01.01.2010 15:00, DKF, Komentárov: 6
Prvý herný štvrťrok 2010 sa začína! - zoznam očakávaných hier
Silvestrovské oslavy Nového roka 2010 vrcholia. Jeho začatím sa však spúšťa obvyklý kolobeh – príchod horúcich titulov na pulty obchodov. V tomto roku ich vyjde požehnane, jedná sa o astronomické číslo, počas celého roka sa k nám dostane najmenej 50 očakávaných peciek a už len aktuálna téma vám ponúkne pohľad na 21 hitov, ktoré uzrú svetlo sveta ešte túto zimu!
EA, Ubisoft, Obsidian, Avalanche... nielen tieto štúdia sa báli silnej vianočnej konkurencie. Vianoce 2009 však okrem chválitebného Saboteura od dnes už neexistujúceho Pandemicu, hernej adaptácie Cameronovho veľkofilmu, Avatar: The Game a pár spestrení v podobe LEGO Indy 2 či Star Wars: The Force Unleashed, žiadny hit nepriniesli. Keď prebehnete očami článok pod týmto odstavcom, hm, nie je tých hier naraz nejako veľa? Ak by ste chceli vyskúšať všetko, mali by ste si ísť vybavovať pôžičku, pretože je tu tá najlepšia zima v histórii videohier!
Bayonetta [X360/PS3] – 8. január
Herný ošiaľ začne
sľubným titulom od tvorcov z Quantic Dream, akcie Bayonetta. Príbeh hry sa
točí okolo rovnomennej hlavnej postavy, ktorá sa pustila do boja proti
stelesnenému zlu – démonom. Bayonetta ale nie je milá dievčinka, ktorá nevie,
s kým si začala. Ide o drsnú, do latexu navlečenú, príťažlivú...
čarodejku. V rukáve má esá, ako sečné a strelné zbrane, no
v prvom rade nadprirodzené schopnosti. Vyčarovať gilotínu nevie len tak
hocikto. :-) O Bayonette sa tiež chýri, že autori z nej spravili
novodobú Laru Croft a preto niet divu, že sa o titul začalo zaujímať aj
mimoherné médium, pánsky časopis Maxim. Na svete sú už aj prvé hodnotenia. V jednej
z recenzii, ktorá sa objavila už začiatkom decembra 2009, obdržala hra
najvyššie možné hodnotenie a to 10/10 v americkom magazíne EDGE.
Podobne sa chovali aj recenzenti z Británie, či Japonska. Žeby sa zo sexi
čarodejky vykľula silná konkurencia Kratovi z God of War?
Dark Void [PC/X360/PS3] – 15. január
Pár dní po príchode Bayonetty sa mechaniky hráčov môžu tešiť na ďalší očakávaný titul. Ide o Dark Void, akciu posadenú do budúcnosti. Aj Dark Void má na rováši Capcom (o výrobu hry sa stará Airlight Games), ktorý priniesol na herný trh okrem iného sériu Resident Evil a Street Fighter. Venujme sa ale ich chystanému počinu, ktorý uzrie svetlo sveta v polovici januára. Prevtelíme sa do postavy pilota Willa, ktorý v oblasti Bermudského trojuholníka stroskotá so svojou nákladnou loďou na neznámy ostrov. Na ňom sídli podivná rasa, tzv. Watchers, ktorí kedysi ovládali dianie aj na Zemi. V boji proti týmto bytostiam pomôže Willovi aj Ava, ktorú občas budeme ovládať. Najväčšia vymoženosť, ktorá sa na plechovom chrbte hlavnej postavy nachádza, je jet-pack. Ten nám neraz zachráni kožu a dej budeme sledovať prevažne zo vzduchu. Tvorcovia upozornili, že mnoho schopností budeme počas hrania rozvíjať, medzi nimi je aj jet-pack (po čase sa premenuje na rocket-pack a dovolí nevídané možnosti). Aká by to bola akčná hra bez akcie. Tej nás v Dark Void čaká viac než dosť, najviac jej zažijeme na rôznych výčnelkoch zo stien či plošín. Takisto nás čakajú boje s bossmi, tak ako sme v hrách podobného typu zvyknutí. Dark Void vyzerá nádejne, stačí počkať už len pár dní.
Army of Two: The 40th Day [X360/PS3/PSP] – 15. január
Kooperácia sa začína v hrách objavovať čoraz častejšie a vyzerá to tak, že ju budeme vídať aj naďalej. Zahrať si s kamarátom po internete, na jednom počítači alebo konzole, sme mohli naposledy postrehnúť v tituloch ako LEGO Indiana Jones 2 a Modern Warfare 2 (mód SpecOps). Nabudúci rok bude co-op mód obsahovať omnoho viac hier, za zmienku stojí kooperácia pre 4 hráčov v Lost Planet 2, no najmä v druhom pokračovaní Army of Two s podtitulom The 40th Day. Celková hrateľnosť bude založená práve na spolupráci, konkrétne dvoch ľudí, ktorí dostanú pod kontrolu dvojicu špeciálne vycvičených vojakov, Salema a Riosa. Dej AoT: The 40th Day sa odohráva na pôde zničeného Šanghaja. Salem a Rios sa znenazdajky ocitnú v zajatí teroristov a nezaujíma ich nič okrem túžby prežiť. Do hry je zakomponovaná novinka v podobe prefíkanej taktiky s názvom Playbook. Tá vám umožní zbaviť sa nepriateľov ľahko a nenápadne (jedného zo skupiny schmatne a zajme jeden hráč, druhý ju obíde a bezproblémovo odstráni). Zaujímavým prvkom, ktorý nový AoT ponúkne, je možnosť poskladať vlastnú zbraň (primontovať tlmiče, optiky...). Prvá recenzia z PlayStation magazínu jasne nasvedčuje tomu, že ide o silný nadpriemer (hodnotenie 8,5/10) a tých 14 dní sa hráčom zrejme oplatí čakať.
