TOP 10 - Stalloneho špeciál!
Aké ocenenia si ešte žiadna iná hra v tomto roku neodniesla?
Milé dámy, vážení páni, keďže ročník 2011 sa nám pomaly ale isto blíži ku koncu, rozhodli sme sa vám s obdobným hypom, aký sprevádzal tohtoročné VGA, priniesť top 10, akú len tak hocikde nenájdete. Nie, v nasledujúcom rebríčku "toho naj" nenájdete žiadne (zív) hry roka, žiadne (zííív) grafiky roka... ani žiadne priateľské potľapkávanie sa po pleciach, že reku "mali sme tu pecka hry ty krávo!".
Nie. Nasledujúcich pár riadkov je venovaných oceneniam, na ktoré sa v dnešnej ére akosi zabúda. Oceneniam, ktoré sa nesnažia byť "trendy", ani "tradičné", ani "opičíme sa po všetkých". Top 10, ktorú vám prináša portál gamesweb.sk, je totižto výberom toho najnáhodnejšieho, čoho si hráči v tom hernom zapálení istotne zabúdajú všímať. Ak ste teda presýtení a k smrti unudení všetkým tým naj-RPG, naj-FPS, naj-Whatever balastom, istotne si náš alternatívny "random" rebríček nenechajte ujsť!
Najbizarnejšia zbraň - adepti
Foam Finger Gun - Dead Space 2 bol fantastický horor. Teda akcia. Teda.. mix oboch. Čo však istotne potešilo najmä hard-core sektu hráčskeho publika, bola možnosť zahrať si hru v onom spomínanom hard-core móde, čím si títo odvážlivci ubrali zo života istotne pár drahocenných rokov. Tí najschopnejší z nich sa ale mohli tešiť z bezosporu originálneho bonusu - zbrane zvanej foam finger gun, ktorá za Clarkovho humorného "pew pew pew" nemilosrdne ničila všetko to, čo sa jej postavilo do cesty. Vzhľadom na to, že dizajn ako aj funkcionalita tejto zbrane nemali ABSOLÚTNE NIČ spoločné s dizajnom či konceptom hry, je len a len správne, že v tejto kategórii získala čestnú nomináciu.
Mr. Toots - Red Faction: Armageddon sa síce neradí medzi tie najlepšie hry, aké nám rok 2011 priniesol, avšak po stránke zbraňového arzenálu sa radí naozaj medzi špičku vo svojom žánri. Dôkazom tohto tvrdenia nech je aj bonusová zbraň zvaná Mr. Toots, ktorá v tvare plyšového jednorožca (a za zvukového doprovodu v podobe...ehm. prdenia) spôsobovala na bojisku väčšie škody, než dajme tomu rakeťák. Odhliadnuc od podstaty zbrane taktiež zaujalo farebné, hippie-stype spracovanie samotnej streľby, takže neraz ste si počas hry pripadali ako po solídnej dávke kvalitného fetu. Práve vizuálne prevedenie Pána Tootsa mu vyslúžilo nomináciu v tejto kategórii.
Penetrator - Saints Row: The Third je doslova prepchatý zbraňami, hodnými tejto ceny. Ak by sme však mali vybrať tú zďaleka najuletenejšiu, určite by ňou bol Penetrator. Absurdne veľký vibrátor, "narazený" na kus baseballovej tyče, tak to sa skrátka nevidí každý deň. Navyše, táto útočná palica bola v boji jeden-na-jedného naozaj účinnou hračkou, keďže jedným šmahom dokázala "penetrovať" lebku hneď niekoľkým poblíž stojacím obetiam. Je preto viac než logickým, že práve vďaka kombinácii WTF dizajnu a naozaj dobre vybalansovanej účinnosti musela automaticky smerovať do bojov o výhru v tejto kategórii.
Víťazom sa stáva... Penetrátor, a to najmä z dôvodu jeho univerzálnosti. Či už ho použijete na verejné umravnenie dotierajúcich protivníkov, alebo v pohodlí domova na obzvlášť hard-core sexuálne hrátky, penetrátor vám vždycky príde vhod. Len si ho z ale nezabúdajte za každým umývať (od krvi a tak :)) - hygiena je vždy až na tom prvom mieste!
