27.07.2010 13:00, DKF, Komentárov: 0
Kane and Lynch 2: Dog Days - prvé dojmy z hrania
Už o necelý mesiac má naplánované odštartovať svoju púť regálmi obchodov 3rd person akcia Kane and Lynch 2: Dog Days. Jej autori, Square Enix, sa včera podvečer rozhodli, cez XBLN a Steam vypustiť do sveta hrateľné demo. Čo myslíte pomohli si, alebo nie?
Square Enix svojej hre dosť veria, okrem vypustenia dema o tom svedčí aj
posunutie plánovaného dátumu vydania na 17. august, čo je o týždeň skôr
ako sa pôvodne počítalo. Treba však povedať, že po zhliadnutí skutočne
atmosferických a akciou nabúšených videí, nie je dôvod im zdravý
optimizmus upierať. Na mňa uvoľnené trailery taktiež zapôsobili a na hru
sa vcelku teším, preto som neváhal a demo si cez XBLN stiahol prakticky
pár minút po jeho vydaní.
Hneď na úvod si pozriete notoricky známe video Lynchovej nočnej prechádzky za tubou ukľudňujúcich liekov, prerývanej spomienkami na strhujúcu prestrelku, ktoré hoci som už videl mnohokrát, navodilo vo mne tú správnu atmosféru. Následne už sa dostávame do hlavného menu, kde máme k dispozícii oklieštený obsah demoverzie. Autori sa nevytrhli z priemeru a tak si môžeme zahrať jednu krátku, cca 15 minútovú singleplayerovú misiu, a k tomu ešte jeden multiplayerový režim, ak ste sa stavili, že ide o mediálne najviac prepieraný Fragile Aliance stávku ste vyhrali. Najprv sa ale pozrime na zúbok singleplayeru, nech vieme čo je nové. Rýchlo odklikáme pár obrazoviek, zvolíme ako obtiažnosť nejaké to médium a hor sa do ulíc Šanghaja. Misia, ktorú máme k dispozícii v demoverzii, má názov Laying Low a ako sa dozvedáme z jej krátkeho popisu Kane a Lynch sú v dosť nezávideniahodnej situácii. Ide totiž po nich celé mesto a ich hlavy majú v pláne dostať obe strany zákona. Úvod do misie obstaráva telefonát Lyncha svojej priateľke Xiu, ktorá však nedvíha telefón, čo je v tejto situácii nadovšetko nepríjemné. Dvojica odpadlíkov sa teda utiahne do zastrčenej reštaurácie, aby premyslela ďalší postup a... dala si polievku predsa.
Zdanlivú pohodu však náhle preruší vpád špeciálnej policajnej jednotky a akcia sa začína. Asi netreba zbytočne opakovať, že v druhom dieli sa chopíte Lyncha, na rozdiel od dielu prvého, kde pod vašimi rukami umieral Kane. Hra sa klasicky prenesie do pohľadu tretej osoby a už vás núti rýchlo sa kryť za stojan s nápojmi. Krycí systém však nefunguje automaticky, aby vaša postava zaliezla za nejakú prekážku, je treba stlačiť tlačilo A. Až potom sa Lynch prilepí na stenu a aspoň chvíľu môže premýšľať ako sa spolu so svojim partnerom prestrieľa cez presilu policajtov. Z dumania vás však veľmi rýchlo vytrhne zistenie, že na neprestrielné materiály sa tu tentokrát nehrá a napríklad také drevo, alebo sklo nie je zrovna vhodný úkryt pre guľkami. Tempo, ktoré demoverzia hneď na úvod naberie, je poriadne zbesilé a ešte viac ho umocňuje zámer autorov, kedy celá hra vyzerá, akoby ste práve pozerali nejaké amatérske video na youtube. Roztrasný obraz a šumenie známe z natáčania domácimi kamerami spolu s frenetickou akciou vás zo začiatku prekvapia a pár krát na to zrejme doplatí Lynch životom. Mimochodom veľmi sa mi páčilo, že keď umriete hra vám ukáže presný čas Lynchovej smrti, je to tak krásne cynické :)
Netreba sa však báť, zasa až tak často zomierať nebudete. Systém uzdravovania funguje v Dog Days klasicky. Ak vás triafajú postupne vám tmavne obrazovka, takže keď už cez zmes šedej, čiernej a krvavej ledva vidíte, odporúčam zaliezť niekde do tmavého, najlepšie nepriestrelného kúta, kde sa automaticky a vcelku rýchlo zregenerujete. Ak sa vám nepodarí včas ukryť, ani to neznamená hneď istú smrť. Po vzore Army of Two sa vaša postava najskôr zvalí na zem, ale stále je schopná strieľať a aspoň sa plaziť . Na nohy sa potom opäť vrátite stlačením tlačidla A a nie je problém bojovať ďalej. Mimochodom, inšpirácia Army of Two je aj z dema dosť očividná a ani by som sa nedivil, keby v EA Montreal pozerali na hru s kyslým úsmevom. Veď napríklad prechody z lokácie do lokácie sú urobené prakticky úplne totožne, keď Kane s Lynchom spoločnými silami buď vyklápajú, alebo odťahujú padacie dvere.
