01.04.2010 12:00, DKF, Komentárov: 1
Red Dead Redemption

Red Dead Redemption


Mať svoj ranč niekde v horách, nepatriť do starého železa, ale zároveň mať možnosť sa oprieť o tú najkrajšiu ženu na celej zemeguli, s ktorou sa budete snažiť vychovať deti, to je snom asi väčšiny ľudí, čo si budeme hovoriť. Mať také niečo, tak by tento článok písal asi niekto iný :) Je to až príliš ideálne? No tak teraz si predstavte, že všetko toto máte, ale žijete na začiatku 20. storočia a váš ranč je niekde na krásnom Divokom západe. To nás čaká v Red Dead Redemption.

Na divoký západ sa totiž chystáme pozrieť v tomto veľmi očakávanom titule, ktorý má na svedomí Rockstar Games. Mnohí poznajú Rockstar Games ako tvorcov série Grand Theft Auto a už od vydania prvého traileru Red Dead Redemption, pred viac ako rokom, sa hovorí, že to bude GTA IV na Divokom západe. Tak a je to vonku, všetky podstatné informácie boli povedané, tu by mohlo moje preview skončiť. Také jednoduché to zas nie je. Poďme sa na to teda pozrieť pekne zblízka. Red Dead Redemption by malo byť voľným pokračovaním Red Dead Revolver z roku 2004, za ktorým taktiež stojí Rockstar Games, ale len v pozícii vydavateľa. Red Dead Revolver bola akčná hra z pohľadu tretej osoby, a keďže Red Dead Redemption je jeho voľným pokračovaním, bude aj toto poriadna akcia z pohľadu tretej osoby. Už teraz sa môžu tešiť najmä majitelia konzol PS3 a XBOX 360, bohužiaľ otázka vydania pre PC platformu nebola nikým potvrdená, aj keď sa o nej už dlho špekuluje. No a dočkať by sme sa mali 21. mája, keďže vydanie hry bolo posunuté asi o mesiac.

Hlavnú úlohu v tej to hre si zahrá John Marston (nie je možné prepínať medzi viacerými charaktermi, ako tomu bolo v Red Dead Revolver), bývalý bandita, ktorý sa vzdal svojho života na odvrátenej strane zákona a usadil sa so svojou ženou pekne na ranči v horách. A ako to už v živote býva, keď je niečo až príliš idylické, nemá to zvyčajne dlhého trvania. A tak je to aj v prípade Johna, ktorého dostihne jeho pohnutá minulosť a trpieť musí jeho rodina. Znie to ako otrepané klišé, ale myslím, že v tomto prípade sa nie je čoho báť. Rockstar Games totiž vedia, ako z lacných nápadov spraviť a servírovať hráčom herné pecky, ktoré majú strhujúci dej, sú plné akčných pasáží a sú tak trochu kontroverzné.

Ocitáme sa, ako už bolo spomenuté na začiatku 20. storočia, niekde okolo roku 1908. John dostáva od vládnych agentov ultimátum, buď pochytá členov svojho bývalého gangu, alebo sa môže rozlúčiť so svojou rodinou. Neostáva nič iné, len osedlať svojho verného Peja, vziať kolty, vyraziť za dobrodružstvom a navždy skoncovať s duchmi minulosti. Na rozdiel od Red Dead Revolver sa ale John pustí do voľného sveta Divokého západu, už žiadne lineárne tunely. A kraj by to mal byť skutočne obrovský, podľa samotných autorov z Rockstar Games je to najväčšia krajina, akú kedy stvorili, čo im umožnil práve engine použitý v GTA IV - RAGE. Samozrejme nebude prístupná celá od samotného začiatku, ale bude rozdelená na tri herné svety. Na začiatku sa bude pohybovať v oblasti s názvom Frontier alebo tiež New Austin. Je to pohraničná oblasť, ktorá ešte nebola celá zmapovaná a je postupne osídľovaná. Je to svet plný rozľahlých plání, na ktorých sa preháňa divoká zver, je tu množstvo kaňonov a hôr, ktoré poskytujú dokonalú ochranu banditom a zakopaným pokladom. Druhá by sa nám v dejovej línii mala sprístupniť oblasť v Mexiku s názvom Nuevo Paraiso. Tu nás čakajú ostrieľaní chlapci so sombrerami. No a v poslednej časti by sme sa mali opäť presunúť na sever.



