10.03.2008 20:08, DKF, Komentárov: 0
Call of Duty: Roads to Victory - PSP
Call of Duty prišiel na PSP. Jedna z najlepších FPS z obdobia druhej svetovej vojny bola prerobená na náš handheld, no a o chvíľu sa dozviete nakoľko úspešne sa to podarilo.
COD pokrýva tri kampane za americkú, kanadskú a britskú armádu. Spoločným je nepriateľ – Nemci. Kampane obsahujú dokopy 14 misií, ktoré zahŕňajú všetko od boja pešo bežiac od prekážky k prekážke krčiac sa za nimi a strieľaním po nepriateľoch, až po streľbu z guľometu namontovaného na bombardéry. Na najľahšej obtiažnosti sa dá prejsť každá misia za pár minút, čiže reálne je na nej hra prejditeľná za pol dňa, ak ste úplne nešikovní tak za deň.
Čo môžem ako prvé pochváliť je grafika hry. Je spracovaná celkom dobre, nevidel som, že by sa modely nejako navzájom prelínali, vojaci pôsobia celkom vierohodne a aj ich pohyb alebo zomieranie vyzerá fakt dobre. Streľba z ťažkých zbraní spôsobuje vyletovanie kúskov zeme, presne ako v akčných filmoch, proste "akčáreň" ako má byť. Ak ste zarytým fanúšikom FPS, a musíte prejsť každú z nich, keďže je FPS na PSP málo, radšej dalej nečítajte, bežte si hru kúpiť a strieľajte. Pre ostatných sa poďme pozrieť na to, ako sa to hrá. Zle. Ovládanie hry je ťažkopádne. Síce máme na výber štyri ovládacie modely, ale reálne použiteľný je prvý z nich, kde sa pohybujeme analógovým stickom a akčnými tlačítkami ovládame kam sa pozeráme, streľbu riadime stlačením tlačidla R, použitie mieridiel zbrane tlačidlom L a ovládacie šípky slúžia na nabitie zbrane, kľak/plazenie, výmenu zbrane a hodenie granátu. Škoda, že nie je možné vymeniť pozeranie s pohybom, takto by bola hra oveľa hrateľnejšia a prehľadnejšia.
{%relfile 414 l 50%}Samotné mierenie je pomalé a oneskorené. Máme dve možnosti, nechať si zapnutý auto aim, čo spôsobí, že môžeme mieriť do ľavého horného rohu a guľky budú zasahovať nepriateľa v pravom dolnom, alebo si ho vypneme a tým pádom nezasiahneme nikoho, pretože na rozdiel od nášho ovládania sa nepriatelia pohybujú plynulo a rýchlo. Keď už sme pri nepriateľoch, kľudne si poďme pohovoriť o AI, i keď to ani nie je inteligencia ale skôr umelá demencia. V COD: Road to Victory existujú dva typy panáčikov, nepriateľskí a spojeneckí. Ja osobne som viac nenávidel tých spojeneckých. Prečo? Nepriateľskí panáčikovia sa s nadšením vrhajú pred naše mieridlá, dlho sa krčia v úkryte, kde z nich vidno len jeden pixel, ktorý sa nedá trafiť, na čo vybehnú na otvorené priestranstvo, pokľaknú a začnú na nás mieriť, no a mieria tak dlho kým ich nezastrelíme. Prípadne sa ani nekrčia a vrhajú sa do cesty guľkám len tak, alebo kľačia a čakajú kým sa ukážeme pred nimi, aj keď do nich strieľame z boku. Okrem toho majú magické schopnosti. Podarilo sa mi vyčistiť maličkú miestnosť, postavil som sa ku dverám a začal strieľať na nepriateľských panáčikov vonku, keď tu zrazu do mňa začal pažbou udierať nepriateľ, ktorý sa teleportoval do miestnosti. A potom ešte asi dvaja. Pokiaľ siahajú moje vedomosti, technológie teleportu počas druhej svetovej vojny neboli, nuž ale zjavne to tvorcovia hry nevedeli.
Tí druhí panáčikovia, ktorých som sa naučil nenávidieť sú naši kolegovia, spoluvojaci. Majú naprogramované štyri funkcie. Prvá z nich je, zakľaknúť za kryt a čakať kým pozabíjame všetkých súperov. V praxi to vyzerá tak, že my beháme po priestore a ničíme nemeckých nepriateľov, a naši spolubojovníci sa krčia niekde pri vchode a dnu vbehnú keď už nepriatelia nie sú. Druhá funkcia spočíva v tom, že ak sa náhodou na nejakom lukratívnom mieste krčíme my, tak sa rozhodnú, že sa im páči, prídu tam, nás vytlačia priamo do nepriateľskej paľby, a oni zakempia a začnú vykonávať funkciu číslo jedna. Treťou celkom zaujímavou funkciou je schopnosť potlačiť prvé dve funkcie, natlačiť sa pred nás a vytvoriť nepriestupnú a nepriestrelnú bariéru. Teda aspoň pre nás, samozrejme že nepriateľské guľky si nás nájdu. Poslednou schopnosťou je zakričať na nás, že si máme dávať pozor na blízky ťažký guľomet a následné vbehnutie do prúdu olova ktorý na nás chrlí a demonštrovanie čo to s nami porobí.
Pridal by som k tomu ešte menšie problémy s terénom, kde niektoré úseky nie sú prejditeľné úkrokmi do strán, ale akonáhle sa otočíme čelom k "prekážke" bez problémov prejdeme.