Mass Effect 2 [PC/X360] – 29. január
Všetko sa to začalo dohadmi. Dvojka bude či nebude? Nad touto otázkou si lámalo hlavu tisíce herných novinárov a 17. marca 2009 sme sa dočkali radostnej správy z Bioware. Mass Effect 2 bude! Dodnes sa pri tejto správe radujeme, pretože dvojka znamená príchod starých tvárí a geniálnej hrateľnosti. Veľký otáznik visel nad účasťou hlavného hrdinu prvého dielu - charizmatického kapitána Sheparda. V jednotke totiž všetko nasvedčovalo tomu, že je Shepard dávno na druhom svete. A nato prišla ďalšia informácia – Shepard prežil! Ukľudnime sa, toľko šťastia, že z toho skolabujeme. Príbeh sa začína dva mesiace po pomyselnej Shepardovej smrti, teda od konca prvého dielu. Kam nás zavedú tvorcovia tentoraz? Vesmír hral v jednotke prvé husle a tak sa doň dostávame opäť. Shepard má plné ruky práce s nepriateľom Thanom, ktorý je podozrivý za zmiznutie ľudí z celého vesmíru. Na pomoc mu prichádzajú nové posily, Bioware predstavil okrem iných aj postavu Samary z rasy Asari. Tá nahradí Shepardovu milenku z jednotky, Liaru. Tvorcovia takisto oznámili možnosť presunu uložených pozícii z jednotky do druhého dielu. Kto vám počas hrania Mass Effect zomrel, bude naďalej mŕtvy. Čakajú nás aj nové zbrane (napr. raketomet Scilary), až 8 nových planét a vyše 3000 NPC postáv. Do Mass Effectu 2 vkladáme veľké ambície, po vydarenom Dragon Age: Prameny prichádza od Bioware ďalšia bomba. A vybuchne už tento mesiac!
M.A.G. [PS3] – 29. január
Massive Action Game (v skratke M.A.G.) začala svoju betaverziu testovať len nedávno a pozvaní do nej boli všetci majitelia konzoly PlayStation 3, na ktorú je titul exkluzívne vyvíjaný. M.A.G. je novou značkou Zipper Interactive, ktorí sú známi vojenskou sériou SOCOM. Záujem o ňu v poslednej dobe akosi klesol a ani posledný PS3 SOCOM nedopadol najlepšie. M.A.G. však má byť záchrana pre Zipper, masívne multiplayerové bitky budú hráči viesť cez 3 voliteľné tímy – Valor, Raven a SVER. Každá skupina bude disponovať inou schopnosťou, jedni sú experti na všemožné druhy zbraní, iní si pomôžu hoci aj holými rukami. Od ohlásenia titulu sa Zipper pýšil obrovským počtom hráčov, ktorí sa stretnú na spoločnom bojovom poli. Číslo sa ustálilo až na 256 a ono to skutočne funguje! Môžete sa nachádzať kdekoľvek, stačí optimálne internetové pripojenie a aj keby sa stretli ľudia z opačných koncov zemegule, hra by mala ísť plynule. Ako je to už zvykom v hrách podobného žánru, aj postavy v M.A.G. budete môcť expiť na vyšší level, čo vám otvorí nové možnosti (rozvíjanie postavy, lepšie zbrane...). Priaznivci multiplayerových akcii, pripravte sa. Masívna vojna sa začína už tento mesiac!
R.U.S.E. [PC/X360/PS3] – 5. február
Ubisoft nechce zaostávať v žiadnom žánri a tak sa vydáva do strategických vôd znova. Tentoraz pre Ubi tvorí taktickú stratégiu francúzske štúdio Eugen Systems a ich hra nesie názov R.U.S.E. Na taktizovaní a blafovaní sa bude odvíjať ďalší postup, ak preferujete spôsob „znič všetko a všetkých“ a na protivníka zvyčajne sa bezhlavo rútite so všetkou svojou artilériou, v R.U.S.E. nemáte šancu. Táto hra je totiž ako šach. Každý svoj ťah si musíte vopred premyslieť, až kým nedáte súperovi pomyselný šach mat. Nedávno vypustená beta nám síce ponúkla iba multiplayer, no hlavný princíp sme hneď pochopili a zistili, že prostredie 2. svetovej vojny sadne R.U.S.E. ako ušité. Prejdime k avizovanému švindľovaniu. Protihráča môžete často zmiasť postavením atrapy budovy, ktorá by vôbec nebola chránená. Všetka pozornosť súpera by padla práve na tento objekt, ak ste postavili druhú budovu (tentoraz preplnenú jednotkami všetkého druhu) zo zadnej strany nepriateľskej základni, jej odstránenie by vám nemalo robiť žiadne problémy. Všetky jednotky však treba najprv vynájsť a až potom začať kupovať. Prínos kreditov je zabezpečený z administratívnych budov a peniaze z nej sa musia doviezť do vášho tábora (preto je potrebné zabezpečiť ochranu prevážajúceho konvoja). Potenciál R.U.S.E. je ukrytý v taktizovaní, blafovaní a peniazoch. Či to nakoniec bude hit svojho žánru je zatiaľ otázne, vo februári by sme mali dostať odpoveď.