Po prestrieľaní sa prednou časťou reštaurácie, kde je bar, vás, ale príliš oddychu nečaká. V zadnej časti reštaurácie totiž číhajú ďalší policajti a tak máte čas skúšať poloautomatické mierenie, ktoré po stlačení príslušného tlačidla namieri vaše mieridlá na nepriateľa. Až po vyčistení tejto časti máte chvíľku čas a môžete si v hlave rekapitulovať čo sa vlastne deje a ako sa to hrá. Môžete využiť aj funkciu zviditeľnenia zbraní po padlých nepriateľoch, čo je vcelku využiteľné, keďže nemusíte zbytočne pobehovať po reštaurácii a hľadať mŕtvoly. Nasleduje prechod do kuchyne, kde sa na zemi váľajú zviazaní pracovníci reštaurácie. Len tak som skúsil, ako ďaleko až Sqare Enix zašli a skúsil som jedného z poviazaných, nevinných mužov zastreliť. A čuduj sa svete, ono to išlo (pre čítajúcich bulvárnych novinárov, napriek tejto scéne, nemám chuť ani potrebu tieto akcie skúšať aj v reálnom živote, preto ostaňte kľudní, zmažte ten bulvárny nadpis a zložte ruky z klávesnice). Autori však brutálne scény vyriešili šalamúnsky, inkriminovaná scéna, alebo objekt sa vždy rozostrí, čo znamená, že neuvidíte žiadnu odstrelenú hlavu, ani nahú ženu. Nadávky našťastie vypípané nie sú. Po malom intermezze naši dvaja anti-hrdinovia vybiehajú do zadných uličiek, plných špiny, bezdomovcov a dažďových kaluží, kde ich na malom priestranstve už čaká ďalšia várka polície, tentokrát už nie zo špeciálnej jednotky. Táto scéna vám ukazuje, že ak budete hrať Kane and Lynch kooperatívne s živým protivníkom, bude možné aj troška taktizovať, pretože sa protivníci dajú napadnúť z viacerých strán. Veľa taktizovania ale očakávať nemožno a s umelointeligentným Kanom na taktizovanie rovno zabudnite.
Keď už sme pri umelej inteligencii treba spomenúť, že inak ako šedivý priemer sa to nazvať nedá. Protivníci, ani spolubojovník, síce nie sú úplne hlúpi, dokážu sa celkom obstojne kryť a kropiť vás z úkrytu len vystrčenou rukou, ale nejakého koordinovaného postupu sa nedočkáte o taktike ani nehovoriac. Čo sa týka vášho partnera, nedá sa povedať, že by bol úplne zbytočný. Sem tam vám v nejakej prestrelke vytrhne tŕn z päty, ale často krát nie je schopný trafiť protivníka ani z desiatich metrov, vznikajú tak komické situácie kedy po sebe páli dvojica AI ovládaných súperov a ani jeden nevie trafiť toho druhého, hoci sú od seba vzdialení tak, že by sa vedeli udrieť rukou. Skúšal som aj to, či mi Kane pomôže keď som zranený, ale ostal nado mnou stáť a pozeral niekam do diaľky, tak som pochopil, že jeho vzťah k Lynchovi asi skutočne nebude príliš vrelý. Zaujímavé je, že nie je potrebné vždy všetko postrieľať. Ak napríklad niektorý z policajtov vidí, že ostal sám proti vám obom, zľakne sa, kľakne si na kolená, odhodí zbraň a vzdá sa. Je potom už len na vás či ho popravíte, alebo ho necháte žiť. Bohužiaľ kvôli istým bližšie nešpecifikovaným, poľutovaniahodným udalostiam vám neviem zreprodukovať čo sa stane ak ho necháte napospas osudu. To sa už ale dostávame do finále misie z demoverzie, ktoré sa odohráva priamo v rušných uliciach Šangaja, na ulici plnej áut a civilistov. Lynch s Kaneom sa snažia uniknúť, no spozoruje ich hliadka a okamžite privoláva posily. Na ulici tak vzniká pravé peklo so všetkým čo k tomu patrí. Rinčiacim sklom, lietajúcimi guľkami a vystrašenými civilistami. Z tohto inferna bohužiaľ vedie jediná cesta a tá ide priamo cez policajné zátarasy.
