25.05.2013 18:00, Lukáš "Malle324" Bryndziar, Komentárov: 0
Can Knockdown 3

Can Knockdown 3

Fanatici kolotočiarskych tradícií typu "vystreľte si  sladkosť" alebo "tresnite kladivom čo najsilnejšie" sa dočkali jednej z týchto populárnych jarmočných disciplín vo v poradí už treťom pokračovaní. Can Knockdown 3 nás síce nezavedie do napätej jarmočnej idylky, no umožní nám v rôznorodých priestoroch opustených továrni  zahádzať si zopár basebalových loptičiek a prostredníctvom levelových výziev tak dosiahnuť 100% status.

CK3_1Poľskí vývojári stojaci za zrodom spoločnosti Infinite Games máju čo-to za sebou. Popri knockdown plechovkovej sérii si to ťahajú aj s inými mobilnými titulmi, ktoré sa javia z hľadiska prepracovanosti, grafiky, ale aj gameplayu priveľmi dobre. Projekt tvoriaci premakanú sériu Can Knockdown nemožno príchodom každého pokračovania nepozdvihnúť. Ráznych a naozaj kvalitných zmien sa však dočkala recenzovaná 3-jka ponúkajúca absolútne odlišný interface, vylepšenú fyziku, detailnú grafiku spoločne so super zážitkom spojeným s nemenším premýšľaním.

Hru spúšťame plne nabití entuziazmom odreagovania sa na prázdnych nevinných plechovkách. Vopred odporúčame, kašlite na problémy okolo seba, ľahnite si na posteľ, totálne sa uvoľnite a potom spustite hru. Darmo, že sa s ňou nesie fakt nezmysluplného hádzania loptičiek na prázdne plechovky, no po pár neúspešných leveloch vám to z dôvodu opakovania začne liezť pekne na nervy. S prečistenou hlavou teda zapíname titul. Očarí nás zaujímavé menu s možnosťou play, nastavenia, rebríčkom výsledkov a informácií o hre. Autori odporúčajú neustále internetové pripojenie, hlavne kvôli prepojenosti s Game Center a online zapisovaním vašich nahádzaných výsledkov. Hlavné menu s výberom levelov v prvom rade zaujme svojou grafickou pestrosťou (čo by mala byť samozrejmosť), no nečakane očarí aj svojou živosťou, mobilitou. Pomocou gest môžete s menu hýbať, v nastaveniach si pozhadzovať zopár plechoviek alebo pri leveloch sa trocha pohrať so značkami. Prišli sme však zhadzovať plechovky a nie zabávať sa s herným interface.

Gameplay pozostáva z  levelov, ktoré tvorí 20 kôl. Jednotlivé kolá nás zanesú do poriadnej urbanistickej atmosféry opustenej továrne, atómovej elektrárne, uholnej bane a podobne. V spoločnosti s naozaj úžasnou grafikou nám odrazu všetko príde ako skutočné, akoby sme tam sami stáli a súperili o čo najviac padnutých plechoviek. Tá pestrosť je obrovským skokom od predošlých, vizuálne menej dokonalých, Knockdownov. Grafika tohto titulu nesie azda najväčšie pozitíva od tých všetkých prvkov, ktoré nám môže ponúknuť. Avšak nemožno pohŕdať aj skvele premysleným herným priebehom, ktorého sprevádza určitá gradácia.

So vzrastajúcim počtom kôl vzrastá aj náročnosť trafenia plechoviek. Postupom času sa vám tam zamiešajú rôzne odrody iných plechovíc dopomáhajúce vám k dosiahnutiu rýchleho a čo najefektívnejšieho prejdenia. Spočiatku vás hra oboznámi so zelenou plechovkou Extra Ball. Po jej trafení získavate novú loptu so skóre za úspešné trafenie. Neskoršie do kôl zavítajú na prvý pohľad hrozivo vyzerajúce plechovice, ktorých cieľom je jednoducho viac potrápiť. Pokiaľ však postupom hrania prídete na ten správny švih a nájdete si správny systém, hrať sa vám bude o čoraz ľahšie.

Systém vyhodnocovania sa nesie v počte hviezd a rátaním celkového skóre za level. Prvoradými sú hviezdy, vďaka ktorým sa vám otvárajú nové levely s novými výzvami. Tie sa vám po prejdení každého kola prirátavajú na základe zostatku basebalových loptičiek. Aby ste kolo prešli na plný počet, priemerne by vám mali ostať minimálne dve. Pri kolách s plechovkami Extra Ball niekedy aj tri alebo viac. Systém a jedinečnosť kôl je tak dokonale stavaná, že sa nemožno na čo sťažovať. CK3_2Pokiaľ by sa našiel problém v prechádzaní, jedinú chybu hľadajte vo vašej stratégii a technike. S určitými pasážami sa niekedy riadne potrápite, hlavne keď pôjde o tú tretiu najdôležitejšiu.

Pamätníkov starších verzií pravdepodobne potešíme super správou, keďže pôvodný režim z prvého Can Knockdown ostáva, tentoraz s možnosťou popýšenia sa prostredníctvom zdieľania cez internet. Pre nepamätníkov, ide o režim nazbierania čo najväčšieho skóre s limitovaným počtom loptičiek bez časového obmedzenia. Na odomknutie daného módu budete potrebovať jedine prejsť celý level s kompletným počtom všetkých získaných hviezd (spoločne 60).

Can Knockdown 3 určite vyplní vaše voľné chvíle s tabletom alebo smartfónom. Človeka očarí dávkou detailných vizuálov a herného spracovania, pričom sme nútení používať aj nemalé znalosti z fyziky. Napriek bohatému počtu levelov, autori na ďalších ešte stále pracujú a v blízkej dobe aj plánujú vydať update pozostávajúci z absolútne nových štýlov levelov. Kto súčasnú verziu hry dohrá do konca, sám zistí, čo nás čaká.

Hru Can Knockdown 3 si môžete zakúpiť na App Store TU alebo na Google Play TU.

Lukáš "Malle324" Bryndziar

Výrobca: Infinite Dreams Inc.