03.12.2009 12:00, DKF, Komentárov: 8
Alan Wake
Máte strach z večerných, prázdnotou zívajúcich ulíc? Alebo ste odvážlivec, ktorého tma len tak nerozhádže? V súvislosti s novým projektom od štúdia Remedy by ste sa mali vyzbrojiť a pripraviť, že temnými kútmi sa rozhodne šetriť nebude. Alan Wake, tak znie názov nového počinu od tvorcov Maxa Payna.
Určite mi dáte za pravdu, ak prehlásim, že Remedy vie ľudské pocity a myšlienky
vyjadriť naozaj majstrovským spôsobom. Na ich tituly sa len tak nezabúda, veď
dva diely Maxa Payna boli toho dôkazom.
A tak sa krátko po vydaní druhého dielu (cca rok neskôr) rozhodli pracovať na Alanovi Wakeovi, od ktorého sa očakáva
revolúcia vo svete hier.
Alan Wake je obyčajný spisovateľ strašidelných príbehov. Nikomu to nepripadá zvláštne a Alan žije mierne smoliarsky, ale pokojný život pri svojej priateľke Alice. Tá však náhle zmizne a Alan je na dne. S partnerkou prežili krásne chvíle a teraz je odrazu preč. Jej tajomným odchodom však prichádzajú aj tajomné sny, ktoré dajú charizmatickému hlavnému hrdinovi inšpiráciu na nové knihy. Áno, ide o strašidelné vidiny, v ktorých sa mu zjavujú tiene prichádzajúcej smrti. Úzkosť a neustále depresie vedú Alana k zásadnej zmene svojho života. K odsťahovaniu sa na príjemné tiché miestečko Bright Falls, kde ho nebude nikto vyrušovať a zabudne na svoju minulosť. Sny sú preč a Alan vyzerá, že sa z depresii dostane. Všetko je v poriadku až do momentu, kým v meste nestretne sestričku tunajšej nemocnice, ktorá akoby z oka vypadla práve zmiznutej Alice. Hrôzostrašné sny sú späť a tentoraz sú čím ďalej tým skutočnejšie. Pokým je deň, všetko je v poriadku. Keď sa ale schýli k noci, prízraky zo snov ožívajú.
Alan sa nastávajúcej temnoty musí ubrániť, pretože monštrá sú stále reálnejšie a musí zakročiť. Musí čeliť svojim snom! V ceste za odhalením pravdy mu pomôže okrem iných aj policajt Rusty, ktorého v jednu noc čosi unesie. Alan je vystrašený a na pomoc v Rustyho hľadaní si berie revolver a baterku. Práve baterka (a svetlo vôbec) zohrá v hre veľkú úlohu. Pomocou nej bude hráč odháňať dotieravé obludy a vysávať z nich život. Pokiaľ hráč rýchlo zapáli osvetlenie, tým zaženie nepriateľov do tmavých kútov. Nemyslite si však, že pokým ste pod pouličným osvetlením, ste v bezpečí. Niektorým nepriateľom totiž svetlo vôbec nevadí. Prízraky budú používať naozaj brutálne metódy, ako sa Alana nadobro zbaviť. Samotní nepriatelia budú vyzerať hrozivo, niečo medzi zombie a duchmi. Ich príchod bude naznačený stmavnutím okrajov obrazovky a nepríjemným hukotom, ktoré tieto potvory vydávajú.
Ako naznačilo niekoľko posledných správ a videí z hrania, tma sa v niektorých úlohách zíde ako soľ. V týchto stealth misiách budeme totiž unikať pred „spravodlivosťou“, pretože vina za nepokoje v Bright Falls padne na Alana. Nápad s vyhýbaním sa lúčom z policajných bateriek sa zdá byť originálny, hrateľnosť tento prvok príjemne spestrí. Presuňme sa z témy o príbehu do polemizovania nad hernými mechanizmami, ktoré robia z Alana Wakea tak jedinečný titul. V prvom rade musíme spomenúť, že príbeh sa bude vyvíjať ako seriál. Každá „epizóda“ bude zakončená nejakým prevratným zistením. Podobné pokusy sme tu už mali s piatym Alone in the Dark alebo Lost: Via Domus. Uvidíme, ako sa vcelku náročnou úlohou popasujú v Remedy. Počasie taktiež zohrá v titule dôležitú úlohu. Pocítime rozdiel, keď pôjdeme autom počas lejaku (pneumatiky sa budú ponárať do nánosov blata) a keď sa vydáme po suchej trase. Neveríte? Spočiatku sme boli skeptickí i my, ale všetko naznačuje tomu, že tvorcovia to myslia smrteľne vážne.