Zhrnúť by sa to dalo ako dosť odfláknutý prechod na novú konzolu, a zostáva nám len dúfať, že ďalší COD sa poučí z chýb tohoto a prinesie nám oveľa vyššiu hrateľnosť a zábavu.
Hodnotenie: 5
Výrobca: Amaze Entertainment
Distribútor: Activision
Platforma: PSP
Multiplayer: Áno
Čo môžem ako prvé pochváliť je grafika hry. Je spracovaná celkom dobre, nevidel som, že by sa modely nejako navzájom prelínali, vojaci pôsobia celkom vierohodne a aj ich pohyb alebo zomieranie vyzerá fakt dobre. Streľba z ťažkých zbraní spôsobuje vyletovanie kúskov zeme, presne ako v akčných filmoch, proste "akčáreň" ako má byť. Ak ste zarytým fanúšikom FPS, a musíte prejsť každú z nich, keďže je FPS na PSP málo, radšej dalej nečítajte, bežte si hru kúpiť a strieľajte. Pre ostatných sa poďme pozrieť na to, ako sa to hrá. Zle. Ovládanie hry je ťažkopádne. Síce máme na výber štyri ovládacie modely, ale reálne použiteľný je prvý z nich, kde sa pohybujeme analógovým stickom a akčnými tlačítkami ovládame kam sa pozeráme, streľbu riadime stlačením tlačidla R, použitie mieridiel zbrane tlačidlom L a ovládacie šípky slúžia na nabitie zbrane, kľak/plazenie, výmenu zbrane a hodenie granátu. Škoda, že nie je možné vymeniť pozeranie s pohybom, takto by bola hra oveľa hrateľnejšia a prehľadnejšia.
{%relfile 414 l 50%}Samotné mierenie je pomalé a oneskorené. Máme dve možnosti, nechať si zapnutý auto aim, čo spôsobí, že môžeme mieriť do ľavého horného rohu a guľky budú zasahovať nepriateľa v pravom dolnom, alebo si ho vypneme a tým pádom nezasiahneme nikoho, pretože na rozdiel od nášho ovládania sa nepriatelia pohybujú plynulo a rýchlo. Keď už sme pri nepriateľoch, kľudne si poďme pohovoriť o AI, i keď to ani nie je inteligencia ale skôr umelá demencia. V COD: Road to Victory existujú dva typy panáčikov, nepriateľskí a spojeneckí. Ja osobne som viac nenávidel tých spojeneckých. Prečo? Nepriateľskí panáčikovia sa s nadšením vrhajú pred naše mieridlá, dlho sa krčia v úkryte, kde z nich vidno len jeden pixel, ktorý sa nedá trafiť, na čo vybehnú na otvorené priestranstvo, pokľaknú a začnú na nás mieriť, no a mieria tak dlho kým ich nezastrelíme. Prípadne sa ani nekrčia a vrhajú sa do cesty guľkám len tak, alebo kľačia a čakajú kým sa ukážeme pred nimi, aj keď do nich strieľame z boku. Okrem toho majú magické schopnosti. Podarilo sa mi vyčistiť maličkú miestnosť, postavil som sa ku dverám a začal strieľať na nepriateľských panáčikov vonku, keď tu zrazu do mňa začal pažbou udierať nepriateľ, ktorý sa teleportoval do miestnosti. A potom ešte asi dvaja. Pokiaľ siahajú moje vedomosti, technológie teleportu počas druhej svetovej vojny neboli, nuž ale zjavne to tvorcovia hry nevedeli.
Tí druhí panáčikovia, ktorých som sa naučil nenávidieť sú naši kolegovia, spoluvojaci. Majú naprogramované štyri funkcie. Prvá z nich je, zakľaknúť za kryt a čakať kým pozabíjame všetkých súperov. V praxi to vyzerá tak, že my beháme po priestore a ničíme nemeckých nepriateľov, a naši spolubojovníci sa krčia niekde pri vchode a dnu vbehnú keď už nepriatelia nie sú. Druhá funkcia spočíva v tom, že ak sa náhodou na nejakom lukratívnom mieste krčíme my, tak sa rozhodnú, že sa im páči, prídu tam, nás vytlačia priamo do nepriateľskej paľby, a oni zakempia a začnú vykonávať funkciu číslo jedna. Treťou celkom zaujímavou funkciou je schopnosť potlačiť prvé dve funkcie, natlačiť sa pred nás a vytvoriť nepriestupnú a nepriestrelnú bariéru. Teda aspoň pre nás, samozrejme že nepriateľské guľky si nás nájdu. Poslednou schopnosťou je zakričať na nás, že si máme dávať pozor na blízky ťažký guľomet a následné vbehnutie do prúdu olova ktorý na nás chrlí a demonštrovanie čo to s nami porobí.
Pridal by som k tomu ešte menšie problémy s terénom, kde niektoré úseky nie sú prejditeľné úkrokmi do strán, ale akonáhle sa otočíme čelom k "prekážke" bez problémov prejdeme.
Zhrnúť by sa to dalo ako dosť odfláknutý prechod na novú konzolu, a zostáva nám len dúfať, že ďalší COD sa poučí z chýb tohoto a prinesie nám oveľa vyššiu hrateľnosť a zábavu.
Hodnotenie: 5
Výrobca: Amaze Entertainment
Distribútor: Activision
Platforma: PSP
Multiplayer: Áno
|
Plusy:
Mínusy:
|
Zakúpiť hru
Hodnotenie:
Bleskovky
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Posledné príspevky v diskusii
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
Najnovšie online hry
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Najnovšie plné hry
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|
Spriatelené weby