Star Trek Online [PC] – 5. február
Čo vám napadne v súvislosti s vesmírom? Mimozemšťania, planéty či iné vesmírne telesá? Ak sa pohybujete vo filmovom priemysle, určite ste hádali nejaké filmové dielo, ktoré sa odohráva v spomínanom časopriestore. Star Wars a Star Trek, dve geniálne filmové série sú dodnes dojnými kravami na milióny dolárov. Venujme sa ale druhej spomenutej, Star Treku. Ten zažíva prevratné obdobie, od uvedenia posledného dielu opäť rozvíril pomyselnú vodu filmovej tvorby. Spoločne s filmom sa novinári začali bližšie zaujímať aj o chystané MMO zo svetu Star Trek, ktoré je vo vývoji pár rokov. Najprv malo jeho osud pevne v rukách štúdio Perpetual Games, po problémoch sa tvorba zastavila a dnes stojí za ST Online Cryptic Games (City of Heroes). Príbeh hry sa odohráva 30 rokov po udalostiach v Star Trek: Nemesis a vo vesmíre zúri konflikt medzi Klingoniánmi a Federáciou. Hráči sa najprv zoznámia s editorom vlastnej postavy a výberom povolania. Ich avatarovi bude pridelená malá vesmírna lodička a hor sa naprieč galaxiou. Plnením daných úloh budeme získavať cenné body, za ktoré môžeme vylepšiť posádku, či celú loď o nové funkcie. Nebudeme obdivovať len stvárnenie vesmíru, počas hrania sa dostaneme na rôzne planéty, kde nás čaká krásna príroda a okolité prostredie. ST Online vyzerá veľmi zaujímavo, kto holduje hrám typu World of Warcraft, jasná voľba.
Blur [PC/X360/PS3] – 6. február
Ak si chcete oddýchnuť od všemožných akcii, ktoré tento rok vtrhnú do sveta videohier, chystané dielo tvorcov Project Gotham Racing je zaujímavé spestrenie. Na rozdiel od série PGR pôjde Blur v drsnejších šlapajách a pripomína skôr akčné závody Split/Second. Blur by však malo byť ešte uletenejšie, Bizzare Creations o ňom hovoria, ako o FPS akcii a nie arkadových závodoch. Po svetových metropolách sa totiž budeme preháňať v ozbrojených vozidlách a ničiť každú maličkosť, čo tak trochu zaváňa Demolition Derby, či novším (no horším) Crashdayom. Vehikly budú disponovať aj power-upmi či EMP impulzom na spomalenie súpera. Zaujímavý prvok je aj Barge, zbraň, ktorá vyšle do strán tlakovú vlnu a hráča zbaví dotieravých protivníkov po bokoch. Bizzare chcú otvoriť nové možnosti v hraní závodných hier, aj keby ste sa ocitli prvý odzadu, nejaká tá odmena vás neminie. Body získavate aj za efektívne odstránenie súpera či za stunty. Blur zaujme hráčov nielen šialeným princípom, ale najmä farebným spracovaním (epileptici by sa hre mali vyhnúť). Explózia na každom kroku, rozmazaný aj ten najpomalší pohyb a zbesilé stroje čakajúce na štarte. Blur sa už čoskoro dostaví na next-gen konzoly a PC.
Bioshock 2 [PC/X360/PS3] – 9. február
Niektorými zatracovaný, inými uznávaný. Reč je o stvoriteľovi luxusného podmorského mesta Rapture, Andrewovi Ryanovi. Génius, ktorý nedomyslel všetko do detailov a tým priniesol po roku 1959 do ulíc mesta strach a bezmocnosť, by sa mal už 9. februára vrátiť do povedomia hráčov. A čože nám ponúkne druhé pokračovanie? Medzi hlavné pýchy patrí jednoznačne hra za Big Daddyho. Prv než sa pozrieme na zúbok vybaveniu tohto plecháča, predstavme si zápletku. Tá sa odohráva osem rokov po udalostiach z prvého dielu, zo scény zmizol hlavný hrdina jednotky Jack, všetko akoby sa ustálilo na bode mrazu. Monštrum z Rapture ale nenechá na seba dlho čakať. Nielenže straší po prístavoch, dokonca unáša malé dievčatká. A ktože sa skrýva pod maskou? Ak si spomínate na Little Sister, naša milá sestrička nadobudla väčších tvarov a teraz sa vracia ako terminátor s poslaním navrátiť do Rapture život. Nová sestra dostala meno Big Sister a jej úloha je jasná. Uniesť čo najviac dievčatiek a zotročiť ich ako poslušné psy. Práve malé sestričky sú pre obyvateľov Rapture (tzv. Splicerov) a samotnú Big Sister tým najdôležitejším, pretože pomocou injekčných striekačiek získavajú z mŕtvol kmeňovú bunku/drogu – Adama. Aby ste zastavili vyčíňanie Veľkej sestry, ocitáte sa v plechovom brnení prototypu Big Daddyho. Toho vypustila na slobodu profesorka Tenenbaumová a na rozdiel od svojich mladších kópii, dokáže používať plazmidy. Novinkou je možnosť používať dva plazmidy naraz, nepriateľa napríklad najprv vznietite a potom naňho pošlete darček v podobe roja včiel. Všetky jeho schopnosti završuje vraždiaci vrták. Síce druhé pokračovanie Bioshocku neprináša toľko revolúcie do FPS žánru ako predchodca, napriek tomu vyzerá solídne a v nabitej konkurencii si isto nájde svoje miesto.
