07.12.2011 15:00, Juraj "Duri" Dolniak, Komentárov: 0
Kinect Sports: Season Two

Kinect Sports: Season Two

Športové hry dostali príchodom Kinectu úplne nový rozmer, ktorý hráčov núti opustiť pohodlie gauču a postaviť sa zoči-voči obrazovke televízora. Jeden zo športových titulov stavaných exkluzívne pre Kinect je aj pokračovanie Kinect Sports, rozširujúce pôvodnú hru o 6 ďalších a zároveň celkom odlišných športov.

Druhá sezóna Kinect Sports prichádza približne rok po vydaní jednotky, ktorá bola prezentovaná ako jeden z launch titulov pre Kinect. Bowling, box, atletiku, stolný tenis, volejbal a futbal po novom dopĺňa obdobný počet nových športov, ktoré sú opäť prispôsobené predovšetkým hre viacerých hráčov. Aktuálny výber sa inak, ako pestrý nazvať nedá, nakoľko zahŕňa americký futbal, lyžovanie, tenis, šípky, golf a baseball (možno si poviete, že trochu zamerikanizovaná zostava). Každopádne každý zo šestice športov kladie na hráča iné podmienky a zatiaľ čo pri takom americkom futbale sa poriadne nabeháte, šípky či golf budú pôsobiť ako relaxačná kúra. Aby sme ale boli konkrétni, popíšme si jednotlivé športy do hĺbky.

Začneme avizovaným americkým futbalom. Skutočnosť, že je to jeden z najobľúbenejších športov za Veľkou mlákou, snáď netreba pripomínať, veď už sa hráva cez 140 rokov a aj práve preto mu patrí v zložení športov Kinect Sports: Season Two čestné miesto. Zápas sa začína asi takto – zdvihnutím ruky dáte Kinectu na zreteľ, že ste pripravený na hru, následne sa zohnete do podrepu a už len čakáte na loptu. Keď sa odpíska začiatok, chytíte virtuálnu loptu, napriahnete sa a striehnete na voľného hráča, nad ktorým zasvieti zelená „kontrolka“ a ktorý má potenciál dostať sa pár yardov bližšie k endzóne. Keď dotyčnému prihráte, musíte sa snažiť vyhýbať sa poskakovaním do strán pred Kinectom zvyšným protihráčom, ktorí vás neľútostne stiahnu na zem. Takto postupujete až kým neskórujete, no ako hovoria pravidlá amerického futbalu, máte na to 4 downy (po nich nastupuje súper). Vyskúšať si môžete aj kopanie lopty, všetko závisí od vašich užívateľských nastavení. Buď si sami zvolíte nasledujúcu taktiku alebo necháte vybrať za vás vášho virtuálneho trénera. Tak či tak na nás urobil americký futbal dojem a aj napriek tomu, že u nás nie je rozšírený, pravidlám prídete na chuť veľmi rýchlo.

Lyžovanie je na rozdiel od vyššie popísaného športu u nás známa firma. Paradoxne, práve pri lyžovaní sme ale zaznamenali najvyššiu mieru stereotypu a celkovej nudy. Hra ponúka na výber niekoľko zjazdov, no základná náplň je veľmi jednotvárna. Pre zrýchlenie stačí byť v miernom podrepe a zaberať rukami ako na skutočnom svahu. Popritom samozrejme treba triafať bránky, čo dosiahnete nakláňaním do strán. Občas dôjde aj na skoky, ktoré väčšinou rozhodujú o vedúcich pozíciách. Milovníci lyžovania si určite prídu na svoje, ale ako hovoríme, táto disciplína patrí medzi tie slabšie spracované a taktiež nám pri lyžovaní reagoval senzor dosť nepresne.

Tenis možno považovať za veľmi pútavú a zábavnú zložku Season Two. Ovládanie je postavené na tom klasickom známom z Wii či PS Move a základným ovládačom nie je nič iné, než vaša ruka slúžiaca ako raketa, zatiaľ čo tá druhá sa zíde pri podávaní. Následne sa už len musíte presne triafať do letiacej loptičky a dosť často záleží od vášho náprahu, akú ranu vyšlete na súpera. Môžete dokonca ovplyvniť trasu loptičky, tu však treba dávať pozor na auty. Tenis ja osobne hodnotím ako najzábavnejší z celej ponuky športov, ktorý vás dokonale vyšťaví. Odporúčame ho ale hrať vo dvojici, kedy ponúka ešte o niečo lepší zážitok.