Najšialenejšie úmrtie - nominácie
Creepy creeper - Stretnúť tieto odporné kockaté bytosti nie je vo svete Minecraftu žiaden problém. Ak vás však creeper prekvapí v naprostej tme kdesi v hĺbke zeme, je to naozajstný hororový zážitok. A čo ak vás stretne týchto creeperov celá tlupa! Aj také veci sa stávajú! Práve okamih, kedy sa na vás vrhne trio či dokonca kvarteto takýchto zelených bastardov a vy v tej sekunde (a v panike) neviete, kam skôr tým dreveným mečíkom seknúť, viedli k tejto nominácii, ktorá je istotne aj podľa fanúšikov tohto novodobého herného fenoménu naozaj zaslúženou.
The Fall of Dragon - Draci sú holt, majestátne stvorenia. Obrovské kvázi-plazy, ktoré sa stihli predstaviť už v nespočetnom množstve hier, sa ale najnebezpečnejšími ukázali byť až v rámci nedávneho open-world RPG Skyrim. A nejde pritom ani tak o priamu konfrontáciu s jedným z nich - o dosť fatálnejšie sú totižto "pády" "náhodne" "uhynutých" (úvodzovky si nevšímajte - možno išlo naozaj o NASKRIPTOVANÉ úmrtia) drakov tak povediac z nenazdajky, kedy vás náhle, bez akéhokoľvek varovania, jeden takýto "kúsok" zavalí a vy len s otvorenou hubou čumíte, čo sa to vlastne stalo. Keďže v tomto prípade hovoríme z vlastných skúseností, je viac než jasné, že v tejto kategórií práve dračí "fallout" nesmel za žiadnych okolností chýbať.
Žabí dych - Každý, kto mal možnosť naplno sa ponoriť do tajov hard-core RPGčka Dark Souls, nám musí dať jednoznačne za pravdu - žabí dych, ktorým sa k vám "prihovárajú" žaboidné stvorenia kdesi v útrobách zóny zvanej Depths, bol totižto zrejme najhorším herným zážitkom, aký spomínaná hra svojim fanúšikom ponúkla. Jednoducho ste si šli temnou chodbou, náhle k vám priskočila nejaká žaba, dýchla vám do xichtu svoj skazený dych a boli ste tuhí. Následne ste sa prebrali s kliatbou, ktorá vám ubrala polovicu životov a ktorej sa bolo možné zbaviť až po strastiplnej ceste naspäť k jednému obchodníkovi, kedy ste sa museli opäť presekávať tou istou hordou protivníkov (samozrejme, len s polovicou životov!). No proste, frustrujúca a pre mnohých desivo šokujúca smrť, ktorej následky boli ešte horšími, než tá smrť samotná. Niet divu preto, že tieto žabie "radovánky" ašpirujú na titul "najšialenejšej smrti" v hre.
Víťazom sa stáva... The Fall of Dragon, a to najmä z toho dôvodu, že náhodný respawn mŕtveho draka, ktorý vám následne svojim voľným pádom z nebies privodil hromadnú faktúru celého virtuálneho človeka, sa narozdiel od žiab či creeperov nikdy nedal predpovedať a teda smrť touto formou na vás v Skyrime číhala naozaj na každom rohu!
Naj WTF glitch - nominanti
Nemotorný Ceaseless Discharge - Jeden z najväčších bossov Dark Soulsu, plamenný Ceaseless Discharge (ehm, nad WTFakosťou mena radšej pomlčíme), bol pre mnohých naozaj nočnou morou a pokiaľ ste nepoznali "skrytú" taktiku, možno by ste sa s ním trápili ešte aj dnes. Boss totižto úplne negoval akékoľvek blokovanie a keďže jeho primárnym útokom bol AOE plamenný dych, dokázal vás zložiť na lopatky už na dva pokusy. Z toho dôvodu preto zrejme každý rozumný hráč s radosťou uvítal glitch, ktorý z tohto súboja urobil doslova prechádzku ružovým sadom. Jednoducho ste bossa nalákali až na kraj priepasti, do ktorej sa debil zrútil a vy ste si tak bez jediného šrámu pripísali cenný skalp na účet. Samozrejme, veľké percento akože "HARD CORE" profíkov to považovalo za kruté podvádzanie ale ruku na srdce - kto by chcel byť zámerne frustrovaným, keď má na dosah tak elegantné, i keď zaglitchované riešenie?
