20.01.2007 01:10, Gwynbleidd, Komentárov: 0
Interview s Deck 13

Interview s Deck 13

Deck 13 ani zďaleka nepatrí medzi najstaršie a najznámejšie vývojárske spoločnosti. Na trh prerazilo nevinne vyzerajúcou adventúrou Ankh. Pokiaľ vám tento názov niečo hovorí a máte záujem dozvedieť sa niečo o ďalších projektoch a plánoch tejto spoločnosti, ich názoroch na next-gen hry a všetko, čo sa okolo herného priemyslu deje, prečítajte si interview s jednou z najdôležitejších osôb v Deck 13 Janom Klosem.

Deck 13 ani zďaleka nepatrí medzi najstaršie a najznámejšie vývojárske spoločnosti. Na trh prerazilo nevinne vyzerajúcou adventúrou Ankh. Pokiaľ vám tento názov niečo hovorí a máte záujem dozvedieť sa niečo o ďalších projektoch a plánoch tejto spoločnosti, ich názoroch na next-gen hry a všetko, čo sa okolo herného priemyslu deje, prečítajte si interview s jednou z najdôležitejších osôb v Deck 13 Janom Klosem.

GW: Na začiatok by som ťa poprosil, aby si sa čitateľom GamesWEBu predstavil a prezradil nám, aký post v Deck 13 zastávaš a ako dlho v oblasti hier pracuješ? Aká veľká je vlastne vaša spoločnosť a ako dlho funguje?

Jan Klose: Ahoj, volám sa Jan Klose a som Creative Director v Deck 13. Mojou úlohou je dohliadať na výrobu všetkých titulov a hlavne na to, či všetci dodržiavajú vopred stanovené kritériá vo vývoji daného titulu. Keďže zamestnancov v Deck 13 je dokopy 17, nie je to nejaký veľký problém. Máme tu pár ľudí, ktorí v hernom priemysle pracujú už cez desať rokov a tí majú skúseností na rozdávanie.

GW: Čo najradšej hrávaš? Aké sú tvoje najobľúbenejšie herné žánre, prípadne aké máš hobby?

Jan Klose: Predovšetkým rád hrávam adventúry a akčné adventúry. Som veľkým fanúšikom filmov a kníh na motívy Pána Prsteňov. Takisto sa mi veľmi páčia mnohé komédie a rôzne vtipné knihy ako napríklad Disc World od Terryho Pratchetta.

GW: Spoločnosť Deck 13 nemá za sebou obzvlášť dlhú históriu. Napriek tomu už zožala obrovský úspech –či už predajný alebo recenzentský- so svojou humornou adventúrou Ankh, ku ktorej pripravujete už aj datadisk s podtitulom Heart of Osiris. O čom bude práve toto nové Assilove dobrodružstvo? Mohol by si nám povedať, aký veľký bol vlastne úspech prvého Ankh?

Jan Klose: Ako si už spomenul, Ankh zaznamenal skutočne obrovský úspech. Ankh je však adventúrou a ako je už všetkým dostatočne známe, adventúry nelámu rekordy v predajnosti, takže sme si ešte nepokúpili nové Poscháky. Pred nedávnom vyšiel v Nemecku aj Heart of Osiris, ktorému sa medzi kritikou vedie dokonca ešte lepšie ako jeho predchodcovi, čo nás, samozrejme, veľmi teší.

#picn1#

Hlavnou postavou Heart of Osiris je opäť Assil, ktorému sa však podarí stratiť Ankh hneď na začiatku po tom, ako ho napadnú dvaja dosť podozrivo sa tváriaci tuláci. Tých si možno niektorí z vás pamätajú z prvého dielu. Pre tento krát chce Osiris Ankh dostať naspäť, aby sa jeho srdce raz a navždy vrátilo tam, kde patrí a aby sa konečne mohol vrátiť do sveta živých.

