30.06.2005 00:42, Bobo, Komentárov: 0

Nové tituly a technológie od Illusion Softworks

Ilusion Softworks (ďalej IS) sú pre mňa najlepšími vývojármi na svete, takže som sa rozhodol, že napíšem preview o hrách, ktoré pripravujú...

HISTÓRIA ILLUSION SOFTWORKS, SÚČASNÝ STAV FIRMY, POSLEDNÝ ROZHOVOR S PETROM VOCHOZKOM

Ilusion Softworks (ďalej IS) sú pre mňa najlepšími vývojármi na svete, takže som sa rozhodol, že napíšem preview o hrách, ktoré pripravujú. Sú zodpovední za také hry ako séria Hidden & Dangerous, Mafia, alebo v spolupráci s PTERODONOM aj za Vietcong. Možno spomenúť aj ich prvý titul, ktorý vyšiel z ich spolupráce, Flying Heroes a posledný titul, ktorý IS vydali ako budgetový pod značkou Silver Wish Games, Wings of War (a aj adventúru 6 ženíchov a 1 naviac, ktorú vydali spolu s Enteronom). Všetko to boli kvalitné tituly a ešte takých spoločnosť určite aj veľa vydá. Nedá mi na tomto mieste nespomenúť posledný rozhovor s výkonným riaditeľom IS, Petrom Vochozkom, ktorý uverejnilo Games.Tiscali.cz a z ktorého budem nielen tu, ale aj pri popise hier budem čerpať. Spomína, že slovenské tímy, ktoré, bohužiaľ zatvorili kvôli nezvládnutiu organizácie tímov, práve dokončili obe hry, na ktorých pracovali. Ďalej rozpráva, že vývoj pre ďalšiu generáciu platforiem je nesmierne náročný, a preto zamestnali aj niekoľko manažérov z Veľkej Británie, kde na každej hre, ktorú vývíjajú, pracuje 50 ľudí, čo je pri 4 projektoch až 200 zamestnancov! Ďalej rozpráva o lokalizovaných verziách: Circus Grande a Chameleon nevyjdu v lokalizovanej verzii, ale s pokračovaním Vietcongu a ďalšími ich hrami sa počíta. Hovorí o tom, že aj napriek licencovaným technológiám je pre nich dôležitý aj vývoj vlastných engineov v Zlíne a Prahe, na zlínskom konkrétne pobeží Enemy in Sight, pražský projekt ešte nepoznáme. Na záver je ešte zaujímavé spomenúť, že Peter sa vyjadruje aj o tom, že momentálne na pokračovaní Hidden & Dangerous nepracujú, ale je veľmi pravdepodobné, že sa k tejto vlastnej značke v budúcnosti vrátia.

DOKONČENÉ HRY PRIPRAVENÉ NA VYDANIE

CIRCUS GRANDE (TAKE 2)

Jedná sa o tycoonovú hru z Košíc, má vyjsť tento mesiac, takže uvidíme.

CHAMELEON (TAKE 2)

Rovnako ďalšia slovenská hra, konkrétne first/third person stealth akcia z Bratislavy, vychádza v rovnakom čase ako Circus Grande.

PRIPRAVOVANÉ HRY

VIETCONG 2 (2K GAMES)

IS toto pokračovanie vojnovej hry z Vietnamu vyvíja spolu s vývojárom pôvodnej hry, PTERODONOM, s ktorým má dlhodobú zmluvu na vývoj niekoľkých hier. Bude dokončené koncom tohto roku. Viac informácií nájdete na našom webe.

ENEMY IN SIGHT (ATARI)

Na tejto hre pracuje zlínsky tím IS, Enemy in Sight (ďalej EiS) je zatiaľ iba pracovný názov a žáner je vojnový. Keďže túto hru Atari ohlásilo iba nedávno a my sme si o nej zatiaľ nič nenapísali, poďme si o nej povedať viac.

