24.06.2012 12:00, Lukáš "Dolno" Dolniak, Komentárov: 0
Kinect Star Wars

Kinect Star Wars

Kto sa v detstve nikdy nehral na rytiera Jedi, pravdepodobne žiadne detstvo nemal. Samozrejme, v našich zemepisných šírkach to až tak všeobecne, ako na západe, neplatí. Je ale nesporným faktom, že filmové Hviezdne vojny uchvátili predstavivosť takmer všetkých svojich divákov. Dôkazom je aj to, že napriek uzavretiu filmovej ságy, neustále vychádzajú nové knižné a videoherné tituly s tematikou tohto sci-fi univerza. A s príchodom kinectovskej verzie sa konečne môžeme oháňať imaginárnym svetelným mečom bez toho, aby okolie dvíhalo nechápavo obočie a vyhlásilo nás za nesvojprávnych.

KSW1Tak snáď až takí nadšení z tohto titulu nebudeme. Nepredbiehajme udalosti, ale pravdepodobne všetci vlastníci Kinectu sú si plne vedomí jeho predností aj nevýhod, ktoré automaticky plynú z jeho povahy. A práve tie úplne nedovoľujú užiť si virtuálne Hviezdne vojny tak, ako by sa nám páčilo. Veď už po ohlásení sa, namiesto túžobných očakávaní, rozmohla vlna skepticizmu.  Na druhej strane, produkt ponúka množstvo rôznorodého obsahu, z ktorého si svojho obľúbenca vyberie takmer každý. Dosť bolo ale predčasných súdov, pozrime sa hre poriadne na zúbok.

Na začiatku vás privíta známa dvojica robotov R2-D2C3PO a prevedie vás výberom jednej z piatich „kampaní“, ktoré tvoria obsah hry. Tie sú reprezentované ako pamäťové záznamy v obnovenom chráme Jediov. Odporúčame začať hlavnou príbehovou líniou. Odohráva sa v období novej trilógie, kde sa stávate padawanom zabudnutej Jedi majsterky Marva Zane. Hneď na úvod vás zoznámi s bojom so svetelným mečom a tu nastáva prvé drobné sklamanie. Obľúbené potýčky galaktických rytierov zďaleka neprebiehajú tak dynamicky ako ich poznáme z filmov. Celé bojovanie je v podstate len sledom sekvencií, kde sa raz bránite a potom útočíte na brániaceho sa súpera, na nejaké kombinácie obrana/útok môžete okamžite zabudnúť. Súboje tak nie sú úplná katastrofa a občas treba aj správnu dávku kumštu, aby ich človek zvládol, ale napriek tomu im chýba potrebná šťava. Okrem iného sa tu trochu prejavia problémy Kinectu, ktorý najmä pri obranných manévroch nereaguje dostatočne rýchlo. Vždy ale máte istý čas na uvedomenie si, odkiaľ na vás prichádza úder, aby ste vhodne umiestnili ruku a hrozbu odvrátili.

Výcvik ďalej pokračuje pod vedením majstra Yodu na planéte Kashyyk (domove zarastenej rasy Wookiov). Tu sa naučíte všetky potrebné pohyby. Napríklad pohyb vpred je realizovaný tým, že vykročíte nohou dopredu a vaša postava vykoná niečo, čo by sme definovali ako „forceslide“, tzn. kĺže sa rýchlo dopredu a po pár metroch zastane. Obmedzený pohyb pred Kinectom je teda celkom prirodzene vyriešený, nevieme si predstaviť, že by to fungovalo inak. Ľahké prekážky prekonáte kopom, iné výskokom, či podrepom. Tak sa pomaly dostávate k prvému použitiu magickej Sily. Tu sa budete konečne cítiť tak trochu ako Jedi, jej spracovanie je totiž rovnaké ako vo filmoch. V prípade, že sa pokúšate zodvihnúť nejaký ťažký predmet (ako napríklad celú vesmírnu stíhačku) zo zeme, len dáte pred seba ruky a premiestňujete ho na určené miesto. Silu môžete využívať aj na odrážanie náletov rakiet alebo priamo v boji na odhadzovanie nepriateľov.