GW: Prečo ste sa rozhodli umiestniť datadisk Heart of Osiris opäť do starovekého Egypta? Bude sa vôbec dať nahliadnuť aj do oblastí, ktoré sa objavili v prvom Ankh?

Jan Klose: Určite. Navštívite napríklad Bazar, avšak nie cez deň, ale v noci, takže sa celková atmosféra tejto oblasti dosť podstatne zmení. A prečo sme si vybrali práve Egypt? Ankh vymysleli traja naši stroskotanci v Afrike odkiaľ načerpali dostatok inšpirácií pre celý tento projekt.

GW: Je všeobecne známe, že nemeckí vývojári majú neuveriteľný zmysel pre detail, sú neuveriteľne precízni a nie zrovna často sú nemecké hry vtipné. Vy ste sa rozhodli urobiť presný opak; stvoriť jednoduchú hru s príťažlivou grafikou, zaujímavým a predovšetkým humorným príbehom. Čo vás viedlo k takýmto krokom? Nedostatok skutočne humorných hier alebo ste mali nejaký iný dôvod?

Jan Klose: Myslím si, že najväčší problém spočíva v zdroji inšpirácií. Pred nedávnom som počul, že „výrobcovia hier nie sú dobrí v humore. Sú dobrí vo výbuchoch.“ Možno je to pravda, pretože nie je veľa skutočne nápaditých vývojárov. Alebo sa skôr boja možného neúspechu... My sme sa pokúsili prísť s niečím neošúchaným a našťastie sme boli úspešní!

GW: Odkiaľ čerpáte námety na stále nové hry a nové príbehy? Kde beriete inšpiráciu k vytváraniu tak úžasne vtipných scénok?

Jan Klose: Zdrojom tých najvtipnejších nápadov sú predovšetkým ťažká práca a rôzne dlhé diskusie členov nášho tímu. Najlepšie na tom je, že si môžeme úplne v pokoji sadnúť a debatovať až kým naše mozgy nezačnú extrahovať tie najšialenejšie a najzábavnejšie myšlienky a námety pre hru. Neodvážim sa povedať, na aké všelijaké zvrátenosti by sme takýmto håbavým myslením prišli, keby sme použili nejaké „podporné prostriedky“. Radšej to neskúšame :).

GW: Mohol by si nám niečo povedať o najnovšie pripravovanej adventúre Jack Keane? O čom bude príbeh tejto zaujímavo vyzerajúcej hry a kam všade nás zavedie; prípadne, kde sa odohráva?

Jan Klose: Jack Keane je o mladom kapitánovi, ktorý sa volá... Jack Keane. Hra sa odohráva počas britských koloniálnych výbojov v okolí Indického oceánu. Jack má za úlohu priviesť Agenta kráľovnej Viktórie na tajuplný ostrov. Čírou náhodou sa však loď zničí a agent zmizne. Jack ostáva na všetko sám, ale nie na dlho...

#picn2#

GW: Ako je vlastne možné, aby relatívne malé štúdio mohlo naraz pracovať na 3 projektoch? Prednedávnom ste ohlásili taktiež vývoj akčnej adventúry Seven Symbols. Čo nám môžeš povedať o nej?

Jan Klose: Zatiaľ vám nemôžem o tomto titule prezradiť nič, ale s určitosťou vám môžem povedať, že sa o nej čoskoro niečo zaujímavé dozviete. A áno, je dosť ťažké pracovať na troch tituloch v tak malom tíme. Našťastie sa Deck 13 neustále rozrastá, prijímame nových talentovaných ľudí, teda môžeme zvládať tieto výzvy jednoduchšie.

GW: Máme za sebou stručný prehľad vašej tvorby. Teraz trošku z iného súdka. Ako sa staviaš k online hernej distribúcii? Máte v pláne niektoré vaše súčasné alebo budúce tituly predávať prostredníctvom internetu?

