12.06.2012 16:00, Richard „gulath“ Bojničan, Komentárov: 0
Battleship

Battleship

A3!
Zásah!
Napadlo by vás na motív tejto klasickej hry zo základnej školy robiť film? A potom podľa toho filmu ešte aj hru? Mňa tiež nie. Film sa javí ako kasový trhák no a hra... O tej si povieme teraz niečo viac.

Je to už nejaký čas, čo som písal pre GamesWeb. Človek občas naozaj potrebuje aj pauzu od hrania, zistíte to tak, že zrazu máte pocit, že hranie je povinnosťou a nie zábavou. No a ako prvú vec po návrate som dostal do rúk túto skvelú akčnú hru.

Battleship je hra, ktorá bola vyrobená na motív filmu, no a ten bol vyrobený na motív stolovej hry. Ak vám znie toto spojenie zvláštne, verte mi, že nie ste sami. Dobrovoľne sa priznávam, že film som nevidel. Zaradil som ho niekam ku filmom typu Transformers, kde dokonale absentuje dej a ide iba o filmové triky a jednu ženskú postavu. Ako som sa dočítal v Battleship sú to triky a Rihanna (ktorej spev prekoná snáď už len nejaká mačka, ktorá vábi kocúra na divokú noc). Niektorí moji známi sa na facebooku vyjadrili pochvalne, takže ak máte radi Transformers sériu, film sa vám bude páčit.

Hra je však na tom už trošku horšie. Predstavte si, že ste demoličným expertom jednej čaty, a práve sa ocitnete na ostrovoch, ktoré z nejakého dôvodu od ostatného sveta odrežie výsadok mimozemských negativistov (to sú takí rádoby zlí mimozemšťania, ale v porovnaní s predátromi alebo alienmi je to asi ako porovnávať kult zlého otráveného špendlíka s C’thulhu). A práve v dobe, keď sa tam koná námorné cvičenie najsamlepšej, najúžasnejšej a najlepšej US army. A keď námorné, tak samozrejme hovoríme o marines! Takže ešte raz, sme mariňák, špecialista na explózie a od úspešného konca cvičenia a návratu domov ku grilu, frajerke a chladenej cole nás odrezali mimozemšťania. Preto zoberieme do rúk zbraň, do batohu C4, na opasok si zavesíme ovládaciu konzolu a poďho im to vysvetliť!

V hre teda budeme mať niekoľko rozličných úloh. Strieľať mimozemšťanov, ktorých obleky dokážu naozaj vydržať hrozne veľa guliek (aj pri zásahu do hlavy a jasnom prestrelení skla). Uložiť niekam výbušninu a stihnúť utiecť skôr ako jej časovač dospeje k nule, alebo naopak, zneškodniť mimozemskú výbušninu (pre zmenu nemá časovač). Dobehnúť k bodu A,B,C,D (a cestou splniť niekoľko krát úlohu 1). Komandovať celú flotilu. Áno priatelia, toto je tá konzola zavesená na opasku, pomocou ktorej komandujeme celú flotilu. Neviem teda ako je na tom US Army ohľadom velenia, ale keďže dostávame rádiom príkazy, zdá sa mi dosť nelogické, aby pešiak prikazoval lodiam, kam sa majú presunúť a koho ostreľovať. Každopádne tu máme aspoň návrat ku pôvodnej verzii hry battleship (lodičky) i keď v upravenej a akčnejšej verzii. No a ako sa to celé hrá?

Ovládanie je výborné. Je to asi prvý 3rd person shooter na PS3, kde som nehromžil nad tým ako sa s ním pohybuje, mieri a strieľa, ale vkĺzol som do toho pomerne ľahko, i keď primárne hrám hry na PC. To je jednoznačne pozitívny bod. Ako som už spomínal, mimozemské obleky sú veľmi odolné voči guľkám, navyše ak strieľame ich zbraňami, zásahy sú podobne časté ako moje návštevy kostolov. No možno o niečo častejšie, keďže tie návštevy by som na prstoch dvoch rúk zrátal (aj to len kvôli svadbám). Takže streľba z nich je frustrujúca. Krytie sa za čímkoľvek spočíva v učupení sa, pri čom niečo ako vykuknúť alebo vykloniť sa a strieľať absentuje úplne. Celkom pekná je support streľba z lodí poblíž, i keď musia byť umiestnené priamo na štvorčeku, ktorý je červený a znamená, že odtiaľ sa môže strieľať. Asi by som to skôr riešil vyznačením dosahu streľby z lode. Po zabitých nepriateľoch nám zostávajú zbrane (posledná vec, ktorú urobí mimozemský negativista tesne pred smrťou, je výmena zásobníka v zbrani, aby nepriateľ našiel vždy full náboje (čo urobí taký umierajúci predátor všetci dobre vieme :), a akési hologramy, ktoré fungujú ako wild cards pre „taktickú“ časť.

Taktická časť, čiže samotné loďky sa aktivuje práve otvorením konzoly. Tu príde najskôr na radu loading, a potom už vidíme štvorčekovú mapku s našimi a nepriateľskými loďami. Môžeme lode presúvať, určiť ktorá na koho útočí a môžeme používať už spomínané wildcards. Tieto predstavujú buď možnosti vybavenia lodí lepšími zbraňami, brnením či radarom, máme kartičku na jednorazovú opravu lode a ako úplný hit leta máme kartičku, pri použití ktorej prevezmeme kontrolu nad plavidlom. Vtedy príde ďalšie loading, uvidíme animáciu, kde sa plavíme súbežne s nepriateľským nadvodným zariadením, analógovým stickom namierime naň a pálime zo všetkých lodných zbraní. Je to časovo obmedzené, ale vzhľadom na bonusový damage, ktorý týmto získavame, nie je problém sa nepriateľa zbaviť. Opäť loading, a sme naspäť v konzole, zatvoríme ju, loading a sme v strieľačke.

Keďže sa jedná o hru podľa filmu, predpokladám, že hudba je licencovaná. Nie je ničím zaujímavá, ale na druhú stranu ani neprekáža. Ostatné zvuky sú rovnako priemerné. Grafické spracovanie je pomerne jednoduché. Celý čas sa nachádzame na jednom súostroví, takže nemôžeme čakať zmenu prostredia. Mimozemskí negativisti tiež nie sú nejako zaujímavi, viac menej tiež priemer.

Ak to teda zhnieme, zvuky a grafika priemer, ovládanie trochu nadpriemer, náplň hry silný podpriemer... No nebudeme si klamať. Nie je to nič čo by som Vám doporučoval si kúpiť. Za to ovládanie si odomňa vyslúžila bonusový bod, a napriek dlhej úvahe, som sa rozhodol neubrať bod za to, že táto hra je jedným z dôvodov, prečo sa na mňa z plochy vyškiera zatiaľ stále nepokorený Diablo III.

Richard „gulath“ Bojničan

Výrobca: Double Helix
Distribútor: Activision