Mnohých novinárov zaskočilo Remedy ohlásením orezanej review verzie hry. Čo si máme pod týmto pojmom predstavovať? Review verzie hier sú edície poslané vydavateľom daného titulu pre herný portál, ktorý ho následne zrecenzuje. Ako ste si už mohli všimnúť v jednej novinke u nás na webe (nájdete tu) Remedy sa bojí o prezradenie konca hry až natoľko, že ho mieni z review verzii jednoducho vystrihnúť. Sami tvrdia, že sú prehnane opatrní a nechcú riskovať žiaden omyl alebo náznak odhalenia z príbehu viac, než by sa patrilo.
Behom dlhého vývoja bola grafická časť poriadne vyladená, Remedy na to malo predsa štyri roky. Engine, ktorý hru poháňa dostal svojské pomenovanie - Alan Wake Engine. Ten ponúkne vynikajúce svetelné efekty, ktoré môžu ostatné štúdia len závidieť. Svoje spraví na hre aj prešperkované spracovanie prírody a okolitých objektov. Každý jeden strom by mal byť detailne vymodelovaný a zapracuje sa aj na postavách (veď už prvé zverejnené obrázky z roku 2005 naznačili, že pôjde o pastvu pre oči). Všetko by malo byť doplnené striedaním dňa a noci a použitím tzv. Umbry (aplikácie, ktorá zrýchli náročné grafické scény a zvýši framerate)
Charizmatický hrdina, prenádherná grafika a strhujúci príbeh. Taký je v skratke Alan Wake, ktorý má vyjsť už budúci rok. Titul bol odkladaný nespočetne veľakrát, no jar 2010 vyzerá nádejne. Najväčšie obavy naháňa práve vydanie hry, či sa jej dočkajú aj PC hráči je stále otázne. Na povrch sa ešte k tomu dostali informácie, či hra vôbec vyjde na platformu Xbox 360 alebo až na novú konzolu z dielní Microsoftu. Ako Remedy avizovalo pred niekoľkými týždňami, ich titul je oficiálne dokončený a už ho čakajú len testy, ktoré odkryjú nedostatky. My máme z temnoty zimomriavky už teraz. A čo vy?
Platforma: Xbox 360
Výrobca: Remedy
Vydavateľ: Microsoft
Žáner: Akčná adventúra
Dátum vydania: jar 2010
Alan Wake je obyčajný spisovateľ strašidelných príbehov. Nikomu to nepripadá zvláštne a Alan žije mierne smoliarsky, ale pokojný život pri svojej priateľke Alice. Tá však náhle zmizne a Alan je na dne. S partnerkou prežili krásne chvíle a teraz je odrazu preč. Jej tajomným odchodom však prichádzajú aj tajomné sny, ktoré dajú charizmatickému hlavnému hrdinovi inšpiráciu na nové knihy. Áno, ide o strašidelné vidiny, v ktorých sa mu zjavujú tiene prichádzajúcej smrti. Úzkosť a neustále depresie vedú Alana k zásadnej zmene svojho života. K odsťahovaniu sa na príjemné tiché miestečko Bright Falls, kde ho nebude nikto vyrušovať a zabudne na svoju minulosť. Sny sú preč a Alan vyzerá, že sa z depresii dostane. Všetko je v poriadku až do momentu, kým v meste nestretne sestričku tunajšej nemocnice, ktorá akoby z oka vypadla práve zmiznutej Alice. Hrôzostrašné sny sú späť a tentoraz sú čím ďalej tým skutočnejšie. Pokým je deň, všetko je v poriadku. Keď sa ale schýli k noci, prízraky zo snov ožívajú.
Alan sa nastávajúcej temnoty musí ubrániť, pretože monštrá sú stále reálnejšie a musí zakročiť. Musí čeliť svojim snom! V ceste za odhalením pravdy mu pomôže okrem iných aj policajt Rusty, ktorého v jednu noc čosi unesie. Alan je vystrašený a na pomoc v Rustyho hľadaní si berie revolver a baterku. Práve baterka (a svetlo vôbec) zohrá v hre veľkú úlohu. Pomocou nej bude hráč odháňať dotieravé obludy a vysávať z nich život. Pokiaľ hráč rýchlo zapáli osvetlenie, tým zaženie nepriateľov do tmavých kútov. Nemyslite si však, že pokým ste pod pouličným osvetlením, ste v bezpečí. Niektorým nepriateľom totiž svetlo vôbec nevadí. Prízraky budú používať naozaj brutálne metódy, ako sa Alana nadobro zbaviť. Samotní nepriatelia budú vyzerať hrozivo, niečo medzi zombie a duchmi. Ich príchod bude naznačený stmavnutím okrajov obrazovky a nepríjemným hukotom, ktoré tieto potvory vydávajú.
