12.03.2008 10:13, DKF, Komentárov: 0
LUMINES – zábavná logika
Je viacero typov hier. Sú hry ktoré nás uchvátia svojim príbehom, nemôžeme sa od nich odtrhnúť, kým ich nedohráme, potom si ich odložíme s tým, že sa k nim vrátime a padá na ne prach v poličke. Sú hry, ktoré hráme preto, lebo ich hrajú všetci, hovoria aké sú skvelé, tak sa pokúšame aj my prísť na to, čo je na tej hre vlastne také úžasné, keď o nej každý rozpráva. A sú hry, ktoré nemajú vlastne žiadny príbeh, v podstate majú jednoduchý princíp a neoplývajú nijakými extra grafickými efektami. Napriek tomu, keď je vonku sychravý daždivý večer, v bedni zase opakujú nejaký trápny seriál, ktorý nás nezaujímal už keď bol v premiére, priateľ alebo priateľka sú niekde ďaleko… Vtedy, práve vtedy sa niekde zo zákutia nášho podvedomia vynorí názov hry, pomaly prejde našou hlavou, až kým si nespomenieme, že máme obrovskú chuť si zahrať práve túto hru.
Pre mňa je takouto hrou LUMINES.
Princíp hry je celkom jednoduchý. Neverím, že ste nikdy nevideli fenomén tetrisu, v ktorom sa skladajú útvary zložené zo štvorčekov tak, aby naskladané vedľa seba vytvorili jeden rad, ktorý následne zmizne a uvoľní priestor ďalším padajúcim útvarom. Lumines je vydestilovaná čistá hrateľnosť tetrisu, maximalisticky zminimalizovaná do jednoduchého princípu. Tento vytvára kryštalicky čistú formu zábavy. V Lumines nepadajú útvary, ale iba štvorce zložené zo štyroch menších štvorčekov. Tieto môžu mať jednu z dvoch farieb, a cieľom hry je ich ukladať tak, aby vytvárali väčšie štvorce zložené aspoň zo štyroch menších v jednej farbe. Celé herné pole je rozložené do šestnástich taktov, cez ktoré prechádza taktovka, ktorá svojim dotykom jednofarebného štvorca inicializuje jeho zmiznutie z hernej plochy. Taktovka sa samozrejme pohybuje do taktu hudby ktorá nás sprevádza celým levelom, takže rýchlosť a dynamika hry sú týmto jednoduchým a pritom geniálnym spôsobom prepojené s tým čo počujeme. Takto nás hra pohltí ešte viac. Slovný popis nedokáže presne vystihnúť ako hra reálne pôsobí na hráča. Na hernej ploche padajú štvorce.
Samozrejme, že hra nie je iba o tom ako padajú jednotlivé štvorčeky, má príjemne riešenú grafiku, ktorá svojim spôsobom pulzuje priamo do rytmu dynamickej hudby. Tá sa postupne ako dosahujeme čoraz vyšší, ťažší a rýchlejší level mení. Hudobný štýl má rozsah od klasického dance-pop, rozjasanú elektroniku až po latino rytmus. S prechodom do ďalšieho levelu je spojená aj zmena grafiky ako takej, kde nastáva zmena nie len pozadia, ale aj samotných farieb štvorčekov. Ako som už spomínal, taktovka sa pohybuje rýchlosťou taktu hranej hudby. Rýchlejšia, dynamickejšia hudba znamená rýchly prechod taktovky, kde ani nestíhame vyrábať veľké štvorce. Pomalá hudba zase znamená, že si stihneme štvorčekov naukladať vedľa seba. Keď si myslíte, že najťažšie sú tie levely, kde ide všetko strašne rýchlo, tak verte že nie. Rýchlo padajúce štvorčeky pri slimačom tempe taktovky dokážu zavariť nejednému šikovnému človeku.
Základným je samozrejme hra jedného hráča, ktorá je presne taká ako som popísal hore. Herné pole máme cez celú obrazovku PSP, obsahuje 16 taktov, a ukladáme štvorčeky tak, aby postupne mizli. Akonáhle sa nám stane, že sa už zhora nemôže z nejakého dôvodu spustiť ďalší štvorec, hra končí. Tým ako hráme sa nám postupne odomykajú levely na tréning, takže ak zostaneme dlhodobo stáť v jednom leveli, môžeme ho trénovať, kým si nebudeme istí, že sa dostaneme ďalej. Hra rovnako ponúka možnosť hry pre dvoch hráčov, či už v spojení s druhým PSP, a skutočným ľudským protihráčom, alebo proti CPU. Pri tomto hernom móde je herná plocha rozdelená na dve časti, na začiatku po osem taktov, a hráči majú teda obmedzené pole pôsobnosti. Postupom času, keď sa nám darí vyrábať viacero alebo väčšie štvorce ako súperovi, začne sa meniť aj veľkosť herného poľa, pretože hra nám začne jednoducho pridávať niektoré takty (stĺpce) ktoré predtým patrili súperovi. Tým mu hru čoraz viac sťažuje, pretože ukladať štvorčeky tak, aby z nich vznikol jeden veľký štvorec, keď je herná plocha široká tri stĺpce je naozaj ťažké.