Dante´s Inferno [X360/PS3/PSP] – 12. február
Nejaký ten piatok je už známe, že tvorcovia survival hororu Dead Space, štúdio Visceral Games, kutí diabolskú rezačku v štýle God of War. Jej názov znie Dante´s Inferno a zavedie nás do samotných pekiel, kde sa ukrýva diabol Lucifer. Dante, hlavný hrdina hry, s ním má nevyriadené účty, pretože Lucifer uniesol a väzní jeho priateľku Beatrice. Story ako vystrihnutá z romantického filmu, no čo tomu predchádzalo? Dante nie je svätec, nedávno vydané demo toho bolo svedkom. Rating 18+ je hre udelený z dôvodu, že krvou sa rozhodne šetriť nebude. Že je Dante božím bojovníkom? To bude omyl, pretože napáchal desiatky vrážd nevinných ľudí za čias križiackych vojen. Ako rytier bojoval pod vládou kráľa Richarda, ktorý požadoval od Saladina sväté mesto. Saladin povedal „nie“ a tak sa začalo krviprelievanie, ktoré sme mali možnosť vidieť už v spomínanej hernej ukážke. To, že to s peklom EA myslí smrteľne vážne, nám dala najavo aj krátkou kampaňou a „ohlásením“ Mass: We Pray. Podľa videí sa malo jednať o kresťanskú hru na Nintendo Wii, ktorá by hráčov naučila správaniu v kostole. Samozrejme, že išlo len o humor, podobne, ako pri zorganizovaní protestu kresťanov pred výstaviskom E3. Dante´s Inferno je pripravovaná na konzoly Xbox 360, PlayStation 3 a PlayStation Portable, v pláne mala vraj byť aj PC verzia, túto správu však 20. júla 2009 vydavateľ dementoval.
Aliens vs. Predator [PC/X360/PS3] – 19. február
V novembri minulého roku sme si zobrali pod drobnohľad pripravovanú akciu z prostredia jednej z najslávnejších filmových značiek. Jedná sa o moderné stvárnenie Aliens vs. Predator, ktoré si vzalo pod kontrolu štúdio Rebellion. To sa totiž pred 11 rokmi postaralo o prvé herné AvP. V posledných rokoch sa však nemá s čím chváliť. Okrem priemerného Shellshock 2 prinieslo katastrofálneho Rogue Warriora. Dopadne podobne aj Aliens vs. Predator? Dúfajme, že nie, pretože by to bol posledný klinec do rakvy. Myslime teda optimisticky a povedzme si, o čom ich titul vlastne bude. Príbeh sa odohráva 20 rokov po udalostiach Votrelec 3, na ľuďmi obsadenej planéte, kde sa vyskytujú obe znepriatelené civilizácie. A ďalej? Proces, ktorý nastane zrejme už nemusíme nikomu bližšie približovať. Votrelci sa dokážu plynulo pohybovať po stenách, Predátori disponujú neviditeľnosťou i plazmovým kanónom a ľudia? Tí sú tu v roli koristi. Aby to však nemali mimozemšťania také ľahké, mariňáci ovládajú boj so strelnými zbraňami. V krátkosti by sa o príbehu dalo povedať, že ide o vojnu plnú taktizovania, ktoré využijeme hlavne v hre za Predátorov. Povieme vám to na rovinu, po odfláknutom Rogue Warriorovi sme na Rebellion zanevreli. Vylepší biednu situáciu štúdia v hernom priemysle AvP? Toť otázka...
Splinter Cell: Conviction [PC/X360] – 23. február
V roku 2007 bolo Ubisoftom predstavené piate pokračovanie jednej z najúspešnejších stealth akcii na poli videohier, Splinter Cell: Conviction. Postupom času pribúdalo informácii, ktoré hru opisovali ako mestskú záležitosť v štýle Grand theft Auto. Sam mal byť voľným vtáčkom, ktorý sa ukrýva pred políciou a zákonom vôbec. Tieto správy však minulé diely Splinter Cell série nepripomínali, Ubisoft sa vydal opačným smerom a očakával sa odklon od zvyklostí. Prvotné videá doslova naháňali strach, výzor Sama sa výrazne zmenil, voľnosť hre viac škodila, než pomáhala a celé to akoby ani nebol Splinter Cell. Po niekoľkých mesiacoch od ohlásenia prišlo dlhé ticho. Čo sa stalo v Ubisoft Montreal, čo bude s Conviction? E3 2009 znamenala veľký comeback Sama Fishera a tvorcovia od základov prerobili hrateľnosť, výzor hlavnej postavy a najmä rozvíjanie príbehu. Po novom nás nečaká „žiadna voľnosť“, hra sa drží pevne stanovených cestičiek. Tak sa nám to páči! Sam je po upgradovaní bez fúzov, pribudli mu vrásky a celkový vek sa pohybuje okolo päťdesiatky. Pomsta ho však vedie ďalej a ďalej, dodáva mu silu a odhodlanie. Takého rozbesneného sme Sama veru ešte nevideli, no zavraždenú dcéru a skrachovanú agentúru mu už nik nenavráti späť. Po technologickej stránke je SC: Conviction vyspelé, z titulu vypadnú loadovacie obrazovky a dané úlohy sa budú efektne zobrazovať na stenách budov. Stal sa zázrak, Ubisoft Montreal otvoril oči a chystá pre nás jednu z najväčších peciek tohto roka. Držíme palce!
