07.04.2012 15:00, Juraj "Duri" Dolniak, Komentárov: 1
Amnesia: A Machine For Pigs – preview + interview

Amnesia: A Machine For Pigs – preview + interview

Nezávislý tím Frictional Games sa po obrovskom úspechu Amnesie opäť vracia do tohto desivého univerza, aby nám predostrel osud ďalšej postavy čeliacej svojim najhorším predstavám. Druhý diel nesie názov A Machine For Pigs a okrem spomínaných Švédov na ňom spolupracujú skúsení autori indie záležitosti Dear Esther. Inými slovami, výborná dvojica na to, aby sme si nachystali aspoň jedny trenky navyše.

Na začiatok si osviežme pamäť a pripomeňme si, čo spáchali ľudia z Frictional doteraz. V prvom rade ide o trojdielnu hororovú sériu Penumbra, ktorej prvý diel s názvom Overture bol pôvodne koncipovaný predovšetkým ako tech demo. To malo predstaviť prednosti ich vlastného enginu HPL, ktorý pomenovali podľa autora hororových poviedok H.P. Lovercrafta. Keďže však prvá Penumbra hlavne vďaka originálnym hrám s fyzikou a zapracovaním realistického nasvietenia uspela, autori sa rozhodli pre druhú aj tretiu epizódu, pri ktorých doslova tuhne krv v žilách. V roku 2010 však prišli s čímsi nečakaným – Penumbru vystriedala nová séria s názvom Amnesia, ktorá sa zapísala ako jedna z najstrašidelnejších hier posledných rokov a získala množstvo ocenení aj od najpoprednejších herných magazínov. Preto bolo jej pokračovanie už len otázkou času.

Nie je to priame pokračovanie v zmysle, že nadväzuje na príbeh Amnesie. Nezahrňuje pôvodné postavy,“ prezradil scenárista Dear Esther, Dan Pinchbeck z thechineseroom. Ďalej dodal: „Na Amnesii (The Dark Descent) som miloval to, že prvú polovicu hry ste strávili zisťovaním, o čo vlastne ide v štýle 'skutočne netuším, o čo ide a nepáči sa mi to'. V druhej polovici ste si vraveli 'viem, čo ide a radšej by som si prial opak'.

Autori čerpajú inšpiráciu pre scenár novej Amnesie: A Machine For Pigs odvšadiaľ, čo len trochu zaváňa hororom. Výsledná podoba preto znie skutočne zaujímavo, aj keď si niekto možno povie, že je trochu pritiahnutá za vlasy. Tu však Dan Pinchbeck odkazuje, že je to presne jeho zámer, keďže viacerých názov spolu so zápletkou prekvapil – vraj nám všetko začne dávať zmysel, až keď si hru vyskúšame. Každopádne, príbeh sa odohráva v Londýne v roku 1899, teda 60 rokov po udalostiach minulého dielu. Ocitáme sa v koži bohatého industrialistu Oswalda Mandusa, ktorý sa vracia z nepodarenej a tragicky zakončenej expedície v Mexiku. Z nej si priniesol okrem sužujúcej horúčky taktiež neustále nočné mory, v ktorých sa mu zjavuje akýsi stroj. Keď sa jedného dňa prebudí, zmetený zo svojich snov zisťuje, že prešli celé mesiace a len ťažko si vybavuje svoje posledné spomienky. V momente, keď sa rozhodne vstať z postele, ožíva tajomný stroj a jeho nočná mora sa stáva skutočnosťou.

Viac sa o dejovej línii nevie, avšak dostupná štvorica screenshotov prezrádza, že prostredie bude opäť striktne zahalené do tmavých farieb. Nebudú chýbať ani rôznorodé priestory, od temných úzkych chodieb „zdobiacich“ zmasakrované prasatá po priestranné pivnice a momenty, v ktorých neuvidíme ani na krok, sú samozrejmosťou. Amnesia spolu s Penumbrou oddávna učia hráčov hospodáriť s akýmkoľvek zdrojom svetla, keďže jedným z úhlavných nepriateľov hlavnej postavy je tma. Čím menej svetla, tým viac desivých predstáv, tým viac možných nepriateľov a hlavne – hrozba, že sa zbláznite. Však čo môže byť horšie, než čiernočierna tma, v inventári ani jedno kresadlo a vŕzgajúce kroky idúce vašim smerom? O to desivejšie celá situácia vyznie, keď aj rozsvietite a vo vašom okolí žiaden viditeľný démon alebo čokoľvek iné.

