Lumines: Electronic Symphony
Istotne si mnohí z vás dobre pamätajú na éru, kedy vrcholom mobilného gamingu boli podivne šedé a ešte podivnejšie tvarované zariadenia, ktoré vám ponúkli stovky, či ba priam tisíce variantov svetoznámeho logického rýchliku zvaného Tetris. Jop... to bola doba. Gameboye boli u nás nadmieru luxusom a preto sme na školách súťažili v tom, kto dá v spomínanom hite ruského vizionára Alexeya Pajitnova najvyššie skóre. Dnes, kedy hernému svetu dominujú veci nepomerne zložitejších kódov a algoritmov, je však uvedená puzzle klasika stále naďalej aktuálnou a vo svojej mierne modifikovanej podobe s názvom Lumines je dokonca považovaná za jednu z najlepších hier, aká sa kedy na handhelďáckej platforme PSP objavila. Nemožno sa preto čudovať, že s obdobným projektom sa štúdio Q Entertainment snaží presadiť aj na čerstvo vydanej PS Vite. Ako ste si už asi stihli všimnúť, aj tentokrát sa jedná o trefu do čierneho - Lumines: Electronic Symphony je totižto bez debaty natoľko silnou závisláčinou, že ju inak než odporučiť naozaj každému Vita-manovi fakt nemožno.
Ok, je šanca, že mnohí z vás túto PSPčkovú legendu nepoznajú a tak vám preto v krátkosti ozrejmím jej základné pravidlá. Lumines sú variantom Tetrisu a teda gameplay je uvedenej ruskej záležitosti veľmi podobný - tzn. musíte dávať dokopy štvorcové kocky, ktoré sa vám v prípade, že spojíte 4 a viac mini-kocečiek dokopy, po prejdení časovej osy vymažú. Jednotlivé úrovne sa pritom vyznačujú ako osobitným audio-vizuálom (ktorý je u série Lumines obzvlášť kľúčovým lákadlom), tak aj netradične kolísajúcou obtiažnosťou, ktorá nie je progresívne vzrastajúca, ale sem tam vám predhodí ťažšiu úroveň, aby ste sa v tej nasledujúcej opäť dočkali zvoľnenia tempa. Inými slovami vás teda autori motivujú v tom, aby ste u hry vydržali čo možno najdlhšie. Odpovedá tomu aj systém odomykania jednotlivých levelov a s tým súvisiacich tém - ak si chcete sprístupniť aj tú najposlednejšiu z nich, musíte u hry bez ukončenia "kola" stráviť pekných pár hodín.
Prvé, čom vám pri spustení nových Lumines udrie do očí, je bezosporu fantastický a štýlovo prevedený vizuál. Obraz je ostrý ako britva, kontrastný a plný farieb, takže akonáhle sa pustíte do drobného testovania hry, už sa od nej neviete odpútať. Prekrásne animované pozadia za doprovodu chytľavej muziky vás totižto prikovajú k displeju PS Vity tak mocne,že až signalizácia vybitia batérie vás vráti späť medzi živých. Lumines: Electronic Symphony je tak ako aj jej predchodcovia, strašným žrútom času a vďačiť tomu môže nie len spomínanému vymazlenému audio-vizuálu, ale aj pestrej palete herných módov. Okrem tradičnej Voyge, v rámci ktorej si postupne odomykáte ako nové úrovne (dokopy je ich rovných 43!), tak aj nových avatarov, je totižto možné otestovať svoje reflexy aj v móde Master, kedy je rýchlosť a frekvencia padania blokov progresívne zvyšovaná. Nechýba ani pre sériu typický duel (tentokrát žiaľ len vo forme multiplayeru) či custom playlist, takže pokiaľ sa vám zachce trošku toho kompetitívneho súťaženia či hrania na vami zvolenej palete tém, nové Lumines vám v týchto vašich chúťkach v pohode vyhovejú.
Čo sa týka zmien a noviniek, je nový diel nadmieru konzervatívnym - nenájdete tu žiadne game-changery, žiadne revolučné nápady, ba ani žiadne updaty herných mechanizmov, ktoré by vás donútili zmeniť vašu hernú taktiku. Až na novinku v podobe väčšej palety špeciálnych kociek či možnosť aktivovať obdobne špeciálny skill vášho avatara hra totižto funguje rovnako, ako jej predchodcovia. To ale samozrejme nie je na škodu - aj práve vďaka tomu, že to funkčné jadro ostalo nezmeneným, je Lumines: Electronic Symphony natoľko chytľavým a hrateľným launch titulom, že si ho spolu s Unchartedom nesmiete nechať ujsť. Kakať na to, že je to len variácia Tetrisu - hrá sa to skvelo, vyzerá to skvelo, zvučí to skvelo... no čo viac si od hry priať?
Boris "Blade" Kirov
viac článkov autora
|
Plusy:
+ hrateľnosť Mínusy:
- duel nemá AI variant |
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|