Lost
Planet 2 [X360/PS3] – 23. február [PC] - ?Dark Void [PC/X360/PS3] – 15. január
Pár dní po príchode Bayonetty sa mechaniky hráčov môžu tešiť na ďalší očakávaný titul. Ide o Dark Void, akciu posadenú do budúcnosti. Aj Dark Void má na rováši Capcom (o výrobu hry sa stará Airlight Games), ktorý priniesol na herný trh okrem iného sériu Resident Evil a Street Fighter. Venujme sa ale ich chystanému počinu, ktorý uzrie svetlo sveta v polovici januára. Prevtelíme sa do postavy pilota Willa, ktorý v oblasti Bermudského trojuholníka stroskotá so svojou nákladnou loďou na neznámy ostrov. Na ňom sídli podivná rasa, tzv. Watchers, ktorí kedysi ovládali dianie aj na Zemi. V boji proti týmto bytostiam pomôže Willovi aj Ava, ktorú občas budeme ovládať. Najväčšia vymoženosť, ktorá sa na plechovom chrbte hlavnej postavy nachádza, je jet-pack. Ten nám neraz zachráni kožu a dej budeme sledovať prevažne zo vzduchu. Tvorcovia upozornili, že mnoho schopností budeme počas hrania rozvíjať, medzi nimi je aj jet-pack (po čase sa premenuje na rocket-pack a dovolí nevídané možnosti). Aká by to bola akčná hra bez akcie. Tej nás v Dark Void čaká viac než dosť, najviac jej zažijeme na rôznych výčnelkoch zo stien či plošín. Takisto nás čakajú boje s bossmi, tak ako sme v hrách podobného typu zvyknutí. Dark Void vyzerá nádejne, stačí počkať už len pár dní.
Army of Two: The 40th Day [X360/PS3/PSP] – 15. január
Kooperácia sa začína v hrách objavovať čoraz častejšie a vyzerá to tak, že ju budeme vídať aj naďalej. Zahrať si s kamarátom po internete, na jednom počítači alebo konzole, sme mohli naposledy postrehnúť v tituloch ako LEGO Indiana Jones 2 a Modern Warfare 2 (mód SpecOps). Nabudúci rok bude co-op mód obsahovať omnoho viac hier, za zmienku stojí kooperácia pre 4 hráčov v Lost Planet 2, no najmä v druhom pokračovaní Army of Two s podtitulom The 40th Day. Celková hrateľnosť bude založená práve na spolupráci, konkrétne dvoch ľudí, ktorí dostanú pod kontrolu dvojicu špeciálne vycvičených vojakov, Salema a Riosa. Dej AoT: The 40th Day sa odohráva na pôde zničeného Šanghaja. Salem a Rios sa znenazdajky ocitnú v zajatí teroristov a nezaujíma ich nič okrem túžby prežiť. Do hry je zakomponovaná novinka v podobe prefíkanej taktiky s názvom Playbook. Tá vám umožní zbaviť sa nepriateľov ľahko a nenápadne (jedného zo skupiny schmatne a zajme jeden hráč, druhý ju obíde a bezproblémovo odstráni). Zaujímavým prvkom, ktorý nový AoT ponúkne, je možnosť poskladať vlastnú zbraň (primontovať tlmiče, optiky...). Prvá recenzia z PlayStation magazínu jasne nasvedčuje tomu, že ide o silný nadpriemer (hodnotenie 8,5/10) a tých 14 dní sa hráčom zrejme oplatí čakať.
Mass Effect 2 [PC/X360] – 29. január
Všetko sa to začalo dohadmi. Dvojka bude či nebude? Nad touto otázkou si lámalo hlavu tisíce herných novinárov a 17. marca 2009 sme sa dočkali radostnej správy z Bioware. Mass Effect 2 bude! Dodnes sa pri tejto správe radujeme, pretože dvojka znamená príchod starých tvárí a geniálnej hrateľnosti. Veľký otáznik visel nad účasťou hlavného hrdinu prvého dielu - charizmatického kapitána Sheparda. V jednotke totiž všetko nasvedčovalo tomu, že je Shepard dávno na druhom svete. A nato prišla ďalšia informácia – Shepard prežil! Ukľudnime sa, toľko šťastia, že z toho skolabujeme. Príbeh sa začína dva mesiace po pomyselnej Shepardovej smrti, teda od konca prvého dielu. Kam nás zavedú tvorcovia tentoraz? Vesmír hral v jednotke prvé husle a tak sa doň dostávame opäť. Shepard má plné ruky práce s nepriateľom Thanom, ktorý je podozrivý za zmiznutie ľudí z celého vesmíru. Na pomoc mu prichádzajú nové posily, Bioware predstavil okrem iných aj postavu Samary z rasy Asari. Tá nahradí Shepardovu milenku z jednotky, Liaru. Tvorcovia takisto oznámili možnosť presunu uložených pozícii z jednotky do druhého dielu. Kto vám počas hrania Mass Effect zomrel, bude naďalej mŕtvy. Čakajú nás aj nové zbrane (napr. raketomet Scilary), až 8 nových planét a vyše 3000 NPC postáv. Do Mass Effectu 2 vkladáme veľké ambície, po vydarenom Dragon Age: Prameny prichádza od Bioware ďalšia bomba. A vybuchne už tento mesiac!
M.A.G. [PS3] – 29. január
Massive Action Game (v skratke M.A.G.) začala svoju betaverziu testovať len nedávno a pozvaní do nej boli všetci majitelia konzoly PlayStation 3, na ktorú je titul exkluzívne vyvíjaný. M.A.G. je novou značkou Zipper Interactive, ktorí sú známi vojenskou sériou SOCOM. Záujem o ňu v poslednej dobe akosi klesol a ani posledný PS3 SOCOM nedopadol najlepšie. M.A.G. však má byť záchrana pre Zipper, masívne multiplayerové bitky budú hráči viesť cez 3 voliteľné tímy – Valor, Raven a SVER. Každá skupina bude disponovať inou schopnosťou, jedni sú experti na všemožné druhy zbraní, iní si pomôžu hoci aj holými rukami. Od ohlásenia titulu sa Zipper pýšil obrovským počtom hráčov, ktorí sa stretnú na spoločnom bojovom poli. Číslo sa ustálilo až na 256 a ono to skutočne funguje! Môžete sa nachádzať kdekoľvek, stačí optimálne internetové pripojenie a aj keby sa stretli ľudia z opačných koncov zemegule, hra by mala ísť plynule. Ako je to už zvykom v hrách podobného žánru, aj postavy v M.A.G. budete môcť expiť na vyšší level, čo vám otvorí nové možnosti (rozvíjanie postavy, lepšie zbrane...). Priaznivci multiplayerových akcii, pripravte sa. Masívna vojna sa začína už tento mesiac!
