04.03.2012 16:00, Boris "Blade" Kirov, Komentárov: 0
Reality Fighters

Reality Fighters

I keď osobne nepatrím medzi bohvie-akých hard-core fans žánra bojoviek, na posledný diel Mortal Kombatu nedám dopustiť. Tie desiatky hodín, ktoré som v spoločnosti Raidena, Scorpiona či Sub-Zera strávil, totižto bez diskusií radím medzi to najlepšie, čo som v tomto žánri mal možnosť ochutnať a preto už teraz vrúcne očakávam, až sa táto pecka objaví aj na PS Vite. Nakoľko som sa ale majiteľom spomínanej high-tech mašinky stal už na začiatku jej predaja, rozhodol som sa si čakanie na "mobilný" Mortal Kombat skrátiť otestovaním žánrového kolegu zvaného Reality Fighters.

Ten mi totižto podľa masívnej reklamy, ktorou sa ho Sony snažilo a snaží marketingovo predať, mal ponúknuť fičúru zvanú augmentovaná realita, umožňujúcu môjmu bojovníkovi nie len nosiť môj ksicht, ale dokonca bojovať aj všade tam, kde uznám za vhodné - tzn. kľudne aj v záchodovej mise. Ako tento bezosporu odvážny experiment dopadol, to sa už ale dozviete z nasledujúcich riadkov.

V prvom rade sa teda pozrime na spomínanú augmentovanú realitu. Tá má totižto v titule hneď niekoľko podôb. Tou prvou z nich je už spomínaná možnosť si v rámci tvorby charakteru spraviť vlastnú foto tváre a tú potom pomocou jednoduchého rozhrania naimportovať do hry. Výsledok je ale pri najlepšom rozporuplným. Nakoľko má každý človek tvár s odlišnými proporciami, je s hrou dodávaný profil, pomocou ktorého na fotke vyznačíte oči, nos a ústa, naozaj nedostačujúcim. Osobne sa mi síce podarilo napasovať môj ksicht na postavu relatívne dobre, avšak už pri voľbe ktorejkoľvek z dostupných grimás som môj face tak brutálne zdeformoval, že pohľad naň bol doslova hororovým zážitkom. Z toho dôvodu som preto ponechal toto nastavenie v základnej podobe, kde sa na moju virtuálnu tvár dalo ešte relatívne neškodne dívať. Samozrejme, je možné, že vaša držka bude do prednastaveného profilu pasovať lepšie a teda aj jednotlivé grimasy vyznejú humornejšie, v mojom prípade som však až tak "lucky" nebol. V súvislosti s customizáciou charakteru potom stojí za zmienku spomenúť aj druhý prvok augmentovanej reality, ktorým je hlasový prejav vašej postavy - dva pokryky, ktoré váš hrdina vydá pri vstupe do arény a po vyhratom súboji, je totižto možné nahradiť tými vlastnými. A čo vám budem hovoriť - bavkať sa s touto blbovinkou je rozhodne väčšia sranda, než by ste si mohli sprvu myslieť.

Do tretice som si nechal tú zďaleka najmarkantnejšiu formu augmented reality, ktorú v titule predstavujú samotné bojiská. Tie sú v prípade Reality Fighters koncipované buď ako panoramatické snímky, alebo ako real-life prostredia snímané kamerou PS Vity, do ktorých hráči umiestnia špeciálne karty (sú súčasťou balenia handheldu) a ide sa na vec. Okrem širokej palety autormi vygenerovaných lokalít si potom môžete pomocou zadnej kamery spraviť panoramatické snímky svoje, takže pokojne si viete spraviť arénu prakticky z čohokoľvek dobre osvetleného. Ja osobne som túto možnosť otestoval na hneď niekoľkých diametrálne odlišných modelových lokáciách (stôl, chladnička, posteľ, mapa, sprchovací kút) a môžem s kľudom Angličana povedať, že to funguje viac menej bez problémov. Len si dajte bacha na korektné nasnímanie scény, pretože bez správneho prepojenia fotiek bude vaše nové bojisko nepríjemne zdeformované. A to by ste naozaj nechceli, však?

Ok, pozrime sa teraz na hru samotnú. V princípe je možné Reality Fighters označiť za relatívne štandardného zástupcu žánra 2D bojoviek, ktorý až na spomínané high-tech vychytávky nemá svojim obsahom čím zaujať. Singleplayer, ktorý u mnou obľúbeného Mortal Kombatu patril bezosporu medzi jasné highlitghty titulu, je u tejto PS Vita bojovky asi tak prepracovaný, ako u posledného dielu Soul Calibru. Teda, príliš sa s ním autori nevyhrali. Síce tu máte k dispozícií akýsi Story mód, avšak ten je len zmesou náhodne pozliepaných súbojov, ktoré spája dokopy len hlava (a žvásty) pána Miyagiho, teda onoho známeho karate-tíčera z filmov Karate Kid. Okrem tejto hrubo poddimenzovanej a narýchlo zbúchanej príbehovej kampane (ha ha) sa potom môžete realizovať aj v módoch ako Time Attack či Survival, ktoré už podľa názvu jasne indikujú, že autori si s pojmami ako originalita či nápaditosť príliš hlavu nelámali. Dôvod, prečo by ste ale singleplayeru mali venovať aspoň minoritnú pozornosť, má dve podoby - jednak si víťazstvami odomykáte nové bojiská a výbavu pre vášho bojovníka (o tom o chvíľku), ale taktiež si pripisujete na konto určitú čiastku hernej meny, za ktorú si následne tieto veci môžete kúpiť.

Práve v oblasti customizácie charakteru sa hra aspoň ako tak snaží vymaniť z okov všednosti, keďže k dispozícii vám tvorcovia dávajú desiatky a desiatky kusov oblečenia a doplnkov, ktoré sú nielenže vtipnými, ale dokonca majú aj svoje staty, takže nie je jedno, do čoho svojho zverenca navlečiete. Pridajte si k tomu navyše aj nutnosť voľby jedného z 15 bojových štýlov a máte relatívne dobrý prehľad o tom, ako variabilný a bohatý systém generovania charakterov tento titul v skutočnosti ponúka. Aj vďaka atraktívnym možnostiam customizácie je preto multiplayer predsa len o čosi zábavnejším herným zážitkom, keďže sledovať dvoch neesteticky dohabaných maníkov, ako si to navzájom rozdávajú v štýle labutieho jazera (áno, aj balet je medzi bojovými štýlmi) je naozaj keď už ničím iným, tak minimálne úsmevným.

Reality Fighters je fajn jednohubka, u ktorej strávite cca 10. minút, trošku sa pobavkáte a následne sa vydáte venovať svoj voľný čas niečomu predsa len obsahovo kvalitnejšiemu a objemnejšiemu. Problém tejto "jednohubky" je ale jej cena - 25Eur, za ktoré sa tento titul natvrdo predáva, je s prihliadnutím na obsah a kvality titulu naozaj hrubým vydieračstvom. Za 5-10Eur možno.. ale za takúto sumu si radšej kúpte niečo iné. No a ak ste nebodaj hard-core fanúšikmi bojoviek, rozhodne uprednostnite Ultimate Marvel VS Capcom 3, či si počkajte na blížiaci sa Mortal Kombat. Reality Fighters vás totižto ako bojovka rozhodne nenadchne.

Výrobca: Novarama
Distribútor: Sony Computer Entertainment
Testovaná platforma: PS VITA