12.12.2000 00:09, Shu, Komentárov: 0

Metal Gear Solid 2

Neviem, či poznáte ten pocit, keď napriek všetkému, čo ste v živote zažili alebo videli, objavíte niečo úplne iné, niečo, čo sa s vašimi doterajšími skúsenosťami nedá porovnávať, čo sa absolútne vymyká z vašich obvyklých očakávaní. Pre mňa takýmto zážitkom asi navždy zostane prvé stretnutie s Metal Gear Solid 2 ...

Metal Gera Solid 2

Výrobca BreakAway Games
Distribútor SONY
Počítač P - 300
Pamäť 32 MB
Akcelerátor Áno
Multiplayer Nie
Typ Action

PS2, hmm tot jest fajnšmekerska PC verzia

Šok. Paralyzovaný grafikou a neuveriteľne realistickým spracovaním prostredia a naplnený pocitmi absolútnej bezmocnosti som doslova zíral na obrazovku, kde ešte pred niekoľkými sekundami bežal trailer na pokračovanie bezkonkurenčne najlepšej hry na PS - Metal Gear Solid.

MGS2: Snake, znovu v akcii (WIN)

Neviem, či poznáte ten pocit, keď napriek všetkému, čo ste v živote zažili alebo videli, objavíte niečo úplne iné, niečo, čo sa s vašimi doterajšími skúsenosťami nedá porovnávať, čo sa absolútne vymyká z vašich obvyklých očakávaní. Pre mňa takýmto zážitkom asi navždy zostane prvé stretnutie s Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty. Od istej doby síce k hrám pristupujem s takým malým dešpektom, ale ani ten nedokázal odfiltrovať môj úžas, a tak som ešte dlho sedel a nechápal...

Všetko sa to začalo v roku 1998, keď nejaký Japonec vyrobil voľné pokračovanie nejakej starej hry. Plejstejšňáci boli vo vytržení - okrem novej a musím uznať, že VEĽMI podarenej hry, mali aj nového herného boha Hideo Kojimu. A tento sympatický človek sa po masívnom úspechu, ktorý prekračoval aj hranice platformy PS, rozhodol natočiť pokračovanie. Áno, viete čítať. Natočiť. MGS2 nie je hra. Je to kríženec tých najlepších akčných filmov, na ktoré si spomeniete a interaktívnej zábavy. Kojima so svojim týmom používa okrem klasických enginových animácií a filmíkov aj všetky známe alebo naopak celkom nové prvky nielen akčných filmov. Okrem trasúcej sa kamery, alebo statívu z rôznych exotických uhlov, dynamického strihu a nádherne odletujúcich a cvendžiacich nábojníc ponúka MGS2 aj matrixovské spomalené zábery, či efektnú streľbu v daždi (áno, streľy si razia svoje vzduchové tunele ako v tom sci-fi s Reevesom...). Už mi tu chýbajú len známe holubice z filmov Johna Woo. Proste keby bol MGS2 film, neváhal by som ho označiť za kultový.

MGS2: Boje a(opačný dåžeň:) la Matrix... (Shu)

Ale to nie je všetko. Interaktivita prostredia je totiž ďalšia vec z kategórie "neuveriteľné". Rozbíjanie predmetov tu síce máme už od dôb tretieho Dukea, ale to čo je vidieť v Metal Gear Solid 2, tak to tu ešte nebolo. Zase si pomôžem filmom Matrix - určite si pamätáte na scénu v hale s mramorovými ståpmi. Úlomky žuly a nábojnice doslova všade. MGS2 síce nemá halu, ale má kuchyňu - sklo z rozstrieľaných fliaš, "rozčvachtané" ovocie a potraviny na padrť sú iba zlomkom toho neporiadku (pôvodne som uvažoval nad iným slovom:), čo uvidíte na svojom monitore.

Interaktivita prostredia je však iba odrazom prepracovanej grafiky a úžasných vizuálnych efektov. Je dosť pravdepodobné, že ste už niekedy v živote videli dážď. Ale ani ten naozajstný nevyzerá tak dobre, ako lejak v tomto umeleckom diele. Snake predierajúc sa hustými kvapkami za sebou nielenže robí ešte mokrejšie šlapaje (v daždi, keď je všade voda!), ale realizmus a simulácia tohto nežiaduceho prírodného úkazu ide dokonca tak ďaleko, že náš tvrďák môže prechladnúť! Ďalšie drobnosti typu para, dym, oheň a výbuchy sú tak zatláčané do úzadia práve týmto efektom ako aj nádhernou hrou svetla a tieňov. Grafika je samozrejme výborná, hra je prioritne pripravovaná pre PS2, a preto sa niet čomu diviť. Tvár a mimika Solid Snakea a ostatných hlavných postáv je vymodelovaná s predcíznosťou modelárov emócií v NHL 2001. Nepriatelia sú vymodelovaní z veľkého množstva detailne otextúrovaných polygónov - najviac zo všetkého mi pripomínajú postavy z renderovaného intra starého Ridge Racera. Motion capturing je samozrejme dokonalý, podľa mňa dokonca prekonáva ladný pohyb Lary Croft. V tejto súvislosti trošku zamrzia zubaté hrany, kvôli ešte nie celkom doladenému antialiasingu na PS2, toho sa však my písíčkári báť nemusíme.