R.U.S.E. [PC/X360/PS3] – 5. február
Ubisoft nechce zaostávať v žiadnom žánri a tak sa vydáva do strategických vôd znova. Tentoraz pre Ubi tvorí taktickú stratégiu francúzske štúdio Eugen Systems a ich hra nesie názov R.U.S.E. Na taktizovaní a blafovaní sa bude odvíjať ďalší postup, ak preferujete spôsob „znič všetko a všetkých“ a na protivníka zvyčajne sa bezhlavo rútite so všetkou svojou artilériou, v R.U.S.E. nemáte šancu. Táto hra je totiž ako šach. Každý svoj ťah si musíte vopred premyslieť, až kým nedáte súperovi pomyselný šach mat. Nedávno vypustená beta nám síce ponúkla iba multiplayer, no hlavný princíp sme hneď pochopili a zistili, že prostredie 2. svetovej vojny sadne R.U.S.E. ako ušité. Prejdime k avizovanému švindľovaniu. Protihráča môžete často zmiasť postavením atrapy budovy, ktorá by vôbec nebola chránená. Všetka pozornosť súpera by padla práve na tento objekt, ak ste postavili druhú budovu (tentoraz preplnenú jednotkami všetkého druhu) zo zadnej strany nepriateľskej základni, jej odstránenie by vám nemalo robiť žiadne problémy. Všetky jednotky však treba najprv vynájsť a až potom začať kupovať. Prínos kreditov je zabezpečený z administratívnych budov a peniaze z nej sa musia doviezť do vášho tábora (preto je potrebné zabezpečiť ochranu prevážajúceho konvoja). Potenciál R.U.S.E. je ukrytý v taktizovaní, blafovaní a peniazoch. Či to nakoniec bude hit svojho žánru je zatiaľ otázne, vo februári by sme mali dostať odpoveď.
Star Trek Online [PC] – 5. február
Čo vám napadne v súvislosti s vesmírom? Mimozemšťania, planéty či iné vesmírne telesá? Ak sa pohybujete vo filmovom priemysle, určite ste hádali nejaké filmové dielo, ktoré sa odohráva v spomínanom časopriestore. Star Wars a Star Trek, dve geniálne filmové série sú dodnes dojnými kravami na milióny dolárov. Venujme sa ale druhej spomenutej, Star Treku. Ten zažíva prevratné obdobie, od uvedenia posledného dielu opäť rozvíril pomyselnú vodu filmovej tvorby. Spoločne s filmom sa novinári začali bližšie zaujímať aj o chystané MMO zo svetu Star Trek, ktoré je vo vývoji pár rokov. Najprv malo jeho osud pevne v rukách štúdio Perpetual Games, po problémoch sa tvorba zastavila a dnes stojí za ST Online Cryptic Games (City of Heroes). Príbeh hry sa odohráva 30 rokov po udalostiach v Star Trek: Nemesis a vo vesmíre zúri konflikt medzi Klingoniánmi a Federáciou. Hráči sa najprv zoznámia s editorom vlastnej postavy a výberom povolania. Ich avatarovi bude pridelená malá vesmírna lodička a hor sa naprieč galaxiou. Plnením daných úloh budeme získavať cenné body, za ktoré môžeme vylepšiť posádku, či celú loď o nové funkcie. Nebudeme obdivovať len stvárnenie vesmíru, počas hrania sa dostaneme na rôzne planéty, kde nás čaká krásna príroda a okolité prostredie. ST Online vyzerá veľmi zaujímavo, kto holduje hrám typu World of Warcraft, jasná voľba.
Blur [PC/X360/PS3] – 6. február
Ak si chcete oddýchnuť od všemožných akcii, ktoré tento rok vtrhnú do sveta videohier, chystané dielo tvorcov Project Gotham Racing je zaujímavé spestrenie. Na rozdiel od série PGR pôjde Blur v drsnejších šlapajách a pripomína skôr akčné závody Split/Second. Blur by však malo byť ešte uletenejšie, Bizzare Creations o ňom hovoria, ako o FPS akcii a nie arkadových závodoch. Po svetových metropolách sa totiž budeme preháňať v ozbrojených vozidlách a ničiť každú maličkosť, čo tak trochu zaváňa Demolition Derby, či novším (no horším) Crashdayom. Vehikly budú disponovať aj power-upmi či EMP impulzom na spomalenie súpera. Zaujímavý prvok je aj Barge, zbraň, ktorá vyšle do strán tlakovú vlnu a hráča zbaví dotieravých protivníkov po bokoch. Bizzare chcú otvoriť nové možnosti v hraní závodných hier, aj keby ste sa ocitli prvý odzadu, nejaká tá odmena vás neminie. Body získavate aj za efektívne odstránenie súpera či za stunty. Blur zaujme hráčov nielen šialeným princípom, ale najmä farebným spracovaním (epileptici by sa hre mali vyhnúť). Explózia na každom kroku, rozmazaný aj ten najpomalší pohyb a zbesilé stroje čakajúce na štarte. Blur sa už čoskoro dostaví na next-gen konzoly a PC.