Ako naznačilo niekoľko posledných správ a videí z hrania, tma sa v niektorých úlohách zíde ako soľ. V týchto stealth misiách budeme totiž unikať pred „spravodlivosťou“, pretože vina za nepokoje v Bright Falls padne na Alana. Nápad s vyhýbaním sa lúčom z policajných bateriek sa zdá byť originálny, hrateľnosť tento prvok príjemne spestrí. Presuňme sa z témy o príbehu do polemizovania nad hernými mechanizmami, ktoré robia z Alana Wakea tak jedinečný titul. V prvom rade musíme spomenúť, že príbeh sa bude vyvíjať ako seriál. Každá „epizóda“ bude zakončená nejakým prevratným zistením. Podobné pokusy sme tu už mali s piatym Alone in the Dark alebo Lost: Via Domus. Uvidíme, ako sa vcelku náročnou úlohou popasujú v Remedy. Počasie taktiež zohrá v titule dôležitú úlohu. Pocítime rozdiel, keď pôjdeme autom počas lejaku (pneumatiky sa budú ponárať do nánosov blata) a keď sa vydáme po suchej trase. Neveríte? Spočiatku sme boli skeptickí i my, ale všetko naznačuje tomu, že tvorcovia to myslia smrteľne vážne.
Mnohých novinárov zaskočilo Remedy ohlásením orezanej review verzie hry. Čo si máme pod týmto pojmom predstavovať? Review verzie hier sú edície poslané vydavateľom daného titulu pre herný portál, ktorý ho následne zrecenzuje. Ako ste si už mohli všimnúť v jednej novinke u nás na webe (nájdete tu) Remedy sa bojí o prezradenie konca hry až natoľko, že ho mieni z review verzii jednoducho vystrihnúť. Sami tvrdia, že sú prehnane opatrní a nechcú riskovať žiaden omyl alebo náznak odhalenia z príbehu viac, než by sa patrilo.
Behom dlhého vývoja bola grafická časť poriadne vyladená, Remedy na to malo predsa štyri roky. Engine, ktorý hru poháňa dostal svojské pomenovanie - Alan Wake Engine. Ten ponúkne vynikajúce svetelné efekty, ktoré môžu ostatné štúdia len závidieť. Svoje spraví na hre aj prešperkované spracovanie prírody a okolitých objektov. Každý jeden strom by mal byť detailne vymodelovaný a zapracuje sa aj na postavách (veď už prvé zverejnené obrázky z roku 2005 naznačili, že pôjde o pastvu pre oči). Všetko by malo byť doplnené striedaním dňa a noci a použitím tzv. Umbry (aplikácie, ktorá zrýchli náročné grafické scény a zvýši framerate)
Charizmatický hrdina, prenádherná grafika a strhujúci príbeh. Taký je v skratke Alan Wake, ktorý má vyjsť už budúci rok. Titul bol odkladaný nespočetne veľakrát, no jar 2010 vyzerá nádejne. Najväčšie obavy naháňa práve vydanie hry, či sa jej dočkajú aj PC hráči je stále otázne. Na povrch sa ešte k tomu dostali informácie, či hra vôbec vyjde na platformu Xbox 360 alebo až na novú konzolu z dielní Microsoftu. Ako Remedy avizovalo pred niekoľkými týždňami, ich titul je oficiálne dokončený a už ho čakajú len testy, ktoré odkryjú nedostatky. My máme z temnoty zimomriavky už teraz. A čo vy?
Platforma: Xbox 360
Výrobca: Remedy
Vydavateľ: Microsoft
Žáner: Akčná adventúra
Dátum vydania: jar 2010
|
Diskusia
hmmm | 03. 12. 2009 13:27 | |
Duri | RE: hmmm | 03. 12. 2009 14:20 |
yankee | RE: RE: hmmm | 03. 12. 2009 14:45 |
Gulath | RE: RE: RE: hmmm | 03. 12. 2009 20:19 |
JC | RE: RE: RE: RE: hmmm | 03. 12. 2009 20:57 |
chinaski | RE: RE: RE: RE: hmmm | 04. 12. 2009 11:04 |
JC | RE: RE: RE: RE: hmmm | 04. 12. 2009 11:40 |
Gulath | RE: RE: RE: RE: hmmm | 05. 12. 2009 19:45 |
Bleskovky
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Posledné príspevky v diskusii
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
Najnovšie online hry
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Najnovšie plné hry
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|
Spriatelené weby