MS Sidewinder Force Feedback Precision 2
SideWinder Precision FF sa od klasického sidewinderu na prvý pohľad veľmi nelíši. Pri detailnejšom preskúmaní si všimneme, že základňa joysticku je trochu vyššia a že z nej vedú 2 káble namiesto jedného. Ostatné designové prvky zostali pri starom ...
SideWinder Precision FF sa od klasického sidewinderu na prvý pohľad veľmi nelíši. Pri detailnejšom preskúmaní si všimneme, že základňa joysticku je trochu vyššia a že z nej vedú 2 káble namiesto jedného. Ostatné designové prvky zostali pri starom.
Čo je Force Feedback ?
Force Feedback je technológia, ktorá umožňuje aby joystick mohol reagovať na to, čo sa deje v hre. Z joysticku sa teda stáva vstupno/výstupné zariadenie. Force Feedback by sa dal preložiť asi ako silová odozva, z čoho vyplíva, že joystick sa bude zrejme hýbať, vibrovať a pod. K tomu aby toto joystick dokázal je potrebné aby bol vybavené niekoľkými (väčšinou dvomi) silnými servomotormi. Preto dva káble – jeden dátový a jeden napájací (220V bez transformátora). Čo sa týka výkonu týchto motorov, k tomu sa dostanem neskôr.
Balenie, inštalácia a software
Joystick je zabalený presne ako každý sidewinder – teda vo veľkej farebnej krabici, takisto sú k nemu priložené inštalačné CD-čka (teraz 2). Poučený z predošlých skúseností som tentokrát nainštaloval najpr software až potom som zapojil joystick a tentokrát prebehlo všetko bez najmenších problémov. Software je Microsoft Sidewinder Game Controller Software 4.0 (dlhý názov, že ?). Ten sa v podstate aktivuje ak v Gaming Options (Control Panel) kliknete na properties. Je tu samozrejme záložka recording, ktorá umožňuje nahrať k akémukoľvek tlačítku makro. Takisto podporuje profily (buď pre viac užívateľov alebo preddefinované pre zopár hier). Najzaujímavejšou záložkou je Forces. Tu sa nastavujú všetky efekty pre FF. Nastavujú sa 2 veci – ako rýchlo sa ma joystick vracať do centrálnej pozícii (a či vôbec má) a akou silou sa majú vykonávať ostatné FF efekty (high / medium / low / off). Samozrejme si ich môžete aj vyskúšať a ku každému tlačítku sú priradené efekty (guns, helicopter losing rotor, missile, sitting on a pyramid, ray-gun, turbulence a random walk).
Force Feedback
Motory, ktoré tento joystick hýbu sú prekvapivo silné – pokiaľ si nastavíte silu na high a skúšate si efekty – napríklad taký random walk pri ktorom joystick celkom lubovolne lieta ako sa mu chce je super. Joystick vtedy neudržíte. Nie je to až také strašné ale v strede ho neudržíte, stále vám bude lietať (ak nieste kulturista). Aby som si force feedback poriadne vyskúšal, nechal som efekty na high a centrovanie na medium. K tomu centrovaniu – ak ho vypnete pripadá vám to, že v ruke držíte handru :) Testoval som na NFS: Porsche, Flight Simulator 2000 a Crimson Skies Joystick je z hladiska bezpečnosti riešený tak, že ak ho nedržíte v ruke poriadne (tj. máte dlaň omotanú okolo páky) tak nereaguje – má na to fotobunku (ktorá sa ale dá prelepiť :))
Flight Simulator a Crimson Skies sú letecké simulátory (to druhé skôr arkáda) ale obidva sú od MS, čo znamená, že FF efekty by mali mať spravené dobre. Musím priznať, že pocit je to super…v crimson skies je geniálne spravené strielanie z guľometu, ktoré vám roztrasie joystick v ruke a pri vystrelení rakety vám “cukne” rukou dozadu. Samozrejme sú tu aj fyzikálne zákony – keď sa lietadlom rútite kolmo k zemi a potom sa to snažíte zdvihnúť cítite odpor, ktorý to vytvára. Vo Fligh Simulatore, čo je (údajne) jeden z najrealistickejších simulátorov sú efekty ešte lepšie. Cítite turbulencie, nárazy vetra, šklbnutie pri pristání a pod. Efekty v NFS: Porsche som si nechal naschvál až nakoniec. Myslím, že EA sa vytiahlo ešte viac než Microsoft. Efekty sú proste dokonalé (oproti NFS 4, tam to bola katastrofa). Jednak si môžte všetko nastaviť (najlepšie na 100%) ale zážitok začína pri začatí závodu. Ešte ako vám kamera nalietava na auto cítite otrasy motora pri nízkych otáčkach (super!!), ktoré sa samozrejme strácajú pri vyšších otáčkach. Povrch cesty cítite veľmi jasne, najmä ak z asfaltky zbehnete ku okraju na štrk – vtedy vám joystick začne poskakovať po stole :) Skvele je simulované aj vynášanie v zákrutách, keď vám joystick začne tlačiť proti smerú zákruty. Nárazy sú tiež dobré, joystick vtedy začne hádzať opačným smerom (komu sa niekedy v reále podarilo odraziť v 80-ke bokom od obrubníka vie o čom hovorím). Ešte by som sa vrátil k simulácii povrchu. V trati Auvergne je hlavne asfalt, ale na niekorých miestach sú na ňom záplaty (asi ako na cestách v Bratislave). Keď po nej prejdete, pocítite šklbnutie. V tejto trati sú aj uličky z mačacích hláv (dlažobné kocky) – to odporúčam skúsiť z FF !! Dokonalé... Ešte by som rád poznamenal, že hranie z takýmto joystickom je dosť náročné – núti vás to aby ste ho pevne zvierali (pretože ak vám lieta joystick, lieta aj auto v hre) a po hodine hrania som už cítil bolesť zápestia.
Záver
Joystick odporúčam všetkým maniakom, ktorý chcú mať čo najvačší zážitok z hry. Čo sa týka designu (a funkčnosti) ten (tá) je zhodný (zhodná) z klasickým SideWinderom, čo v skratke znamená, že je super (ak nieste lavák). Jednoducho je to asi najlepší joystick aký som kedy mal tú česť držať v rukách. Jeho výhodou proti FF volantu je to, že je univerzálnejší – dá sa použiť aj na letecké simulátory, strielačky a pod…
Microsoft SideWinder Precision Force Feedback 2 |
||||
|
||||
|
||||
|
Produkt poskytol: Microsoft s.r.o. web: www.microsoft.sk/slovakia/ |
guco
viac článkov autora
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|