Bioshock 2 [PC/X360/PS3] – 9. február
Niektorými zatracovaný, inými uznávaný. Reč je o stvoriteľovi luxusného podmorského mesta Rapture, Andrewovi Ryanovi. Génius, ktorý nedomyslel všetko do detailov a tým priniesol po roku 1959 do ulíc mesta strach a bezmocnosť, by sa mal už 9. februára vrátiť do povedomia hráčov. A čože nám ponúkne druhé pokračovanie? Medzi hlavné pýchy patrí jednoznačne hra za Big Daddyho. Prv než sa pozrieme na zúbok vybaveniu tohto plecháča, predstavme si zápletku. Tá sa odohráva osem rokov po udalostiach z prvého dielu, zo scény zmizol hlavný hrdina jednotky Jack, všetko akoby sa ustálilo na bode mrazu. Monštrum z Rapture ale nenechá na seba dlho čakať. Nielenže straší po prístavoch, dokonca unáša malé dievčatká. A ktože sa skrýva pod maskou? Ak si spomínate na Little Sister, naša milá sestrička nadobudla väčších tvarov a teraz sa vracia ako terminátor s poslaním navrátiť do Rapture život. Nová sestra dostala meno Big Sister a jej úloha je jasná. Uniesť čo najviac dievčatiek a zotročiť ich ako poslušné psy. Práve malé sestričky sú pre obyvateľov Rapture (tzv. Splicerov) a samotnú Big Sister tým najdôležitejším, pretože pomocou injekčných striekačiek získavajú z mŕtvol kmeňovú bunku/drogu – Adama. Aby ste zastavili vyčíňanie Veľkej sestry, ocitáte sa v plechovom brnení prototypu Big Daddyho. Toho vypustila na slobodu profesorka Tenenbaumová a na rozdiel od svojich mladších kópii, dokáže používať plazmidy. Novinkou je možnosť používať dva plazmidy naraz, nepriateľa napríklad najprv vznietite a potom naňho pošlete darček v podobe roja včiel. Všetky jeho schopnosti završuje vraždiaci vrták. Síce druhé pokračovanie Bioshocku neprináša toľko revolúcie do FPS žánru ako predchodca, napriek tomu vyzerá solídne a v nabitej konkurencii si isto nájde svoje miesto.
Dante´s Inferno [X360/PS3/PSP] – 12. február
Nejaký ten piatok je už známe, že tvorcovia survival hororu Dead Space, štúdio Visceral Games, kutí diabolskú rezačku v štýle God of War. Jej názov znie Dante´s Inferno a zavedie nás do samotných pekiel, kde sa ukrýva diabol Lucifer. Dante, hlavný hrdina hry, s ním má nevyriadené účty, pretože Lucifer uniesol a väzní jeho priateľku Beatrice. Story ako vystrihnutá z romantického filmu, no čo tomu predchádzalo? Dante nie je svätec, nedávno vydané demo toho bolo svedkom. Rating 18+ je hre udelený z dôvodu, že krvou sa rozhodne šetriť nebude. Že je Dante božím bojovníkom? To bude omyl, pretože napáchal desiatky vrážd nevinných ľudí za čias križiackych vojen. Ako rytier bojoval pod vládou kráľa Richarda, ktorý požadoval od Saladina sväté mesto. Saladin povedal „nie“ a tak sa začalo krviprelievanie, ktoré sme mali možnosť vidieť už v spomínanej hernej ukážke. To, že to s peklom EA myslí smrteľne vážne, nám dala najavo aj krátkou kampaňou a „ohlásením“ Mass: We Pray. Podľa videí sa malo jednať o kresťanskú hru na Nintendo Wii, ktorá by hráčov naučila správaniu v kostole. Samozrejme, že išlo len o humor, podobne, ako pri zorganizovaní protestu kresťanov pred výstaviskom E3. Dante´s Inferno je pripravovaná na konzoly Xbox 360, PlayStation 3 a PlayStation Portable, v pláne mala vraj byť aj PC verzia, túto správu však 20. júla 2009 vydavateľ dementoval.
Aliens vs. Predator [PC/X360/PS3] – 19. február
V novembri minulého roku sme si zobrali pod drobnohľad pripravovanú akciu z prostredia jednej z najslávnejších filmových značiek. Jedná sa o moderné stvárnenie Aliens vs. Predator, ktoré si vzalo pod kontrolu štúdio Rebellion. To sa totiž pred 11 rokmi postaralo o prvé herné AvP. V posledných rokoch sa však nemá s čím chváliť. Okrem priemerného Shellshock 2 prinieslo katastrofálneho Rogue Warriora. Dopadne podobne aj Aliens vs. Predator? Dúfajme, že nie, pretože by to bol posledný klinec do rakvy. Myslime teda optimisticky a povedzme si, o čom ich titul vlastne bude. Príbeh sa odohráva 20 rokov po udalostiach Votrelec 3, na ľuďmi obsadenej planéte, kde sa vyskytujú obe znepriatelené civilizácie. A ďalej? Proces, ktorý nastane zrejme už nemusíme nikomu bližšie približovať. Votrelci sa dokážu plynulo pohybovať po stenách, Predátori disponujú neviditeľnosťou i plazmovým kanónom a ľudia? Tí sú tu v roli koristi. Aby to však nemali mimozemšťania také ľahké, mariňáci ovládajú boj so strelnými zbraňami. V krátkosti by sa o príbehu dalo povedať, že ide o vojnu plnú taktizovania, ktoré využijeme hlavne v hre za Predátorov. Povieme vám to na rovinu, po odfláknutom Rogue Warriorovi sme na Rebellion zanevreli. Vylepší biednu situáciu štúdia v hernom priemysle AvP? Toť otázka...
