20.06.2001 00:13, Vampire Slayer, Komentárov: 0
Star Wars: Battle for Naboo

Star Wars: Battle for Naboo

Stalo sa to niekedy dávno v jednej vzdialenej galaxii ... ak začujete tento prológ je Vám jasné o čo ide, áno ide o Star Wars. Filmy, ktoré v nás nechali niešo úžasné. Trilógia „starších” Star Wars už pominula a cca minulý rok sa na plátnach kín objavil prvý diel „nových” Star Wars s názvom Phantom Menace. Po úspechu tohto dielu sa samozrejme celá mašinéria Lucas Arts ...

Stalo sa to niekedy dávno v jednej vzdialenej galaxii ... ak začujete tento prológ je Vám jasné o čo ide, áno ide o Star Wars. Filmy, ktoré v nás nechali niešo úžasné. Trilógia „starších” Star Wars už pominula a cca minulý rok sa na plátnach kín objavil prvý diel „nových” Star Wars s názvom Phantom Menace. Po úspechu tohto dielu sa samozrejme celá mašinéria Lucas Arts pustila do tvorby hier súvisiacich s touto tématikou. Po SW:Phantom Menace,SW: Racer, Star Wars Demolition teraz prišiel George L. s hrou Star Wars : Battle for Naboo, ktorá má byť niečo ako prerobenina Roque Squadron do ducha „nového” SW sveta ...

Zdá sa to byť dobrý nápad, že aj je, ale to prevedenie je úplne na hovno. Tak pokazený simulátor SW som ešte nevidel, no nebudem predbiehať a pekne pomaličky si vychutnám pomlúvanie tejto odfláknutej práce.

Lineárny dej, Vás hodí do role akéhosi Gavyna Sykesa, ktorý okupuje miesto pilota v jednotkách Naboo. V každom stroji, ktorý osedlá sa nedá nastaviť ani veľké prd, čiže zabudnite na hocijaké vylepšováky a podobne. So znechutením sa púšťam do prvej misie. Ocitol som sa v uliciach mesta Naboo odkiaľ máte vypadnúť, cestu Vám však komplikujú sily Obchodnej federácie (asi 0.001 % z komplikácie) a druhý faktor je IDIOTSKÁ ovládateľnoť stroja (zostávajúce percentá problému). „Výhoda” je v prvej misií tá, že sa nepohybujete v 3 ale iba v 2 rozmeroch, čiže sa nerozmlátite o Zem, prípadne o predmety nachádzajúce sa vo vyššej nadmorskej výške ako je podklad hneď na prvý krát. V strojoch, v ktorých sa ocitnete sa nachádza primárna (neobmedzené strelivo) a sekundárna zbraň.

Unlimited ammo do primárnej zbrane autori dali asi preto, lebo zostreliť niekoho dá teda pekne veľa času a tým pádom aj streliva, zostreliť niekoho som nemyslel, že má oponent nejaký brutálny force shield, ale to, že zamerať ho je hotový bobrík trpezlivosti. Vaša mašina sa chová tak neovládateľne ako to len neovládatelne ovládané môže byť. A to nehovorím ešte o neviditelných barierách ohraničujúcich bojový priestor, samozrejme systémovo ovládaný protihráči, nimi preletia ako nič, ibaže Vy nie !!! (viete si asi predstaviť, čo som vyvádzal, keď mi zostávalo posledné lietadlo na zostrel a ja som nechtiac do bariéry nabúral – znížila sa rýchlosť, stroj nabral smer dole, stal sa neovládatelný, craaaash.

V hre budete mať možnosť zastrielať si vo viacerých strojoch od klasických Speedrov, cez Starfightery až po nepriateľské mini klzáky. Čo som práve povedal vlastne naznačuje, že si budete môcť zalietať nie len na Naboo ale aj vo Vesmíre – toto je možno jedniné plus, no, aj tu je plno nedostatkov ... pri pozemných súbojoch máte problém s otáčaním a strafovaním ani nehovoriac, vo vzduchu Vám zase bude prekážať rýchlosť, zdá sa to byť čudné, čo ?, však všeobecne uznávané pravidlo znie - čím rychlejšie, tým lepšie, ale zabudli sme predsa nato, že toto je Battle for Naboo. Ako v rýchlosti stočíte, mašina sa dostane do neovládateľnej polohy - vyrovnanie je nemožné. Stroj sa natočil do ľava. Ja som rýchle spravil anti ľavé točenie čiže smer pravo, no výsledok sa nedostavil taký aký som chcel. Mechanizmus sa strieda – točíte, točíte, točíte a ono až za chvílku vykoná ale zato to vykoná brutálne rýchlo a navyše trojnásobne – My God.

Je treba ešte podotknúť, že veľkú zásluhu blbého ovládania má na svedomí to, že Star Wars : Battle for Naboo bol povôdne vyvíjaný pre Nintendo 64 – samozrejme s využitím analógového joysticu, bohužiaľ na naše PC túto možnosť nedali. Ak by sa tak stalo ovládanie by sa určite zlepšilo a hodnotenie by bolo o tých pár desiatok vyššie.

Myslím, že o hrateľnosti a príbehu, toho mohlo stačiť a pusťme sa do grafiky. Otráássssss, George Lucas sme v 21. storočí juhu je tam niekto, s grafikou, ktorá je veľmi podobná, ak nie horšia od SW:PM ... dnes nepochodíme.

Malá ukážka – Stretneme sa s domovou stenou občas zatočenou 90° zatáčkami + občas vyskytnutie dajakej lampy aby sa nepovedalo – Naboo, Zelená farba akože tráva plus 2d stromček na kilometer štvorcový aby to nevyzeralo stále rutinne, ale pozor objavia sa aj kopce, (fíha) – Krajinka okolo Naboo, Čierne pozadie a v ňom namaľované biele bodky – vitajte vo vesmíre, no povedzte sami, až tri tak geniálne spracované prostredia, ktoré prejdete za neuveriteľne dlhý čas – niekoľko hodín, WOW, no to sa predsa za cca 1600 Sk oplatí nie ?

Ešte, že zvuk je aký taký je to síce klasický Star Wars štýl no mne sa páči – aspoň dajaké plus, no oproti ostatným nekompromisným mínusom to je ako kvapka v mor ... ehmmm mojom močovom mechúri, čiže nič.

Jednoducho povedané – komerčná sračka, ktorá ma za úlohu priniesť pár dolárikov od Star Wars fanatikov, ktorí ma už asi neznášajú, lebo pre nich je Star Wars posvätný a žiaden vypatlaný recenzent nemá určite pravdu. Heh, ale poteším Vás aj ja milujem Star Wars, ale toto ...

Star Wars: Battle for Naboo

Výrobca: LucasArts
Distributor: LucasArts, Activision