V záverečnej prestrelke som zistil, že policajti sa dajú využiť aj iným spôsobom ako tým, že si do nich odložíte vystrelené náboje z vašej zbrane. Ak ich totiž chytíte živých môžete si z nich urobiť živý terč. Takýto policajt začne potom milou čínštinou niečo šialene žvatlať a jeho kolegovia po vás prestanú strieľať, musíte si však dať pozor, aby ste stáli otočení priamo k nim, pretože ak sa im otočíte bokom, alebo chrbtom, buďte si istí, že vás guľka neminie. To, že držíte pod krkom nebohého strážcu zákona, ale neznamená, že nemôžete strieľať, akonáhle však v takom prípade na niekoho vystrelíte, kolega – nekolega, protiníci po vás okamžite spustia paľbu. Ak sa vám náhodou podarí s vystrašeným rukojemníkom prejsť cez kordón policajtov, máte už len dve možnosti, nechať ho žiť, alebo ho popraviť. Ak na jeho popravu nemáte svedomie a rozhodnete sa ho pustiť už sa ho netreba báť, zošokovaný chudák si ľahne na zem a dá vám pokoj. Po prestrieľaní sa z policajného obkľúčenia sa demo misia končí a spúšťa sa video, ktoré v skratke predstavuje príbeh hry. My tak máme možnosť rekapitulovať videné a keď si trocha vydýchneme, rýchlo ešte treba skúsiť multiplayer.
Ako som už spomenul, k dispozícii je mód Fragile Aliance. V ňom hráči začínajú ako lupiči, ktorí chcú ukradnúť peniaze prevážané z banky. V tom sa vám samozrejme snaží zabrániť polícia, ale nielen tá. So svojim lupom sa totiž musíte dostať do dodávky, kde vás už čaká šofér, lenže čím viac ľudí sa do dodávky dostane, tým viac sa budete musieť deliť. A tak... jednoducho sa z vás stane zradca a snažíte sa pri úteku do dodávky postrieľať vašich bývalých kolegov a ukradnúť ich peniaze. Samozrejme, oni môžu mať za lubom to isté. Máte ešte aj tú možnosť, že ak dobehnete do dodávky prvý, ponúknete vodičovi polku z lupu a on jednoducho zavrie dvere a utečie s vami. Za ulúpené peniaze si potom môžete nakupovať napríklad lepšie zbrane, prípadne iné užitočné veci. A samozrejme, že čím viac peňazí tým vyššie ste v rebríčku. Nápad je to celkom dobrý, ale ako v skutočnosti funguje? Treba povedať, že dobre. Včera večer pár hodín po vydaní síce ešte mnoho ľudí nevedelo, čo kde a ako robiť, ale i tak sa dalo v multiplayeri zabaviť. Ako som už povedal, na začiatku začínate ako lupič a vašim cieľom je dostať sa k peniazom, ktoré prenáša ochranka. Po odstránení ochrankára ostane na zemi vak s peniazmi, ten však nezoberiete naraz, je potrebné sa postaviť na jeho značku (peniaze sú označené symbolom dolára) a chvíľu čakať. V ľavom hornom rohu potom vidíte stav vášho konta, a ako naň utešene nabiehajú peniaze. Ak vyprázdnite celý batoh, je čas spolu s kolegami prekonať policajnú ochranu. Sami veľmi veľa šancí nemáte, preto je vhodné kooperovať s ostatnými. AI ovládaní policajti sa ešte zvládnuť dajú, no finta spočíva v tom, že akonáhle zomriete stáva sa policajt aj z vás a vy tak vlastne lovíte bývalých kolegov. Do odchodu