Star Trek: Starfleet Command 2
Asi sa nenájde nikto, kto by nesúhlasil s mojim tvrdením, že Star Trek je celosvetovým fenoménom. Je to zvláštne, tento spočiatku filmový seriál má už vyše 30 rokov a okrem 4 samostatných filmových sérií (Star Trek, New generation, Voyager, Babylon 5) bolo natočené veľké množstvo celovečerných filmov tématicky naviazaných
Asi sa nenájde nikto, kto by nesúhlasil s mojim tvrdením, že Star Trek je celosvetovým fenoménom. Je to zvláštne, tento spočiatku filmový seriál má už vyše 30 rokov a okrem 4 samostatných filmových sérií (Star Trek, New generation, Voyager, Babylon 5) bolo natočené veľké množstvo celovečerných filmov tématicky naviazaných na jednotlivé série. Vo svete je niekoľko miliónov fanúšikov, takzvaných Trekkies, ktorí stvorili svet Federácie planét do najmenších podrobností. Vychádzajú knihy a technické príručky o rôznych vesmírnych lodiach, sociologické výskumy známych mimozemských rás, ich história, jazykové príručky... a samozrejme nemôžu chýbať ani počítačové hry. Žiaľ, podľa mojej mienky, na rozdiel od hier s motívom ďalšieho fenoménu - Star wars (vezmime si napr. Tie fighter...), s oveľa nižšou kvalitou, než by si to svet Star Treku zaslúžil.
Hra Starfleet command II - Empires at War je vesmírny simulátor a čerpá zo sveta Star Treku.Tak ako všetko týkajúce sa tohoto sveta budúcnosti, je spracovaná po obsahovej stránke do najmenších podrobností. Normálna inštalácia zaberie 900MB na HDD. Nemýľte sa, nie sú to animované sekvencie z filmov tak ako v iných obsiahlych hrách. V tomto prípade sa jedná o zvuky a hudbu (500 MB), rôzne charakteristiky vesmírnych lodí s nákresmi, popisom výzbroje... Empires at war neprináša do sveta vesmírnych simulátorov nič nové. Hráč si zvolí rasu, ktorej príslušníkom chce byť (na výber má dvanásť rás), vyfasuje vesmírnu loď a potom sa presúva z jedného sektoru do druhého, môže si pozrieť správy o posledných udalostiach v sektore i mimo neho, dopåňa si zásoby, opravuje loď, prípadne si môže kúpiť loď novú a v neposlednom rade si vyberá misiu.
V každom sektore si hráč môže vybrať z niekoľkých misií a pokúsiť sa splniť ich cieľ. Ide o ochranu konvojov, vesmírnych základní, či len patrolu v sektore...Úspešné splnenie misie prináša hráčovi Prestížne body, ktoré sú akýmsi platidlom. Jedine za prestížne body si hráč môže vylepšiť, prípadne vymeniť stávajúcu loď za lepšiu. Pohyb po sektoroch sa deje na akejsi galaktickej mape, rozdelenej na šesťuholníkové polia a kliknutím na šesťuholník susediaci so sektorom, v ktorom sa hráč práve nachádza, sa vesmírna loď presunie.
Hráč má možnosť absolvovať "akadémiu vesmírnej flotily" a musím konštatovať, že to pokladám za nutnosť. Ovládanie samotnej lode a pohybu v priestore je veľmi jednoduché, avšak ovládacích prvkov, ktoré hráč môže využiť je neúrekom. Osobne som napočítal čosi okolo 120 funkčných kláves či kombinácií kláves. Nečudujte sa, riadiť takú vesmírnu bojovú loď nie je med lízať! Pripravte sa však na veľmi nezáživný a dlhý tutorial.