Náplň príbehovej kampane nie je ktovieako prevratná a dala by sa rozdeliť do dvoch separátnych častí. Väčšinu času strávite pri pozemných bojoch so silami obchodnej federácie. Tu využijete všetky pohyby, ktoré ste sa naučili počas výcviku. Najčastejšími nepriateľmi sú klasickí droidi, ktorých sa zbavíte oháňaním sa okolo seba, príde aj na ich vylepšenú verziu s tyčami, ktorí sa dokážu vášmu meču aj ubrániť. Občas sa objaví Sith so svetelným mečom, kedy súboj prebieha tak, ako sme to už popísali. Hlavným problémom tejto časti je to, že sa v nej okrem bojovania takmer nič iné neodohráva. Porazíte jednu skupinu nepriateľov, buď vykročíte nohou dopredu alebo vás hra postrčí sama a ste opäť v ďalšom boji. Znenazdania  sa ocitnete v celkom pekne spracovanej videosekvencii a hneď po nej ste zase vrhnutý do nekonečného kolotoča bojov. Niekedy sa za vami niečo valí a vy musíte skákať na mieste v momentoch, kedy vás hra vyzve. Pri súbojoch sa síce doslova zapotíte (hlavne na vyššej obtiažnosti), ale aj tak si nebudete pripadať ako cnostný bojovník za mier v galaxii, skôr ako mlynček drviaci všetko v ceste. To samozrejme súvisí s povahou Kinectu, ktorý na podobnú hru podľa nás nie je úplne stavaný a pravdepodobne to ani inak dopadnúť nemohlo. Sprvu sa síce budete cítiť silný, keď jediným pohybom ruky pred televízorom zmätiete niekoľko droidov naraz, ale po čase všetko upadne do stereotypu. Na druhej strane si pred televízorom zacvičíte až až.

V prestávkach medzi bojmi naskočíte aj do vozidiel, ktoré buď ovládate, alebo len odrážate útoky nepriateľov. Ovládanie je riešené podobne ako v iných Kinect hrách, ruky držíte pred sebou, stiahnutím pravej bočíte doprava a opačne. Vo vesmírnej pasáži, kde zo strieľne obraňujete čosi, čo akoby z oka vypadlo Millenium Falconu zase stačí s predpaženými rukami mieriť a streľba sa iniciuje sama od seba.

Príbeh nejaký ten čas vydrží, ale keby hra obsahovala len ten, bol by to prvotriedny prepadák. Ďalším módom je z prvej epizódy známy Pod Racing. Tu si vás najíma Watto, ktorý po strate Anakina nemá pretekára. Mód prebieha takmer rovnako ako vozidlové pasáže minulej kampane, okrem toho, že sa nezaobídete bez nejakých tých podvodov. Protivníkov teda môžete vyraďovať, či na nich posielať útočné droidy, ale musíte si dať pozor, pretože sú toho schopní aj oni. Tento mód je úplne klasickou ukážkou možností Kinectu, akých sme tu už zopár videli, napriek tomu mu prostredie Hviezdnych vojen dáva akýsi punc originality. Aj tu sa však po pár odohraných pretekoch začnete náramne nudiť a hlavne ruky pomaly oťažievajú, a po nejakom čase (závisí od výdrže vašich svalov) sa budete cítiť ako by ste v nich mali činky.

