19.08.2012 18:40, Boris "Blade" Kirov, Komentárov: 8
Gamescom 2012 - dojmy z Assassin´s Creed 3

Gamescom 2012 - dojmy z Assassin´s Creed 3

40 minút. Presne toľko som si v prvý deň otvorenia výstavy Gamescom odstál v rade, čakajúcej na prezentáciu nových Assassínov, sľubujúcu nie len už tradične komentovaný demo gameplay, ale aj možnosť si po prvý krát titul zahrať aj na vlastnej koži. Nemožno sa preto čudovať, že takéto privilégium si nenechal ujsť celý rad popredných herných novinárov (niekoľko hláv za mnou stála dvojica ľudí z IGN), takže aj napriek relatívne znesiteľnej natrieskanosti výstavných hál boli niektoré tituly okupované tak, ako keby sa výstava otvorila širokej verejnosti. Našťastie, masakrálne, 2 a viac hodinové čakačky počas "press dňa" nehrozili a tak som daň za prvú face-two-face skúsenosť s Assassin´s Creed 3 v podobe čakania mile rád zaplatil. Prečo? To sa už dozviete na nasledujúcich riadkoch.

Ako už asi tušíte, ešte pred tým, než mi bola do rúk zverená jedna z konzol obsahujúca hrateľnú ukážku titulu, som v spoločnosti ďalšej cca 20ky ľudí zhliadol vskutku dychberúcu prezentáciu hry, zaoberajúcu sa epickou bitkou, v historických análoch známou pod názvom Battle of Bunker Hill (viac info TU). Connor, hlavný hrdina,  však do bojov stoviek vojakov nezasiahol, pretože mal úplne iný cieľ - zabiť generála britskej armády, ktorý útočiacim vojskám velil. Azda nemusím na tomto mieste dodávať, ako fantasticky boje na onom "vŕšku" vyzerali - obidve armády, čítajúce desiatky a desiatky vojakov, sa správali maximálne dynamicky a vytvárali tak dojem naozaj živého bojiska.

Silný pocit z autenticity bojovej vravy potom istotne umocnil fakt, že hrdina sa musel k svojmu cieľu najprv predrať frontovou líniou, takže mu ponad hlavu lietali nie len náboje z muškiet, ale aj olovené gule z diel, nemilosrdne trhajúce okolo stojacích vojakov na márne kúsky. Jop, bojisko bol jeden veľký masaker a ak nás v hre čaká takýchto bitiek hneď niekoľko, bude to herný zážitok, aký nám ešte žiadna iná konzolová hra neposkytla (PCčkári už samozrejme niečo podobné majú - séria Total War).

Ok, späť ale k hlavnej misii - po zdarnom dosiahnutí okraju bojiska sa Connor vďaka svojim skillom v pohode spustil do nižších zón, kde pekne zo stromu prekvapil trojicu patrolujúcich vojakov. Súbojový systém, aj keď v základoch rovnaký ako tie minulé, prekvapil nie len väčšou dynamikou a variabilitou pohybov, ale aj menej okatou reštrikciou bitiek jeden na jedného, takže bola radosť naň pozerať. Následné štveranie hlavného hrdinu po kolmej kamennej stene, doprevádzané komentárom jedného z vývojárov, potom v plnej paráde predviedlo prirodzenejší dizajn jednotlivých "štveracích" objektov, ktoré nebili do očí ale naopak, vyvolávali dojem, že za ich vznikom stojí "virtuálna" príroda a nie ruka pána dizajnéra. Skrátka a dobre, na dizajne prostredia bol jasne vidieť ten rapídny technologický update Anvilu a ak vám v minulosti vadili poslabšie textúry, absentujúce polygóny či nie-až-tak špičková grafická vymazlenosť, môžete mi veriť, že z tohto uhla pohľadu vás Assassins Creed 3 určite nesklame.

Finále prezentovaného dema sa potom nieslo v duchu tzv. running útoku, počas ktorého Connor cestou ku generálovi plynulo a bez akýchkoľvek zdržaní zabil dvojicu vojakov, aby na svoju cieľovú obeť vyskočil v tak štýlovej póze, žeby aj Spidey závidel. Ak v daný okamih nebol z ukážky odvarený každý každučičký prísediaci pozorovateľ, tak už fakt neviem, čo od tej hry onen nespokojný jedinec očakával...

