22.08.2012 12:00, Lukáš "Dolno" Dolniak, Komentárov: 0
Challenger Gaming Keyboard Pro

Challenger Gaming Keyboard Pro

Naše dlho zanedbávané hardvérové okienko dnes oživujeme recenziou hernej klávesnice z dielní Thermaltake. Časy, keď sa profesionálne herné periférie objavovali len pod značkami ako Logitech, či Razer, sú nenávratne preč. Za premyslenie dnes stoja aj výrobky od menej špecializovaných firiem. A to napríklad práve táto klávesnica.

Challenger1Po rozbalení z veľmi estetickej sivej škatule, vám hneď udrie do očí, že výrobcovia rozhodne nešetrili na  príslušenstve. Klávesnica je zabalená vo veľmi vkusnom čiernom puzdre so suchým zipsom. Ďalej je tu vrecúško na kábel a ďalšie malé vrecúško so sadou červených kláves. Veľmi zaujímavou (ale v konečnom dôsledku, nie až tak významnou) súčasťou balenia je malý vetrák na ruky. Samozrejme nechýba prekvapivo hrubý manuál, ktorý ale zďaleka neponúka hlboké rozobratie všetkých aspektov klávesnice a jeho rozsah majú skôr na svedomí všetky lokalizácie, okrem iného aj česká. Nakoniec tu nájdeme inštalačný disk pre softvér klávesnice.

Klávesnica má, z nášho tentoraz čisto subjektívneho hľadiska, veľmi podarený dizajn. Doska, na ktorej sa nachádzajú tlačidlá je čierna a matná, s klasickým rozložením kláves. Tie sa veľmi príjemne stláčajú, žiadne zasekávanie nehrozí, máme predsa dočinenia s profesionálnym produktom. Jediným drobným problémom, ktorý sme, podľa ohlasov na internete, nespozorovali sami, je, že občas miesto klávesy „A“ stlačíte Caps Lock. Inak je všetko v poriadku, tlačidlá majú veľmi rýchlu odozvu aj v hrách a počas testovania (ktoré tentoraz trvalo skutočne dlho), nás ani raz nesklamali. Okrem klasickej QWERTY, numerickej a systémovej časti, ponúka aj sedem multimediálnych a desať programovateľných „T kláves“. Multimediálne slúžia klasicky napríklad na ovládanie zvuku, či videa. Jedno z tlačidiel mení schému červeného podsvietenia, v štyroch stupňoch, od najintezívnejšieho až po úplne vypnuté. Klávesnica disponuje 64 kilobajtmi vlastnej pamäte, čo znamená, že pre spomínané programovateľné klávesy sú tu štyri profily (napríklad pre rôzne hry), to spolu činí štyridsať rôznych úkonov, ktoré na ne môžete namapovať. V prostredí Windows pomocou priloženého softvéru.

Challenger3

Priložené červené klávesy pokrývajú klasické herné ovládanie pohybu, teda tlačidlá „W“, „A“, „S“, „D“ a smerové šípky. V tomto prípade ale skôr ide o imidžový doplnok, pretože každý, aj jemne skúsený, hráč sa predsa pri hraní na klávesnicu nepozerá. Na ich odstránenie je tu veľmi dobrý gadget. Na zadnej strane sa nachádzajú dva USB vstupy pre ďalšie periférie, podľa potreby. Viac ako dvojmetrový kábel s pozláteným USB konektorom poskytuje dostatočnú spoľahlivosť a ochranu proti poškodeniu (Smart Cable Management). Aj keď sme sa s tým osobne nestretli, vo fórach na internete sa objavili informácie, že klávesnica občas na moment vypadne a potom sa opäť pripojí. V našom prípade sme sa stretli len s anomálnym správaním pri zapnutom podsvietení, ktoré sa občas samo vypína.

Vetráčik proti poteniu rúk je vskutku roztomilý, ale to je asi tak všetko, čo na ňom môžeme oceniť. Ruky sa nám pri práci s klávesnicou potili, aj keď sme ho používali a tak slúžil skôr na krátenie dlhej chvíle, keď sme doňho skúšali strkať prsty. Plusom je, že to zvládol bez problémov a stále je plne funkčný. Keďže sa na klávesnici nachádzajú dve miesta, kde ho môžete pripojiť (v pravom a ľavomChallenger2 rohu), teoreticky by ste mohli mať vetráky dva.

Thermaltake sa svojou klávesnicou predviedol vo veľkom štýle a plusom oproti konkurencií (napríklad spomínaným RazerLogitech) je aj nižšia cena. Challenger Pro je odporúčaný na používanie pri Windows 7, ale v poriadku funguje aj v prostredí Visty, či staršieho XP. Ak sa teda rozhodujete, akú klávesnicu si kúpiť, mali by ste návrh od Tt Sports brať seriózne do úvahy.

Lukáš "Dolno" Dolniak

Výrobca: Thermaltake
Distribútor: Thermaltake