DreamWeb
Uuuuuuuuuuuz zase???" To bola moja prva reakcia na FREDYho navrh na zahrati Dreamweba a jeho klasiku. Keby som len vedel, ako som sa vtedy mylil, tak by som si asi hodil maslu. Ale FREDY mal pravdu, ked mi hovoril, ze je to super hra.
DreamWeb |
||
Výrobca | Empire | |
Rok | 1994 | |
Typ Hry | Adventúra | |
Hudba |
90%
|
|
Zvuky |
50%
|
|
Grafika |
70%
|
|
Hratelnost |
80%
|
|
Originalita |
80%
|
|
Atmosfera |
90%
|
|
Celkovy dojem |
70%
|
|
Veľmi vydarená hra | ||
KLASIKA
|
||
Uuuuuuuuuuuz zase???" To bola moja prva reakcia na FREDYho navrh na zahrati Dreamweba a jeho klasiku. Keby som len vedel, ako som sa vtedy mylil, tak by som si asi hodil maslu. Ale FREDY mal pravdu, ked mi hovoril, ze je to super hra. "No dobre, tak si to zoberem." A tak som sa dostal ku hre Dreamweb. Najprv som na nu hladel skepticky, ale ked som previedol prvu vrazdu, rychlo som zmenil nazor. Tato hra ma chytila tak, ze som ju hral od 6.30 rano do 12.45, co sa nestava casto (napriklad Command&Conquer). Vydite, ked som spomenul tu vrazdu, mal by som povedat o co vlastne v tejto hre ide.
Takze cmuk a jedeeem (doplnam vyrok, ktory som nacal pred chvylou: A: Pane, pojdte si hraat. B: Polibte mi prdeel. A: Cmuk, a jedeeem:))!!! Po miliony rokov existuje siet snov menom Dreamweb (odtial aj ten nazov hry; Dream - sen, Web - siet, pavucina). Strazia ju strazci stari rovnako ako je tato siet. Doteraz bolo vsetko v poriadku, ale zrazu sa objavilo zlo. Zlo, ktore chcelo znicit siet snov a zyskat vladu nad svetom. A preto si strazcovia vybrali cloveka, ktory by tieto problemy vyriesil (jednoducho povedane, odstrani nepohodlne osoby). A tym clovekom sa stavate vy.
V tomto svete vase meno znie Ryan a ste ucnom Dreamwebu (aj ked o tom nic neviete). Jednej noci, ked si len tak lezite vedla vasej milej Eden, si vas strazcovia zavolaju (vo sne, samozrejme) a objasnia vam vase poslanie. A tak vstanete s postele a idete splnit vase poslanie. Tolko k pribehu (dostavame sa pomaly do hry). Prve, co vam udrie do hry, je sposob, akym je hra spracovana.
Vydite miestnost, v ktorej sa nachadzate zvrchu, a vsetko je take prtave, ze ludia s vacsimi dioptriami budu mat problem nieco rozpoznat. Nastastie aj na takych ludi programatori mysleli a tak urobili male okienko, ktore zobrazuje priestor okolo kurzoru, a podava meno konkretneho miesta (veeelmo dobry napad). Ovladnie hry je clele urobene na mys mimo ovladania terminalu, kte musite vypisovat vsetky prikazy rucne.
Ked sme uz pri tej grafike a spracovani, vyzera to celkom dobre, aj ked by hl. okno mohlo byt vacsie (ale ludia s 386-kami sa asi nebudu stazovat, lebo by im to trhalo ak by to bolo vacsie). Z postavicky vidite len vrch; hlavy a plecia; popripade vydite aj chrbat a nohy (zriedkavo tvar [mrtvola, vyslahnuty bicom...]). Farby su vacsinou tmavsie (90% hry sa odohrava v meste, kde stale prsi, prsi a slnko sa neukaze, az z toho zacne cloveku kvapkat na karbit). No uz koncim s grafikou a jedem daal.
