Heroes of Might & Magic 5
Po zániku vývojárskeho štúdia new world computing, ktoré malo na svedomí slávnu hernú sériu Heroes of Might and Magic ( homam ), to vyzeralo, že ďaľšieho pokračovania tohto fenoménu medzi ťahovými stratégiami, sa už nedočkáme. Našťastie však distribučná spoločnosť Ubisoft práva na sériu homam odkúpila a jej piaty diel dala na starosti eventuálne najlepšiemu možnému kandidátovi a to štúdiu Nival Interactive, ktoré má vo svojom portfoliu dva diely fantasy stratégie Etherlords, ktorá je vlastne niečím medzi homam a kartovou hrou Magic: The Gathering.#picn1#
Po zániku vývojárskeho štúdia new world computing, ktoré malo na svedomí slávnu hernú sériu Heroes of Might and Magic ( homam ), to vyzeralo, že ďaľšieho pokračovania tohto fenoménu medzi ťahovými stratégiami, sa už nedočkáme. Našťastie však distribučná spoločnosť Ubisoft práva na sériu homam odkúpila a jej piaty diel dala na starosti eventuálne najlepšiemu možnému kandidátovi a to štúdiu Nival Interactive, ktoré má vo svojom portfoliu dva diely fantasy stratégie Etherlords, ktorá je vlastne niečím medzi homam a kartovou hrou Magic: The Gathering.
Piaty diel série sa samozrejme bude odohrávať vo fantasy svete a hra nám ponúkne šesť kampaní za šesť rôznych frakcií pričom každá z týchto frakcií ma sedem rôznych jednotiek , z ktorých každú môžete jedenkrát vylepšiť. Takmer celý systém hry sa vracia po rozporuplne prijatom štvrtom pokračovaní k systému použitom v najpopulárnejšom treťom diele série. Z toho vyplýva, že hrdinovia sa už nebudu aktívne zučastňovať bojov po boku svojich jednotiek, ale iba raz za kolo ich podporia nejakým útočným, alebo obranným kúzlom, čo však môže zvrátit priebeh bojov.
#pic1#
Frakcia Haven , je vlastne iba upravenou frakciou ľudskej rasy známej ako castle v heroes of might and magic 3, jednotky Havenu pozostávaju najmä z ľudi ( paladin, klerik, kušovník ) , ale aj magických bytostí ( griffin, archanjel ). Dalšou frakciou známou z tretieho dielu a ohlasujúcou návrat po absencií v štvrtom pokračovaní ( aj keď tam sa objavili niektoré jej jednotky ) je Inferno plné démonických príšer zastupovaných napríklad Succubou, Impom, pekelnými psami, démonmi a podobne. Treťou staro-novou rasou su nemàtvi z Necropolisu na čele s duchom draka, upírmi a prízrakmi. Frakcia Dungeon prešla oproti predošlým dielom zmenami a stala sa útočiskom temných elfov , ktorí prinášajú nové jednotky ako vrah, alebo bosorka, ale taktiež obsahuju klasické potvory z dungeonu minotaura a čierneho draka. Opakom Dungeonu ukrytého hlboko v podzemí je Sylvan, prírodna bašta lesných elfov. Zástupcovia tejto frakcie su nie nepodobní tým z Rampartu v treťom dieli. Môžeme tu stretnúť jednorožcov, zlatých drakov, stromových strážcov alebo druidov. Poslednou frakciu je Academy, ktorá je domovom mágov, džinov a majestátnych titánov.
Nival oznámili, že hra bude obsahovať štyri magické školy a to konkrétne school of light prevažne zaoberajúca sa rôznymi požehnaniami, ochrannými kúzlami a liečivou mágiou. Daľšou je school of darkness, ktorá je vlastne protipólom school of light a zaoberá sa prevažne kliatbami a zákernými kúzlami, ktoré znižujú vlastnosti, alebo spôsobujú súperovi otravu. Treťou magickou školou je school of summoning , ktorej hlavné výhody spočívaju v kúzlach privolávajúcich na pomoc elementálov, alebo v kúzlach vytvárajucich ilúzie, ktoré môžu pohltiť zranenia namiesto pravých jednotiek. Táto škola sa taktiež zaoberá teleportačnou mágiou. Štvrtou a poslednou školou je school of destruction, ktorej hlavnou prednosťou je mágia prevažne spôsobujúca vysoké zranenia súperovým jednotkám. Lahôdky z predošlých dielov ako reťazový blesk alebo armaggedon patria práve do tejto kúzelnickej školy.
