12.03.2008 14:02, DKF, Komentárov: 0
Parappa the Rapper.
Parappa the Rapper je hra ktorá pôvodne vyšla na PS one niekedy v minulom tisícročí. Vtedy to bola jedna z prvých takzvaných „rythm" hier, ktorých princíp spočíva v správnom stláčaní klávesov do rytmu hudby.
Tento štýl sa celkom uchytil a neskôr sa vyvinul do dokonalosti na hrách Dance Dance Revolution alebo Guitar Hero. Spoločnosť Sony sa rozhodla, že túto hru oživí na konzole Playstation Portable, takže sa na nás rúti malý psík Parappa.
"4-5 ročný hráč": Je to úplne super. Hra rozpráva príbeh malého psíka Parappu, ktorý sa pasuje s rozličnými životnými prekážkami, aby získal srdce svojej vysnívanej priateľky Sunny Funny. Najskôr sa musí naučiť bojovať v kung-fu škole. To preto, lebo Parappu a jeho kamarátov otravovali nejakí zlí veľkáči keď šli cestou z kina na hamburger. Potom sa malý psík učí urobiť vodičský preukaz, pretože chce svoju priateľku odviezť na rande, no a napokon sa pokúša urobiť veľký výpredaj aby si zarobil na vlastné auto. Túto časť som ešte neprešiel, pretože žabiak rapuje príliš rýchlo. Hra má krásnu farebnú grafiku, ktorá je robená tak, ako keby som ju nakreslil na papier a vystrihol, takže vlastne všetko je také ploché a keď sa na veci pozerám z boku, tak vidím presne ako keby som to vystrihol z papiera. Keď prestanem hrať, pôjdem si nakresliť Parappu aj Sunny Funny aj ostatných kamarátov a poprosím mamu aby mi ich nalepila nad postieľku, aby sa mi o nich snívali aj sníčky.
"Žiak základnej školy": Brácho, táto hip hop skvelá hra je namakaná. Hráš ako malý rapper, čiže vlastne ako ja, chápeš, a postupne sa svojim rapom prebíjaš cez ťažkých prísnych raperov, ako je napríklad cibuľový kung fu učiteľ, alebo pečúca sliepka v telke. V tejto hre nie sú dôležité prísne rýmy, ani tvrdý text hovoriaci o ťažkom živote rapera v ghette brácho. V tejto hre je dôležitý plynulý flow, na ktorom to vlastne celé fičí, chápeš? Nechápeš brácho, pretože si to ešte nevidel. Nevadí, predstav si, že máš taký pásik, na ktorom sú zobrazené tlačítka ktoré máš mačkať do rytmu. Po tom pásiku ide symbol tvojej hlavy a ty máš zmáčknuť tlačítko vtedy, keď sa ho tvoja hlava dotkne. Keď to urobíš správne, tak bude malý Parappa rapovať a ty sa dostaneš ďalej. Vyzerá to jednoducho brácho, ale nič v hiphope nie je jednoduché. Keď budeš len mačkať tlačítka podľa toho čo vidíš bude tvoj rap stáť za nič. Tá čiarka s tlačítkami je len taká symbolická, rozumieš. Treba ich mačkať tak, ako ti káže tvoj cit pre flow. Keď si raper, tak máš flow. Keď máš flow, tak máš preň aj cit. No a vtedy sa ti naozaj bude dariť stláčať to tak, aby bol tvoj flow plynulý ako flow tvojich protivníkov alebo ešte lepší brácho. A to je dôležité, pretože keď máš dobrý flow, tak sa dostaneš ďalej. Keď nemáš, ideš znova. V celej hre som nepočul ani jedno *censored*, alebo *censored* či *censored*. Rytmus by sa na to asi vykašľal a povedal by že toto nie je hiphop, ale zase keď budeš dookola opakovať tie *censored* levely ako ja, tak si poriadne za *censored* a teda v tej hre to vlastne nechýba brácho, chápeš? Hiphop je vždy o tom o čom si ho urobíš sám brácho.