Jan Klose: Online distribúcia je naozaj zaujímavý aspekt herného priemyslu, hlavne pre adventúry, pretože tie zväčša nebývajú určené pre mainstreamových hráčov. V stručnosti by som mohol spomenúť, že Ankh je k dispozícií cez online distribučný systém vytvorený v Telltale Games (tvorcovia Sam&Max). Z toho je teda citeľný náš kladný postoj k tomuto druhu distribúcie.

GW: Čo pre teba znamená slovíčko next-gen a aké máš dojmy z nových konzol? Ktorú platformu preferuješ- PC alebo konzoly? Prečo? Myslíš si, že bude PC hranie popri tom konzolovom upadať?

Jan Klose: Môj názor je taký, že next-gen hry budú po každej stránke príliš náročné na vývoj pre malé a menšie tímy. Stále však žije nádej v podobe platformy Nintendo Wii, ktorá je ako stvorená pre realizáciu menších a revolučnejších projektov, ktoré nepotrebujú bojovať na poli technológií, ale sa plne sústredia na to, čo je na hrách najdôležitejšie- zábavu.

GW: Aké má vaša firma plány do budúcnosti? Máte už nejaké nápady na prípadné pokračovania rozrobených titulov? Plánujete sa aj naďalej venovať hlavne adventúram? A vôbec, myslíš si, že žáner adventúr upadá, stagnuje, alebo len teraz sa začínajú jeho zlaté veky?

Jan Klose: Uvažujeme o tom, že budeme robiť kvalitné a zábavné adventúry do vtedy, kým ich budú ľudia chcieť a kupovať. Taktiež si myslím, že práve adventúry a akčné hry majú najväčšie predpoklady uspieť v 21. storočí! Však si všimnite tak úchvatné filmy ako Shrek a Ice Age... Žáner adventúr je jediný, kde sa nápady z podobne ladených filmov dajú zrealizovať tak, aby sa dali hrať aj na osobných počítačoch!

GW: A ešte mám jednu narážku na tvoje priezvisko. :) Čo máš spoločné s Miroslavom Klosem? Nie ste náhodou rodina? :)

Jan Klose: Ha, kto vie :). Určite sme spolu nejako prepojení:).

GW: Prajem veľa zdaru do budúcnosti, nech sa ti a spoločnosti Deck 13 vo všetkom darí. Ďakujem za rozhovor.

Jan Klose: Ďakujem veľmi pekne.

Originál interview:

GW: At the beginnig, could you introduce yourself, tell our readers what is your job and commision in Deck 13 and for how long are you working for this company? How big is your company and how long does it work? Are you there from the entire establishment?

Jan Klose: Hi, my name is Jan Klose, and I’m the Creative Director at Deck13. My job is to see that all the assets of the game production come together and that the original creative line is preserved throughout the whole development process.
Currently we are 17 people at Deck13, and some of us are in the business for about 10 years now.

GW: What are your favourite games and genders? What about movies, books, and your hobbies?

Jan Klose: Personally I like adventures and also action adventures very much. I am a big fan of the „Lord of the Rings“ movies and also the books. But I also enjoy comedy movies and books very much, like „Disc world“ from Terry Pratchett.

GW: I think, Deck 13 is not the oldest soft company in Germany, but its selling results and achievment within reviews and gamers satisfaction are really huge. I am talking especially about an humorous adventeru game Ankh. Deck 13 is working on a datadisk for this game HEART OF OSIRIS. What will the next venture of Assil be about? And, by the way, can you tell us how really big succes has Ankh had?

Jan Klose: Regarding awards and publicity, Ankh was a big success, and „Heart of Osiris“, which has already been released in Germany, received even better critics in some places. From the financial side it has to be accepted that adventures serve a limited market. So we don’t have any Porsches yet.
„Heart of Osiris“ is about Assil losing the Ankh right at the start, after he was attacked by two suspicious rogues that we already know from part 1. This time, Osiris really wants the Ankh back, to finally receive his heart and return to the world of the living.