Splinter Cell: Conviction [PC/X360] – 23. február
V roku 2007 bolo Ubisoftom predstavené piate pokračovanie jednej z najúspešnejších stealth akcii na poli videohier, Splinter Cell: Conviction. Postupom času pribúdalo informácii, ktoré hru opisovali ako mestskú záležitosť v štýle Grand theft Auto. Sam mal byť voľným vtáčkom, ktorý sa ukrýva pred políciou a zákonom vôbec. Tieto správy však minulé diely Splinter Cell série nepripomínali, Ubisoft sa vydal opačným smerom a očakával sa odklon od zvyklostí. Prvotné videá doslova naháňali strach, výzor Sama sa výrazne zmenil, voľnosť hre viac škodila, než pomáhala a celé to akoby ani nebol Splinter Cell. Po niekoľkých mesiacoch od ohlásenia prišlo dlhé ticho. Čo sa stalo v Ubisoft Montreal, čo bude s Conviction? E3 2009 znamenala veľký comeback Sama Fishera a tvorcovia od základov prerobili hrateľnosť, výzor hlavnej postavy a najmä rozvíjanie príbehu. Po novom nás nečaká „žiadna voľnosť“, hra sa drží pevne stanovených cestičiek. Tak sa nám to páči! Sam je po upgradovaní bez fúzov, pribudli mu vrásky a celkový vek sa pohybuje okolo päťdesiatky. Pomsta ho však vedie ďalej a ďalej, dodáva mu silu a odhodlanie. Takého rozbesneného sme Sama veru ešte nevideli, no zavraždenú dcéru a skrachovanú agentúru mu už nik nenavráti späť. Po technologickej stránke je SC: Conviction vyspelé, z titulu vypadnú loadovacie obrazovky a dané úlohy sa budú efektne zobrazovať na stenách budov. Stal sa zázrak, Ubisoft Montreal otvoril oči a chystá pre nás jednu z najväčších peciek tohto roka. Držíme palce!
Najprv exkluzivita
pre Xbox 360, následne ohlásenie PC verzie a nakoniec oficiálne potvrdenie
hry pre PS3. Tak by sa dala v skratke opísať situácia pokračovania akcie
od Capcomu, Lost Planet 2. Zatiaľ čo v jednotke sme sa stretli
s jednou postavou (a to s vojakom Waynom Holdenom), ktorá sa
prebrázdila tonami snehu na „stratenej planéte“, v dvojke sa všetok ľad
roztopí a pripraví pre nás bujnú vegetáciu. Príbeh sa začína 10 rokov po
udalostiach jednotky a klíma na snežnej planéte E.D.N. III obývaná
potvorami tých najrôznejších tvarov sa dramaticky zmenila. Pokým
v predošlej epizóde sme boli zvyknutí na ovládanie jednej postavy,
v LP2 sa máme tešiť na skupinku zloženú zo štyroch vojakov a co-op
mód. Medzi monštrami sa nájdu obri ako Akrid X, Gordiat alebo púštny červ
Red Eye. Na nepriateľov vytasíme rôzne meele zbrane, nebude chýbať ani motorová
píla podobná z Gears of War a novinkou je aj tzv. Team Military Power
Bar. Ten slúži ako ukazovateľ, pomocou ktorého máte kontrolu nad celým vašim
tímom, pokiaľ zomrie niekto z parťákov, uberie vám to cenné body. Po technickej
stránke vyzerá LP2 nádherne, tvory a postavy sú detailne vymodelované. Ako
sa tvorcovia popasujú s AI visí vo hviezdach, no zatiaľ nemáme Lost Planet
2 čo vytýkať.
Heavy Rain [PS3] – 26. február
Je niečo potrebné
dodať k najrozpitvávanejšiemu titulu tu, na Hrajmobile? Dve preview (jedno
z toho napísané na základe nedávno vydanej novinárskej hrateľnej verzie) a kopec
noviniek vám priblížili Heavy Rain do najmenších detailov. Opakovanie je matkou
múdrosti a tak si predstavme hlavnú myšlienku Heavy Rain opäť. Vyskúšame
si hru za 4 postavy, z ktorých tou najčastejšie predstavovanou bola rola
Madison, mladej reportérky zaujímajúcej sa o brutálny prípad sériového
vraha. Ten svoje obete po zabití vypchá ako výstavný kus do múzea. Ako už iste
viete, Heavy Rain pochádza z dielní tímu Quantic Dreams, ktorí majú na
svedomí aj úspešnú adventúru Fahrenheit. Ich pripravované megadielo ponúkne
oproti Fahrenheitovi hneď niekoľko prvkov, ktoré sme v hrách doposiaľ
nemali možnosť vidieť. V prvom rade ide o prešperkované spracovanie
príbehu, ktorý majú hráči plne vo svojich rukách. Môžu rozhodovať
o všetkom, na čo sa ich NPC postavy opýtajú a dokonca vás nezastaví ani
smrť hlavnej postavy (na „Gamer over“ a podobné vraj máme zabudnúť).
Správanie Madison bude také realistické, že musíme hovoriť o revolúcii
v adventure žánre. Budeme môcť robiť úplne bežné veci (napríklad vyberať
poštovú schránku), dostaneme sa do klubov, ocitneme sa v dome zabijaka
a tak podobne. Heavy Rain je v príprave už niekoľko rokov, pričom tento rok spôsobí konkurencii poriadne problémy.
Diskusia
JC | 01. 01. 2010 14:58 | |
DanKanFan | RE: | 01. 01. 2010 15:26 |
yankee | RE: RE: | 01. 01. 2010 16:19 |
chinaski | a to je len zlomok | 01. 01. 2010 16:52 |
Duri | RE: a to je len zlomok | 01. 01. 2010 18:16 |
Gulath | RE: RE: a to je len zlomok | 10. 01. 2010 20:30 |
Bleskovky
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Posledné príspevky v diskusii
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
Najnovšie online hry
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Najnovšie plné hry
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|
Spriatelené weby