Samotný pohyb vo vesmíre sa odohráva akože v trojrozmernom priestore, ale hráč riadi svoju loď len v dvoch rozmeroch - doľava - doprava. Priznám sa, tretí rozmer mi vyslovene chýba. Nepáči sa mi a nestačí mi len doľava-doprava. To je predsa nezmysel. Práve tretí rozmer urobil z hier čerpajúcich z motívov Star wars (Tie fighter, X-Wing...) legendy. A tento nedostatok urobil z Empires at war priemernú gamesu.
Zbrane sú samostatná kapitola. Stretneme sa tu so známymi fotónovými torpédami, phasermi... Každá zo zbraní je napájaná energiou a funguje až po tom, čo je pre ňu vyčlenené dostatočné množstvo energie. Čiže vystrelíme zo zbrane a potom čakáme kým sa znovu nabije. Medzičasom musíme manévrovať tak, aby nás nepriateľ nebol schopný zasiahnuť. Treba si uvedomiť, že aj motory a štíty sú napájané z rovnakého zdroja, teda ak máme veľkú rýchlosť, prípadne musíme dopåňať energiu do štítov, menej energie môžeme dodávať zbraniam a tak čas od jedného výstrelu k druhému sa predlžuje. A keď nebombardujeme nepriateľa zásahmi, tak jeho štíty sa majú šancu obnoviť do plnej sily ... Keďže na začiatku vyfasuje hráč jednu z najslabšie vyzbrojených lodí, môže trvať súboj s nepriateľom aj 30-40 minút reálneho času a to este môže byť rád, ak to prežije.
Vesmírna loď je obklopená štítmi, ktoré sú rozdelné na jednotlivé sektory. Keď sektor dostane silný zásah, môže sa stať, že štíty v zasiahnutom sektore na chvíľu prestanú pracovať, kým generátory dodajú dostatok energie. Verte, že je dosť obtiažne manévrovať s loďou tak, aby k nepriateľovi bola loď otočená časťou, kde sú štíty funkčné. A naopak, snažiť sa zasiahnuť nepriateľa v miestach, kde mu štíty nefungujú.
Po odohraní každej misie si hráč môže pozrieť "film", záznam priebehu práve odohranej misie. Je to určite zaujímavé, ale zbytočné, ja som si záznam pozrel len raz, aj to len zo zvedavosti. Ale hádam napríkla v prípadoch štastného zásahu...,si hráč rád pozrie scénu aj niekoľkokrát. Zaujímavé by mohlo byť zahrať si túto hru po sieti, podporuje až 6 hráčov cez TCP/IP protokol. Hru "podmazáva" známa hudba zo Stratrekov, zvuky vcelku ujdú, aj keď ich nie je veľa, ale napríklad taká hláška "Shield down" veru nepoteší. Graficky je hra príjemná a prehľadná, samotný medzihviezdny priestor je však nie príliš vábny, ako keby sa loď pohybovala po povrchu nejakej fotky z vesmírnych teleskopov. Absentuje celistvý a súvislý príbeh posúvajúci dej dopredu.
Za najzávažnejšiu chybu však považujem fakt, že hra vôbec nevyužíva aj to málo z multitaskingu čo windows ponúka. Ak sa náhodou počas hry (a to je jedno, či ste v menu, alebo priamo v hre) prepnete z nejakého dôvodu do windows, tak po návrate vám neostane nič iné len hru ukončiť a nahrať si ju znova. Obraz totiž nepríjemne poblikáva, myš zanecháva za sebou stopu a po chvíli je obraz absolútne neprehľadný. Ospravedlňujem sa, ak to robí iba mne, ale keďže je to týzdeň čo som preinštaloval počítač, nepredpokladám nejakú chybu u mňa v inštalácii.
Skrátka, priemerná gamesa, ktorej prednosťou sú len a len podrobnosti, množstvo podrobností, o rasách, o technických prostriedkoch, o vesmírnych lodiach vo svete Star Treku.
Star Trek: Starfleet Command |
||||||||
|
||||||||
|
||||||||
|
||||||||
|
Trimmm
viac článkov autora
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|