#pic2#
Avšak nielen mágiou je hrdina hrdinom a preto autori nezabudli na veľké množstvo artefaktov, ktoré možete získať či už pri plnení hlavných úloh, z vedlajších questov, alebo jednoduchým porazením neutrálnych jednotiek, ktoré strážili daný artefakt na mape.
Hrdina môže mať na sebe aktívnych 9 rôznych artefaktov ( deliacich sa do niekoľkých kategórii ako napríklad helma, náhrdelník, zbraň, hrudné brnenie...) a vo svojom inventári ich môže mať ľubovolné množstvo. Od počiatočných slabších kúskov sa môžeme dostať až k takým klenotom ako Turban of enlightenment, ktorý svojmu nositeľovi zvyšuje príjem skúseností o 20% alebo tu je je Trident of the Titans, ktorý zvýši účinok kúziel na bázi blesku o 50%.
Samozrejme nebudeme ukrátený o rpg vývoj hrdinov, ktorí budú po nadobudnutí určitého počtu skúseností zvyšovať svoj level a za každý nadobudnutý level sa im zvýši jedna zo štyroch primárnych vlastností ( sila, obrana, sila mágie, vedomosti ) a taktiež si budú môcť zvýšiť svoje ovládanie jednej z mnoha špeciálnych schopnosti charakteristických pre túto ságu ako su napríklad Mysticzm ( zvyšujúci limit hrdinovej many ) logistics ( zvyšujúci počet krokov, ktoré môže hrdina na mape za jeden deň urobiť ) alebo sorcery ( ktorá zvyšuje účinok kúziel ). Dve tieto vlastnosti obdrží hrdina na začiatku a ďalšie môže v priebehu hry postupne priberať v konkrétnych interaktívnych budovách situovaných na mape.
Systém hry sa v priebehu série príliš nemení a tak je to aj tentokrát. Hráč bude v ťahovom móde preskúmavať so svojimi hrdinami mapu, zaberať dôležité bane na ťažbu surovín, zbierať poklady, artefakty , alebo bojovať s neutrálnymi alebo súperovými jednotkami a samozrejme bude prioritou cieľ danej misie, či už to bude získanie určitého artefaktu, porazenie všetkých nepriateľských vojsk, alebo dobytie konkrétneho mesta. Avšak orientácia na mape bola počas oficiálneho betatestu kameňom úrazu. Piaty diel série totiž zaznamenal kompletný prechod do 3d a aj keď sa dá kamerou ľubovoľne otáčať, alebo zoomovat, herná obrazovka je stále veľmi neprehľadna, zle optimalizovana a bohužial myš, ktorou sa ovláda celé nastavovanie kamery je nastavená na reverz, bez možnosti zmeny . Dúfajme, že autori ešte tieto aj keď možno nie až tak závažne chyby do finálnej verzie vychytajú.
#pic3#
Mestá už tiež nie sú to, čo bývali, ale teraz si ich môžeme vychutnať plne v 3d a aj v mestách ľubovolne točiť kamerou a zoomovať. Samozrejme mestá majú stále rovnaký účel a to je cvičenie nových jednotiek ( ktoré sa vrátilo k tradičnému vycvičeniu stanoveného počtu jednotiek jedenkrát za týždeň, oproti každodennému pribúdaniu jednotiek v meste z dielu štvrtého ) zarábanie peňazí, najímanie nových hrdinov v krčmách, stavanie magických veží, ktoré ponúkajú kúzla hrdinom. Samozrejme mesto každej frakcie je úplne iné, Haven maju typický stredoveký hrad, zatiaľ čo Academy by sa dala najlepšie prirovnať k prepychovému pálacu bohatého Maharadžu. Úplne odlišne vyzerá mesto Dungeon , ktoré je vlastne celé umiestnené do podzemia a vačšina budov je doslova vstavaných do stalagmitov a stalagtitov a celú tu jaskynnú atmosféru dokresluje obrovská socha bohyne temných elfov, ktorá je vytesaná priamo do hlavnej skaly. Stavba budov prebieha klasicky cez základnú budovu mestskej haly, avšak tentokrát nastala zmena v podobe graficky znázorneného stromu od seba závislých budov, čo znamená, že ak si chcete napríklad budovu na trénovanie minotaurov, musíte si postaviť všetky budovy, ktoré su v stromovej štruktúre pred ňou.