MGS2: Pozor Snake, plexiskláči! :) (Shu)

Samostatnou kapitotolou je AI. Metal Gear Solid na PS sa skladal z akčných potyčiek s nepriateľmi a pomalého plíženia sa v tieni. MGS2 by mal ísť ešte ďalej, nazval by som ho takým Commandos (2) v prvej osobe. Okrem toho, že by sa s pomocou zbrane s uspávajúcimi šípkami dala hra dohrať bez zabitia čo i len jediného nepriateľa, je to práve veľmi realistické chovanie nepriateľov, ktoré by ju malo najviac odlíšiť od ostatných 3rd person hier a vlastne aj od prvého dielu. Tí totiž navzájom spolupracujú a jednotlivé oddiely vojakov pracujú ako tým, ktorý má svojho veliteľa. Veliteľ koordinuje činnosť ostatných, ktorí sa, podobne ako nepriatelia v Thiefovi, orientujú podľa zraku a sluchu. Neznáme stopy v snehu, mihnutie sa tieňa alebo kýchnutie tak na seba strhne pozornosť nielen jedného vojaka, ale celej jednotky.

Aby bolo možné hrať MGS2 za použitia minimálneho násilia bol prepracovaný aj first person view, ktorý už neslúži iba na rozhliadanie po okolí, ale je nevyhnutný aj pre presnú streľbu z pištole. V jednej scéne sú proti Snakeovi vojaci s plexisklovými štítmi (viď obrázok), proti ktorým sa jeho pištoľ nechytá. Stačí však prestrieľať kolená (fpview) a hneď je na svete krajšie... Za zmienku tiež stojí ovládanie, ktoré by, podľa slov autora, malo byť to nejreálnejšie, aké sme kedy videli. Príklad: ak zbesilo strieľate a potom pustíte tlačítko veľmi náhle, môže sa vám stať, že zbraň vystrelí. Je to síce detail, ale nie je to super?

MGS2: Jeden z tých obrázkov, pri ktorom v prvej chvíli neviete, či to nie je fotka. (Shu)

Kvôli očakávanej výbornej hrateľnosti (vyplývajúcej z vyššie uvedených skutočností), ako aj vďaka povesti a povahe autora sa teda nemôžeme diviť, že si MGS2 s prehľadom udržala záujem aj na tohtoročnej májovej E3. Okrem ocenení BEST VISUALS a BEST PS2 ADVENTURE GAME dosiahla aj na najvyššiu métu ziskom titulu BEST OF THE SHOW.

A v neposlednej rade svedčí o mimoriadnosti tohto titulu aj fakt, že sa v Japonsku od 10. júla tohto roku predáva obmedzená edícia DVD ($14), na ktorej je okrem kompletného traileru aj dokument o jeho premiére na E3, "Experience Tour" (?), ilustrácie od Yoji Shinkawi a tiež preview na očakávanú mechovskú akčnosť Z.O.E. (Zone of the Enders). Viem, Japonci sú fanatici, ale DVD prakticky iba s ukážkami na pripravovanú hru? Hmm, tak to tu ešte nebolo...

MGS2: Ha! Matrix-guľky v daždi! (Shu)

Do jesene 2001, kedy má MGS2 oficiálne vyjsť na PS2 (X-BOX verzia, MGS-X a PC verzia by ju mali neskôr nasledovať), je ešte ďaleko, a tak by sa mohlo ešte čo-to zmeniť, ale kvôli skutočnosti, že obyčajný trailer a vlastne aj "obyčajný" prvý diel, dokázali zmeniť zatvrdeného (nie natvrdlého) pcčkára na človeka, ktorý uvažoval nad kúpou PS2 kvôli jedinej hre, odmietam s niekým vôbec diskutovať o tom, že by sa MGS2 nemusel podariť.

A iba tak na okraj - v jednej scéne sa Snake plazí cez miestnost naplnenú vojakmi. Keď sa konečne schová za bedňu a my si s úľavou vydýchneme, z ničoho nič kýchne, pretože sa pred tým, v prestreľke v kuchyni, nadýchal rozprášenej múky. Takže, kto to pochyboval o výnimočnosti tohto titulu...?


Shu
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Vychádza na platformy:
Žáner:
Dátum vydania:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012