Avizovaný HPL engine bude samozrejme použitý aj v A Machine For Pigs, konkrétne jeho druhá verzia, ktorá poháňala aj predošlú Amnesiu. Po technickej stránke ponúkne engine vlastné vylepšenie techniky vykresľovania objektov s názvom Coherent Hierachical Culling, ďalej je to shadow mapping (realistické tieňovanie objektov) a efekty Screen Space Ambient Occlusion, ktoré mali za následok vyššiu hardwarovú náročnosť. Uvidíme, či sa autorom podarí HPL engine optimalizovať o kus lepšie než minule. Poprednou devízou enginu je výborná fyzika, ktorá sa stala poznávacím znakom štúdia Frictional. S grafickou stránkou súvisí aj video nižšie, ktoré predstavuje tvorbu a nasvietenie objektov. Hudobnej zložky nadchádzajúceho pokračovania sa chopila skladateľka Jessica Curry, ktorá zložila aj soundtrack k adventúre Dear Esther.


Amnesia: A Machine For Pigs je v príprave od decembra 2011 pre PC a jej vydania by sme sa mali dočkať túto jeseň (odhaduje sa halloweenske vydanie). Nižšie nájdete krátke interview s Thomasom Gripom, za ktoré ďakujeme českému vydavateľovi hry TopCD.

Otázka: Ako a kedy vlastne vzniklo štúdio Frictional Games?

Povedal by som, že to začalo asi pred 6 rokmi (mám pocit, ako by to bolo v nejakom inom živote), keď mi môj kolega Jens Nilsson začal pomáhať s tvorbou zvukov pre môj hobby projekt zvaný Unbirth (nikdy sme ho nedokončili, ale časť z neho prežila a dala vzniknúť sérii Penumbra). Potom sme sa dali dohromady a pracovali na technologickom deme Penumbry. Demo malo taký ohlas, že sme sa rozhodli vytvoriť z neho komerčnú hru. Vtedy sme k sebe pribrali Antona Adamsa (ktorý teraz pracuje pre Funcom). V januári 2007, po zhruba 7 mesiacoch práce na Penumbra Overture, sa oficiálne zrodilo štúdio Frictional Games.

Otázka: Netvory v Amnesii znejú a vyzerajú dosť strašidelne. Odkiaľ ste vzali inšpiráciu pri ich návrhoch?

Som rád, že vás tak desia :-) Naším účelom bolo vziať ľudské telo a podivne ho znetvoriť, takže by hráč síce poznal, že šlo pôvodne o človeka, ale zároveň by videl, že takto by človek nemal vyzerať. V živote sme tak zvyknutí stretávať iných ľudí, že nás akákoľvek anomália na ľuďoch dokáže ľahko vyviesť z miery. Toho sme sa snažili dosiahnuť, aby naše monštrum vyzeralo desivo.

Otázka: Keby ste mohli spracovať v hre akýkoľvek hororový film, ktorý by to bol?

Bolo by zaujímavé spracovať niečo ako Hard Candy, ale jeho téma je tak znepokojivá, že si nie som istý, že by som to skutočne chcel robiť (a takisto by sme to dosť ťažko predávali). Napínavá hra by sa ale dala urobiť podľa pôvodného filmu Alien. Jediný netvor, ktorý zdecimuje celú posádku lodi, na tom by sa dal postaviť nejaký zaujímavý herný systém.


Juraj "Duri" Dolniak
viac článkov autora

Výrobca: Frictional Games / thechineseroom
Distribútor: TopCD
Vychádza na platformy: PC
Žáner: Akčné adventúry
Dátum vydania: 31.10.2012

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 7.6 / 10
(Hodnotení: 5)

Diskusia
Blade Nice 07. 04. 2012 17:09
Pridať komentár Čítať celú diskusiu
Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012