Dragooons - A opäť tí nešťastní Skyrimoví draci! Nielenže trpeli syndrómom náhlej smrti, ale mnohí z nich boli navyše postihnutí aj veľmi zriedkavou poruchou odpadávania, kedy aj priamo počas bitky náhle upadli do bezvedomia, následne sa pozviechali, aby na to ihneď, opätovne, skončili v komatickom stave. Ak máte na konte toľko zabitých drakov ak my, istotne ste sa s takýmito "padavkami" už nespočetnekrát stretli a len s nemým úžasom sledovali, ako sprvu čulá beštia behom okamihu bezvládne "ovísa" a padá do rokliny, nad ktorou sa ešte pred sekundou vznášala. Holt... draci a Skyrim, to je doslova studnica tých najbizarnejších glitchov (šialené a nekontrolované poletovanie týchto tvorov, ktorí na oblohe stvárajú doslova psie kusy, pozná snáď každý), aké sa v tomto roku vo sfére digitálnej zábavy objavili. Preto aj táto nominácia.
Popieranie zákonov fyziky - Je už v podstate tradíciou, že každá hra zo škatuľky "open world" trpí viac či menej otravnými chybami a nedorobkami, sem tam však spôsobujúcimi skôr úsmev na tvári, než hnev v srdci. Odhliadnuc teda od bug-festu zvaného Skyrim stojí v rámci tohtoročnej hernej nádielky za zmienku aj GTA-klon Saints Row: The Third, v ktorom sa to chybami prevážne fyzikálneho charakteru, len tak hemžilo. Spomedzi viac či menej bizarných deformít reality (zrazí vás auto a vy odletíte na koniec ostrova, motorkou "naberáte" dodávky, pádom z určitej výšky prepadnete až cez herný svet a pod.), na aké narazíte počas vašej prechádzky mestom Steelport, však istotne stojí za zmienku tzv. auto-tornádo, do ktorého sa za záhadných príčin dostávajú niektoré vozy hry. Keďže sme sami boli svedkami hneď niekoľkých takýchto extrémov, rozhodne si tento úkaz zaslúži nomináciu o najšialenejší bug, ktorý v nás vyvolal jedno veľké WTF. S otáznikom, samozrejme.
A výhercom ceny za naj WTF glich sa stáva... jú Dragooons! Prekvapivé? Asi nie. Len málo hier má vo svojom repertoári tak neskutočne zabugované entity, akými sú draci v Skyrime. V podstate je možné povedať, že ne-zabugovaný stret s takýmto tvorom je v tejto hre naozaj ojedinelým a výnimočným. Tak čo Bethesda.. kedy z tých náhodne umierajúcich a omdlievajúcich cvokov spravíte bytosti, naozaj hodné názvu "drak"?
Najsexi hrudník - adeptky
Jokerov pätolízač - Otravný, upišťaný, umravčaný a preafektovaný side-kick hlavného Batmanovho nemesis, Jokera, sa rozhodne na štedré dary od Boha v oblasti hrudníka sťažovať nemôže. O to smutnejším je ale fakt, že kde ten najvyšší pridal, musel niekde aj zákonite ubrať. A v tomto prípade ubral naozaj na všetkom, čo by z tejto postavy robilo aspoň ako tak príjemnú spoločníčku. Samozrejme, ľudia s podivnými psycho-deviáciami môžu vidieť v tejto pomiatnutej ex-doktorke aj niečo viac, než len šialenca... my, zdravo zmýšľajúci jedinci by sme sa ale reálnej Harley Quinn vyhli poriadnym oblúkom. A obvod jej hrudníka by v tom nezohrával ani tú najmenšiu rolu.
No-name dedinčanka - Svet Skyrimu je doslova prepchatý tak ohyzdnými ženami, že pri rozhovoroch s väčšinou z nich len rýchlo preklikávate odpovede, len aby ten nevýslovný hnus ihneď vypadol z pred vášho ksichtu. Našťastie, aj tak nehostinná krajina, akou Skyrim bezosporu je, v sebe ukrýva celkom pekné "kusy", ktoré rozhodne stoja za pozornosť. Jedným takýmto atraktívnym objektom záujmu je určite jedna mladucha, túlajúca sa Whiterunom a sústavne otravujúca so svojim plánom stať sa obchodníčkou. Určite viete, o ktorej dáme to hovoríme. V tvári celkom uchádzajúca, s pekne tvarovanou postavou a adekvátne bohatými proporciami, je táto dedinčanka naozaj pekným kusom človeka ženského rodu, ktorého by ste pokojne privítali aj vo vašej virtuálnej domácnosti. Práve ale tá "popelkovitosť" dáva žene Whiterunu výsadu byť nominovanou v tejto kategórii.
