31.07.2005 00:42, Micky, Komentárov: 0
Historická RTS Rise & Fall
Tohto ročná jeseň sa bude niesť aj v duchu strategických peciek. Okrem veľmi očakávaných Age of Empires III a Paraworld k nám dorazí aj zaujímavo vyzerajúca Rise & Fall: Civilizations.
Rise & Fall je nová stratégia od Stainless Steel Studios, tvorcov úspešnej série Empire Earth (zakladateľ spoločnosti Rick Goodman stál za Age of Empires) . Ich súčasný projekt bol prvý krát predstavený verejnosti na veľkej tlačovej konferencii v Las Vegas v januáry tohto roku. Od tej doby pribudlo veľa zaujímavých informácii, a tak sa môžeme na túto historickú stratégiu pozrieť bližšie.
Hra je zasadená do príťažlivého obdobia staroveku, teda do času, keď sa všetko dôležité odohrávalo v okolí stredozemného mora. Inak tomu nebude ani v Rise & Fall. Na výber tu budeme mať tradičné národy a ríše, myslím tým Rím, Grécko, Perziu a Egypt. Tieto štyri národy boli v danej dobe dominantné, ale hra nám dá možnosť zahrať si aj za menšie národy, ktoré sa objavujú v hrách veľmi zriedka a často len ako nepriatelia. Ďalšou štvoricou teda sú Asýrčania, Babylončania, Kartáginci a Galovia.
Hra je rozdelená na štyri separátne časti: budovanie mesta, budovanie impéria, prieskum a boj. Každá z týchto štyroch častí je pre víťaztvo rovnako dôležitá. Vyzerá to veľmi zajímavo, ale zatiaľ nevieme ako budú tieto činnosti skåbené do jedného celku. Najviac odhalených informácii bolo dosiaľ o bojoch. Tie budú obsahovať viacero inovatívnych prvkov. Asi najvýraznejším je prítomnosť hrdinov. Bude ich osem (napr. Julius Cézar, Alexander Veľký, Kleopatra) a každý bude disponovať nejakými špeciálnymi schopnosťami. To by samo o sebe nebolo nič zvlaštne, ale prevedenie ja značne originálne. Hrdina može byť na bojisku len určitý čas (jednu až tri minúty) a po jeho nástupe na bojisko sa hra prepne do špeciálneho 3D módu a hráč získava plnú kontrolu nad hrdninom. Vďaka časovému obmedzeniu pobytu hrdinu na bojisku sa z toho stáva zaujímavý taktický prvok.
Ďalším obzvlášteným bude prítomnosť špeciálnych zbraní. Nepojde však o nejaké výmysli tvorcov hry, ale o reálne staroveké zbrane, vytvorené podľa dobových informačných zdrojov. Tak napríklad, v Rise & Fall sa stretneme s Archimedovým pozúrom (zbraň určená proti obliehacím strojom) alebo Perzkou vlajkovou loďou (na jej palube sú postavené veže s katapultmi). Na bojisku bude môcť byť prítomných niekoľko tisíc jednotiek. Pričom každú z nich môžete ovládať jednotlivo alebo v rôznych skupinkách a formáciach. Dovedna bude v hre prítomých cez 80 unikátnych jednotiek. Medzi nimi samozrejme nebudú chýbať námorné jednotky (čo vám bolo dúfam jasné od chvíle, čo som spomenul Perzskú vlajkovú loď:). Námorné bitky boli v danom období veľmi dôležité a toho sú si vedomý aj vývojari, takže ani túto oblasť nehodlajú zanedbať.
Bližšie informácie o samotnom prevedení zatiaľ nie su známe. Stainless Steel Studios vyvinuli pre potreby tejto hry nový engine Titan, ktorý by mal spåňať nároky pre stratégie novej generácie. Z toho vyplýva, že Rise & Fall: Civilizations by mala smelo konkurovať strategickým peckám ako Age of Empires III a Paraworld. Na trh by sa mala dostať počas jesene tohto roku pod hlavičkou vydavateľskej spoločnosti Midway.
Hra je zasadená do príťažlivého obdobia staroveku, teda do času, keď sa všetko dôležité odohrávalo v okolí stredozemného mora. Inak tomu nebude ani v Rise & Fall. Na výber tu budeme mať tradičné národy a ríše, myslím tým Rím, Grécko, Perziu a Egypt. Tieto štyri národy boli v danej dobe dominantné, ale hra nám dá možnosť zahrať si aj za menšie národy, ktoré sa objavujú v hrách veľmi zriedka a často len ako nepriatelia. Ďalšou štvoricou teda sú Asýrčania, Babylončania, Kartáginci a Galovia.
Hra je rozdelená na štyri separátne časti: budovanie mesta, budovanie impéria, prieskum a boj. Každá z týchto štyroch častí je pre víťaztvo rovnako dôležitá. Vyzerá to veľmi zajímavo, ale zatiaľ nevieme ako budú tieto činnosti skåbené do jedného celku. Najviac odhalených informácii bolo dosiaľ o bojoch. Tie budú obsahovať viacero inovatívnych prvkov. Asi najvýraznejším je prítomnosť hrdinov. Bude ich osem (napr. Julius Cézar, Alexander Veľký, Kleopatra) a každý bude disponovať nejakými špeciálnymi schopnosťami. To by samo o sebe nebolo nič zvlaštne, ale prevedenie ja značne originálne. Hrdina može byť na bojisku len určitý čas (jednu až tri minúty) a po jeho nástupe na bojisko sa hra prepne do špeciálneho 3D módu a hráč získava plnú kontrolu nad hrdninom. Vďaka časovému obmedzeniu pobytu hrdinu na bojisku sa z toho stáva zaujímavý taktický prvok.
Ďalším obzvlášteným bude prítomnosť špeciálnych zbraní. Nepojde však o nejaké výmysli tvorcov hry, ale o reálne staroveké zbrane, vytvorené podľa dobových informačných zdrojov. Tak napríklad, v Rise & Fall sa stretneme s Archimedovým pozúrom (zbraň určená proti obliehacím strojom) alebo Perzkou vlajkovou loďou (na jej palube sú postavené veže s katapultmi). Na bojisku bude môcť byť prítomných niekoľko tisíc jednotiek. Pričom každú z nich môžete ovládať jednotlivo alebo v rôznych skupinkách a formáciach. Dovedna bude v hre prítomých cez 80 unikátnych jednotiek. Medzi nimi samozrejme nebudú chýbať námorné jednotky (čo vám bolo dúfam jasné od chvíle, čo som spomenul Perzskú vlajkovú loď:). Námorné bitky boli v danom období veľmi dôležité a toho sú si vedomý aj vývojari, takže ani túto oblasť nehodlajú zanedbať.
Bližšie informácie o samotnom prevedení zatiaľ nie su známe. Stainless Steel Studios vyvinuli pre potreby tejto hry nový engine Titan, ktorý by mal spåňať nároky pre stratégie novej generácie. Z toho vyplýva, že Rise & Fall: Civilizations by mala smelo konkurovať strategickým peckám ako Age of Empires III a Paraworld. Na trh by sa mala dostať počas jesene tohto roku pod hlavičkou vydavateľskej spoločnosti Midway.
Zdroj: gamesweb
Micky
viac článkov autora
Bleskovky
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Posledné príspevky v diskusii
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
Najnovšie online hry
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
![]() |
![]() |
![]() |
Najnovšie plné hry
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|
![]() |
![]() |
![]() |
Spriatelené weby