09.07.2010 12:00, DKF, Komentárov: 1
Need for Speed: World - prvé dojmy z hrania

Need for Speed: World - prvé dojmy z hrania


Počas posledného víkendu dostali všetci záujemcovia možnosť skúsiť si najnovší prírastok do rady Need For Speed. Na prvý pohľad by na tom nebolo nič čudné, z NFS sa pomaly stáva nekonečná séria, lenže.... Need for Speed: World rozhodne nemožno klasifikovať ako klasický diel ságy. Ono je to totiž tak trochu MMORPG.

MMO na kolesách s RPG prvkami... znie to zaujímavo. Na podobnom koncepte stavalo aj nebohé Auto Assault, nech je mu server ľahký. Need for Speed: World však prichádza s jednou hlavnou zmenou – je zadarmo. A to, čo je zadarmo, priťahuje masy. Podobne ako rôzne free-to-play MMO hry alebo množstvo Facebook rádoby-hier totiž funguje na systéme mikroplatieb. Do nich hráča nikto nenúti, dokážu však uľahčiť ťažký život závodníkov. Odpoveď na otázku, či má vôbec zmysel investovať do NFS: World peniaze necháme na každého subjektívnom zvážení – defacto, klient a hra sú zadarmo, takže po oficiálnom spustení si každý môže spraviť vlastný obrázok. Nasledujúci text je viac-menej iba o tom, ako hra vypadá a ako na nás počas dvoch hodiniek hrania zapôsobila.

V prvom rade, predtým ako sa dostaneme k samotnej náplni, si dáme menšiu kritiku na tému technické spracovanie a problémy. NFS: World trpel divnou poruchou, ktorá sa prejavovala v neúspšenom pripojení na server – fóra ukázali, že sme neboli jediní „nakazení“. Samozrejme, beta je tu práve kvôli tomu, aby autori vo finálnej verzii podobné problémy vychytali. Nič to však nemení na tom, že čakanie a neustále padanie nám na nálade nepridalo. Nasledovala ďalšia facka – hra nezvládla podporované rozlíšenie 1920x1080 a  obraz bol „obrezaný“, čo samozrejme negatívne ovplyvňovalo samotné hranie. Aj bez orezania však grafika vyzerá zastaralo a podobne pôsobí aj fyzika áut. Jasne, je to arkáda, ale ako výhovorka to vždy neobstojí, keďže moderné arkády majú kvalitnú fyziku. Jednoducho povedané, celé NFS: World pôsobí zastaraným dojmom, čo má aj svoje výhody – nízke nároky na HW pritiahnu veľa záujemcov, čo si budú chcieť zadarmo zajazdiť. Považovať teda zastaranosť za negatívum je v prípade tohto titulu zbytočné – hra tak bola nadizajnovaná. Kto chce moderné NFS, ten si kúpi „klasické“ pokračovanie v obchode.

Z hľadiska hernej náplne je to klasický šablónovitý kolotoč – málo peňazí, slabé auto, predznamenáva jediný cieľ a kariérny rast je priamo úmerný počtu odjazdených závodov. Naschvál ich nedefinujem ako „vyhrané“, keďže vo Worlde úplne stačí jazdiť na nákupnom košíku (keby sa to tak dalo! Ha, hneď máme nový námet na prémiový obsah za reálne keše) a dokončievať závody na poslednom mieste. Odmena v podobe herných peňazí a prestíže je tu vždy. Multiplayer odmeňuje bohatšou dávkou a to je asi aj jediný rozdiel v porovnaní so závodmi pre jedného hráča... teda, keď nerátame väčšiu zábavnosť ako v prípade súperenia s AI. Defacto šikovnosť hráča ovplyvňuje iba rýchlosť, s akou sa sprístupňujú nové závody a lepšie autá (v slangu hry by som to nazval „ako rýchlo leveluje“), ale niečo ako „zaseknutie na mŕtvom bode“ nehrozí. Je jednoznačné kam tým autori mieria – chcú hráčom ponúknuť nenáročné závody a zábavu. Nedarí sa? Nevadí, aj tak si to odomkneš, len trošku neskôr. Alebo si kúpiš (hľa tajomstvo financovania projektu) niekoľko power-upov, ktoré ti poskytnú v závodoch malú výhodu. Samozrejme, podobné hry fungujú na princípe, že nejaké „platené veci“ ponúkajú aj zadarmo a vo Worlde je to riešené formou výherných kartičiek na konci závodu. Čím lepšie umiestnenie, tým väčšia výhra.



Systém power-upov je veľmi podobný závodom Blur, ktoré sme si dávnejšie zrecenzovali. Avšak treba povedať, že Blur je celkovo o niekoľko kategórii vyššie vo všetkých vlastnostiach – grafika, fyzika (arkádová), zábavnosť, zapracovanie power-upov a ich celkový systém. Síce porovnávam hrušky s jablkom, ale princípom sú to totožné tituly. V NFS World mi pripadajú power-upy násilne implementované a síce reálne fungujú, nepôsobia tak prirodzene a elegantne ako v prípade Blur. Ako bolo spomínané, World možno charakterizovať ako MMO na kolesách a s tým súvisí aj levelovanie. Klasické skúsenostné body nahradila už spomínaná prestíž (princíp ostáva rovnaký) a dokonca sa dá zlepšovať aj jednotlivé vlastnosti typu „dlhšie nitro“ atd – každé zvýšenie úrovne ponúka jeden bod. S hodnotou levelu súvisí aj odomykanie nových závodov, áut alebo možnosť vylepšovania toho aktuálneho – hra obsahuje základné možnosti tuningu.

Samotné závody ničím neohúria a neprekvapia. Skutočne, hrateľnosť je úplne jednoduchá, avšak stále zábavná, nič špičkové však nečakajte. Jednoducho, šipka hore a doprava/doľava a sme vybavení. Herný pamätník by nazval hrateľnosť nostalgickou, čo pre moderného hráča môže byť synonymum nudy. To by sme však NFS: World kritizovali až moc – áno, nejde o nič extrémne zaujímavé, ale základnú potrebu jazdenia uspokojí a ... je to ZADARMO. Čo pochváliť môžeme je vozový park, ktorý pozostáva z licencovaných vozov, ktoré vyzerajú realisticky (v rámci grafických možností hry) a umožňujú základné úpravy. V tomto smere budú hráči určite spokojní.

Zosumarizovať prvé dojmy z Need for Speed: World nie je nič zložité – hra splnila naše očakávania a svojim nenáročným (z hľadiska hrateľnosti aj HW konfigurácie) prístupom si určite získa množstvo fanúšikov. Kto však čaká špičkovú závodnú arkádu, ten bude sklamaný. Pre sviatočných hráčov a nehráčov predstavuje World ideálnu vstupnú bránu do sveta rýchlych kolies a nikdy nekončiacich závodov - a úprimne povedané, voľná pozvánka má svoje čaro a za vyskúšanie určite stojí.

Platforma: PC
Výrobca: EA Black Box
Vydavateľ: Electronic Arts
Žáner: Závodné MMORPG
Lokalizácia: Nie
Dátum vydania: 20. 7. 2010


DKF
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Vychádza na platformy:
Žáner:
Dátum vydania:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 9.1 / 10
(Hodnotení: 8)

Diskusia
MickTheMage 09. 07. 2010 14:50
Pridať komentár Čítať celú diskusiu
Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012