Galactic dance off je mód, pri ktorom si aj ten najväčší fanboy povie: „Tak toto nie!“. Bola by však škoda nechať ho bez povšimnutia, ide totiž možno o najzaujímavejšiu časť Kinect Star Wars (čo pre niektorých vyznieva asi dosť smutne). Hra sa tu na nič nehrá a okato paroduje kinectové hity, ako napríklad Dance Central. Je otázne, či si niekto v rámci svojich Star Wars snov túžil zatancovať pred Jabbom Huttom s princeznou Leiou (neskôr aj inde), ale autori ukazujú, že aj takýto za vlasy pritiahnutý nápad má niečo do seba. Postupne sa tu učíte pohyby a získavate body na otvorenie nových piesní (niektoré sparodované reálne popové hity, iné celkom nové), postáv (Leia, ale aj Stormtrooper) a vyšších obtiažností.

Nasleduje Rancor Rampage, čo je časť hry, ktorú sme pravdupovediac veľmi nepochopili. Ak si spomínate na obrovskú potvoru, čo žila pod Jabbovým palácom, tak presne tú budete ovládať. Cieľom nie je nič poetickejšie, ako absolútna deštrukcia všetkého živého aj neživého. Hra vám dá do povedomia, čo je vaším cieľom a potom už len devastujete. Jednak je to úplne nezmyselné psycho (uznávame, že ako odreagovanie by však určite niekomu poslúžilo) a ešte k tomu sa tu objavujú problémy s citlivosťou Kinectu, hlavne, keď šmátrate po niektorom z menších cieľov, nehovoriac o tom, aký je niekedy problém sa vôbec otočiť. Ak ste teda po dlhom namáhavom dni plní potláčanej frustrácie, Rancor Rampage by vám mohol pomôcť, pokiaľ vám ale nespôsobí len ďalšie duševné problémy spojené s ovládaním.

Posledným módom je Duels of Fate, ktorý už názvom evokuje boje so svetelnými mečmi. Ocitnete sa hneď v súboji proti sithskému lordovi podľa výberu (dôjde aj na Dartha Vadera) a bojujete rovnako ako v kampani.

Technicky hra nie je ničím svetoborným. Postavy sú vymodelované ešte celkom pekne, ale prostredie už za nimi silne zaostáva. Hlavne textúry sú často v takom nízkom rozlíšení, že si to všimnete aj z pomerne veľkej diaľky. Občas hra seká, čo môže byť spôsobené práve Kinectom. Zvuková stránka je bezchybná, všetko od skvelého soundtracku Johna Williamsa až po zvuky svetelného meča je prevzaté priamo z filmov. Jediným problémom by mohol byť dabing, ale keďže sa v hre až tak veľa nerozpráva (a to, čo sa hovorí, môžete pokojne odignorovať), táto nepríjemnosť až tak nezamrzí.

KSW2Nechceli by sme povedať, že Kinect Star Wars svojej licencie nie je hodný, v skutočnosti ju využíva veľmi uvedomele, ale takisto to nie je hra, o ktorej sme ako malí, pri sledovaní filmovej ságy, snívali. Ponúka mnoho rôznorodého obsahu, ktorý ale vyniká v miestach, kde už sú lepšie tituly. Ak teda na Hviezdne vojny nedáte dopustiť a nemáte ešte hry, ako Dance Central, či akýkoľvek racing pre Kinect, táto hra vás asi nesklame. Všetci ostatní by si ale radšej mali ušetriť peniaze, čo by do nej investovali.


Lukáš "Dolno" Dolniak
viac článkov autora

Výrobca: LucasArts
Distribútor: Microsoft
Testovaná platforma: Xbox 360
Multiplayer: nie
Lokalizácia: Anglický
Žáner: Bojové
Vychádza na platformy: Xbox 360
Oficiálna stránka: http://www.lucasarts.com/games/kinectstarwars/
Karta hry: Kinect Star Wars
Plusy:

+ rôznorodý obsah
+ galactic dance off mód
+ prostredie Star Wars
+ pekne spracované postavy

Mínusy:

- stereotypné
- nepresvedčivé ovládanie
- súboje so svetelnými mečmi nie sú dostatočne dynamické
- Rancor Rampage
- horšia grafika prostredia

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012