GW: Everybody knows that german developers have unbelievable sense for detail; they are completely precise and not too often are „german“ games risible. You decided to make it in another way- to make a game with attractive audio-visual effects and really humorous story with lots of tremendous skits. Why had you decided to make a game like this? Do you think a „hair rising“ humorous games are already gone? Or developers just have a problem with inspiration to make games funnier?

Jan Klose: I think there is really a problem with inspiration. I’ve recently heard that „game developers aren‘t good at humor. They are good at explosions.“ – maybe this is true and there are not many companies out there who dare to produce different content. We tried – and luckily we were successful!

GW: Why did you decided to set Heart of Osiris to ancient Egypt? Will we visit any parts and places from the first Ankh?

Jan Klose: Yes, there are some parts from Ankh 1, for example the Bazar, but it is visited at night and thus presents itself in a totally different atmosphere. And why did we pick Egypt? Well, Ankh was originally invented while two of the three founders of Deck13 travelled to Africa, so there was lots of African inspiration around!

GW: What is the biggest muse for you and people from Deck 13? Is it a special „energy drink“ or just you got some great ideas?

Jan Klose: Many of the funniest ideas are the outcome of hard work and long meetings and discussions amongst the Deck13 team members. It is great that we can simply sit down with a group of three or four people and think about really weird stuff. I do not dare to think how much more crazy stuff we would think of if we took any mind enhancing stuff! We’d better not try.

GW: Could you tell me anything about the development of Jack Keane? What will the story be about? And where is it enacted?

Jan Klose: Jack Keane is about a young captain called... Jack Keane. The game is set in the British colonial times in the Indian ocean. Jack has to deliver a secret Agent of Queen Victoria to a mysterious island. But then his ship crashes, and the agent disappears, and Jack is left all alone! But not for long...

GW: How is it possible that relatively small studio can work on 3 projects at the same time? How many people work in Deck 13? I am asking because you have just announced action adventure Seven Symbols. What can you tell us about this project?

Jan Klose: So far I cannot tell you anything about the next project, but I am sure that you will hear more of it very soon. And yes, it is quite hard to be so fast with our projects with such a small team. Luckily, we are slowly extending the team size, so we can tackle these challenges better!

GW: Well, we have done a little survey across games in development. I have few questions about online distribution and next-gen consoles. What is your opinion about online distribution? Do you have in contemplation distribute games f.e. by Steam? Or would you like to build up your own distributing program?

Jan Klose: Online distribution is a very interesting aspect, especially for adventures because they are produced for a relative niche market, so it’s not so sensible to position them, for example, in big stores in the U.S. Speaking of that, I should note that the first „Ankh“ is now available from Telltale Games (developers of Sam&Max) via their online distribution platform. So you see, we are very interested in online distribution.

GW: What do you think , is next-gen about perfect realistic graphics or... what is your opinion on real next-gen? Which gaming platform do you prefer- PC, consoles? Why? Do you think that PC gaming would beside the console gaming slip?

Jan Klose: I think the next-gen development will demand very much from small teams and small projects. Still, there is hope with plaforms like Nintendo’s Wii – it’s perfect for special game ideas that focus more on fun than on a technological battle.

GW: What about your and Deck 13’s plans for the future? Would Deck 13 like to make any sequels for Ankh, Jack Keane, or ... ? Does Deck 13 want to stay by adventure games ? Do you think that adventure genre is going to vanish? Or is it only going through something like evolution?

Jan Klose: We’ll stay with adventure games for as long as people want them and buy them. Also, I think that adventure games (and action adventures too) are a perfect entertainment platform for the 21st century! Just look at all those interesting movies like Shrek or Ice Age... adventure games are the best alternative if you want to have the same kind of fun at home at your computer!

GW: And I have a one really special question for you. Are you and Miroslav Klose a family? Or is it simply a coincidence of your surnames?

Jan Klose: Oh, who knows? Surely we are connected somehow!

GW: Than you for co-operation , I wish you all the best! Thank you once again for an interview. Good luck !

Jan Klose: Thank you very much!


Gwynbleidd
viac článkov autora

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012