28.04.2012 12:00, Juraj "Duri" Dolniak, Komentárov: 1
Kinect Rush

Kinect Rush

Animované rozprávky sú oddávna nielen dobrou oddychovkou v tmavej a pohodlnej kinosále, ale aj na monitoroch počítačov a konzol. Ich primárny cieľ samozrejme tvorí najmladšia kategória hráčov, ale niektoré svetlé výnimky dajú zabrať aj skúsenejším, aj keď takých je ako šafranu. Vo väčšine prípadov sa hry podľa animákov zvezú na sláve daného filmu, a tak ich možno vnímať predovšetkým ako trefný marketingový ťah. Ten už ale rozhodne nemá takú silu ako kedysi, tak prečo je tu vlastne Kinect Rush, ktoré jednak prichádza pomimo letnej „animákovskej“ sezóny a jednak podáva už obohrané rozprávky?

Kinect Rush 1Jedným z hlavných dôvodov je dozaista originálnosť. Kinect Rush totiž ponúka nevídaný spôsob ovládania pomocou Kinectu, čo znie v spojení so skvostnými pixarovskými animákmi ako zázrak. Čo je nás po tom, že filmy obsiahnuté v hre majú dávno po premiére, autori trafili klinec po hlavičke a vybrali zrejme to najlepšie z portfólia kalifornského štúdia a to konkrétne päticu Toy Story, Autá, Rodinka úžasných, RatatouilleHore. Prác sa ešte k tomu chopili ľudia zodpovední za drvivú väčšinu herných adaptácií spomínaných filmov, medzi ktorými svieti aj predajný hit Toy Story 3. Geniálna kombinácia s obrovským potenciálom stať sa skvelou voľbou pre celú rodinu nakoniec utrpela niekoľko školáckych chýb a kozmetických nedostatkov.

Kinect Rush vťahuje hráča do svojho víru pekne pomaly. Aby si hru čo najlepšie vychutnal, hneď na začiatku dostane možnosť vytvoriť si vlastnú podobizeň návštevníka Pixar Parku a aj keď nejde o širokú paletu volieb, deti a zarytých fanúšikov pixaroviek to istotne poteší. Následne ste už v sprievode ďalších natešených detí vyložený do avizovaného Pixar Parku, ktorý tvorí akúsi základňu. Z nej ste katapultovaný do uletených dobrodružstiev vašich obľúbených rozprávok, medzi ktorými si ľubovoľne volíte. Všetko prebieha plynulo priamo z parku a každý animák má vyhradenú vlastnú oblasť, v ktorej na vás číhajú ostatné deti, ktoré si tiež chcú zahrať. Tie popritom slúžia aj ako vhodný sprievod, vysvetľujúci všetky dôležité prvky hry.

Pätica animovaných rozprávok použitá v hre stavila na kombináciu rôznych pohybov a v každej z nich musíte na dosiahnutie finišu predvádzať pred Kinectom celkom iné kreácie. Vo všetkých rozprávkach sa ujmete svojej vlastnej fiktívnej postavičky, čo je pre fanúšika možno mierne sklamanie. Starí známi hrdinovia z Pixaroviek sú však stále na dosah a neraz sa s nimi stretnete. V Toy Story sa v úlohe hračkárskeho robota v úvode vrhnete na dobrodružstvá rozosiate po škôlke, aby ste zachránili a odprevadili macíka do bezpečia svojej majiteľky. Autá ponúkajú, samozrejme, jazdu v rýchlom športiaku a nejaké príbehové pozadie je viac-menej úplne nepodstatné. Najhlbšou motiváciou je zbierať body, ako ostatne v každej z dostupných rozprávok. Pánmi úžasnými sa stanete v ďalšej pixarovskej animácii. Tú považujeme za najlepšiu, keďže ponúka mnohé odlišné prostredia, ktoré spoločne so všelijakými minihrami majú ten správny superhrdinský šmrnc. V Ratatouille sa chopíte postavy potkana a prejdete si s ním známymi kulisami z filmu (od smradľavých kanálov až po kuchyňu). V roli odhodlaného skauta sa vydáte do lesa v rozprávke Hore, kde na vás čaká jedna rýchla minihra za druhou. Príbehovo je opäť spätá s filmovou predlohou. Postup do ďalších epizód, na ktoré sú jednotlivé rozprávky rozkúskované, je podmienený zbieraním bodov – čím viac a v čo najkratšom čase ich v danej epizóde nazbierate, tým väčšie je vaše skóre a tým lepšia medailová odmena.

Kameňom úrazu pre niekoho môže byť v prípade Kinect Rush to najpodstatnejšie a práve ovládanie pohybom. Chôdzu autori vymysleli skutočne bravúrne, aby sa vaša postavička posunula vpred stačí roboticky hýbať rukami, pokiaľ chcete šprintovať, treba zvýšiť intenzitu tohto pohybu, resp. zapojiť aj nohy a to behom na mieste. Rush používa skutočne veľké množstvo rôznorodých pohybov, ktoré postavička na obrazovke rýchlo mení v realitu a ako celok pôsobí plynulo a autenticky. Hráči si do sýtosti užijú šplhania po lane, lezenia po lezeckých stenách a hlavne skákania, skákania a skákania. Hra dokonale vyšťaví detí aj starších, keďže vás neustále stavia do situácií, pri ktorých sú rýchle reakcie nevyhnutné. Tu však prichádza jeden z hlavných záporov a to nie vždy presne reagujúci senzor a občas chaotický pohyb postavy. Hlavne v prípade, že máte ísť po nejakej plošine si skoordinovanie správnych pohybov vyžiada slušnú dávku nervov. Citlivo hra reaguje predovšetkým na otáčanie sa do strán, čo je v spomínaných situáciách, s prepáčením, na porazenie.

Silnou stránkou titulu je bezpochyby tá grafická. Milé spracovanie prekypuje farbami, hra má doslova svoj štýl, ktorý jej dokonale sedí. Deti v parku sú poňaté Kinect Rush 2ako rozprávkové postavičky, o samotných charakteroch daných animákov ani nehovoríme. Korešpondujú s predlohou a skutočne sa podobajú, čo je, myslíme, to najpodstatnejšie. Skrátka a proste, lepší grafický kabátik si Kinect Rush snáď ani navliecť nemohol.

V konečnom zúčtovaní môžeme o Kinect Rush hovoriť ako o výbornej rodinnej hre a takmer o jednej z najlepších volieb na Kinect. Pokiaľ teda máte radi rozprávky a tie z dielní Pixaru obzvlášť, určite po titule siahnite. Doposiaľ sme lepšie prevedenie obľúbených animákov skutočne nestretli. Škoda občasných múch v ovládaní.

Juraj "Duri" Dolniak

Výrobca: Asobo Studio
Distribútor: Microsoft