27.03.2012 17:00, Boris "Blade" Kirov, Komentárov: 2
Asura's Wrath

Asura's Wrath

Predstavte si, že sa celú noc mordujete so zadaniami, aby vám hneď ďalší deň pán cvičiaci povedal, že ich môžete prerobiť znova, s tým, že vás lajdácky kolega, ktorý sa onomu cvičiacemu "pchal" intenzívne do anusu, si už vselo odnáša zápich (zápočet) bez toho, aby sa do zadaní čo i len okrajovo pozrel. Nuž, takáto nasratia hodná situácia sa mi počas VS štúdií stávala až nezdravo často, takže môj hnev na margo nespravodlivosti nášho školstva rozhodne nebol malý.

No dobre - predstavte si teraz ale, že ste mocný polo-boh, ktorý je nie lenže krivo obvinený z vraždy, ale dokonca aj pripravený o svoju vlastnú ženu a dcéru, a to len preto, lebo niekto z vašich "kolegov" dostal geniálny nápad stať sa vládcom sveta. Asi by ste tiež z takéhoto spiknutia neboli nadšení, však? Asura, hrdina onoho spomínaného príbehu, je preto vcelku neprekvapivo, z nepríjemných rán osudu vytočený. Vytočený do takej miery, že mu v rámci titulu Asura's Wrath nerobí problém bojovať s desiatkami vesmírnych plavidiel či bossmi, svojou veľkosťou hravo zadupávajúcimi našu planétu do zeme. Holt, keď over-the-top, tak poriadne! Nový titul z dielne CyberConnectu2 sa skrátka s takými vecami že vkus, mierka či realizmus nemazná a servíruje hráčom tak intenzívny pribehovo-akčný bordel, že inak ako potleskom ich výsledok ohodnotiť ani nemožno. Pýtate sa, prečo? Prečo si Asura zaslúži vašu pozornosť? Majte strpenia a veľmi skoro sa to dozviete.

Ako som už teda v úvodnom odstavci naznačil, príbeh titulu sa točí okolo zrady a následnej pomsty. Milión krát obohrané klišé, s ktorým sa stretávame v prakticky v každej 1.5 hre, tu ale vďaka výborne zvládnutej a maximálne prirodzenej fúzii rozličných azíjskych kultúr a náboženstiev dostáva úplne nový rozmer. Koncepčne štylizovaná ako séria niekoľkých na seba nadväzujúcich epizód anime/mangy, Asura's Wrath sa totižto v rámci svojej viac ako 7 hodinovej dĺžky nebojí odvážne experimentovať s akoukoľvek fantasy či sci-fi tématikou, v dôsledku čoho aj tá relatívne tradičná dejová linka pomsty pôsobí nadmieru osviežujúco a pútavo. Navyše, skvelo načasovaným striedaním interaktívnych a ne-interaktívnych sekcií ste sústavne udržiavaní v konštantnej pozornosti a možno aj práve preto som autorom s ľahkosťou odpustil nepopierateľný fakt, že v podstate som sa díval na interaktívny film a nie na hru, na akú som zo sveta digitálnej zábavy už tradične zvyknutý. Ako vravím, mne osobne tento prístup nevadil, na druhú stranu si ale viem predstaviť nemalé percento tých, ktorým nedostatok tradičného "hrania" bude vadiť - z toho dôvodu teda u Asury platí to povestné "love it or hate it" viac než kedykoľvek pred tým. Buď si titul zamilujete, alebo ho dokonale znenávidíte.

Keďže samotný príbeh tvorí prakticky 2/3 herného zážitku Asura's Wrath, možno by bolo na mieste si ho aj trošičku viac priblížiť. Ja to však neurobím a dôvod je čiste prozaický - všetko to mind-fukcing-blowing pozlátko, ktorým mi tvorcovia sústavne vytierali zrak a sluch, si totižto najlepšie užijete s vedomím, že neviete, čo vás v nasledujúcej minúte čaká. Namiesto toho sa preto radšej zameriam na to málo gameplay mechanizmov, ktoré tento ojedinelý herný projekt v sebe ukrýva. Prvou a zrejme najpočetnejšou interaktívnou zložkou hry sú všadeprítomné quick-time eventy, zdarne sekundované relatívne triviálnou kvázi-hack´n´slash akciou. Tá je už tradične tvorená štandardnými bitkami s jednými či viacerými súpermi naraz, pričom v momente naplnenia špeciálnej "burst" lišty (a jej aktivovania) sa hra posúva v deji v pred - a to či už normálnou cut-scénou, alebo sériou spomínaných QTE. Sluší sa doplniť, že táto schéma sa opakuje v hre prakticky do aleluja, takže pokiaľ od Asury očakávate variabilitu gameplayu, príliš veľa jej v titule nenájdete. Našťastie, autori si zjavnej repetitívnosti hernej náplne boli plne vedomí a tak sa pokúsili tento problém vyriešiť pekne po svojom - doslova na každom rohu vás preto čakajú fenomenálne súboje s bossmi, ktoré sú nie lenže dychberúcou show, ale navyše vám neraz dokážu, že aj s malým gašparkom (v tomto prípade s Asurou) sa dá spraviť nezabudnuteľné predstavenie :) Samotný gameplay vás teda ničím svetoborným neprekvapí, avšak úlohu ohúriť prebral na seba tak či tak už spomínaný príbeh, takže absencia niečoho hrateľnostne komplexnejšieho až tak nezamrzí. A viete prečo? Lebo všetko to extrémne dianie na obrazovke vám to dokonale vynahradí.

Z hľadiska technického spracovania nemožno bezosporu skvelej anime-štylizácii titulu absolútne čo vytknúť. Sám síce mnoho anime diel nepoznám (Ghost in the Shell, Akira), avšak musím povedať, že po všetkých tých realizmom posadnutých hrách mi netradičný vizuál Asury prišiel náramne vhod. To isté je možné povedať aj na margo zvukovej, resp. hudobnej zložky - obe krásne dotvárajú kruto divokú a krajne adrenalínovú atmosféru, ktorou titul srší. Je jasné, že pro-západne orientovaní hráči zrejme audio-vizuálnu vycibrenosť Asury neocenia - to však ale neznamená, že by bola priemerná či neoriginálna. Práve naopak! Jej sviežosť istotne prichytí mnohých hráčov nepripravených.

Je naozaj ťažké Asura's Wrath nejak objektívnejšie zhodnotiť. Skvelý a hlavne bombasticky podaný príbeh tu totižto hrá jasný prim a pokiaľ hľadáte niečo na štýl Bayonetty či God of War, určite budete z titulu sklamaní. Ak ste však fanúšikmi japonského anime, prípadne vám tento štýl vôbec nevadí, je veľká šanca, že práve Asurov hnev vám sprostredkuje presne to osvieženie, na ktoré tak potajomky čakáte. Nie je to síce bohvie ako komplexná či pamätihodná zábava, avšak v tomto prípade jednoznačne platí, že forma jasne víťazí nad obsahom.

Výrobca: CyberConnect 2
Distribútor: Capcom
Karta hry: Asura's Wrath