Pokorná Viola - Ideálna postava, vždy krásne nastylovaná, šarmantná, žiadne prehnané reakcie, pokojné jednanie... tak to je v skratke Viola, tá "krajšia a lepšia" časť sestier DeWynterových (na obrázku vľavo), na ktoré narazíte počas plnenia vašich každodenných povinností v titule Saints Row: The Third. Pôvodne "kopajúca" za nepriateľskú grupu Morningstar, neskôr sa k vám Viola dobrovoľne pridá, vďaka čomu získate naozaj mocného spojenca. Je taktiež dôležité spomenúť, že táto žienka rozhodne nie je hlúpou a povrchnou, keďže vďaka svojim kontaktom a mnohoročným skúsenostiam s vedením "gangsta" biznisu vám počas hry nespočetnekrát výdatne pomôže. A už sme hovorili, že je naozaj pekná, obzvlášť teda v horných partiách? No proste - win win!
Cenu za najkrajší hrudník si teda odnáša... Viola, keďže okrem krásnej postavy má v zásobe aj patričnú inteligenciu, temperament a šarm, vďaka ktorým vládne každej scéne, v ktorej sa objaví. Skrátka a dobre, ideálny typ ženy, ktorú ale žiaľ v realite pravdepodobne nikdy nestretnete. Smŕk. Inak -len tak pre zaujímavosť- o výhru Viola bojovala predovšetkým s no-name dedinčankou - tú však tesne pred vyhlásením výsledkov nečakane zavalil náhodne uhynutý drak, takže na poslednú chvíľu svoju nomináciu stratila. Česť jej pamiatke.
Najhlúpejšie dizajnérske lapsusy - nominanti
Bomby v AC: Revelations - Ok. Chápeme, že po toľkých dieloch série Assassins Creed bolo potrebné hrateľnosť toho posledného nejako oživiť, ale celý ten humbuk okolo výroby a používania bômb nám prišiel ako tá zďaleka najnešťastnejšia idea, ako hru nejakým spôsobom oživiť. Chcete dôvod? Ste Assassín a vaším primárnym cieľom je zabíjať v tichosti bez toho, aby si vášho činu ktokoľvek všimol. Fungovalo to v jednotke a vo veľkej miere aj v dvojke (Brotherhood sa už ale od pôvodného konceptu dosť vzdialil) Zrazu ale do toho nejaká šikovná dizajnérska hlava primieša bomby, ktoré narobia toľko rámusu a paniky, že celý ten cirkus okolo štýlového a premysleného zabíjania totálne stráca akýkoľvek význam. Proste, chodíte si po ulici, hádžete bomby ako nejaký terorista a upútavate na seba pozornosť všade tam, kde sa objavíte. Toto že má byť príznačným znakom Assassínov? Hluk, bordel, explózie? Nemyslíme...
Koník... alebo skôr poník? - Skyrim je vskutku ozrutnou provinciou a dostať sa z jedného konca kraja na druhý, vám po vlastných zaberie pekných pár desiatok minút. Samozrejme, je tu možnosť kúpy koňa... ale prečo by ste to robili? Jednak je kôň v štandardnom móde zúfalo pomalý a keď ho aj nebodaj nakopnete k lepším výkonom, dlhšie ako pár metrov vám i tak nezacvála. Navyše, keďže hra ponúka jednoduchú možnosť teleportu prakticky kamkoľvek, kde ste sa už podívali a keďže vaša postava dokáže prekvapivo rýchlo utekať na väčšie vzdialenosti, než to dokáže kôň (!), je implementácia tohto tvora do hry naozaj jednou z tých najzbytočnejších vecí, aké mohli tvorcov v rámci dizajnu hry napadnúť.
Hurá poďme pod zem! - Red Faction Guerilla bol aj napriek jednotvárnemu prostrediu a náplni naozaj kvalitným kusom free-formovej akcie (nehovoriac o výbornom deštrukčnom modeli), takže od pokračovania sa neočakávalo nič menšie, než minimálne zopakovanie úspechu. Na prekvapenie nás a pravdepodobne aj vás všetkých, sa ale autori (zrejme v duchu ísť s dobou) rozhodli Armageddon koncipovať ako lineárnu koridorovku, ktorá narozdiel od bezosporu výborného open-world konceptu predchodcu viedla hráča pekne za ručičku bez toho, aby mal on vôbec čo do toho hovoriť. Navyše, keďže titul nepodporoval úplnú zničiteľnosť prostredia, svojim dizajnom bol na tom dokonca ešte horšie, než úplne prvý Red Faction, kde bola aspoň možnosť všetko (vrátane stien) rozbombardovať na štýl Bagdad. Skrátka a dobre, idiotský krok späť (čo krok - minimálne stovka krokov!), ktorý zrejme stál túto značku život.
