03.04.2012 13:00, Michal "MickTheMage" Nemec, Komentárov: 0
Saints Row: The Third - Gangstas in Space DLC

Zábava, nespútaná, násilná, dalo by sa povedať, že je takým etalónom kultúry kriplov. Skrátka bezprecedentné násilie za účelom zábavy. Ono sa vlastne niet čo diviť, že Saints Row The Third patrí k najzábavnejším hrám minulého roka. Aj keď sofistikovaným humorom nevládne, pri jej hraní máte neustále debilný úsmev na tvári. Ostatne tohto trendu sa drží i posledné DLC k tejto hre. Je to zábavná jazda, ale...

Brzdi kámo, jaké ale? Čo to zase počujem? Ty jeden nevďačný skur... Ne, sme v slušnom médiu, ale chlape, poviem ti... JA som ťa pozval k parádnemu nakrúcaniu najnovšieho trháku (s mojou najžiarivejšou maličkosťou v hlavnej úlohe) a ty sa mi chceš odvďačovať s ale? Len ma už neser...

Ach, vidíte to, byť recenzentom nie je ľahké. Kvôli jednému DLC človek zapredá aj dušu a stane sa členom 3rd Street Saints. Ale netreba mať strach. Stále som váš nezaujatý a neovplyvniteľný recenzent, ktorý sa zúčastnil divokej jazdy pri nakrúcaní treťotriedneho akčného trháku. Saints Row: The Third nie je v žiadnom prípade realistická a už vôbec sa nesnaží byť logická – teda vo vzťahu k nášmu reálnemu svetu. A DLC „Gangstas in Space“ v tomto trende pokračuje. Ak vám je náhodou názov trochu povedomý, tak už zhruba viete, čo môžete čakať. Áno, záverečná misia hlavnej hry zdieľa toto názvoslovie a DLC je pokračovaním, kde sa musí protagonista vysporiadať s inváziou z vesmíru. Vlastne, ani tak nejde o inváziu ako o šialeného režiséra, ktorého vízia je zrejme v čo najrealistickejšej akcii, a preto posiela na protagonistu v podstate reálnu armádu. Miestami. Čo všetkými obľúbený boss aj patrične komentuje. Nie, že by mu to bolo ľúto, veď je to psychopatický sociopat. Náplň ostáva nezmenená, menia sa však trochu kulisy, ale zábava je to stále rovnaká. Samozrejme každá misia by sa dala jednoducho opísať, niečo ako: jazdíš na miesto A, strieľaš, strieľaš, ničíš, vyhadzuješ do vzduchu, letíš na miesto B, ničíš, strieľaš a znova ideš na miesto C...no, skrátka myslím, že sa chápeme. Náplň je skrátka rovnaká, ale stále rovnako zábavná. Ostatne, môžete odstreľovať aj členov filmového štábu, to už skrátka nemôže byť zlé. Alebo?

Silou Saints Row je (minimálne už od druhého dielu) dialógová stránka hry, ktorá je i tentoraz na veľmi vysokej úrovni. Dialógy a hlášky, skrátka ťahajú celé DLC do úplne inej roviny. Problém však je, že je to príliš krátke. Veľmi zábavné, chytľavé, ale krátke. Čo s tým?

Ty do prdele, že krátke?! Ja ti snáď už odstrelím tu tvoju blbú, recenzentskú držku. Krátke, čo by si, sakra, chcel? Aby som furt niekam lietal hore - dole ako úplný debil? Ma ne...to. Šak sa na to pozri, ne! Natáčame film a režisér je úplný magor. Medzi nami, kto neni, že? Všetko parádne vybuchuje, mimozemšťansky sú sexy, krv strieka, ľudia umierajú a je pri tom náramná sranda. Čo sa ti -censored- nepáči? Ja ho asi zabijem, on ma bude ešte -censored- cenzúrovať? Tak to je sila, teda fakt. Bol som to ja, čo ťa prijal do našej partie. Vďaka MNE, si teraz členom 3rd Street Saints a ty sa mi takto odvďačuješ? Chlape, to je na guľku do hlavy a vieš, že ja sa neserem!

Áno to by bolo nepríjemné a neželané, má to však jeden háčik. Ty si v podstate ja, takže - šéfe - pokiaľ by si ma chcel odstrániť, tak... Myslím, že to netreba ďalej rozvádzať. Vráťme sa radšej späť k akcii, resp. veciam, ktoré by mohli potencionálnemu záujemcovi vadiť. A poprosil by som nechať čitateľov na žive - najlepšie. Nie je to ako achievment za likvidáciu filmového štábu. Za nebohého čitateľa nič nebude. Ale späť do akcie. Problém, ktorý by s týmto DLC mohla mať istá skupina hráčov je ten, že sa v podstate naozaj jedná o tú istú zábavu, s podobnými rekvizitami, ktoré sú len povrchovo upravené. Laser je laser, síce inak vyzerá a má inú farbu lúča, ale inak sa nijako nelíši od toho, čo už v hre je. Čo platí aj o poletuchách, ktoré sa funkčne nelíšia od tých patriacich STAGu. Nuž a napokon je tu jedna sympatická, fialová, sexy slečna. Uhm, nie je mŕtva. Prečo? No je fialová a sexy! Čo prečo? Lebo Saints Row! Nakoniec teda nič nové pod Slnkom, ale stále výborne zábavné.

Prečo stále opakujem, že je to zábavné? Pretože to je dôvod existencie Saints Row - byť nekorektne zábavný, úchylne vynaliezavý a trochu sa opakujúci. Presne také je i - zatiaľ posledné - DLC. Otázkou ostáva, pre nerozhodného čitateľa, či sa to vlastne celé oplatí. Poviem to takto - pokiaľ máte už zakúpený “season pass”, tak v podstate už dávno nič neriešite a určite už máte dohrané. Pokiaľ nie, tak záleží od toho ako strašne si celé prostredie Saints Rows užívate. Ak strašne, tak určite vás “Gangstas in Space” nesklame, i keď možno si poviete - tak ako recenzent, že pokojne to mohlo byť aj dlhšie. Ak nie tak veľmi, potom odporúčam počkať na nejaké tie masové Steam zľavy - už nebude prečo váhať!

Výrobca: Volition
Distribútor: THQ
Karta hry: Saints Row: The Third