Asi je každému jasné, že autami sa v tejto hre cestovať nebude. A tak sa nám ponúka niekoľko iných možností. Prvou je samozrejme isť po vlastných, no ale pokiaľ bude herný svet taký veľký, ako nám ho sľubujú tvorcovia, tak to by nás hra omrzela veľmi rýchlo. Druhou možnosťou bude cestovanie v sedle koňa. To bude predpokladám najčastejší spôsob cestovania po krajine, pričom koňa si budete môcť kúpiť v meste alebo, pokiaľ sa na to cítite, môžete si skrotiť nejakého toho divokého mustanga. V hre by to malo naviac fungovať tak, že čím dlhšie budete mať jedného koňa, tým viac si na seba zvyknete a tým lepšie sa vám bude na ňom jazdiť. Takže štýl získavania dopravného prostriedku ala GTA IV sa moc neodporúča. Treťou možnosť dopravy je tak, ako sa na správny Divoký západ patrí, dostavník. Ten tu má úlohu taxi, takže slúži na prepravu medzi mestami. Posledným zmysluplným približovadlom v hre by mal byť vlak. Pričom vo vlaku v dostavníku sa na dlhej trase môžete pohodlne vyspať.

Po hernom svete by mali rozosiate mestá, nejaké odľahlejšie stanovištia a pod. Pričom by malo platiť, že všetky dvere sú vám otvorené a v prípade, že sú zatvorené, určite nejakým spôsobom otvoriť pôjdu. V každom meste, každom dome, ale aj voľne po svete by malo byť roztrúsené veľké množstvo NPC postáv, s ktorými sa môžete porozprávať a niektoré z nich vás môžu požiadať o pomoc a dostanete tak vedľajšiu úlohu. Avšak postavy, ktoré čakajú pri ceste a požiadajú vás o pomoc, vás môžu vlákať do pasce. Celkovo sú ľudia v Red Dead Redemption samostatnou kapitolou. Sú plne integrovaní do sveta a žijú si svoje životy. Cez deň by ste ich mali nájsť pri práci a naopak v noci ich nájde užívať si v najbližšom saloone. Cez deň budú na ulici ľudia, kdežto v noci ich tam moc nenájdete. Okrem toho je v hre zabudovaný aj systém karmy, takže to ako na vás budú ľudia reagovať záleží na vašich činoch. Keď budete ten dobrý, tak vás každé mesto privíta s otvorenou náručou, ale pokiaľ strieľate ľudí len tak pri každom stretnutí, budete mať problém sa z mesta dostať živý. Podľa autorov nie je problém vystrieľať niektoré malé mestečká popri ceste. Avšak mesto duchov to ostane len na pár dní a potom sa obyvatelia opäť objavia.

Podľa všetkého by mal celý herný svet žiť svoj vlastný život. Okrem už spomínanej zmeny dennej doby, by sa malo dynamicky meniť aj počasie. Pri kempovaní v divokej prírode by ste mali byť svedkami života divokej prírody, od jednoduchého pasenia sa zvierat, ktorých je v hre mimochodom asi 4O druhov, môžete pozorovať vlkov loviacich zver, prípadne si nejaký ten medveď spraví zálusk na vás. Divoká zver by sa mala dať uloviť a je tu aj možnosť stiahnuť ju z kože, ktorú potom v meste predáte obchodníkovi. Pokiaľ je niekde mŕtve zviera, prípadne aj človek, okamžite sa k jeho telu zletia supy. Pri kempovaní môžete tiež pozorovať cesty, po ktorých sa preháňajú osamelí jazdci na koňoch, prípadne nejaké dostavníky. John má možnosť mať pri sebe naraz len štyri predmety. Obvykle je to nôž, revolver, puška a posledným predmetom je buď laso, alebo petrolejová lampa. Tieto veci by mali byť reálne zobrazené na postave Marstona, tzn. revolver v puzdre, laso za opaskom a puška v ruke. V hre teda John nemá žiadny bezpečný úkryt a nemôže vlastniť ani žiadny majetok. Zbraní je tu celý arzenál, od jednoranných pištolí a ručne nabíjaných muškiet až po moderné kolty a opakovacie pušky a objavia sa tu aj prvé guľomety a nemôžu chýbať ani šúľky dynamitu a zápalné fľaše. Presnosť zbraní bude závisieť na kvalite zbrane, takže to čo nájdete u mŕtvych nepriateľov väčšinou nebude stáť za veľa a je tak treba počítať s tým, že aj keď raz máte niekoho v zameriavacom kríži, neznamená to nutne, že ho vystrelená guľka skutočne trafí. Presnejšie zbrane sa dajú zakúpiť v mestách u obchodníka a podľa všetkého by sa mali v hre objaviť aj špeciálne kúsky, na ktorých si výrobcovia nechajú extra záležať. Špecialitou, ktorá sa objavila už v Red Dead Revolver, je bullet-time mód nazvaný Deadeye. Ten samozrejme v prvom momente hru spomalí a následne umožní hráčovi určiť body, kam bude strieľať s väčšou presnosťou a rýchlejšou kadenciou. Následne sa prepne späť do reálneho času a revolver sa vyprázdni. Opäť sa táto schopnosť bude zlepšovať s tým, ako ju hráč bude využívať v hre.