Ocenenie za najstupídnejší dizajnérsky prešľap získava... AC: Revelations. Dôvod je prostý - zúfala snaha byť stále inovatívny sa tentokrát nevyplatila a systém bômb tak v hre pôsobí ako päsť na oko. Osobne sme totižto túto mohutne propagovanú novinku v hre nepoužili ani jeden jediný krát a možno aj práve preto sme sa u titulu bavili viac, než ľudia, ktorí bombami zasypávali všetko to, čo im prišlo do cesty.
Najvulgárnejší hrdina/ka - adepti
What sick motherfucker throws wet feces? - Duke je proste fenomén a nič na tom nezmení ani rozporuplné pokračovanie, ktoré po legendami opradenom vývoji tento rok konečne uzrelo svetlo sveta a nasralo tak mnohých skalopevných fanúšikov tejto blonďatej ikony. Dôvod, prečo je ale Duke aj napriek fiasku menom DNF stále tak populárnym hrdinom, je nanajvýš prostý - jeho nevyberavé a krajne vulgárne vyjadrovanie spôsobovalo už v čase jeho najhviezdnejšej éry (Duke 3D) nemalý počet škandálov a preto niet divu, že aj dnes, kedy svoj slovník Duke nielenže nezmenil, ale navyše ho doplnil o niekoľko ďalších štavnatých "komb" (viď nominácia), je stále tak typickým zástupcom drsných hrdinov, ktorí si vonkoncom neberú servítky pred ústa. Nie. Duke síce nemá nárok na to bojovať o hru roka, ale keď už nič iné, tak to vie aspoň bohato vulgárne okomentovať.
Kill your dick! - Bulletstorm je istotne najpríjemnejším FPS prekvapením tohto roka a určite v tom veľkú mieru zohralo aj "prasácke" vyjadrovanie hlavného hrdinu, ktorý sa so zdrobneninkami rozhodne nemaznal. Uvedený citát však patrí niekomu úplne inému - Trishka, odvážna ženština, na ktorú narazíte v neskorších častiach hry, totižto týmto postulátom dokonale vyviedla z miery aj super-vulgárneho Graysona Hunta, ktorý jej v šoku oponoval tým istým výrokom, keďže na nič uletenejšie sám nevedel prísť. Proste, over the top "mluva", ktorá ale z uvedenej hry robila nesmierne zábavný a neortodoxný herný zážitok, aký sa tento rok už rozhodne neopakoval. Tešíme sa na dvojku!
Motherfuckin, bitch, cunt, shit went down! - Aj napriek tomu, že kvalitná hororová akcia Shadows of the Damned, komerčne totálne pohorela, vďaka tvorivej súhre dizajnérskych legiend Yamaoka-Suda-Mikami bola hra doslova prepchatá tak pamätihodnými hláškami a dialógmi (He sounds like a real dick-tator, Beauty is only skin deep and that bitch has no skin, What's that fucker's fucking hand doing here? atď. atď. atď.), že vybrať tú najväčšiu perlu, bolo naozaj kumštom. Našťastie, záverečný rap v podaní Johnsona (hovoriacej lebky, ehm) mal v sebe tak neskutočne množstvo vulgárneho a fekálneho humoru, že inak ako nomináciou to skončiť nemohlo.
Víťazom sa stáva... duo Garcia a Johnson, pretože ich slovné výmeny budeme časom tesať do mramoru. Scenár hry bol totižto tak brilantne dômyselný a dvojzmyselný, že pokiaľ sa nechcete ukrátiť o jedny z najlepších replík v dejinách digitálnej zábavy, Shadows of the Damned musíte jednoznačne mať!
Najväčší biceps - kandidáti
Augustus Cole - Pýtate sa, prečo nie Marcus? Pretože "Cole-train" má výrazne vyrysovanejšie krivky, vďaka čomu aj pôsobí o dosť viac "badass", než jeho kolegovia. Samozrejme, je otázne, aké podporné látky k dosiahnutiu onej muskulatúry tento energický černoch použil, avšak výsledok je naozaj impozantný. Obvod bicepsu a tricepsu, ktorý je typický pre stehno bežného muža, sila ako rozzúrený býk a k tomu výdrž, s akou tento hrdina dokázal celú dobu ťahať zo sebou ťažké kanóny, to všetko mu zabezpečilo miestenku v top trojke najsvalnatejších postáv, medzi ktoré Cole jednoznačne a právom patrí.
