02.09.2012 20:58, Tiro007, Komentárov: 0

Minirecenzia alebo preview hry Left 4 dead 2

V tejto recenzii sa presunieme do novembra 2009, kedy vyšiel druhý diel zombie survival hry Left 4 Dead od spoločnosti Valve. Hra sa dostala na Xbox 360 a PC.

Nakoľko som prvý diel nehral, nemôžem porovnávať. Príbeh v tejto hre nie je veľmi dôležitý, keďže hlavným cieľom hry je prežiť. Ten sa začína na streche hotelu v meste Savannah, kde sa ocitli štyria preživší, ktorí budú bojovať o svoj život. Gambler Nick, náboženský založený tréner Coach, mladý automechanik Elis a novinárka Rochelle, milovníčka kapely Depeche mode. Títo štyria sa ocitnú zoči-voči svetu, ktorý pohltila nákaza “nemŕtvych”. Hrou budete prechádzať v 5. hlavných kapitolách, pričom každá má nejaké finále ako “naplňte auto pätnástimi benzínovými kanistrami” alebo “vyšlite signál a počkajte na helikoptéru”. Časom boli doplnené všetky kapitoly z jednotky, a tak si hru užijete aj bez prvého dielu. Posledným updateom bola kapitola “The Sacrifice”, ktorá objasnila príbeh z poslednej kapitoly.

Hra, samozrejme, obsahuje hru pre jedného hráča, kde tieto kapitoly prechádzate spolu s tromi BOT-mi, ktorých inteligencia nie je veľmi bystrá a hra príde nudná. Naopak veľkou zábavou je kooperačný režim, v ktorom si môžete zahrať až s tromi kamarátmi. Buď si nájdete hru online a hráte s neznámymi ľuďmi alebo zavoláte pár kamošov a párty sa môže začať. Ďalším zábavným módom je tzv. Versus. V tomto móde musíte hrať aspoň s jedným kamarátom s tým, že sa musíte postaviť proti sebe, a to tak, že jeden bude hrať za infikovaných a druhý za preživších. Kto z vás dôjde v danom úseku kapitoly ďalej, ten vyhral. Kooperačný a versus mód sa ešte dá prepnúť na niečo, čo sa volá realism, čo je niečo ako nová náročnosť. Ak to máte zapnuté, tak vám hra už neukazuje žiadne pomôcky, ste ľahko zraniteľní a zombie sú naopak silnejší.

Ďalším módom je scavenge, no musí hrať viac ľudí. Tu sa proti sebe sa postavia dva tímy, pričom sa v každom nachádzajú štyria hráči. Vašou úlohou je v určitom časovom rozmedzí rozliať čo najviac kanistrov s benzínom do generátoru, zatiaľ čo sa vám v tom druhý tím, hrajúci za “nemŕtvych”, snaží zabrániť. Predposledný mód, ktorý vám predstavím, sa nazýva Mutations. Tento mód má veľa “vychytávok”, aké normálna hra neponúka. Napríklad: každý hráč začne s pištoľou a ťažkou M60, pričom máte neobmedzené množstvo nábojov a v coope je to obrovská sranda.

Nakoniec to najlepšie. Mód, ktorý sa volá survival. Tu sa musíte udržať nažive čo najdlhšie, zatiaľ čo sa stále “prebúdzajú” noví a noví nemŕtvi. Hra skončí, keď ani jeden zo štyroch hráčov neostane živí. Okrem klasických zombie sa v hre nachádzajú aj vylepšení zombíci, ktorí majú zvláštne schopnosti. Boomer vás dokáže povracať, no jeho zvratky lákajú “nemŕtvych”, a tak ste, pekne povedané, v kaši. Jockey na vás môže skočiť a dostať na také miesto, kde vás už nikto nezachráni. Špeciálnych infikovaných je samozrejme viac, no nebudeme ich tu všetkých rozoberať.

Arzenál zbraní je rozsiahly a vy si môžete vyberať zo samopalov, pušiek, brokovníc, pištolí. Nezabudlo sa ani na melee zbrane, kde nájdeme mačetu, motorovú pílu, katanu či hasičskú sekeru. Nezabudlo sa ani na molotov, boomerove zvratky vo fľaške či pipe bomba, ktorá privolá zombíkov a vybuchne. Zdravie vám zvýši lekárnička, no nájdete aj dočasné riešenia liečby ako prášky proti bolesti alebo striekačku s adrenalínom. Po grafickej stránke je hra úhľadná, nakoľko beží na známom source engine. Detaily v hre sú podrobne spracované a nie je čo vytknúť. Atmosféru dotvárajú nápisy na budovách ako “nikto z vás neprežije” alebo “nákaza dostane aj vás”. Na soundtracku nenájdete chybu a núti vás prežívať príbeh spolu s vašou postavou. Celkový pocit z hry je perfektný.

Na to, že je hra trojročná hra, je neustále hraná. Hra mi ani po 65-tich odohraných hodinách neprišla ako stereotyp a v kooperačnom režime je to obrovská zábava. Ak ste hru ešte neokúsili, tak vám ju vrele odporúčam. Dojem z nej môže kaziť umelá inteligencia, no je stavaná na spolupráci s kamarátmi. Občas natrafíte na nejaký bug, no to je len kozmetická chyba.

Hra si odo mňa odnáša 95%.

+ nutnosť spolupráce

+ počet módov