"Dospelý človek": Parappa the raper je zvláštna hra. Je stará cca 10 rokov a je to na nej vidieť. To čo sa na prvý pohľad môže javiť ako odviazaná grafika, na pohľad druhý a ďalší zanecháva dojem, že túto hru asi kreslili deti z nižšieho stupňa základnej školy, následne sa tieto obrázky nascanovali do počítača, nejakým veľmi ale veľmi jednoduchým programom sa rozhýbali, následne sa nejako amatérsky tieto 2D objekty umiestnili do 3D sveta a urobili sa s nimi herné aj medziherné animácie.Ak náhodou nastane pohyb kamery k objektu, grafika objektu sa postupne rozpixelizuje, ako keby bol scanovaný na nízkom DPI. Jednoducho táto hra je stará a je to na nej vidieť. Nie je to žiadny remake, je to len prevod z PS One na PSP.
Čo sa týka herného princípu a hry ako takej, hra je založená na rytme. V hornej časti obrazovky je čiarka na ktorej sú uložené tlačítka ktoré treba za sebou mačkať. Treba ich mačkať nie tak, ako ukazuje ukazovateľ, ale tak, aby malý parappa rapoval čo najplynulejšie. Chvíľami to je skutočne veľmi náročné, pretože niektorí rapujúci mentori rapujú naozaj veľmi rýchlo a stlačenie tlačitka X 8 krát za 2 sekundy tak, aby to ešte vytvorilo plynulú vetu je aj podľa mňa nemožné.
Hra samotná je dosť krátka. Na easy obtiažnosti má 4 levely, na normal o jeden viac. Celú sa vám ju podarí prejsť asi tak za 2-3 hodiny čistého času. Pokiaľ ju neodložíte oveľa skôr vzhľadom na občasnú prílišnú náročnosť niektorých levelov. Keď sa vám však princíp hry dostane do krvi, je to jednoduché a potom to už ide. Otázkou však zostáva pre koho je hra vlastne určená. Vzhľadom na infantilnosť grafiky a textov rapu by sa dalo predpokladať, že pre malé deti. Neviem posúdiť ako je to pre ne obtiažne, pretože žiadne malé dieťa na podobné pokusy doma nemám, nehovoriac o tom, že neviem či by som malému dieťaťu dal do ruky svoje milované PSP. Každopádne si však myslím že pre každého homo sapiens sapiens, ktorého životná púť je už dlhšia ako 3653 dní táto hra bude znamenať nudu, alebo frustráciu, prípadne ich kombináciu. 1 bod navyše získava hra pre prípad že by naozaj dokázala zabaviť 4-6 ročné dieťa a vykúpiť tým pre zúfalého rodiča hodinu času na nazbieranie síl.
Hodnotenie: 4
Výrobca: Sony Computer Entertainment
Distribútor: SCEE
Platforma: PSP
Multiplayer: Áno
"Žiak základnej školy": Brácho, táto hip hop skvelá hra je namakaná. Hráš ako malý rapper, čiže vlastne ako ja, chápeš, a postupne sa svojim rapom prebíjaš cez ťažkých prísnych raperov, ako je napríklad cibuľový kung fu učiteľ, alebo pečúca sliepka v telke. V tejto hre nie sú dôležité prísne rýmy, ani tvrdý text hovoriaci o ťažkom živote rapera v ghette brácho. V tejto hre je dôležitý plynulý flow, na ktorom to vlastne celé fičí, chápeš? Nechápeš brácho, pretože si to ešte nevidel. Nevadí, predstav si, že máš taký pásik, na ktorom sú zobrazené tlačítka ktoré máš mačkať do rytmu. Po tom pásiku ide symbol tvojej hlavy a ty máš zmáčknuť tlačítko vtedy, keď sa ho tvoja hlava dotkne. Keď to urobíš správne, tak bude malý Parappa rapovať a ty sa dostaneš ďalej. Vyzerá to jednoducho brácho, ale nič v hiphope nie je jednoduché. Keď budeš len mačkať tlačítka podľa toho čo vidíš bude tvoj rap stáť za nič. Tá čiarka s tlačítkami je len taká symbolická, rozumieš. Treba ich mačkať tak, ako ti káže tvoj cit pre flow. Keď si raper, tak máš flow. Keď máš flow, tak máš preň aj cit. No a vtedy sa ti naozaj bude dariť stláčať to tak, aby bol tvoj flow plynulý ako flow tvojich protivníkov alebo ešte lepší brácho. A to je dôležité, pretože keď máš dobrý flow, tak sa dostaneš ďalej. Keď nemáš, ideš znova. V celej hre som nepočul ani jedno *censored*, alebo *censored* či *censored*. Rytmus by sa na to asi vykašľal a povedal by že toto nie je hiphop, ale zase keď budeš dookola opakovať tie *censored* levely ako ja, tak si poriadne za *censored* a teda v tej hre to vlastne nechýba brácho, chápeš? Hiphop je vždy o tom o čom si ho urobíš sám brácho.
