27.09.2011 17:00, Lukáš "Dolno" Dolniak, Komentárov: 0
Hitman: Absolution - preview

Hitman: Absolution - preview

Ak máte možnosť, rýchlo zatiahnite žalúzie, utesnite okná, reťazami zaistite dvere. Z bytu vychádzajte len v absolútnej nutnosti, stýkajte sa len s ľuďmi, ktorých dobre poznáte a nemôžete si ich v žiadnom prípade pomýliť. Vyhýbajte sa veľkým priestranstvám, ale aj malým zastrčeným uličkám. Najlepšie by bolo, keby ste rovno začali písať závet. Prečo toľká panika? Codename 47 sa totiž vracia.

Holohlavý klon, špeciálne „vypestovaný“ na zabíjanie, je už vo videohernom priemysle celebrita, ktorá môže smelo konkurovať aj velikánom ako Lara Croft, či Duke Nukem. Svojimi doterajšími štyrmi dielmi si vytvoril veľmi širokú hráčsku základňu a dočkal sa dokonca aj svojho filmového spracovania (s absolútne nevhodným Timothym Olyphantom), o jeho kvalitách však taktne pomlčíme. Niet divu, že sa autori z IO Interactive, po krátkej odbočke k titulom Kane and Lynch, opäť vracajú k jeho dobrodružstvám. Hitman: Absolution sa snaží dotiahnuť herné mechanizmy k dokonalosti a zároveň pritiahnuť nových hráčov, ktorých komplikovanosť predošlých dielov od hry odrádzala.

Sťahovanie sa za prácou nie je ničím výnimočným a to ani pre nájomného vraha. Ten totiž zavíta do korupciou a podvodmi prehnitého Chicaga, kde už čaká dosť sviniarov, aby sa ich osud spečatil (istým morálne odľahčujúcim prvkom je, že jeho obete ani náhodou nie sú bezúhonní jedinci). Či sa hra bude odohrávať len v meste, alebo sa pozrieme aj za jeho hranice doteraz nikto nepotvrdil, ale ak by to aj možné nebolo, neobávame sa, že dôjde k stereotypu, Chicago je veľké a autori nie sú ničím zväzovaní a tak môžu experimentovať. Agent 47 však má v pätách prenasledovateľov z radov špeciálnych jednotiek a vládnej polície, ktorí sú si veľmi dobre vedomí, čoho je tento kvietok schopní a to bude jeho (našu) prácu jemne sťažovať. Príbeh však nebude pojednávať len o hromade podvodov a konšpirácií, ale oveľa viac sa zameria aj na súkromie hlavného hrdinu. Vzťah so starou známou Dianou Burnwood z tajomnej agentúry vraj bude o čosi hlbší, ako doteraz, keď vlastne slúžila len, ako váš informátor o jednotlivých kontraktoch. O čo najfilmovejší zážitok sa majú postarať aj niektoré lineárne úseky, v kontraste s otvorenosťou bežných misií budú tieto miesta čisto v rukách autorov a na vlastné rozhodovanie musíte na čas zabudnúť. Či je to dobre, alebo nie budeme schopní posúdiť, asi až keď nám bude hra už ležať v mechanikách, nič by však nebolo nepríjemnejšie, ako keby nám našu dokonalú snahu zostať nenápadný skazila autormi dopredu naplánovaná pasca, ktorej by sa nedalo vyhnúť...