Hudba a zvuky: Hudba je hlavnym lakadlom tejto hry, lebo je perfektnaa! Pocas celej hry vam hra tajomna hudba, ktora podfarbuje atmosferu tak, ze ak by ste toto hru hrali sami o 10.00 vecer s reprakmi/sluchatkamu naplno, tak sa vam pri udere blesku na par sekund zastavi srdce od strachu (vazne, mne sa to uz parkrat stalo!). (Pozn. FRENKY: No proste by ste sa v nom krvi nedorezali:) Poprosim FREDYho, aby nejaku hudbu stade vytiahol a hodil ju do prilohy, vazne, stoji za to.
So zvukmi je to horsie ako s hudbou a doslova som trpel nedostatkom zvukov pocas hry. Zvuky sa totizto ozvu len pri vykonavani nejakej cinnosti (napr. odsunutie dekla z hrobky). Obcas su celkom dobre, ale mohlo by ich byt trochu viac.
Atmosfera a hratelnost: Atmosfera je jednou z najsilnejsich stranok hry. Doslova a do pismena vas to vcucne do hry a len tak lahko nepusti. Hratelnost je tiez na urovni, len by tam tych vrazd mohlo byt viac. A tym sa dostavam k hlavnemu zaporu hry a tym je kratkost hry. Styri vrazdy + jedna nastrazena pasca, s ktorou nemate nic spolocne je na moju chtivodrvicsku vasnivost trosku malo. Ved dohrat hru za cca 10 hodin cisteho casu (neratam male vypadky, ked som chcel zistit, co sa stane, ked vytiahnem pistol na tom, ktorom mieste [vazne, skuste vytiahnut pistol pred vojakom, co vam urobi:]) je na moj vyberavy vkus malo. Urcite vas po dohrani napadne niekolko dalsich moznych vrazd, ktore by programatori mohli ku hre pridat (popripade vydat datadisk ku hre).
No, co povedat nakoniec? Asi len tolko, ze sa autori mohli trosku viac vynasnazit a urobit viac zvukov (okrem takmer-skoro-pritomneho zvuku dazda) a urobit trosku zlozitejsi pribeh s viacej vrazdami. Ale ak budete mat moznost ziskat tuto hru za lacnejsi peniaz, urcite si tento simulator vraha zozente, stoji za to (najma ta hudba). Over & out.
PS: Pre zvedavych: Hra sa konci zle.
Shadow |
Kedze SHADOW mal v pripomienkach k tomuto textu, ze by bolo dobre pridat mienky ostatnych, tak som sa teda vyjadril. Ako uz Tomas (SHADOW) povedal, hra ma Bombasticku hudbu a atmosferu. Dreamweba som uz par-krat videl (samozrejme u FREDYho), ale este som ho nehral. Vlastne hral (asi 5 min), ale hned som ho zmazal, lebo mi nefachcila hudba a bez hudby je to ako hrat futbal na lade. Atmosfera sa uplne vytrati.
Teraz (po nejakych vylepseniach) som si Dreamweba zase zohnal a mozem vam povedat, ten kto ho aspon neuvidi, nech sa mi ani na oci neukazuje. K dokonalemu szitiu s hrou je vsak potrebna aspon zaciatocna znalost anglictiny. Moja znalost sa vsak pohybuje v rozmedzi 2-3% (co som prevzal z pocitacoveho slovnika). Kedze atmosfera je fakt super, dopomaha mi k ako-takemu prekladu textu, ktoreho tam vlastne ani tak vela nie je. (Niektore veci mi prelozil SHADOW.)
Dolezite v nom su iba mena ludi a cisla/pristupove kody do ich bytov, pocitacov... ved to poznate. Este k tomu koncu hry. Kedze sa SHADOW ku koncu nevijadril, dopoviem to za neho. Po zavrazdeni vsetkych obeti sa vraciate do normalneho zivota, kde sa ale stavate masovym vrahom. Tym padom po vas patra policia, ktora vas (hraca) bohuzial zabije. Ta posledna animacia, ked to do hlavneho hrdinu zacnu davkovat svojimi 9mm kanonami, je fakt efektna. Alebo zeby to boli Magnumy? Alebo zeby laserove pistole? Pozrite si moje hodnotenie na dalsej strane...
AMMO.SK
viac článkov autora
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|