XCOM - preview
To, že svet (pochop USA) čelí v pripravovanej akčnej hre invázii mimozemšťanov asi nikoho neprekvapí. Keď však napíšeme, že sa píše rok 1962, prezidentom je John F. Kennedy a všetko je ladené v napohľad celkom odľahčenej retro atmosfére, mladému a patrične nevzdelanému čitateľovi možno srdce poskočí od vzrušenia, že niekto vymyslel tejto otrepanej zápletke aspoň originálne kulisy. My múdrejší však jeho nadšenie musíme na moment uzemniť. V tomto období v Amerike takéto „príbehy“ leteli snáď ešte viac ako dnes. Či už to bolo na zosmiešnenie skutočných pozorovaní UFO vládou, alebo len z vypočítavosti filmových producentov, nie je predmetom tohto článku, ale aspoň vidíme, kde autori z 2K Marin našli inšpiráciu pre svoju novú hru.
Ak sa hrdo hlásite medzi pamätníkov hernej zábavy doby kamennej (v tomto prípade tak okolo 20 rokov dozadu), určite nedáte dopustiť na nezabudnuteľnú strategickú sériu X-COM (UFO) a pravdepodobne ste zaregistrovali aj jej nasledujúci diel, nazvaný jednoducho XCOM. Nepochybne vám neušiel fakt, že namiesto klasického poňatia je hra tentoraz FPSkou. Ak ste teda proti tomu neprotestovali a nevyhlásili vývojárov za zradcov značky (a pravdepodobne teraz ani nečítate tento článok a tešíte sa na, opäť strategický, XCOM: Enemy Uknown) mohli ste si takisto všimnúť aj to, že sa o nej už akosi nehovorí. Dokonca mala vyjsť už pred piatimi mesiacmi a v čase ohlásenia bol dátum vydania stanovený ešte na rok 2011. Dnes je už známe, že sa jej nedočkáme ani počas tohto roka. Momentálne presný dátum známy nie je, ale špekuluje sa, že by to malo byť niekedy medzi aprílom 2013 a marcom 2014 (no to sme vám teda pomohli...). Dôvod je prostý, keďže na jeseň vychádza spomínaný strategický sequel, vydavatelia nechcú, aby bol trh tematikou mimozemšťanov presýtený, a tak odsunuli XCOM na druhú koľaj. Takisto sa klebetí o tom, že v 2K Marin majú s vývojom problémy. Bolo by však škoda na túto hru zatiaľ zabudnúť, a tak vám prinášame zhrnutie dostupných informácií.
XCOM je názov akejsi, na svoju dobu, nekonvenčnej organizácie, ktorá zgrupuje najinteligentnejšie hlavy USA na výskum mimozemskej technológie a boj proti nej. Keďže votrelcov je v období, kedy sa hra odohráva, na Zemi až podozrivo mnoho, invázia je len otázkou času. Ufóni teda nemajú v úmysle nič iné, než obyvateľstvo planéty vyhladiť a terraformovať ju (aj keď je tento, autormi hojne využívaný, výraz trochu nevhodný), aby si na nej mohli pokojne nažívať. V roli agenta Williama Cartera sa teda budeme pokúšať dianie zvrátiť. O príbehu toho veľa známe nie je, ale autori sa zaprisahávajú, že ho určite neodfláknu a hráč sa sám bude chcieť dozvedať nové súvislosti okolo invázie. Okrem toho, v čase medzi misiami sa bude nachádzať na tajnej základni XCOMu, kde bude môcť viesť rozhovory s ostatnými členmi organizácie a komentovať dianie v misiách, plánovať taktiku do budúcnosti, či iným spôsobom nadväzovať vzťahy, ktorých hĺbka bude vraj veľmi rôznorodá.
Avizovali sme, že najpodstatnejšou zmenou bude odklon od taktickej stratégie, v top-down pohľade, k strieľačke. Taktické možnosti sú napriek tomu silnou súčasťou hrateľnosti a bez nich sa rozhodne nezaobídete. Na úvod každej misie si vyberiete obmedzený počet spolubojovníkov a patrične ich vybavíte inventárom, ktorý by im závidel aj McGyver. Od klasických zbraní, charakteristických pre dané obdobie sa prepracujete k zariadeniam kombinujúcim prvky ľudskej a mimozemskej technológie. Napríklad rôzne silové štíty, či naopak deštruktívne gadgety sú len malou ukážkou toho, čo vo finálnej verzii uvidíme. S plne vybaveným tímom už nič nebráni tomu, aby ste sa vybrali do akcie. Tu sprvu všetko pripadá ľahko zameniteľné s konkurenciou. To však len do chvíle, ako sa stretnete s prvým nepriateľom, čo vďaka maskovaciemu zariadeniu vyzerá úplne ako vojak z vašich radov. Emzák ale rýchlo ukáže svoju pravú tvár vo veľmi efektnej animácii a boj sa začína. Zatiaľ sme mnoho nepriateľom nemali možnosť vidieť, ale podľa slov autorov ich bude niekoľko druhov, od konkrétnych humanoidných až po komplexné abstraktné štruktúry. Spomínaný nepriateľ je napríklad príslušníkom radov akejsi živej technológie, nie je zatiaľ známe, či sa stretneme aj s organickými nepriateľmi, ale dizajn týchto je veľmi pôsobivý a len ťažko ho k niečomu prirovnať.
Hranie samotné vyzerá veľmi zaujímavo, aj keď nie dvakrát originálne. So svojím tímom prečesávate ulice a zúčastňujete sa súbojov s nepriateľmi, kde rozdávate príkazy a snažíte sa protivníkov trebárs obehnúť, či inak prekvapiť, kým ich vaši spolubojovníci kropia paľbou. Niečo podobné sme videli trebárs v Brothers in Arms. Ďalej môžete využiť špeciálne schopnosti kumpánov, čo sa zas ponáša na Mass Effect. Ich kombináciou zas dosahujete podobné výsledky ako v Bioshocku (2K Marin mimochodom stoja za druhým dielom tejto skvostnej akcie). Pôvodným prvkom hry tak je asi len zabavovanie mimozemských zariadení a výber, či ich poslať na rozbor na základňu, alebo použiť priamo v akcii a riadiť podobne ako vašich spolubojovníkov. Rozhodnutie je to pomerne zásadné, pretože na základni sú zapracovaním prvkov získaných od ET do vašich zbraní schopní rozšíriť váš arzenál všelijakými zaujímavými kúskami. Priamo počas misie sú ale tieto pomôcky nezameniteľne užitočné, ak vás prečíslenie nepriateľmi zatlačí do kúta.
Nedá nám neobávať sa o budúcnosť tejto skvelo vyzerajúcej záležitosti, keďže vydavateľ dal prednosť práve druhej pripravovanej hre. Na druhej strane viac času autorom rozhodne poslúži na zdokonalenie mechanizmov v hre a pripravenie zážitku, na ktorý sa nezabúda. Ostatne majú k tomu vykročené. Podivné ticho okolo celého vývoja však môže znamenať všeličo...
Lukáš "Dolno" Dolniak
viac článkov autora
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|