09.11.2000 00:09, guco, Komentárov: 0

Hitman: Codename 47

Ak áno a páčil sa vám, možno ste si priali aby ste nemali len kradnúť ale aj zabíjať. Váš sen bol splnený – Hitman je hra, v ktorej vystupujete ako nájomný vrah. Vašími cieľmi bude elimonovať rôzne ciele ako napríklad mafiánskych bossov ...

Hitman

Výrobca IO interactive
Distribútor EIDOS
Počítač 233
Pamäť 32 MB
Systém WIN 9x
Multiplayer Nie
Termín November 2000
Typ 3D Action

Hitman : Codename 47 je hra, na ktorú sa veľmi teším

Hrali ste niekedy Thiefa ? Ak áno a páčil sa vám, možno ste si priali aby ste nemali len kradnúť ale aj zabíjať. Váš sen bol splnený – Hitman je hra, v ktorej vystupujete ako nájomný vrah. Vašími cieľmi bude elimonovať rôzne ciele ako napríklad mafiánskych bossov. Hneď na úvod ešte musím spomenúť, že po nainštalovaní si môžte vybrať 3D kartu a API, pretože hra podporuje aj Direct3D a OpenGL a podporované rozlíšenia sú od 640x480 až po 1600x1200.


“Dve skupiny japonskej mafie sa dostali do konfliktu a jedna zastrelila vyjednávača tej druhej. Chlapík teraz prichádza do reštaurácie aby sa ospravedlnil. Ak ho odrovnám, bude to vyzerať ako pomsta a gangy medzi sebou začnú bojovať. Lenže to musím odstrániť aj bodyguardov oboch skupín, aby na mňa nepadlo podozrenie. Rozhliadam sa po ulici a len tak tak stíham uskočit pred limuzínou, ktorá ma skoro prešla. Nenávistne sa za ňou otočím a zisťujem, že v nej sedí cieľ mojej dnešnej misie. Vydávam sa teda na obchôdzku bloku aby som si urobil prehľad o situácii. Vôbec to nevyzerá dobre, všade sú buď strážci z Červeného Draka alebo z Modrého Lotusu. A ešte k tomu sa tu potuľuje aj pár civilistov a ja mám len 8 nábojov. Ešte že mám aj svoju obľúbenú strunu na škrtenie, hehe. Vydávam sa teda na obchôdzku a prichádzam až k reštaurácii, pred ktorou limuzína zastavila. Zahrám hlupáka a snažím sa vojsť dnu, ale dvaja strážci ma tvrdo upozorňujú, že dnes je zatvorené. Drzo im odpovedám, že nabudúce do tejto reštaurácie už určite neprídem. Ako pred nimi cúvam zrúkne na mňa chlapík pri limuzíne aby som sa k autu nepribližoval. Čo už, veď tú bombu tam môžem dať aj neskôr. Pokračujem v obchôdzke a v bočnej uličke nachádzam ostrelovačku. Konečne bude sranda.


Prebehnem do rohu ulice, odkiaľ mám dobrý výhľad na dvoch chlapíkov a čakám. Keď prichádza pochôdzkar, čakám len na správny okamžik...len keby sa mi netriasli ruky. Dvaja stráži sú teraz presne za sebou a ja ich jediným presným výstrelom cez krk posielam na večnosť. Chlapík krížom cez ulicu im hneď beží na pomoc, ale skôr než sa zohne chytá guľku do hlavy a padá k obom telám. V puške mám už len 4 náboje a rýchlo sa otáčam o 90 stupňov aby som videl na strážcov z modrého lotusu. Jedným presným výstrelom skladám dákeho civila a zároveň aj jedného zo strážcov. Ostatní dvaja okamžite pribiehajú k màtvole a vplyvom rýchlo letiaceho olovo klesajú na chodník. Jedného som trafil až na tretí krát, pretože sa mi triasli ruky a tým som minul všetky náboje. Náhodný okoloidúci sa skláňa nad màtvolami a ja sa rozbieham smerom k nemu. Ako sa zaňho dostanem, vyťahujem z vrecka strunu, prehadzujem mu ju cez krk a ťahám. O chíľu na to sa na zem zosúva jeho telo. Prehľadávam členov gangu a beriem si od nich UZI. Mohol by som si vziať aj šaty, ale ak by našli telo bez šiat, vedeli by, koho majú hľadať. Keďže som odstránil už 6 strážcov, pripadám si, že misiu splním rýchlo a pôjdem domov.

Ale chyba...ako dostať tých ďalších dvoch ? Pušku už nemám, strunu použiť nemožem a tak sa opatrnne vykláňam spoza rohu a kropím ulicu dávkov z UZI, ktoré hneď schovávam pod kabát. Jeden strážca je tažko zranený ale bohužial ešte žije a aj s parťákom bežia ku mne. Tvárim sa že o ničom neviem a oni sa o mňa nezaujímajú, pretože si všimli màtve telá na zemi za mnou. Keď ich skúmajú, sú ku mne otočení chrbtom a ja vyťahujem štyridsaťpäťku a dvoma presnými výstrelmi sa ich zbavujem. Fajn, čo dalej ? Strážci v uličkách sú už odstránení a ja mám plný zásobník v UZIne a 8 nábojov v útočnej brokovnici. Spoza rohu pozorujem reštauráciu a premýšľam ako zaútočiť. Chlapík sa znudene opiera o limuzímu a rozpráva z vodičom. Zrazu pribieha akýsi civil, divoko gestikuluje a rukami ukazuje smerom za roh. V duchu sa usmievam, pretože tam som nechal ležať 3 màtvych strážcov Červeného Draka.