Programátori z IO Interactive kompletne prekopali svoj engine Glacier, ktorý sériu poháňa už od nepamäti. Snahou bolo vytvoriť, čo najuveriteľnejšie animácie a umelú inteligenciu, obe pre hru tohto razenia veľmi dôležité zložky. Zabudnite na neohrabaného agenta, s ktorým ste sa stretávali doteraz. Ešte aj v minulom diely pôsobil Hitman ako drevený panák, s touto neprirodzenosťou ale má byť koniec. Nájomný vrah tak má vo svojom repertoári slušnú kopu, pre jeho prácu neoceniteľných, pohybov. Napríklad na niektoré prekážky bude možné vyšplhať a tak si uľahčiť cestu ďalej, pri pohľade na túto vymoženosť len uvažujeme, ako sme doteraz bez nej mohli žiť. Ďalej je to už takmer povinný systém krytia pri prestrelkách (ale, ako správni tichí zabijaci by sme boli určite všetci radi, aby k nim dochádzalo čo najmenej). Nové animácie takisto napomôžu, aby isté „nehody“ nezlúčiteľné so životom vašich cieľov pôsobili, čo najuveriteľnejšie. Vylepšenia sa dočkal aj boj na blízko bez zbraní, sú tu rôzne fatality, ako nepriateľa doraziť. Pribudla, aj možnosť brania rukojemníkov, ktorá veľmi úzko súvisí s vylepšenou umelou inteligenciou. Policajti po vás strieľať nebudú, keď k hlave nevinného okoloidúceho držíte priloženú pištoľ, ale napríklad mafiánskemu bodyguardovi bude asi jedno, či sa vyhrážate zabitím nejakého neznámeho. Umelá inteligencia každej postavy v hre neustále vyhodnocuje vaše konanie a vývojári si dali záležať, aby ich úsudky neboli prehnané, ale zároveň neprehliadali vaše podozrivé konanie.

S hrateľnosťou súvisí ďalšia novinka, ktorú autori nazvali inštinkty. Na prvý pohľad je to odkopírovaná eagle vision z Assassin`s Creed, na pohľad druhý a tretí však nejaké rozdiely evidentné sú. Jednak inštinkty rozdelia farebne postavy okolo hlavného protagonistu na potenciálne nebezpečné a ostatné, ale okrem toho vám aj ukážu cesty pohybu vašich nepriateľov. Ľahšie tak obídete napríklad policajné hliadky, ale na inštinkty sa nebude dať spoliehať stále, postupne sa totiž vybíjajú. K dispozícii nebude veľká mapa, ako doteraz, ale len malá mapka s dôležitými miestami vyznačenými. Jedna z najobľúbenejších činností série, prezliekanie sa do rôznych kostýmov v snahe zostať nepoznaný, nebude oželená ani tu. V prezentácii na E3 bol Codename 47 prezlečený do policajnej uniformy a mieru nenápadnosti znižoval pojedaním šišiek. Prežierajúceho sa policajta za vraha mať tak skoro nikto nebude, a tak mohol pokojne opustiť miesto činu. Zaujímavo vyzerá aj možnosť rozhovorov, keď niekomu pripadáte podozrivo, môžete sa proste vykecať a ubezpečiť svedka, že je všetko v poriadku.

Zmenami prešlo aj technické spracovanie. Skvele vyzerajú pohyby postáv, mimika tvárí, najmä samotného Hitmana je ho konečne hodná, a tak už nevyzerá, ako mátoha, ale ako reálny človek so skutočnými emóciami. Na jeho hranaté temeno, tak známe z minulých dielov, môžete tiež zabudnúť. Keďže hra vychádza aj na pomerne zastarané konzole, veľké zázraky sa robiť nedali, ale aj tak vyzerá nový Hitman moderne a k svetu. Otvorenosť širokým masám by mali zabezpečiť niektoré zjednodušenia, ako napríklad systém checkpointov, ktoré sú rozosiate oveľa hustejšie, ako doteraz. Ničoho sa však nemusíte obávať, Absolution vraj bude pri vhodnom nastavení obtiažnosti výzvou aj pre skúsených hardcore hráčov.

Ak sme vás týmto článkom poriadne navnadili, musíme vás však aj rýchlo schladiť, prírastku do série sa dočkáte tak najskôr o rok. Dúfajme, že nás dovtedy autori budú zásobovať informáciami a nedočkáme sa nepríjemných odkladov. Hitman: Absolution vyzerá skutočne pútavo a tak držme palce IO Interactive, nech im to po nie veľmi vydarenom druhom pokračovaní KanaLyncha vyjde.


Lukáš "Dolno" Dolniak
viac článkov autora

Výrobca: IO Interactive
Distribútor: Square Enix
Vychádza na platformy: PC, PS3, Xbox 360
Žáner: Akčné
Dátum vydania:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 10 / 10
(Hodnotení: 2)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012