Interview s Richardom A. Knaakom!
Pripravili sme pre vás exkluzívne interview so spisovateľom Richardom A. Knaakom, ktorý je autorom knižných publikácií odohrávajúcich sa vo svete Warcraftu a Starcraftu. Tieto tituly sa stali bestsellermi a ponúkli hráčom a fanúšikom týchto sérií obohatenie o množstvo nových poznatkov a zážitkov.
Pripravili sme pre vás exkluzívne interview so spisovateľom Richardom A. Knaakom, ktorý je autorom knižných publikácií odohrávajúcich sa vo svete Warcraftu a Starcraftu. Tieto tituly sa stali bestsellermi a ponúkli hráčom a fanúšikom týchto sérií obohatenie o množstvo nových poznatkov a zážitkov.
#pic1#
GW: Ahoj Richard! Môžeš sa našim čitateľom trochu predstaviť?
R.A.K.: Narodil som sa v Chicagu ako najmladší z pomedzi troch súrodencov, kde aj momentálne žijem. Moji rodičia ma vždy podporovali v mojom záujme čítať knihy a tak čím viac som čítal, tým častejšie ma napadali moje vlastné príbehy. Na vysokej škole som publikoval krátke príbehy, neskôr novely. Napriek tomu, že som začal študovať chemické inžinierstvo, ma moja vášeň pre písanie priviedla ku knihám.
Jedného dňa som na ulici narazil na vydavateľov Dragonlance-u. Moje výtvory sa im páčili, a tak ma požiadali o spoluprácu pri ich pripravovaných antológiach. Potom, čo som predal tri príbehy, mi bolo ponúknuté napísať príbeh o rytierovi, menom Huma. Súhlasil som a práve táto kniha sa stala celosvetovým bestsellerom.
Momentálne som autorom temer troch tuctov noviel a cez tucet kratších titulov. Napísal som knihy Dragonlance, Warcraft, Diablo, Age of Conan a množstvo ďalších. Taktiež som sa podielal na Ragnaroku pre vydavateľstvo Tokyopop a úplne prvej Warcraft mange. Moje práce boli vydané v celosvetovom merítku, vrátane česko-slovenských čitateľov, vďaka Fantom Printu.
GW: Si jedným z autorov kníh odohrávajúcich sa vo svetoch Warcraftu a Diablo, samozrejme aj iných titulov. Ako si sa dostal k tejto práci? Hral si niekedy tieto hry? Ak año, aký je tvoj názor na ne?
R.A.K.: Najvyššie postavený ľudia v Blizzarde a Tokyopop-e boli už dávno oboznámení s mojou prácou na Dragonlance, najmä o Legend of Huma. Vďaka mojej reputácií mi ponúkli prácu v oboch knižných svetoch, ale najmä vo Warcrafte.
Hral som hry z oboch sérií a dokonca som na chvíľu bol aj vo World of Warcraft-e, ale práve kvôli mojej práci a časovej tiesni zomierali moje charaktery závratnou rýchlosťou.
Môj skromný názor je, že oba tituly sú veľmi vzrušujúce. Už len samotné grafické spracovanie je fenomenálne. Mám dokonca to šťastie, spolupracovať s viacerými hernými firmami naraz.
GW: Ako dlho ti trvalo vymyslenie príbehu pre knihy zo sveta Warcraft a Diablo? Povedal ti Blizzard presne čo by sa malo stať alebo si mal voľnú ruku v tomto ohľade?
R.A.K.: Netrvalo to pridlho. Dostal som obsiahlu časovú os oboch svetov. História už bola detailne napísaná Blizzardom, a tak bolo pre mňa ľahké prísť s vtipnými situáciami. Blizzard mi dáva voľnú ruku do tej miery a s dôverou, že neskazím konzistenciu ich vytvorených svetov. Každá zmena je preberaná a jednotlivé kapitoly sú kontrolované- VP Creative Development-u.
GW: Kto je tvoja obľubená postava z kníh, ktoré si napísal? Prečo?
R.A.K.: To je ťažká otázka, ale ak si mám vybrať (a hovoríme teraz o Warcrafte a Diable) bol by to Krasus a Zayl. Obaja sú si podobný v ich presvedčení ochraňovať svet a taktiež sú obaja mágovia. Krasus, ktorý je vlastne červený drak Korialstrasz má unikátnu perspektívu a spôsob riešenia problémových situácií. Viac než čokoľvek iné je oddaný je družke- kráľovnej a aspektu Alexstrasze. Krasus pracuje prostredníctvom rôznych agentov, ale aj svoj-pomocne.
Zayl je samotár, ktorého jediný spoločník je obživlá lebka. Je nekromancer- Rathmian, ktorý je veľmi introvertný a aj napriek tomu, že pracuje s màtvymi a nemàtvymi, rozumie životu viac ako iný.
GW: Taktiež si napísal mnoho kníh, zväčša fantasy. Môžes nám niečo o nich povedať?
R.A.K.: Titul, ktorý odštartoval moju kariéru bol FIREDRAKE (prvá kniha zo série Dragonrealm). Počas desiatich dielov sa dej točí okolo boja medzi dračími pánmi a rasou ľudí a iných. Ich sila, ale slabne a postupne vidíme rôzne zmeny, hlavne vďaka ľudskému mágovi Cabe-ovi Bedlam-ovi, jeho rodina, tajomnému stvoreniu menom Darkhorse, warlocovi Shade-ovi a mnohým ďalším.
Nedávno som taktiež napísal tri novely zo sveta Conana, v ktorých sa objavuje Aquilonianský šlachtic slúžiaci Conanovi potom, čo sa stane kráľom. Všetky tri sú úzko späté s tvorbou Roberta E. Hawka.