Keď sa tam japonec vydáva na kontrolu obieham ho bočnou uličkou a nachádzam ho stáť chrbtom ku mne. Po tom čo sa ho štandartnou procedúrou zbavím ho chytám za golier a ťahám za sebou až ku kanálu, do ktorého ho hádžem. Super, poteším sa že ostávajú už len dvaja pred reštauráciou a vodič. Ako sa tak vraciam ku svojmu pozorovaciemu stanovišťu stretávam vodiča, ktorý dobieha k stene a začne si uľavovať. Neváham ani sekundu, vyťahujem strunu a už leží na zemi. Sotva stihol zachrčať, nieto ešte kričať o pomoc. Chystám sa ho hodiť do kanála ale z práce ma vyruší výkrik. Prudko sa otáčam a vidím že civil mizne na konci uličky a chystá sa zabočiť za roh....kam už ale nedobehne pretože s olovom v chrbte sa to nedá. Trochu sa bojím aby to nezačuli stráže a preto rýchlo miznem.

Opäť obchádzam reštauráciu a stále neviem ako by som sa zbavil dvoch stráží. Jedného by som zvládol ale dvoch...po chvíli som si všimol, že z určitého miesta vidieť len jedného a pohľad na druhého zakrýva akási čínska vlajka mierne sa pohupujúca vo vetre. Nemárnim čas, vyťahujem UZI a do prvého strážcu pálim dávku. Skôr než jeho telo dopadne na zem vybieha spomedzi vlajok druhý ale tých pár rán, ktoré stihol vystreliť išli mimo. Keďže mi v UZIne zostalo len pár nábojov, beriem si druhú od jedného zo strážcov. Premýšlam koľko strážcov asi môže byť dnu a nakoniec sa rozhodujem nasledovne. Otvorím najprv dvere napravo a hneď potom vbehnem dnu tými naľavo. Plán som aj vykonal a hneď strieľam dávky po dvoch strážcoch napravo a v duchu sa usmievam ako dobre som to spravil...keď si zrazu uvedomujem, že za mnou naľavo je akýsi pohyb......podvedome sa chystám hodiť sa na zem vystreliť z otočky........čo už ale nestíham, pretože cítim....cítim ako do môjho tela vniká horúce olovo...ako strácam množstvo krvi...ako sa mi zahmlieva zrak...ako dopadávam na zem....a ako sa mi naposledy zatvárajú viečka a na hranici smrti ešte vnímam, akoby z veľkej diaľky, smiech.....


Aj takýto môže byť príbeh jednej z misií v hre Hitman (môj prípad – ten koniec to už je len dramatická improvizácia). Pokiaľ budete mať viac štastia, možno sa skončí lepšie. K zvýšeniu napätia z hry prispieva aj fakt, že v priebehu misie nemôžte sejvovať. Čo sa týka enginu hry je naozaj skvelý. Síce nemôžem posúdiť, ako zvláda také veci ako odrazy, dynamické svetlo a podobne (také tie veci čo často vidieť napr. v Unreale). Na vykreslenie mesta je však skvelý.

Textúry vyzerajú skvele a detailne a objekty ako napr. autá alebo ľudia sú tiež skvelé. Dokonca je tu aj taká finesa, na zrýchlenie, že pokiaľ je objekt ďalej od vás, tak má menej polygónov a pokiaľ sa priblíži má ich viac a je detailný. Chlapíka hitmana vidíte z pohľadu Tomb Raidera ale váš zameriavač je ako z Quake, teda gulička s ktorou môžte behať po celej obrazovke. Hitman sa tým smerom samozrejme celý otáča. Pokiaľ použijete vyklonenie, vyzerá to veľmi efektívne – hitman sa chytí steny, natiahne krk a nakukne za roh. Ako je z príbehu jasné máte viac zbraní, najlepšia je struna, tou musíte obeť prekvapiť, musíte sa dobre trafiť, inak vám utečie a musíte chvíľu držať, zatiaľ čo obeť sa vám zmieta ako ryba na háčiku. Engine je celkom rýchly, u mňa (Celeron 952, GeForce 2 MX, 128 RAM) to šlapalo krásne rýchlo v 1280x960x16 bit a načítavalo sa to tiež veľmi rýchlo.

Celkovo zhrnuté - Hitman : Codename 47 je hra, na ktorú sa veľmi teším. Poznámka na okraj : hre sa v obchodoch objaví v priebehu novembra.


guco
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Vychádza na platformy:
Žáner:
Dátum vydania:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 7 / 10
(Hodnotení: 1)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012