V blízkej, aj keď alternatívnej budúcnosti studená vojna nikdy neskončila a vy ste povolaný bojovať protismernú vojnu do Európy medzi jednotkami Ruska a Ameriky s poslednými dostupnými zbraňami. Ako budete získavať hodnosti, navštívite lokácie ako Anglicko, Nemecko a Českú republiku. Multiplayer Enemy in Sight bude sústredený hlavne na tímovú hru, ale režim "Zelený baret" vás zavedie ako osamelého vlka oproti oveľa lepšiemu nepriateľovi.

V hre sa bude bojovať na bojiskách veľkosti 100 štvorcových kilometrov! EiS bude obsahovať cieľovo orientovanú kampaň jedného hráča, ktorá sa bude odohrávať v deformovateľných prostrediach prechádzateľných ovládateľnými vozidlami spolu s tímovo založenými režimami multiplayeru.

Napíšme si však o hre ešte viac, konkrétne na Games.Tiscali.cz je informácií veľa, najprv sa pozrieme na rozhovor a potom stručne na preview, kde autori webu navštívili tím a sami si hru zahrali. Takže kampaň bude nelineárna a bude v nej veľká voľnosť, môžete na vidieku urobiť s tankom dieru do domu, poprípade celú dedinu zrovnať so zemou pomocou leteckého bombardovania, ale bude to mať následky na vašu hodnosť, pretože takéto veci v hre nebudú tolerované. V súčasnosti je možné dávať rozkazy ôsmim vojakom na úrovni družstva, ale autori dúfajú, že sa im podarí zapracovať aj velenie celým družstvám. Vozidiel bude v hre dostupných 60 a na oficiálnej stránke hry, ktorú chcú autori spustiť, by chceli o nich sprístupniť informácie. Mimochodom, hra ponúkne tri úrovne náročnosti (Easy/Normal/Real), ktoré ešte upravia deliace detaily. Čo sa týka enginu, tak autori na ňom začali pracovať už pred štyrmi rokmi, čo vlastne aj Peter Vochozka v jednom rozhovore spomenul, že vyvíjajú nadčasový engine, ktorý sa vyrovná Doomovi 3, dnes už ho však predbehol :-). Vtedy na ňom pracovali 6 ľudí, hra samotná sa začala spolu s masivným náborom ľudí vyvíjať iba pre 2 a pol rokmi. Engine podporuje všetky moderné efekty vrátane realtime per pixel nasvetľovania, bump máp, normal máp, reflexií, refrakcií, špeciálnych efektov pre termálne alebo nočné videnie, depth of field (DOF), motion blur atď. Samozrejmosťou sú realtime tiene všetkých objektov vrátane vegetácie, zmena počasia a podpora najnovšieho DirectX 9.0c. Aby vám hra bežala na plných detailoch, budete potrebovať poriadny hardvér! Momentálne autori pracujú na deštrukcií domov, fyzike a editore. Autori sa budú venovať aj ľudom, ktorí budú chcieť vytvoriť vlastné herné režimy, alebo misie. Chcú, aby hra po svojom vydaní "žila" a bavila hráčov ďalšie mesiace alebo roky. Urobia pre to všetko, čo bude v ich silách. Dátum vydania hry je jar 2006.

A teraz to preview. Hlavná postavou v hre bude americký vojak John Muray, ktorý sa pod vplyvom propagandy dostáva do armády. Hráč bude sledovať jeho osud presne v tridsiatich misiách. Autor preview potvrdzuje obrovskú mieru realistickosti a že autori majú obrovský zmysel pre detail, úžasne vymodelované exteriéry, interiéry a voľnosť sú samozrejmosťou. Nakoniec, hra vyjde v marci 2006, teda presne vtedy, keď sa bude odohrávať.

