Assassin's Creed: Revelations
Assassin´s Creed je po roku čakania späť. Séria, ktorá vo svojich začiatkoch predstavovala revolúciu v žánri mestských akcií, sa dnes berie ako samozrejmosť, ktorá nesmie chýbať na programe francúzskeho Ubisoftu a ktorá si získala srdcia miliónov hráčov po celom svete. Tí čakali od mája už na štvrtý diel nesúci podnázov Revelations, ktorý sľuboval rozlúsknuť záhady assassínskych predkov Desmonda Milesa. Čo všetko si pre nás napokon pripravila šestica štúdií pod taktovkou Ubisoftu Montreal?
Čo si budeme nahovárať, Revelations (alebo ak chcete, Odhalenie) prichádza z jedného prostého dôvodu – ukončiť príbehy trojice hlavných protagonistov, ktoré s napätím sledujeme od roku 2007. Séria za ten čas stihla navštíviť takmer každú aktuálnu konzolu či handheld, dočkala sa taktiež filmového spracovania a celkovo sa z nej stal obrovský kult, čo Ubisoft náležite využíva. Stále sme však boli svedkami príbehov Desmonda, Altaira a Ezia, v posledných troch pokračovaniach predovšetkým Ezia, ktorý začal ľudí postupne nudiť. Hoci ja považujem Ezia za jednu z najsympatickejších a najlepšie vykreslených herných postáv posledných rokov, reakcie fanúšikov presviedčali autorov Assassin´s Creed o opaku. A hoci si vyslúžila jeho prítomnosť v predošlom Brotherhoode spŕšku kritiky, záver jeho cesty za pravdou o svojich predkoch prichádza odhaliť až teraz...
Od Eziovho prvého dobrodružstva ubehlo neuveriteľných 35 rokov. Ujali sme sa ho ako 17-ročného mladíka, ktorý nastúpil na cestu zabijaka, aby pomstil smrť svojich blízkych, následne sa musel popasovať a udeliť rozhodujúci úder rodine Borgia a na záver, v pokročilých a na vtedajšie pomery vysokých 52 rokoch, ho stopy dovedú k zarážajúcim skutočnostiam. V liste, ktorý mu zanechal jeho otec Giovani, sa totiž zmieňuje o akýchsi kľúčoch od knižnice ukrytej v útrobách masyafskej pevnosti, ktoré by mu mohli uľahčiť pochopenie jeho úlohy. Áno, presne tej assassínskej pevnosti, ktorú sme navštívili v prvom diely (a taktiež aj v aktuálnom Revelations) s Altairom v hlavnej úlohe. Eziovi teda nezostáva nič iné, než otcov odkaz rozlúštiť, a tak sa vydáva na vlastnú päsť na Blízky východ. Po príchode ale vyjde najavo, že Masyaf majú pod palcom Templári, ktorí sa o podzemnej knižnici taktiež dozvedeli a ktorí vlastnia denník Niccola Pola. Práve on rozmiestnil všetkých 5 kľúčov, potrebných na otvorenie knižnice, v okolí Masyafu. Eziove kroky preto vedú až do Konštantínopolu (dnešného Istanbulu), ktorý očarí skvostným spracovaním.
V tureckej metropole sú na jeho príchod pripravení a hneď po vylodení sa zoznamuje s Yusufom Tazimom (da Istanbul :)), veliteľom assassínskeho cechu v Konštantínopole, ktorý oplýva značnou dávkou humoru. Ani taký majster svojho remesla, akým je Ezio, však netušil o vychytávkach, ktoré používajú bratia z Byzantskej ríše. V prvom rade je to novinka v sérii zvaná hookblade, spojenie klasickej skrytej čepele s užitočným hákom, ktorý otvorí švihnutím ruky. Napriek tomu, že počiatočné správy o hookblade veľa vody nenamútili, musíme uznať, že si na tento vynález hráč veľmi rýchlo zvykne a jeho prednosti neraz využije. V praxi to znamená rýchlejší pohyb pri šplhaní na budovu, okamžité zachytenie sa na najbližšom výčnelku zo strechy či steny, vďaka hookbladeu je možný takisto presun po celom meste rozmiestnených dráhach a využitie nájde aj pri samotných bojoch (efektné preskočenie nepriateľa počas úteku, resp. potknutie alebo odhodenie svojho cieľa). Yusuf vás taktiež zoznámi s výrobou bômb, ktorú autori ospevovali. Skutočne, zmiešať môžete takmer akékoľvek dostupné ingrediencie, ktoré sa pohadzujú doslova na každom kroku. Vo výsledku očakávajte 3 základné typy bômb – klasické dymové, trieštivé a vybuchujúce. Na papieri to možno autorom znelo skvelo, no v hre samotnej pomerne zbytočne. Zbieranie prvkov na výrobu bômb je nudné a zdĺhavé, ich miešanie môže byť pre niekoho zas trochu chaotické či neprehľadné a v konečnom dôsledku je ich využitie takmer nulové. Hru by ste skutočne dokázali prejsť bez použitia jedinej bomby, snáď len na odpútanie nežiaducej pozornosti. V tomto smere jednoducho zbytočnosť, ktorá hru nijak neozvláštnila.