Princíp šípok hádam netreba bližšie predstavovať. Relax ako uliaty, možno pre niekoho nudný, no výborne zvládnutý. Kinect v tomto smere funguje perfektne a vašu ruku sníma s takmer okamžitou presnosťou. Poteší aj skutočnosť, že terč sa počas vášho „nastavovania“ pred obrazovkou hýbe vašim smerom, a tak môžete hádzať pokojne aj z mierneho uhla. Síce spočiatku je triafanie požadovaných hodnôt trochu komplikované, nepotrvá dlho a zvyknete si aj na jemné zaobchádzanie a prispôsobenie sa potrebám hry. Je to jednoduché, stačí sa rukou dostať na dané políčko na terči a vtom vyslať smerom ku Kinectu švihnutím ruky virtuálnu šípku.

Prejdime k ďalšiemu pohodovému športu a to ku golfu. Ten funguje presne podľa očakávaní. Podstatou je odpáliť loptičku a trafiť sa do jamky, hotovo. Samozrejme, predtým musíte splniť základné „pohyby“ – postaviť sa bokom ku Kinectu, postupne určovať smer odpalu a odpáliť. Dokonca môžete zdvihnutím ľavej ruky zvoliť možnosť skúšobných odpalov, pri ktorých zistíte, kam a ako ďaleko od jamky loptička dopadne. Následne sa pripravíte na skutočný odpal, ktorý predvediete prostým švihnutím rúk, samozrejme v tradičnej golfovej póze. Do hrania golfu sa môžu zapojiť až štyria hráči.

Posledným športom z balíku Season Two je baseball, ktorý disponuje dvoma „módmi“. Tým prvým je odpaľovanie loptičky fungujúce na základe hráčovho náprahu, pri ktorom nám však tiež občas z nepochopiteľných dôvodov z ničoho nič postavička švihla pálkou bez toho, aby sme čokoľvek vykonali. Každopádne, ak sa dostanete do úlohy odpaľovača, vašou úlohou je logicky odpáliť loptičku. Buď padne homerun, loptičku chytí súper, alebo skončí kdesi na trávniku a vy sa budete musieť urýchlene dostať na métu. Beh je vyriešený klasickým bežaním na mieste pred senzorom a tesne pred métou sa núka možnosť efektného sklzu (vykročením jednou nohou vpred). Vaša druhá pozícia spočíva v hádzaní loptičky na odpaľovača. Úloha je jasná – získať strike. Pokiaľ však dôjde k odpalu, loptičku musíte pre získanie bodu chytiť. Treba mať rýchle a presné reakcie, nakoľko v tomto ohľade je Kinect na hráča veľmi prísny. Baseball taktiež hodnotíme kladne, avšak dĺžka zápasov niekedy lízala hranice stereotypu.

Kinect Sports: Season Two ponúka slušnú porciu zábavy aj v online multiplayeri. Režim výziev má zmysel hlavne pre tých, ktorí sa radi vyťahujú a ktorí to radi natrú kamarátom prostredníctvom Xbox Live. Netreba zabúdať ani na vcelku presné zakomponovanie hlasovej komunikácie s hrou, čo ocenia hlavne jazykovo nadaní. Season Two pre niekoho možno poslúži ako odrazový mostík pre začatie reálneho športovania, iného udrží v čiastočnej „športovej forme“. Jeho najpoprednejšou devízou je však zabaviť masy vďaka nenásilnému a príťažlivému spracovaniu, ktorému hlavne deti a dorastenci dozaista podľahnú. Druhá sezóna Kinect Sports je jednoducho synonymom rodinnej zábavy v rámci tohtoročnej „kinectovskej“ ponuky.

Juraj "Duri" Dolniak

Výrobca: Rare / BigPark
Distribútor: Microsoft