dodávky je samozrejme určitý časový limit, takže zbytočne sa niekde zaseknúť vám veľmi nepomôže. Dôležité je však sledovať všetkých naokolo, nie nadarmo vám hra neustále pripomína, že veriť nemáte nikomu. Z každého kolegu sa totiž môže vykľuť zradca a vy skončite s guľkou v zátylku. Ani zradcovia to však nemajú ľahké. Akonáhle niekoho z tímu popravíte, váš tag, ktorý máte celý čas nad postavou zmení farbu z bielej na oranžovú a navyše nad prezývkou svieti názov Traitor (Zradca). Možno sa to nezdá, ale skutočne je to zábava a je úsmevné sledovať, ako sa každý obzerá okolo seba, aby bol ako tak v bezpečí. Tento mód je určite malou inováciou v žánri multiplayeru a takéto osvieženia sú vítané.
Kane a Lynch 2: Dog Days zrejme nebude nič iné ako klasická koridorovka, ktorá vás za ručičku povedie tam kam potrebuje a na niektorých miestach vám veľkoryso dovolí trocha taktizovania. Jej plusom však je neortodoxná dvojica hrdinov, skutočne dobré tempo hry a mňa osobne príjemne prekvapila aj grafická stránka hry. Samotná grafika síce nie je ktovieako pekná, najlepšie časy už má za sebou, ale zvolený „youtube filter“ roztrasená kamera v kombinácii so špinou, beznádejou a nenávisťou oboch hlavných postáv, vo mne zanecháva dobré pocity. Devízou určite môže byť originálny multiplayer, ostáva len na hráčoch ako ho prijmú. Ako dopadla celá hra sa dozvieme až o necelý mesiac, keď ju dostaneme na recenziu a svoje dojmy si určite opäť nenecháme pre seba. A vy ak ste ešte demoverziu neskúsili, nečakajte, možno vám otvorí peňaženku.
Platforma: PC, PS3, Xbox 360
Výrobca: IO Interactive
Vydavateľ: Eidos
Žáner: Akčná 3rds
Lokalizácia: Nie
Dátum vydania: 17. 8. 2010
Hneď na úvod si pozriete notoricky známe video Lynchovej nočnej prechádzky za tubou ukľudňujúcich liekov, prerývanej spomienkami na strhujúcu prestrelku, ktoré hoci som už videl mnohokrát, navodilo vo mne tú správnu atmosféru. Následne už sa dostávame do hlavného menu, kde máme k dispozícii oklieštený obsah demoverzie. Autori sa nevytrhli z priemeru a tak si môžeme zahrať jednu krátku, cca 15 minútovú singleplayerovú misiu, a k tomu ešte jeden multiplayerový režim, ak ste sa stavili, že ide o mediálne najviac prepieraný Fragile Aliance stávku ste vyhrali. Najprv sa ale pozrime na zúbok singleplayeru, nech vieme čo je nové. Rýchlo odklikáme pár obrazoviek, zvolíme ako obtiažnosť nejaké to médium a hor sa do ulíc Šanghaja. Misia, ktorú máme k dispozícii v demoverzii, má názov Laying Low a ako sa dozvedáme z jej krátkeho popisu Kane a Lynch sú v dosť nezávideniahodnej situácii. Ide totiž po nich celé mesto a ich hlavy majú v pláne dostať obe strany zákona. Úvod do misie obstaráva telefonát Lyncha svojej priateľke Xiu, ktorá však nedvíha telefón, čo je v tejto situácii nadovšetko nepríjemné. Dvojica odpadlíkov sa teda utiahne do zastrčenej reštaurácie, aby premyslela ďalší postup a... dala si polievku predsa.