#pic4#
Rozporuplne boje zo štvrtého dielu, ktoré mali nie práve najlepšie spracované dobíjanie hradov a rozhnevali nejedného fanúšika série sa vrátili takmer bez zmien k takmer bezchybným bojom tretieho dielu. Boje opäť prebiehaju štafetovým spôsobom, kde poradie závisi od rýchlosti danej jednotky, alebo podľa veľkosti morálky, ktorá môže jednotku posúnuť v „bojovej fronte“ na výhodnejšie, prednejšie miesto. Príjemnou zmenou je práve táto bojová fronta, ktorá je pri bojoch graficky znázornená a umôžnuje hráčom naplánovať si svoje ťahy dopredu v určitej náväznosti. Príkladom na využitie tohto systému môžu byť golemovia, ktorí su oproti minulým dielom rýchlejší a vo väčšom počte dokážu napáchať nepríjemne škody na súperovej strane. Avšak nevyhnú sa protiúderu, ktorý ich môže niekoľko zabiť, avšak master gremlin ( vylepšená verzia gremlina ) má špeciálnu schopnosť „golem repair“ a dokáže určité množstvo golemov, závisiace od množstva master gremlinov priviesť naspäť k životu, čím dostávame veľmi nepríjemné a zákerné „kombo“. Hra nám však ponúkne oveľa viac takýchto možností a je len na samotnom hráčovi ako ich využije. Ďalšou, avšak tentokrát menšou zmenou je pridelenie samostatného tahu hrdinovi, čo vlastne spôsobilo, že hrdina nemôže kúzlo zoslať hocikedy, ale bude si musiet pekne počkať kým bude na ňom rad, čím sa vlastne stráca v minulosti často sa opakujúca možnosť, nečakaného obratu keď zdanlivo prehrávajúci hrdina zakúzli na vašu najsilnejšiu jednotku kúzlo implosion ( najsilnejšie kúzlo zraňujúce jednu jednotku ) alebo kúzlo oživujúce práve padlé jednotky a strhne víťazstvo na svoju stranu. Keď sa v minulosti u jednotky prejavila dobrá morálka, mohla táto jednotka v tom istom kole útočiť znova. HOMAM V však bonus z morálky využíva iným spôsobom a to už pred chvílu spomínaným „predbehnutím“ sa jednotky v bojovej fronte. Okrem svojho klasického primárneho útoku ma zopár jednotiek aj svoje sekundárne špeciálne útoky, z ktorých je viacnásobne používanie niektorých jednotiek podmienené ich vlastnou manou ( napríklad oživovanie u archanjelov ) a mana sa doplní až po skončení aktuálneho boja. Niektoré špeciálne schopnosti sú však neobmedzené, ako napríklad už vyššie spomínané opravovanie golemov u master gremlina.
Takisto ako aj mapu, alebo obrazovku mesta, aj kamerou na bojisku môžete ľubovoľne otáčať a zoomovať. Musím skonštatovať, že práve kamera na bojisku je spracovaná veľmi dobre a môžete si ju natáčať podľa chuti a ani v 3d nestratíte prehľad o boji.
#pic5#
Grafika je síce veľmi detailná, avšak textúry ešte neboli dostatočne „opracované“ , hodnotenie grafickej stránky si však radšej nechajme až do finálnej verzie hry, autori majú ešte nejaký čas doladiť ju. Kvôli ohlasom fanúšikov aj odložili vydanie, aby mohli vychytať nejaké tie bugy. Nemilo ma napríklad prekvapilo, že som si chcel postaviť určitú budovu v meste, avšak , vždy po kliknutí na jej postavenie ma to automaticky prehodilo na úplne inú nesúvisiacu budovu, alebo sa stalo, že jednotky po nákupe jednoducho zmizli. Tieto bugy sú veľmi vážne, nám nezostáva nič iné len dúfať, že si ich je Nival vedomý a do finálnej verzie hry ich opraví.
Hra samozrejme obsahuje aj multiplayer a v podobe klasických populárnych možností ako hot seat ( umožňuje viacerým hráčom hrať na jednom pc ) , hra po sieti, alebo hra cez internet. Novinkou je možnosť duel, kde si ako už názov hovorí, dvaja hráči vyberú po jednom z prednastavených hrdinov ( nie je zatiaľ známe či si hráči budú môcť vytvoriť do duelu aj vlastných hrdinov ) a zahrať si proti sebe jeden súboj, čo je príjemná možnosť ak hráči nemajú čas , alebo chuť hrať hru klasickú, ale chcú zahrať si iba jeden rýchly súboj.
Homam V ešte nie je úplne hotové a určite nie je jasno ohľadom mnohých vlastností tejto hry, ale jedno je jasné. Nival nám chce predložiť dôstojné pokračovanie série v modernom prevedení a dávaju si záležať na tom, aby zachovali pôvodný systém, ale pridávajú aj svieže novinky. Ak sa im podari urobiť to, čo si predsavzali, máme sa na čo tešiť.
Last Jedi
viac článkov autora
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|