Duke - Je vôbec potrebné túto nomináciu nejako rozpitvávať? Hrdina, ktorý svoje svalstvo vybudoval na báze proteínov, kreatínov a iného chemického svinstva, hrdina, ktorý túto formu naberania muskulatúry verejne podporuje svojim radom špecializovaných prípravkov, hrdina, ktorý na svojich bicepsoch vystaval prakticky celé svoje impérium... tak tento hrdina si nič iné než byť medzi elitnými zástupcami svalnatých hrdinov ani nezaslúži. Otázne len je, ako deštrukčne mu všetky tie látky rozsekali kapacitu mozgu... súdiac podľa jeho poslednej veľkej show to s ním rozhodne dobre nevyzerá. Ale čo.. možno mu namiesto mozgu rastie ďalší biceps... aj to je možné, no nie?
Batman - Bruce Wayne síce nie je Bane, ale svalov má toľko, žeby drvivú väčšinu normálnych chlapov dokázal v pohode skopať do kocky. Alebo utĺcť párom kladív zvaných pravačka a ľavačka, ktoré aj vďaka prepracovaným bicepsom dokážu z každého ksichtu narobiť také rešeto, že ho nepozliepa ani ten najlepší plastický chirurg. Možno aj práve preto sú bitky v koži tohto hrdinu tak nesmierne zábavnými - za každým totižto vieme, že nech je naša opozícia akokoľvek početná, vďaka obrovskej sile Batmanových paží s ňou behom okamihu spravíme krátky proces. Batman je holt, macher a vďačiť za to môže aj svojej výborne vypracovanej postave.
Cenu za najväčší biceps získava - Netopierí Muž! Pýtate sa, prečo? Veď nemá ten biceps až tak veľký! My vám ale musíme oponovať - má! Pretože v boji nevíťazí len objem svalovej hmoty, ale aj mozog. Nuž a keďže Bruce Wayne je okrem Batmana aj uznávaný investigatívny detektív a filantrop, je jeho výhra v tejto kategórii viac než logickou. Gratulujeme!
Najstupídnejšie dialógy - kandidátka
Pán Klišé: War in the North - Síce sme od akčného RPG LOTR:War in the North veľa nečakali, i tak nás však sklamal viac, než sme si to sprvu pripúšťali. Zrejme najväčšiu úlohu pri tom zohrala dvojica "kamarátov" zvaných idiotský scenár a amatérsky dabing, ktoré dali vzniknúť tak neskutočne tupým dialógom, až z toho boleli uši a mozog. Proste niekto zobral všetky stereotypy aké sa vyskytujú v KAŽDEJ Tolkienovskej knihe, narval ich do jednej hry a myslel si, že si tým šplhne u fanúšikov. Omyl. Ak sa každá, vyslovene každá postava v hre správa podľa milión krát videnej šablóny a replikuje sto-tisíc krát otrepané frázy typu "som dwarf a preto už s princípu nenávidím elfov", tak to inak ako nomináciou v tejto kategórii skončiť ani nemohlo.
Bla Bla Bla Age 2 - Inými slovami, kvantita nad kvalitou. Stovky a stovky riadkov žvástov, ktoré sa ťahajú ako sopeľ statne prechladnutého jedinca, tak tým všetkým si museli prejsť hráči počas zdolávania Dragon Agu 2, RPG fiaska, ktoré ak by prišlo o čo i len jednu hranu, istotne by sa rozpadlo do beztvarého balastu. Dialógy, ktoré samozrejme spočiatku natešený hráč hltal jedna radosť, sa ani nie po hodine stali umelo naťahovaným mrhaním času, keďže kým sa nejaká postava konečne VYKECALA, už dávno ste mohli mať poplnených pár ďalších questov. Navyše, autori históriu a mytológiu hry zobrali až z príliš obšírna a tak hráčom po väčšinu času -pod nánosom všetkých tých obkecávačiek- unikala skutočná podstata toho, čo bolo v Dragon Age 2 naozaj tým dôležitým. Skrátka a dobre, niekedy menej je naozaj viac!
Copy Paste V: Skyrim - Veď to poznáte všetci. Prídete do obchodu a žena na vás vyvalí presne tie isté frázy, ako jej kolega v rovnakom obchode, len asi tak 10 km vzdialenom na západ. Spýtate sa v krčme na pár noviniek, ale opäť sa len dozviete to isté, a síce že miestny zástupca Jarla tam nechal niečo, čo by vás mohlo zaujímať. Zájdete za kováčom, reku opraviť svoje haraburdy, ale ten vás deň čo deň privíta tou istou replikou, akoby ho v škole nič iné neučili, len papagájovať donemoty jednu a tú istú vetu. Holt, dialógy nie sú silnou stránkou Skyrimu a pokiaľ si na tento aspekt RPGčka obzvlášť potrpíte, väčšinu bežných rozhovorov v hre doslova pretrpíte. Nuž, Bethesda nie sú bohovia a keďže ich najnovší počin je rozlohou obrovský ako KRAVA, je jasné, že niektoré veci museli dostať prioritu pred inými. Zjavne tou prioritou ale dialógy neboli.