Zdanlivú pohodu však náhle preruší vpád špeciálnej policajnej jednotky a akcia sa začína. Asi netreba zbytočne opakovať, že v druhom dieli sa chopíte Lyncha, na rozdiel od dielu prvého, kde pod vašimi rukami umieral Kane. Hra sa klasicky prenesie do pohľadu tretej osoby a už vás núti rýchlo sa kryť za stojan s nápojmi. Krycí systém však nefunguje automaticky, aby vaša postava zaliezla za nejakú prekážku, je treba stlačiť tlačilo A. Až potom sa Lynch prilepí na stenu a aspoň chvíľu môže premýšľať ako sa spolu so svojim partnerom prestrieľa cez presilu policajtov. Z dumania vás však veľmi rýchlo vytrhne zistenie, že na neprestrielné materiály sa tu tentokrát nehrá a napríklad také drevo, alebo sklo nie je zrovna vhodný úkryt pre guľkami. Tempo, ktoré demoverzia hneď na úvod naberie, je poriadne zbesilé a ešte viac ho umocňuje zámer autorov, kedy celá hra vyzerá, akoby ste práve pozerali nejaké amatérske video na youtube. Roztrasný obraz a šumenie známe z natáčania domácimi kamerami spolu s frenetickou akciou vás zo začiatku prekvapia a pár krát na to zrejme doplatí Lynch životom. Mimochodom veľmi sa mi páčilo, že keď umriete hra vám ukáže presný čas Lynchovej smrti, je to tak krásne cynické :)
Netreba sa však báť, zasa až tak často zomierať nebudete. Systém uzdravovania funguje v Dog Days klasicky. Ak vás triafajú postupne vám tmavne obrazovka, takže keď už cez zmes šedej, čiernej a krvavej ledva vidíte, odporúčam zaliezť niekde do tmavého, najlepšie nepriestrelného kúta, kde sa automaticky a vcelku rýchlo zregenerujete. Ak sa vám nepodarí včas ukryť, ani to neznamená hneď istú smrť. Po vzore Army of Two sa vaša postava najskôr zvalí na zem, ale stále je schopná strieľať a aspoň sa plaziť . Na nohy sa potom opäť vrátite stlačením tlačidla A a nie je problém bojovať ďalej. Mimochodom, inšpirácia Army of Two je aj z dema dosť očividná a ani by som sa nedivil, keby v EA Montreal pozerali na hru s kyslým úsmevom. Veď napríklad prechody z lokácie do lokácie sú urobené prakticky úplne totožne, keď Kane s Lynchom spoločnými silami buď vyklápajú, alebo odťahujú padacie dvere.
Po prestrieľaní sa prednou časťou reštaurácie, kde je bar, vás, ale príliš oddychu nečaká. V zadnej časti reštaurácie totiž číhajú ďalší policajti a tak máte čas skúšať poloautomatické mierenie, ktoré po stlačení príslušného tlačidla namieri vaše mieridlá na nepriateľa. Až po vyčistení tejto časti máte chvíľku čas a môžete si v hlave rekapitulovať čo sa vlastne deje a ako sa to hrá. Môžete využiť aj funkciu zviditeľnenia zbraní po padlých nepriateľoch, čo je vcelku využiteľné, keďže nemusíte zbytočne pobehovať po reštaurácii a hľadať mŕtvoly. Nasleduje prechod do kuchyne, kde sa na zemi váľajú zviazaní pracovníci reštaurácie. Len tak som skúsil, ako ďaleko až Sqare Enix zašli a skúsil som jedného z poviazaných, nevinných mužov zastreliť. A čuduj sa svete, ono to išlo (pre čítajúcich bulvárnych novinárov, napriek tejto scéne, nemám chuť ani potrebu tieto akcie skúšať aj v reálnom živote, preto ostaňte kľudní, zmažte ten bulvárny nadpis a zložte ruky z klávesnice). Autori však brutálne scény vyriešili šalamúnsky, inkriminovaná scéna, alebo objekt sa vždy rozostrí, čo znamená, že neuvidíte žiadnu odstrelenú hlavu, ani nahú ženu. Nadávky našťastie vypípané nie sú. Po malom intermezze naši dvaja anti-hrdinovia vybiehajú do zadných uličiek, plných špiny, bezdomovcov a dažďových kaluží, kde ich na malom priestranstve už čaká ďalšia várka polície, tentokrát už nie zo špeciálnej jednotky. Táto scéna vám ukazuje, že ak budete hrať Kane and Lynch kooperatívne s živým protivníkom, bude možné aj troška taktizovať, pretože sa protivníci dajú napadnúť z viacerých strán. Veľa taktizovania ale očakávať nemožno a s umelointeligentným Kanom na taktizovanie rovno zabudnite.