GW: Aká kniha je tvojou najoblúbenejšou spomedzi tých, ktoré si napísal?
R.A.K.: To sa nedá povedať. Najčastejšie ale doporučujem THE LEGEND OF HUMA, MINOTAUR WARS zo série Dragonlance, FIREDRAKE odohrávajúceho sa v mojom svete, DAY OF THE DRAGON (Warcraft) a moje prvé dve novely zo sveta Diablo. Proste len pár, heh.
GW: Aké su tvoje plány do budúcna? Čo momentálne píšeš? Požiadal ťa Blizzard, aby si pre nich napísal ďalšie knižné tituly?
R.A.K.: Momentálne dokončujem Sin War zo sveta Warcraft a začínam píšat THE BLACK TALON, prvú knihu z Ogre Trilogy v Dragonlance. Medzitým spolupracujem na projektoch rôznych herných štúdií.
GW: Čo robíš keď nepíšeš? Aké sú tvoje koníčky a záujmy?
R.A.K.: Koníčky? Kto má čas na koníčky?
GW: Ďakujem ti za interview! Želám ti len to najlepšie a množstvo úspechov v tvojej práci a osobnom živote!
#pic2#
Originál interview:
GW: Hello Richard! Can you introduce yourself to our readers a little bit?
R.A.K.: I was born and raised in Chicago, where I still have family. The youngest of three children. My parents were very supportive of my interest in reading. The more I read, the more I started to think of my own story ideas. I began seriously submitting short stories in high school and college, then turned to novels. Although I began college with the intention of becoming a Chemical Engineer, I eventually changed to a Writing degree.
I literally walked in off the street to the original publishers of Dragonlance. They enjoyed my writing samples and asked me to submit ideas for their upcoming anthologies. I sold three stories and was then asked if I would like to write the story of the knight, Huma. I agreed and that novel went on to be a worldwide bestseller.
I am now the author of nearly three dozen novels and over a dozen short pieces. I’ve written novels for Dragonlance, Warcraft, Diablo, Age of Conan, and more. I have also adapted the Ragnarok series for Tokyopop and written the first-ever Warcraft manga. My work has been published all over the word, including by Fantom for the Czech-Slovak audience.
GW: You are one of the authors of the books situated in the game worlds of Warcraft and Diablo and of course other game titles. How did you get this job? Have you ever played these games? If yes, what is your opinion on them?
R.A.K.: The top people at Blizzard and Tokyopop were both familiar with my Dragonlance work, especially the Legend of Huma. On the basis of my reputation, they asked me if I would be interested in working with both worlds, but especially Warcraft.
I’ve played games from both series and have jumped into World of Warcraft, but with my work not only for both novel series but other projects, my characters tend to die pretty quickly.
My honest opinion is that both games are among the most exciting ever. The graphics alone are phenomenol. I’ve been fortunate enough to become involved with not just one of the top gaming companies, but, at this point, several.
GW: How long did it take you, to get an idea of the story for the Warcraft and Diablo books? Has Blizzard told you precisely what should happen, or have you had a free hand in this case?
R.A.K.: It did not take long to come up with an idea. I was given a thorough timeline for the worlds. The histories written up by Blizzard are rich in detail and that made it simple to come up with some fun situations. Blizzard gives me a fairly free reign with the understanding that I will keep things consistent with their worlds. Each synopsis is discussed thoroughly and every chapter goes through the VP of Creative Development.
GW: What is your favourite character from your books? Why?
R.A.K.: That’s a tough question, but if I had to choose (and we’re talking about Warcraft and Diablo here) it would be Krasus for the former and Zayl for the latter. Both share some similarities in their determination to safeguard their respective worlds and both are magic-users. Krasus, however, is actually the red dragon, Korialstrasz, which gives him a unique perspective when dealing with the world-changing situations in Warcraft. He is also devoted to his mate and queen, the great Aspect Alexstrasza. Krasus works through agents and his own efforts.
Zayl is a loner, his only company an animate skull, He is a necromancer, a Rathmian. Zayl is introspective and although he deals with the dead and undead, he understands life better than many with whom he deals.
GW: You have also written some other books, mostly fantasy. Can you tell us something about them?
R.A.K.: The writing sample that started my career, FIREDRAKE, became the first in my Dragonrealm series. With ten volumes, it deals with a world where shapeshifting dragon lords and their kind are masters over men and other races. But that power is declining and over the course of the novels, we see the changes faced by the human wizard, Cabe Bedlam, his family, the shadowy being called Darkhorse, the warlock Shade, and more.
I’ve also lately written three novels in the world of Conan, featuring an Aquilonian nobleman who serves Conan after the latter becomes king. All very carefully based on Robert E. Howard’s work.
GW: Which is your most favourite title from the ones you have written?
R.A.K.: Impossible to say. That’s like asking which of my children I like best. I often recommend THE LEGEND OF HUMA and the MINOTAUR WARS from Dragonlance, FIREDRAKE from my world, and DAY OF THE DRAGON (Warcraft) and my first two Diablo novels. Just a few, ha.
GW: What are your plans for the future? What are you writting now? Has Blizzard asked you to write another book for their game series?
R.A.K.: I am currently finishing up the Sin War for Warcraft, beginning THE BLACK TALON, the first in my Ogre Titans trilogy for Dragonlance, and am at work with several gaming companies on other matters. I’m also working on other projects.
GW: What do you do when you aren’t writting? What are your hobbies and interrests?
R.A.K.: Hobbies? Who has time for hobbies?
GW: Thank you for the interview! I wish you all the best in your job and also in your personal life!
#aut#
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|