31.03.2013 16:00, Lukáš "Malle324" Bryndziar, Komentárov: 0
Nitro

Nitro

S iOS racingovkami sa ako keby vrece roztrhlo. Štúdio Z2 Live prináša ďalšiu štýlovo arkádovú novinku s komickými vozidlami a prostredím. Čoho sa však obávať? Jedine tak spoplatneného obsahu, ktorý pri kratšom závodení poriadne obmedzuje. Dostupné „free“ prvky avšak zopár výhod majú.

Nitro1Túto pestro-farebnú arkádovú racingovku pri prvom pohľade sprevádzajú zmenšené a celkom vtipné verzie reálnych značiek vozidiel, čo ju od ostatných titulov na App Store nápadovo aj osamostatňuje. Žiaľ, originalita ostáva len pri spomínaných vozidlách. Herné prvky by si dokonale sadli s nejedným ďalším závodným titulom. Obmieňajú sa len názvy, zopár možností, no pointa ostáva taká istá. Kto sa chce však zabaviť a zabiť so svojím iOS zariadením čas, určite oddychovku neoľutuje. Kto to bere seriózne a celú hru plánuje prejsť čo najrýchlejšie, odporúčame mu si prichystať väčší obnos drobákov, kdež to zrazu sa so zábavky stáva finančne drahšia záležitosť.

Prostredie, presnejšie závodné dráhy, nás zavedú do 3D sveta nie príliš reálnych tratí podobných Real Racing 3, keďže sa autori očividne od reality chceli čo najviac vzdialiť. Samotné dráhy nie sú ťažkým orieškom vďaka ich rozpínavosti a jednoduchosti. Akurát pri jednej vám hrozí bláznivé otáčanie vášho tabletu alebo mobilu, hlavne vďaka častým, ostrým zákrutám. Keď už reč padla o ovládaní, to sa javí závodnícky jednoducho. Touchscreen displej sprevádzajú dva “pedále“ brzda a plyn, a otáčaním zariadenia dosahujete riadenie. Do úvahy pripadá aj možnosť nastavenia si senzitivity otáčania v nastaveniach hry. Popri ostrom bočení sa vám zvyšuje drift level, ktorý vám po pár sekundách dá automaticky turbo zrýchlenie. Výhodu v sebe nesie aj nitro, ktorého možnosť použitia pri závode máte len jednu. Tak či tak, oplatí sa.

Druhú sféru, spätú so závodením, otvára tunning vami zakúpených vozidiel. Auto si vďaka zakúpeným súčiastkam môžete vylepšovať aj vizuálne, ale aj výkonovo. Vylepšenia určitej súčiastky sú rozdelené do 6-tich tried. Aby ste mohli vylepšovať dané upgrady, počas závodov musíte zbierať farebne odlišné objekty prezývané zdroje. Vďaka tým si zadovážite nejaké to vylepšenie motora, výfukov alebo prevodovky. Čím väčšiu triedu súčiastok do vozidla inštalujete, tým viac to vyžaduje zdrojov spoločne s časom. Prečo práve čas? Tu sa stretávame s prvou nevýhodou a menším negatívom. Celá hra beží na systéme počtu žetónov (stripes). Tie vám v hre slúžia ako doslova ingame reálne peniaze. Áno, sú tam aj dolárovky, no tie sú vám akurát tak na kúpu vozidla alebo farby auta. Po zakúpení súčiastky do vozidla vám ju musí váš servisák nainštalovať. Tento potenciál autori využili absolútne na jednotku, kde inštalácia upgradu je časovo limitovaná. Pri tých prvých to je nič, no už pri takej 4-tej čas inštalácie prevyšuje dobu 10 minút. Práve vďaka spomínaným žetónom si inštaláciu môžete urýchliť, kde vám to technik spraví za moment.  Takéto ťahy nie sú nič nové pri free-to-play tituloch, no tuto to tvorcovia časovo naozaj prehnali. Na druhej strane im však môžeme poďakovať, že pred obrazovkami nesedíme/neležíme až tak dlho.

Tieto nemilé triky autori využili aj pri benzíne. Základka vám ponúka maximálny limit 12. Každý závod vám uberie 2, no a pri prázdnej nádrži si opäť môžete počkať zopár minút alebo, pokiaľ ste nedočkavý, jednoducho si ho za 20 žetónov dokúpiť. Žetónový systém platí aj pri dolároch alebo aj pri špeciálnych farbách, ktoré si za herné peniaze nezadovážite. My sme však do žetónov neinvestovali, keďže za také krásne sumy si na App Store môžeme zakúpiť niečo o mnoho viac kvalitnejšie a určite nie “free-to-play“. Najviac zneisťuje fakt, že čakanie na upgrade je dlhší než samotné závody. Dráhy sa nejavia príliš dlhé a jedno kolo z celej hry predstavuje nič.

Herný progress alebo lepšie povedané kariéra je založená na oponentoch, vďaka ktorým sa dostávate postupne vyššie a vyššie. Tých sprevádzajú vizuálne odlišné autá, tváre, no jazdný štýl nám pripadal ako keby ten istý. Popri kariérnom raste a závodení proti ním to nie je nič výnimočné. Zaujímavým prvkom je možnosť podplatenia protihráča čím získavate automatický úspech. Občas sa stretnete aj s menším obmedzením alebo povinnosťou do ďalšieho levelu vylepšiť vozidlo na Nitro245% a podobne. Zaujímavým plusom je multiplayer. Aj napriek tomu, že hra vyžaduje neustále internetové pripojenie a zároveň aj prepojenosť s Game Centre, sa online kariéra javila celkom zaujímavo. Okrem online závodu so 6 hráčmi môžete vrámci duelu vyzvať priateľa z vášho Game Centre friendlistu na nepekný boj.

Titul Nitro sa javí ako pohodová iOS racingovka na zabitie času alebo jednoducho krátkodobé zabavenie sa. Titul je na App Store dostupný ako free-to-play, no ukrýva v sebe pomerne dosť spoplatneného obsahu, ktorý vás popri zábave poriadne obmedzuje. Pokiaľ však na iPadoch či iPhonoch hry hrávate len na krátku dobu a častejšie, tak vám tieto negatíva príliš nebudú prekážať.

Hru Nitro si môžete zadarmo stiahnuť na App Store TU.

Lukáš "Malle324" Bryndziar

Výrobca: Z2Live