Hodnotenie: 9
Výrobca: Q Entertainment
Distribútor: Ubisoft
Platforma: PSP
Multiplayer: Áno
Samozrejme, že hra nie je iba o tom ako padajú jednotlivé štvorčeky, má príjemne riešenú grafiku, ktorá svojim spôsobom pulzuje priamo do rytmu dynamickej hudby. Tá sa postupne ako dosahujeme čoraz vyšší, ťažší a rýchlejší level mení. Hudobný štýl má rozsah od klasického dance-pop, rozjasanú elektroniku až po latino rytmus. S prechodom do ďalšieho levelu je spojená aj zmena grafiky ako takej, kde nastáva zmena nie len pozadia, ale aj samotných farieb štvorčekov. Ako som už spomínal, taktovka sa pohybuje rýchlosťou taktu hranej hudby. Rýchlejšia, dynamickejšia hudba znamená rýchly prechod taktovky, kde ani nestíhame vyrábať veľké štvorce. Pomalá hudba zase znamená, že si stihneme štvorčekov naukladať vedľa seba. Keď si myslíte, že najťažšie sú tie levely, kde ide všetko strašne rýchlo, tak verte že nie. Rýchlo padajúce štvorčeky pri slimačom tempe taktovky dokážu zavariť nejednému šikovnému človeku.
Hra ponúka viacero módov.
Základným je samozrejme hra jedného hráča, ktorá je presne taká ako som popísal hore. Herné pole máme cez celú obrazovku PSP, obsahuje 16 taktov, a ukladáme štvorčeky tak, aby postupne mizli. Akonáhle sa nám stane, že sa už zhora nemôže z nejakého dôvodu spustiť ďalší štvorec, hra končí. Tým ako hráme sa nám postupne odomykajú levely na tréning, takže ak zostaneme dlhodobo stáť v jednom leveli, môžeme ho trénovať, kým si nebudeme istí, že sa dostaneme ďalej. Hra rovnako ponúka možnosť hry pre dvoch hráčov, či už v spojení s druhým PSP, a skutočným ľudským protihráčom, alebo proti CPU. Pri tomto hernom móde je herná plocha rozdelená na dve časti, na začiatku po osem taktov, a hráči majú teda obmedzené pole pôsobnosti. Postupom času, keď sa nám darí vyrábať viacero alebo väčšie štvorce ako súperovi, začne sa meniť aj veľkosť herného poľa, pretože hra nám začne jednoducho pridávať niektoré takty (stĺpce) ktoré predtým patrili súperovi. Tým mu hru čoraz viac sťažuje, pretože ukladať štvorčeky tak, aby z nich vznikol jeden veľký štvorec, keď je herná plocha široká tri stĺpce je naozaj ťažké.
Okrem týchto v podstate klasických módov nám Lumines ponúka ešte logické hádanky. Tie spočívajú v skladaní predpísaných obrazcov z padajúcich kociek. Hra nám predloží nejaký dvojfarebný obrazec, a my ho musíme s pomocou padajúcich kociek postupne vytvoriť. Samozrejme platia pravidlá hry, takže ak sa nám nechtiac podarí urobiť jeden veľký štvorec, máme smolu, dlho ukladané štvorčeky nám po dotyku taktovky zmiznú a všetko nad nimi sa samozrejme preuloží tak, aby to vyplnilo prázdny priestor. Hra Lumines dokáže naozaj priniesť zábavu na dlhé hodiny pre asi každého komu sa aspoň trošku páčil tetris, a položme si ruku na srdce, je niekto taký, komu tetris neučaroval?
Hodnotenie: 9
Výrobca: Q Entertainment
Distribútor: Ubisoft
Platforma: PSP
Multiplayer: Áno
|
Plusy:
Mínusy:
|
Zakúpiť hru
Hodnotenie:
Bleskovky
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Posledné príspevky v diskusii
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
Najnovšie online hry
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Najnovšie plné hry
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|
Spriatelené weby