"Dospelý človek": Parappa the raper je zvláštna hra. Je stará cca 10 rokov a je to na nej vidieť. To čo sa na prvý pohľad môže javiť ako odviazaná grafika, na pohľad druhý a ďalší zanecháva dojem, že túto hru asi kreslili deti z nižšieho stupňa základnej školy, následne sa tieto obrázky nascanovali do počítača, nejakým veľmi ale veľmi jednoduchým programom sa rozhýbali, následne sa nejako amatérsky tieto 2D objekty umiestnili do 3D sveta a urobili sa s nimi herné aj medziherné animácie.Ak náhodou nastane pohyb kamery k objektu, grafika objektu sa postupne rozpixelizuje, ako keby bol scanovaný na nízkom DPI. Jednoducho táto hra je stará a je to na nej vidieť. Nie je to žiadny remake, je to len prevod z PS One na PSP.
Čo sa týka herného princípu a hry ako takej, hra je založená na rytme. V hornej časti obrazovky je čiarka na ktorej sú uložené tlačítka ktoré treba za sebou mačkať. Treba ich mačkať nie tak, ako ukazuje ukazovateľ, ale tak, aby malý parappa rapoval čo najplynulejšie. Chvíľami to je skutočne veľmi náročné, pretože niektorí rapujúci mentori rapujú naozaj veľmi rýchlo a stlačenie tlačitka X 8 krát za 2 sekundy tak, aby to ešte vytvorilo plynulú vetu je aj podľa mňa nemožné.
Hra samotná je dosť krátka. Na easy obtiažnosti má 4 levely, na normal o jeden viac. Celú sa vám ju podarí prejsť asi tak za 2-3 hodiny čistého času. Pokiaľ ju neodložíte oveľa skôr vzhľadom na občasnú prílišnú náročnosť niektorých levelov. Keď sa vám však princíp hry dostane do krvi, je to jednoduché a potom to už ide. Otázkou však zostáva pre koho je hra vlastne určená. Vzhľadom na infantilnosť grafiky a textov rapu by sa dalo predpokladať, že pre malé deti. Neviem posúdiť ako je to pre ne obtiažne, pretože žiadne malé dieťa na podobné pokusy doma nemám, nehovoriac o tom, že neviem či by som malému dieťaťu dal do ruky svoje milované PSP. Každopádne si však myslím že pre každého homo sapiens sapiens, ktorého životná púť je už dlhšia ako 3653 dní táto hra bude znamenať nudu, alebo frustráciu, prípadne ich kombináciu. 1 bod navyše získava hra pre prípad že by naozaj dokázala zabaviť 4-6 ročné dieťa a vykúpiť tým pre zúfalého rodiča hodinu času na nazbieranie síl.
Hodnotenie: 4
Výrobca: Sony Computer Entertainment
Distribútor: SCEE
Platforma: PSP
Multiplayer: Áno
|
Plusy:
Mínusy:
|
Zakúpiť hru
Hodnotenie:
Bleskovky
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Posledné príspevky v diskusii
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
Najnovšie online hry
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Najnovšie plné hry
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|
Spriatelené weby