Výhercom ceny za najstupídnejšie dialógy sa stáva... super trápny LOTR! Hra, ktorá vďaka fantastickej predlohe mala potenciál ponúknuť fanúšikom konečne trošku odlišný pohľad na situáciu v Stredozemi, si nabila hubu na tom, čo malo byť pre autorov tým úplne najtriviálnejším - na vierohodnosti dialógov, ktoré boli v skutočnosti tak nechcene komické, až nám je Tolkiena ľúto, ako sa musí teraz neveriacky obracať v hrobe. Práve z úcty k autorovi Pána Prsteňov si tento paškvil nezaslúžil nič iné, než túto potupnú cenu vyhrať!
Najkrajší dragon - adepti
Ozrutný Deathwing - Možno ste teraz na pochybách. Prečo tu spomíname hrozivého draka posledného WoW prídavku, keď ten vyšiel už viac ako pred rokom? Nuž, hlavne preto, lebo až v týchto dňoch dostali najodvážnejší a najschopnejší z najodvážnejších a najschopnejších možnosť sa mu postaviť zoči voči a dokázať tak svetu, že ani polo-elementál o rozmeroch 10 poschodovej budovy nemá proti zohratému tímu sebamenšiu šancu na prežitie. Práve epická konfrontácia, ktorá vedie k skonu tejto obludy, je ale to, čo stojí naozaj za pozornosť - niekoľko fázová bitka, v rámci ktorej si mimo iného zabojujete aj na chrbte letiaceho Deathwinga (!), totižto svojim veľkolepým poňatím nemá v hrách konkurenciu. Nominácia je preto naozaj zaslúženou a oprávnenou.
Bezšupinový Seath - Bezosporu originálne spracovaný boss, na ktorého narazíte v druhej polovici vašej výpravy naprieč nehostinným svetom Dark Soulsu, má v súboji s konkurenciou jedno obzvlášť kruté eso v rukáve - pri prvej konfrontácií ho totižto NEVIETE zabiť a preto len smutne čumíte, ako vám dáva kapky, až kým neskapete. Samozrejme, pri druhom stretnutí so Seathom už máte predsa len väčšiu šancu na úspech, i tak vám ale jeho podivné chápadlá, tak netradičné pre všeobecne zaužívaný dizajn drakov, spôsobia toľko škody, že bitku si istotne aspoň 2-3 razy zopakujete. A vy to mile radi urobíte, keďže na tohto naozaj prazvláštneho draka je aj napriek jeho smrtiacim útokom naozaj radosť pozerať!
Dragoooons of Skyrim - Keďže sa to v tomto článku drakmi z posledného dielu Elder Scrolls len tak hemží (no.. presnejšie ich mŕtvolami, ale budiš), je viac než logické, že títo nevyspytateľne sa správajúci tvorovia nesmeli chýbať ani v kategórii im úplne najbližšej. Síce je ich variabilita značne obmedzená a ich pohybový repertoár za každým rovnaký, vďaka svojim počtom a tradičnému dizajnu vám počas hry nespočetnekrát spríjemnia momentky, ktoré by ste inak strávili v samote a odlúčení. Skrátka a dobre, prítulní spoločníci, ktorých za každým s radosťou pripravíte o život.
A víťazom sa stáva... Seath, keďže ako jediný z nominovanej trojice dostal do vienka vizáž, na akú si žiadne zo západných štúdií netrúfa. A môžete nám veriť, za ako pri prvom, tak aj pri druhom stretnutí so Seathom budete chvíľu len nemo čumieť na to, ako morbídne krásny tento drak v skutočnosti je. A pak do neho celou silou zatnete vašu naostrenú čepeľ a pocítite podvedomý smútok z toho, že ho už nikdy viac neuvidíte... tomu hovoríme silne sugestívny a podmanivý dizajn!
