22.11.2000 00:08, EDO, Komentárov: 0

State of War

Najprv sa pracovalo na Pentiach 100 a Cyrixoch 166 so 16 MB RAM. Dnes sa to zda smiesne, ale roku 1997, ked sme zacali to boli bezne konfiguracie. Zo zaciatku pracovali traja ludia (programator, grafik a muzikant). Prace isli velmi pomaly, pretoze sa pracovalo iba vo volnom case. Zlom nastal pred rokom a pol, kedy sme to zacali brat profesionalne ...

My sme si nenechali ujst príležitost vyspovedat Cypron Studios a tak tu máte výsledok našej snahy...

EDO: Takze nakolko sme o Vas este toho vela nepoculi (a citatelia taktiez), tak sa nam na uvod trochu predstavte co ste zac, co robite a kedy ste vznikli:-)

CS: Mate pravdu, vela o nas nebolo pocut, hoci mame za sebou uz niekolko hotovych hier na Amige. State of War je nas prvy projekt na PC. Zacinali sme ako mala skupina pocitacovych nadsencov, ktory boli ochotny venovat vsetok volny cas pocitacom. Postupom casu, ako sme naberali skusenosti sme to zacali mysliet vazne a tak sme vytvorili spolocnost CYPRON STUDIOS. Zaoberame sa vyvojom pocitacovych hier, ktore by sa kvalitou co najviac vyrovnali zapadnym hram. Takto posobime uz druhy rok.

Tešíte sa?: My celkovo áno. (EDO)

EDO: Takze State of War je Vas prvy projekt na pc. Mohli by ste nam nieco o nom prezradit? Aka je to vlastne hra? O co v nej ide?

CS: State of War mal velmi dlhy a zlozity vyvoj. Prace sa zahajili v case, ked real-time strategie boli velmi ziadane. Preto sme sa rozhodli, ze urobime RTS v style Command and Conquer. Asi v polovicke vyvoja sme vsak kompletne prepracovali herny system a grafiku, pretoze vtedy vznikala velka kopa roznych C&C klonov, ktore boli obycajne duplikaty len s inou grafikov. Nepacilo sa nam taketo smerovanie a rozhodli sme sa, ze vytvorime nieco nove. Chceli sme sa urobit rychlu, akcnu RTS, s velmi pritazlivymi effektami, aby bol hrac po stranke hratelnosti zaneprazdneny hned od zaciatku hrania a aby sa pocas hry odohravali mohutne boje. Zhromazdit armadu skladajucu sa zo 100 tankov je v State of War bezna vec. Hrac pritom vedie armadu spojenych kontinentov proti rebelizujucim fanatikom, ktory chcu obsadit globalny ochranny system na zemi.

EDO: Hmm, to vyzera celkom zaujimavo a slubne. Kedy vsak cakate, ze bude nasa sk verzia k dispozii pre hracov?

CS: To este nevieme presne, pretoze zatial stale rokujeme s poprednymi ceskymi vydavatelmi. Akonahle sa dohodneme, tak to budu Vasi citatelia vediet medzi prvymi. :)

EDO: Kedy ste sa rozhodli, ze budete vytvarat hry profesionalne? Chceli ste najprv hru len pre nas trh alebo ste chceli hned od zaciatku ist aj na zahranicny?

CS: Zivit sa profesionalnym vytvaranim pocitacovych hier sme chceli od pociatku. Samozrejme, zahranicny trh je pre nas velmi dolezity, pretoze Slovensky trh je pomerne obmedzeny. My sme od zaciatku chceli tvorit hry, ktore by boli konkurencie schopne i v zahranici.

EDO: Teraz trochu ina otazka. Na akych masinkach ste vyvijali State of War? Kolko ludi na nom pracovalo?

CS: Najprv sa pracovalo na Pentiach 100 a Cyrixoch 166 so 16 MB RAM. Dnes sa to zda smiesne, ale roku 1997, ked sme zacali to boli bezne konfiguracie. Zo zaciatku pracovali traja ludia (programator, grafik a muzikant). Prace isli velmi pomaly, pretoze sa pracovalo iba vo volnom case. Zlom nastal pred rokom a pol, kedy sme to zacali brat profesionalne, zakupili sme novy hardware + software a zacali spolupracovat s novymi externymi pracovnikmi. Vtedy sme sa rozhodli prerobit kompletne celu hru vratane grafiky, hudby, effektov a herneho systemu. Masinky sme mali na tu dobu celkom vykonne: Dual PentiumII 400, 198 MB RAM, 20 GB HDD a podobne. EDO: Takze vyvoj ste mali taky akurat... Ako ste prisli na myslienku State of War? Kto robil pribeh? Kde ste cerpali napady? CS: Zaklad State of War je v tom ze proti sebe stoja dve strany a bojuju rovnakymi zbranami. Tomu sme prisposobili aj pribeh. Pribeh sme si vymysleli sami. Odohrava sa v buducnosti a chceli sme nim poukazat na to, coho su niektore skupiny schopne kvoli ziskaniu moci. Mozno si raz ludia vytvoria idealny bezpecny svet, ale asi vzdy sa najde niekto, kto dokaze rozputat konflikt kvoli vlastnym zaujmom (tak ako v nasom pribehu). Mimochodom, zaver sme vymyleli taky, aby sme mohli lahko na pribeh naviazat, pokial by sme sa rozhodli pre State of War II. Detaily vsak uvidia iba vytrvalci, ktory uspesne prekonaju vsetky misie. :)

EDO: Mali ste nejaku podporu zo zahranicia? Ako ste sa dostali pod Crystal Interactive?

CS: Podpora zo zahranicia nebola. Crystal-Interactive ma distribucne prava na anglicku verziu pre zapadne trhy. Ozvali sa nam sami. Ponukli nam spomedzi vsetkych vydavatelov najvyhodnejsie podmienky a velku volnost pri tvorbe, comu sme nemohli odolat.

EDO: Chcete sa do buducnosti specializovat na SR + CR alebo chcete ist na zapad?

CS: Pre nasu existenciu su velmi dolezite zapadne trhy. Pokial to bude mozne, budeme sa snazit aby vznikla aj tuzemska verzia pre Slovensky a Cesky trh. Zalezi to aj od toho, ako sa bude darit State of War u nas.

EDO: Planujete nieco do buducnosti? Ak ano tak co to bude?

CS: Samozrejme. Momentalne mame v hlavach namet pre RPG hru, pretoze sme fanusikovia hier Diablo a serie Baldurs Gate. Povodne sme planovali spravit to v nasom 2D grafickom engine Golem (pouzity v State of War) ale uvazujeme nad plnym 3D prevedenim. Vsetko je zatial v pripravnom stadiu.

EDO: Dakujem za rozhovor a prajem Vam vela uspechov.

CS: Velmi nas tesilo a nech sa Vam dari

#aut#

EDO
viac článkov autora

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 10 / 10
(Hodnotení: 1)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012