18.08.2012 22:58, 15foxik03, Komentárov: 2

The Walking Dead - seriál

Pozrime sa, čo vzniklo v presadení zombie tematiky do seriálu.

The Walking Dead. V momente ako som sa po prvý krát stretol s týmto názvom seriálu, okamžite som vedel, že to bude niečo pre mňa a taktiež, že ma to určite zaujme na 100% percent. Pýtate sa prečo ? Odpoveď je stručná a úplne jednoduchá. Milujem filmy, hry a všetko ostatné s tematikou zombie a veci apokalyptického nádychu. A keď hovorím milujem, tak to myslím doslovne! Ďalším dôvodom je vec, ktorá sa týka našich „skvelých“ televízii. Totižto nesmierne ma potešil tento seriál po tých všetkých telenovelách a záplave sitkomov, ktoré naše televízie dookola vysielajú.

Ale vráťme sa k tomu, načo sme tu. Poďme si zhodnotiť tento seriál zo všetkých hľadísk. The Walking Dead sa začal pilotnou epizódou, ktorá nesie názov Days Gone Bye. A tu to všetko začalo. Na scénu prichádza konečne niečo, čo tu už fakt dlho nebolo, seriál s perfektnou tematikou, ktorá bola už nespočetne krát použitá vo všelijakých hororových filmoch. Mnoho krát úspešne, ale našli sa ja tie menej uspokojivé výtvory pre filmových milovníkov.

Filmová postava Rick Grimes, ktorého znázorňuje herec Andrew Lincoln je zástupcom šerifa v meste Kentucky. Pri jednej z mnohých zásahov dôjde k chybe, keď si jeho kamarát a kolega Shane (Jon Bernthal nevšime tretieho zločinca v prevrátenom aute a v tom momente dôjde k postreleniu Ricka. Ten sa následne dostáva do nemocnice, kde leží v kóme. Po vypuknutí epidémie a panike sa po neho vráti Shane, ale žiaľ Bohu sa mu ho nepodarí bezpečne dostať z nemocnice. Po prebratí Rock zisťuje čo sa stalo so starým dobrým svetom a taktiež zisťuje, že jeho žena Lori (Sarah Wayne Callies) a syn Carl (Chandler Riggs) sú preč a nemôže sa s nimi nijako skontaktovať a taktiež ani so žiadnym členom jeho rodiny. Avšak poháňaný túžbou ich nájsť sa vyberá do Atlanty, kde údajne je vybudovaný krízové centrum, ktoré je však fiktívne. Do spomínanej Atlanty sa dostane na koni, pretože v novom zničenom svete nie je ničoho pretože benzín sa stal skoro nezohnateľným. Po príchode do Atlanty mu okamžite skrížia cestu tzv. chodci, ktorí si pochutnajú na jeho dopravnom prostriedku, teda koňovi a je nútený sa ukryť v tanku, ktorý postáva na ulici.

Tank je obklopený hordami chodcov, takže pochopiteľné sa nemá ako Rick dostať von a utiecť. No zrazu sa vo vysielače ozve hlas, ktorý ho z tanku svojimi skúsenosťami a radami dostane von. Po úspešnom vyslobodení sa z tanku stretáva partiu ľudí, ktorí sa vyhli epidémii. S touto skupinou sa dostáva z Atlanty, ktorá je preplnená chodcami ku svojej žene a taktiež synovi, ktorí žijú v neďalekom kameňolome s ďalšími ľuďmi, ktorých spoznáva, následne sa stáva ich vodcom a bojuje o život.

Pri zhodnotení dvoch epizód je potrebné povedať, že tento seriál nastavil latkuveľmi vysoko a ako som spomínal po dlhej dobe sa na scéne objavilo to, čo tu ešte nebolo. Či to zoberieme po príbehovej stránke alebo po stránke stvárnenia chodcov (zombie), na ktorých sa maskéri fakt „vybláznili“ a pripravili ich dokonale. Čo sa týka príbehu, ten je na veľmi vysokej úrovni, pretože seriál vždy naberá na otáčkach a taktiež v seriály nastávajú časté zvraty, ktoré menia atmosféru zo sekundy na sekundu. Či už pri postrelení Carla, kde sa taktiež dostávajú na Hershelovú farmu, alebo pri zistení, že Lori je tehotná a podobných momentoch. Vo filme sa objavuje nespočetné množstvo vrážd chodcov, ale aj napriek tomu to nie je typické vyvražďovanie zombie, ako tomu býva v ostatných hororoch s touto tematikou. Pretože násilie je primerané situácii, ktorá sa v danom momente odohráva. Každý fanúšik vie, že chodcov dokáže zneškodniť iba zásah do hlavy zo strelnej zbrane alebo napríklad nožom, ktorý používajú aby nevyplašili stovky mŕtvych. A prečo spomínam tento fakt ? Pretože chcem vyzdvihnúť jeden veľký plus, ktorým je realistické prevedenie týchto zásahov do hlavy. Na tomto si filmári dali asi dôkladne záležať.

***

Je známe, že tento seriál vznikol podľa komixu a taktiež asi každý hráč pozná adventúru The Walking Dead, ktorá sa skladá z dvoch epizód. Pri tejto príležitosti treba podotknúť, že táto hra je veľmi dobre spracovaná a taktiež dostala slušné hodnotenia pri jej samotnom recenzovaní. Bolo by hriechom nespomenúť na tomto hernom webe aj FPS The Walking Dead, ktorú chystá Activision a podotknúť, že značka The Walking Dead zožala pekný úspech, či už pomocou seriálu, komixu alebo hier.

***

Na záver už vám iba môžem odporučiť tento seriál, už iba z toho dôvodu, že v takomto spracovanú to tu ešte nebolo. A odporúčam ho vidieť aj napriek tomu, že mnoho ľudí ho kritizovalo, na základe komixu, v ktorom to bolo údajne podané v lepšej forme, či už z dôvodu, že seriál po pár epizódach strácal „paru“.

Réžia: Frank Darabont, Ernest R. Dickerson, Michelle Maxwell MacLaren, Gwyneth Horder-Payton, Johan Renck, Guy Ferland

Hrajú: Andrew Lincoln, Jon Bernthal, Sarah Wayne Callies, Laurie Holden, Steven Yeun, Jeffrey DeMunn, Chandler Riggs …

Scenár: Charlie Adlard, Frank Darabont, Robert Kirkman, Tony Moore