Najväčšie obete hypu - nominanti
Opičíme sa po konkurencii - No dobre, možno to slovíčko "obeť" je v prípade tretieho Battlefieldu 3 prehnanou, i tak je ale možné s veľkou istotou povedať, že od tohto titulu (najmä teda od singleplayeru) sa čakalo rozhodne viac, než v závere ponúkol. Malo totižto ísť o KONKURENCIU Modern Warfaru 3 a nie o JEHO ALTER EGO. Autori totižto pri návrhu Battlefielďáckeho singleplayeru do bodky vykradli celú Modern Warfare sériu (vrátane príbehu a viacerých akože "WOW" udalostí), zmixovaný obsah navliekli do tesného lineárneho kabátu a potom sa tvárili prekvapene, keď im to ľudia nezbaštili. Hra totižto narozdiel od odnože Bad Company nemala ani otvorené mapy, ani deštrukciu ba ani pamätihodné charaktery, vďaka čomu bola výsledná kampaň tak zúfalo generickou a ľahko-zabudnuteľnou, že už dnes v podstate ani nevieme, o čo vlastne v singleplayeri išlo. Skrátka a dobre, minimálne po stránke story módu Battlefield 3 ani ZĎALEKA nenaplnil to, čo nám nasľuboval jemu masívny hype.
Kopírujeme, až sa hory zelenajú - Sci-fi multiplayerovka Brink, ktorá bola vo vývoji toľko rokov, že to už dnes bude vedieť naozaj len málokto spočítať, sa v deň víťazoslávneho uvedenia na trh tak rýchlo odporúčala do prepadliska dejín, až sa za ňou zaprášilo. Tuctová MP tímovka, ktorá nedokázala priniesť do žánra absolútne, ALE ABSOLÚTNE nič nové, totižto nielenže sprosto vykrádala v tej dobe už stabilne etablovaný Team Forstress 2, ale navyše vďaka zlej optimalizácii niektorých povolaní sa nielenže nehrala dobre, ale dokonca nudila až do takých extrémov, že sme mali sto chutí celý počítač radšej vyhodiť von oknom, než sa zapodievať s jej unninstallom. A pritom hype, ktorý predchádzal jej vydaniu, bol tak pompézny, že aj my sme mu v istých okamihoch naleteli a na hru sa podvedome začali tešiť. Chyba lávky - Brink aj napriek masívnej reklamnej kampani tvrdol nabil hubu a my sa mu za to len a len škodoradostne smejeme.
Spoliehame len a len na minulosť - No povedzte - čo by to bolo za kategóriu najväčších obetí hypu, keby v nej chýbala obeť tá najukážkovejšia, aká len môže byť? Veru tak. Duke Nukem Forever bol rok dozadu tak nesmierne hypovaným titulom, že sa mu v danej dobe naozaj vyrovnalo len máločo. Rozličné neortodoxné dev-diary videá sa striedali s interaktívnymi flashovými hrami (v ktorých ste mohli dokonca vyzliecť štvoricu pekných dám) a vy ste mali pocit, že to naozaj nemôže dopadnúť zle. Následné trpké rozčarovanie, ktoré však prišlo s vydaním hry, sa popisuje naozaj len veľmi ťažko. Otrasný vizuál, predpotopné herné mechanizmy, zastaralý level dizajn, trápne a nemiestne vtípky... proste tretotriedny odpad najhrubšieho zrna, ktorý nemá v dnešnej ére absolútne čo hľadať a obzvlášť nie v kategórii AAA hier, kam sa Duke nasilu tlačil. Samozrejme, mnoho zaslepených fans tejto ikony teraz istotne nesúhlasí, avšak dajte si pár mesiacov pauzu a uvidíte pravdu skutočne takú, aká je - Duke Nukem Forever je proste herný humus ad absurdum!
Najväčšou obeťou hypu sa teda stáva... Duke! Blonďatý hrdina si skrátka vybral zlú dobu na svoj návrat a rozhodne by mu skôr prospelo, keby ostal v hybernácii ešte pekných pár desaťročí, kým sa na jeho zašlú slávu nezabudne úplne. Podľa nás totižto bolestivé znásilňovanie herných ikon dávnej histórie len za cenu ľahkého zisku nevedie k ničomu dobrému - a práve Duke je toho jasným dôkazom.
Ták teda... naša alternatívna TOP 10 je za nami a keďže nový rok už pomaly ale isto kope s razanciou agresívneho ožrana do dverí, neostáva nám nič iné, len vám zaželať kóma-free Silvestra, aby ste náhodu zajtra neskončili ako banda típkov z Hangoveru - z opicou na krku a s obsahom žalúdka na stole.. Have fun a hurá do ďalšieho roka, kedy nás zrejme čaká aj toľko sľubovaná apokalypsa. Už aby tu bola, nech si máme tých niekoľko nasledujúcich dekád o čom pod zemou vyprávať! Na zdravíčko!
Boris "Blade" Kirov
viac článkov autora
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|