Keď už sme pri umelej inteligencii treba spomenúť, že inak ako šedivý priemer sa to nazvať nedá. Protivníci, ani spolubojovník, síce nie sú úplne hlúpi, dokážu sa celkom obstojne kryť a kropiť vás z úkrytu len vystrčenou rukou, ale nejakého koordinovaného postupu sa nedočkáte o taktike ani nehovoriac. Čo sa týka vášho partnera, nedá sa povedať, že by bol úplne zbytočný. Sem tam vám v nejakej prestrelke vytrhne tŕn z päty, ale často krát nie je schopný trafiť protivníka ani z desiatich metrov, vznikajú tak komické situácie kedy po sebe páli dvojica AI ovládaných súperov a ani jeden nevie trafiť toho druhého, hoci sú od seba vzdialení tak, že by sa vedeli udrieť rukou. Skúšal som aj to, či mi Kane pomôže keď som zranený, ale ostal nado mnou stáť a pozeral niekam do diaľky, tak som pochopil, že jeho vzťah k Lynchovi asi skutočne nebude príliš vrelý. Zaujímavé je, že nie je potrebné vždy všetko postrieľať. Ak napríklad niektorý z policajtov vidí, že ostal sám proti vám obom, zľakne sa, kľakne si na kolená, odhodí zbraň a vzdá sa. Je potom už len na vás či ho popravíte, alebo ho necháte žiť. Bohužiaľ kvôli istým bližšie nešpecifikovaným, poľutovaniahodným udalostiam vám neviem zreprodukovať čo sa stane ak ho necháte napospas osudu. To sa už ale dostávame do finále misie z demoverzie, ktoré sa odohráva priamo v rušných uliciach Šangaja, na ulici plnej áut a civilistov. Lynch s Kaneom sa snažia uniknúť, no spozoruje ich hliadka a okamžite privoláva posily. Na ulici tak vzniká pravé peklo so všetkým čo k tomu patrí. Rinčiacim sklom, lietajúcimi guľkami a vystrašenými civilistami. Z tohto inferna bohužiaľ vedie jediná cesta a tá ide priamo cez policajné zátarasy.
V záverečnej prestrelke som zistil, že policajti sa dajú využiť aj iným spôsobom ako tým, že si do nich odložíte vystrelené náboje z vašej zbrane. Ak ich totiž chytíte živých môžete si z nich urobiť živý terč. Takýto policajt začne potom milou čínštinou niečo šialene žvatlať a jeho kolegovia po vás prestanú strieľať, musíte si však dať pozor, aby ste stáli otočení priamo k nim, pretože ak sa im otočíte bokom, alebo chrbtom, buďte si istí, že vás guľka neminie. To, že držíte pod krkom nebohého strážcu zákona, ale neznamená, že nemôžete strieľať, akonáhle však v takom prípade na niekoho vystrelíte, kolega – nekolega, protiníci po vás okamžite spustia paľbu. Ak sa vám náhodou podarí s vystrašeným rukojemníkom prejsť cez kordón policajtov, máte už len dve možnosti, nechať ho žiť, alebo ho popraviť. Ak na jeho popravu nemáte svedomie a rozhodnete sa ho pustiť už sa ho netreba báť, zošokovaný chudák si ľahne na zem a dá vám pokoj. Po prestrieľaní sa z policajného obkľúčenia sa demo misia končí a spúšťa sa video, ktoré v skratke predstavuje príbeh hry. My tak máme možnosť rekapitulovať videné a keď si trocha vydýchneme, rýchlo ešte treba skúsiť multiplayer.