To isté bohužiaľ platí aj o minihre s názvom Tower Defense, v ktorej sa ujmete vlády nad ostatnými assassínmi, čakajúcimi na vaše rozkazy. Po meste je roztrúsených niekoľko templárskych útočísk, s ktorými sme sa stretli už v predošlom Brotherhoode. Zbaviť sa priliehajúcej stráže a predovšetkým generála, vyhodiť do vzduchu priľahlú vežu a nový assassínsky brloh je na svete. Tentoraz sa oň musíte aj patrične starať a to prideľovaním strážnikov, ktorí budú v pohotovosti v prípade templárskeho útoku. Ten keď však nadíde, k slovu sa dostáva avizovaná Tower Defense. Ezio stojaci uprostred obrazovky a po bokoch ležiace rozľahlé strechy nečakajú na nič iné, než na rozmiestnenie obrancov. Lukostrelci alebo assassíni s pištoľami bránia vežu zhora, zatiaľ čo ulica, cez ktorú sa preženú desiatky vojsk Templárov, musia zastaviť vaše opevnenia, ktoré zničia len baranidlá. Nepriateľské baranidlá toho samozrejme vydržia najviac a rýchlo ich dokážu oslabiť bomby, ktoré hádžete. Takisto ako vaši assassísnki kolegovia, aj vy po nepriateľoch počas minihry strieľate. Celkovo je to jeden veľký chaos, ktorý v rýchlosti manažujete a ktorý sa k Assassinovi jednoducho nehodí. Ako arkádová vsuvka, v poriadku, ale ono to po chvíli postráda aj zábavnosť. Proste prešľap, ktorý kladne rozhodne nehodnotíme.
Multiplayer, ktorý si odbil premiéru v Brotherhoode, sa stáva poprednou zložkou Assassin´s Creed. Nechýba samozrejme ani v Revelations, kde doznal zopár vylepšení. V prvom rade, užívateľské rozhranie sa stalo rozhodne prívetivejším a prehľadnejším a opäť nám dalo na zreteľ, že MP nie je len tak ledajakým zanedbateľným prvkom hry. Možnosť navrhnúť si vlastné assassínske logo, zvoliť si zo širokej palety avatarov a vôbec, prispôsobiť si postavu podľa vlastných predstáv (do hĺbky sa síce nešlo) nechýba. Stačí byť dobrým zabijakom v množstve dostupných módov a vďaka nazbieraným bodom si vylepšovať rôzne aspekty svojej postavy, od vzhľadu až po špeciálne schopnosti. Skrátka mulťák sa posunul smerom vpred a pôvodný koncept dotiahol takmer k dokonalosti. Dôkazom je napr. aj akési príbehové pozadie, ktoré sa tiahne celým levelovaním a ktoré vás vykresľuje ako jeden zo subjektov Absterga. Rozhodne odporúčame!
Grafická stránka hry len jemne pokročila, čoho sme sa obávali. Anvil Engine stále hrá prvé husle, čo je škoda a jeho zastaranosť by sa v ďalšom diely už len veľmi ťažko zakrývala. Jeho implementáciu v Revelations ešte predýchame, pochvalu si napríklad zaslúži trefné depth of field, uveriteľná mimika postáv či krásne vykreslené brnenia a rôzne obleky. Čo sa týka hudobného doprovodu, Jesper Kyd priniesol zase raz epický soundtrack (!), ktorý svojimi jemnými tónmi doslova pohladí hráčovu dušu. Fantastický je takisto dabing, aktuálne sa dočkáme mixu turečtiny a angličtiny :)
Assassin´s Creed ukončuje Eziovu púť práve včas. Hoci Revelations ponúkol epický koniec, vyčerpanosť autorov, nekonečné zauzľovanie príbehu a absencia skutočne prevratných nápadov dokazujú, že to chce už niečo nové, resp. nejaký ten oddych od série. To však asi len ťažko, keďže už budúci rok dorazí pokračovanie. Vraj sa na ňom už nejaké tie 2 roky tajne pracuje a vraj prinesie závan noviniek na čele s novou postavou. Nechajme sa prekvapiť.
Juraj "Duri" Dolniak
viac článkov autora
|
Plusy:
+ hookblade Mínusy:
- tower defense |
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|