30.04.2001 00:12, Trimmm, Komentárov: 0
Sims: House Party

Sims: House Party

Už to raz tak vyzerá, že som sa stal expertom na hry od firmy Cryo. Doteraz som ich recenzoval niekoľko, avšak aj taká dobrá firma, akou Cryo nepochybne je, vyprodukuje raz niečo lepšie a inokedy zase niečo horšie. Tentoraz nám Cryo prináša ďalšiu historickú adventúru, v ktorej zavítame do čias slávneho Egyptu ...

Už to raz tak vyzerá, že som sa stal expertom na hry od firmy Cryo. Doteraz som ich recenzoval niekoľko, avšak aj taká dobrá firma, akou Cryo nepochybne je, vyprodukuje raz niečo lepšie a inokedy zase niečo horšie. Tentoraz nám Cryo prináša ďalšiu historickú adventúru, v ktorej zavítame do čias slávneho Egyptu.

Je málo hier, ktoré sú úspešné napriek tomu, že v nich nie je násilie. V hre The Sims je pár faciek od žiarlivého priateľa tou najagresívnejšou formou násilia celej hry. A napriek tomu, alebo preto (?), bola táto hra jednou z najúspešnejších hier minulého roku. Je jasné, že úspech plodí peniaze, peniaze plodia pokračovania, aby boli ďaľšie peniaze a to dovtedy, kým sa nájde dostatok ľudí ochotných si ho kúpiť.

Behom roku sa na pulty predajní dostalo už druhé rozširujúce cédečko pre hru The Sims. Ak som pri tom prvom - The Sims - Livin large, mal rozporuplné pocity, tak pri tomto druhom zase musím skonštatovať, že naplnilo moje predstavy o "expansion packu". Nejedná sa o datadisk, pretože vymyslieť nejaké doplňujúce misie ku hre, v ktorej nie je žiadny dej je nemožné. Ide o súbor doplnkov ku hre a v tomto prípade ide o doplnky mimoriadne potešujúce.

V prvom rade podotýkam, že je nutné vlastniť originál hru The Sims. Nie je nutné vlastniť prvý expansion pack Livin Large, pretože House party v sebe zahàňa aj odstránenie tých chybičiek, ktoré odstraňuje Livin large a takisto obsahuje aj predmety, ktoré sa na ňom nachádzali. Ako už samotný názov napovedá, expansion pack sa zameral na zvýšenie participácie jednotlivých Simov na spoločných aktivitách. Pri týcho aktivitách sa ľahšie nadväzujú a udržujú priateľstvá. Zásadnou novinkou je možnosť usporiadať party, po jej vyhlásení sa automaticky zlezú všetci Simovia z dedinky do domu, kde sa party koná a je len na hráčovej šikovnosti, či sa budú nudiť, alebo odídu dosýtosti pobavení, najedení a napití. Pri usporadúvaní party je dôležité zabezpečiť si služby čašníka - dodávateľa občerstvenia, ktorý dozerá, aby každý mal čo jesť a piť. Ak zábava viazne, je možné povolať si profesionálneho zabávača - klauna. Hráč môže usporiadať napríklad narodeninovú oslavu s obrovskou tortou a tortovou tanečnocou, ktorá rozhodne u mužského publika zožne veľký úspech. Ako som spomenul, hra je zameraná na rozvíjanie spoločných aktivít Simov, ktorí sa s radosťou zhromaždia okolo vatry vedľa domu a spoločne si zaspievajú pri gitare, alebo si precvičia nové tanečné štýly pri disco hudbe. Rozhodne ich zabaví napodobenina ródeového býka, či tanečná klietka. Takisto nie je problém zorganizovať maškarný ples, stačí k tomu len skriňa s dostatočným množstvom kostýmov.

Pri vytváraní rodiny pribudla ďalšia rasa - miešanci. Bol podstatne rozšírený šatník. Takže teraz už sa môžu Simovia obliecť omnoho variabilnejšie než predtým. Pribudla možnosť pri vytváraní postavy nechať vygenerovať jej vlastnosti podľa znamenia v ktorom sú "narodení". K rozvoju spoločných aktivít slúži množstvo z nových predmetov, ktorých je čosi okolo stovky. Ostatné majú hlavne skrášľovaciu úlohu a niektoré zvyšujú funkčnosť, prípadne komfort domu. Množstvo nových podláh a tapiet a nábytku umožní postaviť krajšie domy, niektoré prvky sú navyše veľmi zaujímavé. Teraz mám na mysli schodisko, ktoré nie je schodisko, ale funguje na základe rozloženia Sima na molekuly a následného zloženia na inom poschodí.

Ale nielen nové predmety a nové aktivity očakávajú prípadného kupcu tohoto cédečka. Môže očakávať aj zvýšenie hrateľnosti vďaka niekoľkým novinkám. U nás hrám hru The Sims ja aj moja dcéra i syn. A každý máme jeden domček, jednu rodinku. A preto viem, že keď si môj Sim "urobí" priateľa, tak to platí obojstranne. Aj ten, kto vlastní toho priateľa zistí, že mu pribudol jeden priateľ - môj Sim. To predtým nebolo a rozhodne je to logickejšie. A potešujúce, keď zapnem hru a zistím, že mi pribudol rodinný priateľ, lebo včera hrala The Sims dcéra. V prípade telefonického kontaktu už nie je nutné len zavolať toho na druhej strane na návštevu, ale hráč má možnosť len tak nezáväzne si pokecať cez telefón. Pribudlo množstvo nových zamestnaní.

Poslednou vecou, ktorú by som chcel spomenúť, aj keď jej význam pre hru mi akosi uniká, je možnosť vytvárať viacnásobné dediny - až štyri. V podstate ide o ďalšie stavebné parcely, ale vzhľadom na to, že nie je možné komunikovať medzi Simami z jednotlivých dedín, nevidím jej praktické uplatnenie. Hádam v budúcnosti, v ďalšom expansion packu ...

Skrátka, ten, ktorého hra The Sims oslovila a baví ho, nemal by váhať a tento expansion pack si kúpiť, pretože výrazne zlepšuje mnohé vlastnosti Simov, domy, ktoré sa po nainštalovaní dajú postaviť sú krajšie, vybavenie rôznorodejšie. Deň s The Sims už nepozostáva len z práce a sem tam nejakej návštewvy, ale Simovia sa skutočne vedia zabaviť a tým pobaviť aj hráča. A to prosím všetko bez nutnosti vylepšovať počítač, pretože hw nároky sú rovnaké ako pri pôvodnej hre.

Egypt 2: Veštba Heliopolisu

Výrobca: Maxis
Distribútor: EA