Pokiaľ sa hráč dostane do prestrelky a predpokladám, že ich nebude zrovna málo, je možné využívať všetky dostatočne veľké objekty na krytie. Z tohto úkrytu môžete spustiť paľbu naslepo alebo môžete mieriť, vykláňať sa, alebo robiť klasické rýchle úkroky. Johnove zdravie by sa malo rýchlo regenerovať, takže v hre by nemali byť lekárničky a malo by stačiť počkať niekoľko sekúnd, kým sa zdravie obnoví. To, že sa blíži váš koniec by malo byť poznať podľa postupného červenania obrazovky, tak ako to poznáme z iných hier. Autori sa práve v prestrelkách chvália výborným fyzikálnym engineom nazvaným Euphoria. Pod nich by mal poskytovať veľmi prirodzené pohyby všetkých objektov v hre, takže v prípade, že zastrelíte koňa, na ktorom sa sedí váš protivník, môžete sa kochať krásny pádom koňa a samozrejme aj jazdca. Pokiaľ sa vám podarí zastreliť jazdca a jeho noha ostane zachytená v strmeni, uvidíte, ako splašený kôň ťahá mŕtvolu za sebou. Prípadne ak si chcete užiť nejakú tú zábavu, stačí priviazať najlepšie chyteného banditu k vášmu koňovi a dotiahnuť ho až k šerifovi.



Čo nám všetko ešte ponúkne svet Divokého západu? Už vieme niečo málo o hlavnej dejovej línii, vieme, že v hre bude množstvo vedľajších úloh, medzi ktorými nemôže chýbať chytanie zločincov podľa klasických skíc. Samozrejme odmena je vyššia v prípade, že dotyčného privediete živého. Na druhej strane, ak sa postavíte na tú nesprávnu stranu, nebuďte prekvapený, keď sa niekde objaví váš portrét a po vašich stopách sa vydávajú iní lovci odmien. Nemali by chýbať ani rôzne minihry, pre ktoré je saloon ako stvorený. Medzi nimi by sa malo objaviť pretláčanie, klasická hra s nožom, nejaký ten gambling apod. Čo však zaručene nemôže chýbať a bez toho by nebol ani Divoký západ Divokým západom sú súboje. S určitosťou od autorov vieme, že v hre budú, ale zatiaľ nevieme, ako budú spracované.

Red Dead Redemption je veľmi ambiciózny projekt od Rockstar Games a pokiaľ bude všetko tak, ako nám sľubujú autori, pôjde o veľmi kvalitný počin. Nechýba atraktívny nápad z prostredia, ktoré sa v hrách často neobjavuje a predsa má veľa čo ponúknuť. Rozhodne sa veľa hráčov teší na slobodu, ktorú by mala hra ponúknuť. A videá, ktorými nás doteraz Rockstar Games kŕmilo, ženú hru vysoko v rebríčku očakávaných akčných hier. Hra sa objaví na pultoch už čoskoro, tak sa nechajme prekvapiť.

Platforma: PS3, Xbox 360, pravdepodobne o niečo neskôr aj PC
Výrobca: Rockstar Games
Vydavateľ: Rockstar Games
Žáner: Akcia
Dátum vydania: 21. 5. 2010




DKF
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Vychádza na platformy:
Žáner:
Dátum vydania:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 10 / 10
(Hodnotení: 3)

Diskusia
tesim 02. 04. 2010 20:15
Pridať komentár Čítať celú diskusiu
Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012