14.11.2011 21:03, Michal "MickTheMage" Nemec, Komentárov: 0
Ale ono to nie je realistické!

Ale ono to nie je realistické!

Už ste sa niekedy zamýšľali nad tým, či potrebujete v hrách realitu? Teda presnejšie povedané, reálne vlastnosti v nereálnom svete. Alebo, možno skôr povedať čosi z reálnej logiky...

Sú to najmä, také tie malé veci, nad ktorými sa chvíľu zamyslíte, pousmejete a idete ďalej. V reálnom svete by nedávali veľmi zmysel, ale keďže je to v hre, mávnete rukou a pokračujete v hraní. A nie, nemyslím práve drobnosti ako sú nereálne súboje, tie nie sú totiž reálne ani vo filmoch. Skôr zapálené svetlá v sto rokov opustených kryptách. Čerstvá zelenina všade na stoloch – v rovnako dlho opustených miestach. Či peniaze, ktoré sa tam nemali ako dostať, pretože sú príliš nové, aby boli v nejakej zabudnutej hrobke.

Logicky je to všetko blbosť, ktorá by tam nemala byť. Hrobky a zabudnuté kobky by mali byť temné, bez jediného svetla, lenže v hrách to tak nie je. Ale čo napríklad logika miesta? Existuje množstvo ľudí, ktorí si dobrú hru nedokážu užiť, pretože na každom kroku vidia čosi, čo ide proti realite skutočného sveta. Prečo sú v tomto meste postavené hradby tak zle? Ako by chceli toto miesto obraňovať, veď keby to bolo reálne miesto, nedokázalo by odolávať ani deň! Hlúposti, hovorím. Hry majú svoju vlastnú realitu, svoje vlastné pravidlá, ktoré nemusia odrážať logiku našeho sveta. Iste, niekomu to môže prekážať, avšak pokiaľ hra funguje ako celok, nie je prečo sa sťažovať. Obzvlášť keď nie je založená na historických udalostiach tejto planéty, vtedy sú už podobné postrehy absolútne irelevantné.

Pokiaľ, samozrejme, autori nerobia simuláciu alebo nechcú zachytiť vernú atmosféru nejakej doby, či časti sveta. Vtedy by podobné prehrešky voči logike reality boli skutočne na zamyslenie. Avšak v hrách, ktorých fantázia je absolútne odtrhnutá od reality je niečo podobné len smiešne nadávanie a nútené hľadanie chýb, tam kde nie sú. I ja si z času na čas všimnem podobné „nereálne veci“, na ktoré počas hrania narazím. Skyrim – napríklad - by tiež vedel rozprávať, ale myslím si, že to nejde proti logike žánru, ani proti celkovej atmosfére, ktorú táto hra má. Mávnem nad tým rukou, občas sa trochu pousmejem. Priznám sa, niekedy mozog hľadá aj nejaké to zdôvodnenie, že prečo sa tam nachádzajú veci, ktoré by tam inak neboli. Ale vo všeobecnosti tieto veci neriešim. Je zbytočné si kaziť hru podobnými maličkosťami. Ak je atmosféra dobrá, ak všetko sedí ako má... netreba hľadať čerta tam kde nie je.

Ostatne, kto povedal, že sú hry dokumentárnymi popismi reality. Sú to hry, na ktoré nie je kladené, aby boli spriatelené s realitou. A vôbec, nejakou reálnou logikou. Pravda, už počujem, že ak sa autori snažia tváriť reálne, možno až fotorealisticky, tak by s tým vždy mali hry aspoň čo najviac korešpondovať. Nemali, nemusia. Tvorcovia formujú svoje hry tak, aby ich bola zábava hrať. Nemusia sa podriaďovať konvenciám toho, ako to na podobných miestach vyzerá v skutočnosti. Nemusia brať do úvahy reálnu architektúru, a pokojne sa môžu vykašlať i na zákony fyziky, či taktické poučky. Dôležité je ako všetko funguje v hre a aký dojem za sebou hra zanecháva.

Množstvo ľudí si podobné chybičky – možno lepšie označenie by bolo, výkyvy z reality – uvedomuje, ale sú pre ne nezmyselné a nepozastavujú sa nad nimi. Medzi nich patrím aj ja. Možno, teraz, po prečítaní tohto príspevku, si ich začnete uvedomovať trochu viac. Možno i v tom Skyrime, ale určite pochopíte, že to nič nemení na kvalitách hry ako takej. Je to skrátka hra. Nuž, a ten zvyšok, ktorému podobné veci vadia a strašne ich v hrách iritujú. Tak ten zvyšok si môže... Nie, je mi ich len veľmi ľúto, ak im podobné malichernosti bránia v užívaní si perfektne navrhnutých herných svetov a hier samotných.


Michal "MickTheMage" Nemec
viac článkov autora

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012