Hlavný dôvod, prečo som sa ale na prezentáciu Assassin´s Creed 3 rozhodol vybrať aj napriek čakačkám, prišiel hneď po skončení videa - do rúk som totižto dostal majestátnu loď (alebo ako sa to plavidlo volá - nie som námorník, tak ma neukrižujte), aby som v koži jej kapitána (Connora) dolapil unikajúce plavidlo. Prvý okamih na palube fregaty ma takmer posadil na zadok (čo by bolo bolestivým, keďže pri konzole s hrou sa stálo :)). Dychberúca detailnosť lode, realistické pohupovanie sa na vlnách a posádka, vykonávajúca široké spektrum námorníckych aktivít, to všetko dalo vzniknúť tak okúzľujúcej atmosfére, že ako fanúšik filmových Pirátov z Karibiku som bol prakticky ihneď naladený na tú správnu vlnovú dĺžku. Samozrejme, brutálne navnadený gameplay trailerom z tej istej misie, ani na moment som neváhal a v koži Connora som sa chopil kormidla.

Čo nasledovalo potom, má zrovnanie akurát tak s perfektnou námornou bitkou, akú ste mali možnosť zhliadnuť vo filme Master and Commander. Unikajúce plavidlo, ktoré som prenasledoval až na šíre more, ma nečakane priviedlo do stretu s dvoma nepriateľskými fregatami a tak som musel naozaj rýchlo konať. Keďže vlastnú loď je možné hnať dopredu plnou alebo len polovičnou parou, automaticky som plavidlo spomalil a kormidlom si to nasmeroval medzi obidve blížiace sa lode. Následná prestrelka v mnohom pripomenula nie len spomínaný Croweov film, ale záver tretích Pirátov, kde sa do podobnej situácie dostal hlavný filmový záporák. Našťastie, v tomto prípade som ťahal za dlhší koniec ja a tak som z prestrelky vyviazol relatívne bez škrabancov, za čo som mohol ďakovať hlavne obrovskému vlnobitiu, ktoré doprevádzalo nepríjemnú búrku. Inak, prestrelky samotné sa ovládajú pomocou dvoch buttonov a aj keď to možno na papieri vyzerá ako triviálna vec, pri útoku je potrebné brať do úvahy nie len spomínané vlny a s tým súvisiacu polohu lode, ale aj rýchlosť vystrelených projektilov či vzdialenosť objektu. Inými slovami, nie je to ani zďaleka taká hračka, ako by sa mohlo z trailerov zdať.

Zlikvidovaním oboch útočiacich lodí (btw, vďaka fantastickému audio-vizuálnemu spracovaniu som sa snažil lode nezničiť na jednu ranu :)) som sa dostal k hlavnému cieľu misie a teda k zajatiu unikajúcej fregaty. K jej capturingu bolo potrebné použiť špeciálny typ reťazových gulí, ktoré nie lenže vyzerajú kruto bad-ass, ale dokážu so sťažňami lode narobiť doslovnú paseku. A tak aj urobili. Paralyzovaná shifa tak ostala stáť na jednom mieste, čím sa vytvoril priestor pre nalodenie sa. Žiaľ, v tomto okamihu sa demo skončilo a istotne som v daný okamih nebol sám, kto sa sám seba pýtal, prečo nám autori nedali možnosť dotiahnuť bitku do konca. Každopádne, zážitok z tejto námornej bitky bol natoľko mocný, že v daný okamih mi to až tak silne nevadilo a dnes, kedy na tento pamätihodný herný zážitok už len spomínam, mi to nevadí už vonkoncom vôbec.

Posledná časť prezentácie nových Assassínov bola zasvätená mutliplayeru, v rámci ktorého mali dva tímy za úlohu kontrolovať určité body na mape. Sluší sa doplniť, že aj napriek dobre známemu módu bolo všetko to hranie sa na NPC zábavným, aj keď po epickom deme či úvodnom videu už tak hubu neotváralo. Suma sumárum bol ale čas, strávený v "búdke", kde sa predstavoval Assassin´s Creed 3, naozaj vynikajúcim herným zážitkom, na ktorý spomínam prakticky každý jeden deň. Ak sa teda radíte k fanúšikom tejto série či k žánru akčných adventúr vo všeobecnosti, máte sa naozaj na čo tešiť. Tak výsostne pozitívne dojmy som totižto nečakal ani ja sám. A to som prosím pekne veľký AC nerd!


Boris "Blade" Kirov
viac článkov autora

Výrobca: Ubisoft
Distribútor: Ubisoft
Vychádza na platformy: PC, PS3, Xbox 360
Žáner:
Dátum vydania: 30.10.2012

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Diskusia
Connor Kennway OMG 19. 08. 2012 20:19
Mameluk Re: OMG 19. 08. 2012 20:29
Blade Re: Re: OMG 19. 08. 2012 21:00
15foxik03 ... 19. 08. 2012 21:01
DanKanFan Re: Re: OMG 19. 08. 2012 23:03
Mameluk Re: Re: Re: OMG 20. 08. 2012 11:26
Connor Kennway Re: Re: Re: OMG 20. 08. 2012 12:09
DanKanFan Re: Re: Re: Re: OMG 20. 08. 2012 20:26
Pridať komentár Čítať celú diskusiu
Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012