Ako som už spomenul, k dispozícii je mód Fragile Aliance. V ňom hráči začínajú ako lupiči, ktorí chcú ukradnúť peniaze prevážané z banky. V tom sa vám samozrejme snaží zabrániť polícia, ale nielen tá. So svojim lupom sa totiž musíte dostať do dodávky, kde vás už čaká šofér, lenže čím viac ľudí sa do dodávky dostane, tým viac sa budete musieť deliť. A tak... jednoducho sa z vás stane zradca a snažíte sa pri úteku do dodávky postrieľať vašich bývalých kolegov a ukradnúť ich peniaze. Samozrejme, oni môžu mať za lubom to isté. Máte ešte aj tú možnosť, že ak dobehnete do dodávky prvý, ponúknete vodičovi polku z lupu a on jednoducho zavrie dvere a utečie s vami. Za ulúpené peniaze si potom môžete nakupovať napríklad lepšie zbrane, prípadne iné užitočné veci. A samozrejme, že čím viac peňazí tým vyššie ste v rebríčku. Nápad je to celkom dobrý, ale ako v skutočnosti funguje? Treba povedať, že dobre. Včera večer pár hodín po vydaní síce ešte mnoho ľudí nevedelo, čo kde a ako robiť, ale i tak sa dalo v multiplayeri zabaviť. Ako som už povedal, na začiatku začínate ako lupič a vašim cieľom je dostať sa k peniazom, ktoré prenáša ochranka. Po odstránení ochrankára ostane na zemi vak s peniazmi, ten však nezoberiete naraz, je potrebné sa postaviť na jeho značku (peniaze sú označené symbolom dolára) a chvíľu čakať. V ľavom hornom rohu potom vidíte stav vášho konta, a ako naň utešene nabiehajú peniaze. Ak vyprázdnite celý batoh, je čas spolu s kolegami prekonať policajnú ochranu. Sami veľmi veľa šancí nemáte, preto je vhodné kooperovať s ostatnými. AI ovládaní policajti sa ešte zvládnuť dajú, no finta spočíva v tom, že akonáhle zomriete stáva sa policajt aj z vás a vy tak vlastne lovíte bývalých kolegov. Do odchodu dodávky je samozrejme určitý časový limit, takže zbytočne sa niekde zaseknúť vám veľmi nepomôže. Dôležité je však sledovať všetkých naokolo, nie nadarmo vám hra neustále pripomína, že veriť nemáte nikomu. Z každého kolegu sa totiž môže vykľuť zradca a vy skončite s guľkou v zátylku. Ani zradcovia to však nemajú ľahké. Akonáhle niekoho z tímu popravíte, váš tag, ktorý máte celý čas nad postavou zmení farbu z bielej na oranžovú a navyše nad prezývkou svieti názov Traitor (Zradca). Možno sa to nezdá, ale skutočne je to zábava a je úsmevné sledovať, ako sa každý obzerá okolo seba, aby bol ako tak v bezpečí. Tento mód je určite malou inováciou v žánri multiplayeru a takéto osvieženia sú vítané.
Kane a Lynch 2: Dog Days zrejme nebude nič iné ako klasická koridorovka, ktorá vás za ručičku povedie tam kam potrebuje a na niektorých miestach vám veľkoryso dovolí trocha taktizovania. Jej plusom však je neortodoxná dvojica hrdinov, skutočne dobré tempo hry a mňa osobne príjemne prekvapila aj grafická stránka hry. Samotná grafika síce nie je ktovieako pekná, najlepšie časy už má za sebou, ale zvolený „youtube filter“ roztrasená kamera v kombinácii so špinou, beznádejou a nenávisťou oboch hlavných postáv, vo mne zanecháva dobré pocity. Devízou určite môže byť originálny multiplayer, ostáva len na hráčoch ako ho prijmú. Ako dopadla celá hra sa dozvieme až o necelý mesiac, keď ju dostaneme na recenziu a svoje dojmy si určite opäť nenecháme pre seba. A vy ak ste ešte demoverziu neskúsili, nečakajte, možno vám otvorí peňaženku.
Platforma: PC, PS3, Xbox 360
Výrobca: IO Interactive
Vydavateľ: Eidos
Žáner: Akčná 3rds
Lokalizácia: Nie
Dátum vydania: 17. 8. 2010
|
Bleskovky
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Posledné príspevky v diskusii
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
Najnovšie online hry
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Najnovšie plné hry
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|
Spriatelené weby