože z nich sa skladá naša armáda.

Armáda sa skladá z viacero druhov jednotiek, od obyčajných bojovníkov so zbraňou a štítom, cez vrhačov oštepov, lukostrelcov až po jazdecké jednotky, či jednotky strieľajúce projektily. Opätovným lovením v lovišti ako aj opätovným prechádzaním cez bossov (ktorí sú vždy pri každom ďalšom prechode ťažší a ťažší, ale zase padajú z nich čoraz vzácnejšie materiály) získavame materiálnu základňu na výrobu lepšej armády. Po porazení nepriateľských jednotiek často zostávajú kúsky zbroje, či zbrane, ktoré potom môžme prideliť naším jednotkám a zlepšiť tak ich útok alebo obranu. Dobre kombinovaná armáda má v neskorších leveloch cenu zlata.

Grafika hry je veľmi milá, jednoduchá, takmer až infantilná, ale pôsobí úžasným dojmom. Postavičky, ktorých väčšinu tela tvorí jedno oko, oduševnene pochodujú, bojujú, tancujú, vyskakujú, až sa nezdá čo všetko sa dá naanimovať na jednej takej postavičke. Ku grafike sa pridávajú tenučké hlásky pataponcov, ktorými si pospevujú povely ktoré im dávame. Verte alebo nie, ale dokážu vyčariť úsmev na tvári nie len vám, ale aj všetkým naokolo, ktorí to začujú.

Celkovo je PATAPON úžasnou a zábavnou hrou, ktorú môžem každému len odporučit, takže PATA PATA PATA PON do obchodov a zakúpiť si ju!

Richard „gulath“ Bojničan

Výrobca: SCR - Japan