NEOHLÁSENÉ PROJEKTY

HRA VYUŽIVAJÚCA ZNAČKU MAFIE (TAKE 2)

Nie je tajomstvom, že v Brne pracujú IS "na niečom ohľadom Mafie", vraj to tento rok ešte určite nevyjde, pretože ich zdržala práca na konzolových verziách pre PStwo a Xbox, s ktorými bol Peter ohľadom predaja veľmi spokojný.

2 NOVÉ HRY (N/A)

Na týchto 2 nových hrách pracuje brnenský "Hidden" tím a pražský tím, ktoré sú, zatiaľ bez vydavateľov. Dodáva, že tieto hry budú priamočiarejšie a jednoduchšie, teda prístupnejšie bežnému hráčovi.

LICENCOVANÉ TECHNOLÓGIE

MULTIPLATFORMOVÝ ENGINE RENDERWARE

Novú verziu známeho multiplatformového engineu RenderWare 4.0 od spoločnosti Criterion, ktorému sa kvalitou spojenou s jednoduchou podporou platforiem vyrovná už iba Unreal Engine 3.0 od Epic Games, si IS licencovali na konci minulého roku.

OPTICKÝ SYSTÉM MOTION-CAPTURING

Spolu s RenderWareom kúpili IS aj tento systém na zvýšenie vernosti pohybov postáv v hre.

FYZIKÁLNY ENGINE MEQON

Tak, to bola pre mňa skvelá správa. Čo viac si môže človek priať, keď si preňho ten najlepší vývojár licencuje ten najlepší fyzikálny engine! Nič! Len dodám, že táto licencia je pre pripravovanú akčnú adventúru.

Illusion Softworks vyvíja niekoľko nových titulov pre PC a herné konzoly ďalšej generácie. Ako veľa predchádzajúcich titulov spoločnosti obsahujú rozšírené, realistické 3D prostredia a sofistikovanú "otvorenú" hrateľnosť.

S príchodom silnejších konzol, schopnosťou vytvoriť úplne autentické a dokonca ešte komplexnejšie herné svety sa bude ešte zlepšovať. Integrovanie skutočne dynamických fyzikálnych efektov do každého prostredia sa stane nevyhnutnou časťou tvorby súdržného, uveriteľného a kompletného herného zážitku.

Illusion si vybral herný dynamický systém Meqon vďaka jeho pokročilej technológiii, komplexným schopnostiam a ľahkosti implementácie. Herný dynamický systém Meqon umožňuje presné modelovanie a implementovanie širokého rozsahu fyzikálnych efektov, od dynamiky vozidla a fyziky postavy (ragdoll) cez dynamiku pevného telesa a komplexnú interakciu medzi každým objektom v prostredí.

Petr Vochozka, výkonný riaditeľ Illusion Softworks, povedal, "Úspešná hra musí byť interaktívna, dynamická a schopná odpovedať na to, čo hráč práve robí. Spotrebiteľské očakávania sa zvýšili s každou novou generáciou herných konzol a teraz očakávajú presne hry, ktoré nielen vyzerajú dobre, ale sa aj správajú, ako by to od nich hráči očakávali a povoľujú im so všetkým priamo v prostredí narábať. Herný dynamický systém Meqon nám umožňuje zvládnuť a presiahnuť tieto očakávania a začleniť všetky fyzikálne efekty, ktoré naozaj privádzajú hru k životu."

Jonas Lindqvist, výkonný riaditeľ Meqon Research, povedal, "Illusion v minulosti vytvoril niekoľko úžasných hier a ich nové tituly sľubujú byť rovnako vzrušujúce a dobre prijaté. Sme veľmi radi, že s nimi môžeme spolupracovať na ich tituloch ďalšej generácie a tešíme sa na prvé tituly obsahujúce technológiu Meqon v blízkej budúcnosti."

ZÁVER

Čo dodať na záver? Len to, že sa na tituly od IS veľmi tešíme a určite od nich uvidíme ešte veľké veci.

Zdroj: Games.Tiscali.cz, Worthplaying


Bobo
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Vychádza na platformy:
Žáner:
Dátum vydania:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012